1 of 3 |  1 2 3 > 
In de ban van Broadway - Loes Luca en Tjitske Reidinga
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

“Elke fan is geestesziek”, wordt vrolijk gezongen in In de ban van Broadway, de zomermusical - gebaseerd op de film All About Eve - die vanaf 24 mei zal spelen in DeLaMar Amsterdam.

Musicalworld.TV bezocht de perspresentatie van deze musical en maakte een videoreportage, waarin beelden van een repetitie en gesprekken met Tjitske Reidinga, Loes Luca, Bianca Krijgsman en regisseur Pieter Kramer.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s http://www.musicalworld.tv/detail/mwtv_in_de_ban_van_broadway

  [ # 1 ] 16 April 2016 07:07 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb hier zo’n zin in. Alle betrokken namen staan garant voor kwaliteit.

  [ # 2 ] 16 April 2016 01:37 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Wat vind ik Bianca toch een heerlijke vrouw!
Zin in!

  [ # 3 ] 17 April 2016 09:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Uit een ander topic:

JessicaU - 17 April 2016 09:20 AM

En vervolgens hoor ik Loes Luca in het filmpje over ‘In de ban van Broadway’ ook weer negatief doen. Ze weet niet hoe snel ze moet zeggen dat het geen musical, maar muziektheater is, alsof het een schande is als het een musical is, dat het alleen maar zo heet, omdat dat leuker klinkt. Vervolgens schept ze een beeld van een rij nichten die een beetje dansen, weet niet meer exact de bewoording, maar echt respectvol klonk het niet. Zo jammer…

Volgens mij was Loes Luca tijdens het interview nog in character . Dat hoop ik toch. Ze kwam inderdaad niet zo sympathiek over.

Ben ook wel benieuwd voor welke Stage-productie ze auditie heeft gedaan? Misschien wel Billy Elliot? Of heeft iemand een idee?

  [ # 4 ] 18 April 2016 06:14 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Maar waarom zou Loes Luca niet mogen zeggen dat ze niet dol is op musicals? Waarom zou ze dan een rol spelen? Bianca Krijgsman zei dat ze juist wel heel erg van musicals houdt. Speelde zij ook een rol?

  [ # 5 ] 18 April 2016 09:57 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

charlie - 17 April 2016 09:41 PM

Volgens mij was Loes Luca tijdens het interview nog in character . Dat hoop ik toch. Ze kwam inderdaad niet zo sympathiek over.

Bedoelde gewoon dat ze een beetje diva-achtig overkwam, zoals haar personage Margot.

  [ # 6 ] 18 April 2016 01:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Zo komt Loes Luca op mij altijd wel over. Ik mag dat wel. En ik mag haar. Tis toch ook een beetje een grande dame. Net als bv voor mij Anne Wil Blankers of Petra Lasseur. Misschien verwachten sommige mensen bij Loes Luca wellicht een andere reactie vanwege de typetjes die ze altijd speelt?


Ik heb zoveel zin in deze produktie! Heb een paar weken geleden Plien & Bianca voor t eerst live gezien op t toneel en ik vond t geweldig. Was blij verrast toen ik las dat Bianca Krijgsman voor deze show gecast is.

[ Gewijzigd: 18 April 2016 01:31 PM by Topaz ]
   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 7 ] 18 April 2016 04:45 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

martijn-j - 18 April 2016 06:14 AM

Maar waarom zou Loes Luca niet mogen zeggen dat ze niet dol is op musicals?

Ik heb ook niet gezegd dat ze dat niet mag zeggen, het gaat om de manier waarop. Heb je het filmpje gezien? Waarom zo neerbuigend over musical? Ze reduceert het met haar bewoording tot een rijtje dansende nichten, weinig respectvol, naar mijn mening.
Verder kan ik er persoonlijk niet zo goed tegen dat ze dat dan wel zou mogen, omdat het toch een ‘grande dame’ is. Nou en, maakt haar niks meer als persoon dan iemand die in een ensemble de longen uit zijn lijf staat te zingen, acteert en de benen uit zijn lijf staat te dansen. Niks mis met een eigen mening, maar zoals ik dat voor iedereen vindt, probeer anderen wat meer in hun waarde te laten.

Ik was gister nog bij een geweldig toneelstuk, hou van musical en kijk ook uit naar In de ban van Broadway of het nou musical of muziektheater is. Waarom zo die nadruk op wat meer of minder zou zijn? Ik vind het gewoon jammer dat er zo’n soort verdeeldheid is in de theaterwereld!

