24 of 42 | ‹ First  < 22 23 24 25 26 >  Last ›
On Your Feet
  [ # 346 ] 27 August 2017 10:19 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ze deden dezelfde medley en (grootendeels dezelfde) choreografie als Ana Villafaà±e en de Broadway cast deden tijdens het musical awards gala dus nadat ik het optreden van de Nederlandse cast op TV zag heb ik het filmpje van het MAG er even bij gehaald. En tja.. dan valt het optreden van de Nederlandse versie toch een beetje in het niet.

Toch heb ik best genoten van het optreden van de Nederlandse cast. Zoals voorspeld klonk Vajen erg goed, al had ik wel het idee dat ze tijdens de tweede helft een beetje wegviel in de chaos. Ik heb nog steeds een beetje moeite om haar als een jonge Gloria Estefan te zien, maar ze zag er inderdaad goed uit. Nurlaila klonk ook prima.

Maar Jim… ik snap nog steeds niet hoe dat gaat werken. Met zijn blonde lokken ziet hij er gewoon nog steeds te Hollands uit om iemand als Emilio Estefan te kunnen spelen. En als hij in de show dan ook nog eens met een zwaar Cubaans accent gaat praten over discriminatie en de Cubaanse cultuur… hoe moeten we dat in hemelsnaam serieus nemen?
En dan heb ik het nog niet eens over zijn ‘rappen’..

[ Gewijzigd: 27 August 2017 10:21 PM by Supertalies ]
   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 347 ] 27 August 2017 10:49 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2017-04-29

Sorry, ik vond dit echt heel slecht. Een geweldig ensemble, maar Vajen als Gloria… nee. Een cursus salsa of uberhaupt dans zou geen slecht idee zijn en er zit geen ‘seks’ in die meid. Er staat een jong meisje in een rood glitterpakje een nummer te zingen en niks meer of minder. Dat dit is gekozen als 1st cast met een zegen van de Estafans zelf, onbegrijpelijk. Ik heb de voorstelling gezien op Broadway, maar ze komt geeneens in de buurt van Ana.

  [ # 348 ] 27 August 2017 11:08 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Deze preview heeft mij zeker niet overtuigd om te komen, in tegendeel. Gelukkig heb ik ook de productie in New York gezien. Ana was Gloria in On Your Feet en ik vind, op dit optreden gebaseerd, Vajen een slap aftreksel en over Jim maar niet te spreken…  Aan de andere kant zijn ze natuurlijk nog niet begonnen met de repetities en dat speelt zeker mee. Nurlaila daarentegen wederom klasse maar ik heb een zwak voor die vrouw.

  [ # 349 ] 28 August 2017 12:16 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

DancingQueentje87 - 27 August 2017 10:49 PM

Sorry, ik vond dit echt heel slecht. Een geweldig ensemble, maar Vajen als Gloria… nee. Een cursus salsa of uberhaupt dans zou geen slecht idee zijn en er zit geen ‘seks’ in die meid.

Maar ook vocaal was ik niet onder de indruk. Ze kan natuurlijk wel zingen, maar haar stem heeft nou niet bepaald een latin pop geluid. Toch niet onbelangrijk in deze show.

  [ # 350 ] 29 August 2017 07:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Een paar weken geleden werd bekend dat Mandy Patinkin zijn hoofdrol in de Broadwaymusical Natasha, Pierre & The Great Comet of 1812 terug had gegeven vanwege whitewashing. Zijn aanstelling betekende namelijk dat Okieriete Onaodowan vervroegd moest stoppen met dezelfde rol. Dat een zwarte acteur opzij werd geschoven ten bate van een witte acteur leidde tot veel ophef. Patinkin wilde dit niet op zijn geweten hebben en trok zich dus terug.

Vandaag werd bekend dat Ed Skrein, wederom vanwege whitewashing, zijn rol in de Hollywoodfilm Hellboy heeft teruggegeven. Zijn karakter vroeg om iemand met een Aziatische achtergrond.

Ik hoop dat de witte hoofdrolspelers van On Your Feet deze berichten ook lezen en zich laten inspireren door Patinkin en Skrein. Stel een maatschappelijke daad en geef je rol terug.

  [ # 351 ] 29 August 2017 07:35 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, al dan niet onder druk van de producent. Die heeft als troef de goedkeuring van de Estefans…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 352 ] 29 August 2017 07:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik weet dat het niet zal gebeuren, maar ik ben toch heel benieuwd hoe zij dit soort berichten beleven. Hopelijk kunnen we tijdens de persdag een aantal kritische vragen van journalisten verwachten.

  [ # 353 ] 29 August 2017 11:48 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ik ben inderdaad zelf ook benieuwd hoe de acteurs tegen de whitewashing aankijken.

Ik denk trouwens niet dat Stage Vajén nu nog van deze rol weg laten stappen (ongeacht of ze dat zelf wilt), want haar casting begint zijn doel al te dienen. Als je op social media kijkt zie je dat er al een heel aantal mensen (vooral tienermeisjes) zijn die interesse tonen in de show, simpelweg omdat ze fan zijn van Vajén. Dit is een publiek die normaal gesproken geen interesse zouden hebben in een show over Gloria en Emilio Estefan (want geef nou toe: het grootste gedeelte van de jeugd weet niet wie de Estefans zijn). Vajén trekt dus toch wel wat mensen naar de show toe die anders niet zouden gaan.

Hetzelfde geldt ook voor Jim. Ik ken persoonlijk iemand die alleen naar deze show wilt om Jim te zien. Zo zullen er wel meer mensen zijn die speciaal voor hem gaan.

Stage heeft gewoon gekozen voor namen die een publiek zullen trekken en hebben hier de Estefans ook van weten te overtuigen. Zo simpel is het. Je kunt mij namelijk ECHT niet wijs maken dat er in heel Nederland niet één getint meisje was die deze rol had kunnen spelen. Hoe goed Vajén ook is.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 354 ] 30 August 2017 06:15 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Het hele vermeende whitewashing van On Your Feet is een storm in een borrelglaasje water, dat nergens een issue is en alleen hier door een handvol fanatici aangehaald wordt.

  [ # 355 ] 30 August 2017 08:02 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Als ik Gloria Estefan zie, zie ik in een klein propje. Als ik Vajen zie, zie ik een klein propje. Ik vind de casting dus prima gelukt.

En ja, ik heb heb totaal geen kennis van de Latijns Amerikaanse cultuur, maar dat zal het overgrote deel van het publiek ook niet hebben.

We hebben in Nederland nou eenmaal niet genoeg professioneel opgeleide musical-mensen met een Latijns Amerikaanse achtergrond.

  [ # 356 ] 30 August 2017 11:18 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@Martijn-J: De ophef over de Great Comet was totaal onterecht en heeft de show de kop gekost. Het team heeft een award gewonnen juist voor een “divers” casting. Echter de kaartverkoop donderde in na oa het vertrek van Josh Groban. En men wilde dus tijdelijk weer een beroemdheid. Dat is als whitewashing opgepakt, totaal onterecht. Al geeft men toe, niet handig zijn geweest in de communicatie hierover, Maar, dus ook op Broadway, een show die genomineerd was voor 12 Tony’s, heeft men soms een beroemdheid nodig voor kaartverkoop