  [ # 8 ] 18 April 2016 06:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Ik zie in dit filmpje echt geen andere Loes Luca dan in andere interviews. Ik zie t probleem dus ook echt niet. Laat haar niet dol zijn op musicals en laat haar dat lekker zeggen op welke manier zij dat dan ook wenst. Hebben we haar goedkeuring nodig? Of haar applaus? Is haar mening zooooo belangrijk? Serieus. Maak je niet zo druk.

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 9 ] 18 April 2016 06:33 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

Topaz - 18 April 2016 06:21 PM

Ik zie in dit filmpje echt geen andere Loes Luca dan in andere interviews. Ik zie t probleem dus ook echt niet. Laat haar niet dol zijn op musicals en laat haar dat lekker zeggen op welke manier zij dat dan ook wenst. Hebben we haar goedkeuring nodig? Of haar applaus? Is haar mening zooooo belangrijk? Serieus. Maak je niet zo druk.

Als je denkt dat ik me druk maak, dan heb je het mis, ik slaap hier heus niet minder om. Maar dit is toch een forum waar we meningen delen? Dat is precies wat ik doe en ik verwacht ook helemaal niet dat die van anderen hetzelfde is als die van mij, het leuke van zo’n forum is toch juist dat je die kunt uitwisselen.
Daarbij denk ik dat je de strekking van wat ik bedoel niet helemaal snapt, het gaat me niet om Loes Luca, maar in het algemeen. Mijn originele stukje stond dan ook niet in dit topic, maar in die over het stuk van William Spaaij hierover, iemand anders heeft het hier geplaatst.

Zullen we weer lekker terug on topic nu dan?
Want dat het een mooi stuk gaat worden, daar ben ik wel van overtuigd of het nu musical, muziektheater of wat dan ook genoemd wordt. Wat ik vooral leuk vond om te zien, was dat er een goede interactie is tussen de acteurs, dat belooft al wat goeds! Ben benieuwd naar het eindresultaat…

  [ # 10 ] 12 May 2016 08:21 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

De eerste twee try-outs op 24 en 25 mei zijn om productionele redenen geannuleerd. Vanmiddag kreeg ik hiervan een mailtje van De La Mar, met de mogelijkheid om kosteloos om te boeken naar een andere try-out.

  [ # 11 ] 13 May 2016 09:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  379
Geregistreerd  2006-02-28

Jammer, ik heb zelf kaartjes voor 28 mei.

Ik ben benieuwd.

Wel raar dat je het alleen kan omboeken naar een try out.

  [ # 12 ] 02 June 2016 04:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Iemand al geweest? Ik was gisteren in het DeLaMar (maar dat was vanwege Jude Law) en het viel me op dat het allemaal niet heel groots aangekondigd staat.

  [ # 13 ] 02 June 2016 06:19 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

In de ban van Broadway. Elk jaar zien wij de familievoorstelling van het ro theater. Dus Pieter kramer, de regisseur van die stukken was voor ons de reden om afgelopen zondag naar Amsterdam af te reizen. Wat een heerlijke voorstelling. De hilariteit van de voorstellingen die we gewend zijn van het ro theater (want dezelfde regisseur) maar minder plat. Dan tjitske rijdinga en Loes Luca. Aangevuld met Plien van Plien en bianca, Peter blok en nog drie andere fantastisch acteurs. Echt zo gelachen en genoten. Loes luca kan schitteren in haar rol als Broadway diva. Tjitske ontwapenend en vilein op zijn tijd. Eigenlijk geen echte musical. Wel gave bewerkingen van bee gees nummers. Enkele pareltjes ertussen. Heel erg gelachen. Mensen dit is je tripje naar Amsterdam echt waard. Ga dit zien!!!!!!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 14 ] 02 June 2016 10:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Fijn om je enthousiasme te lezen! Je hebt overigens niet naar ‘Plien van Plien en Bianca’  gekeken, maar naar ‘Bianca van Plien en Bianca’.
Ofwel: Bianca Krijgsman, zoals de dame voluit heet.

  [ # 15 ] 03 June 2016 07:25 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Oeps. Ja je hebt helemaal gelijk. Sorry bianca krijgsman. Aan jou alle eer. Je was meer dan top. Echt een vakvrouw!!!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

 1 2 3 > 
1 of 3
‹‹ De Marathon      Dolfje Weerwolfje ››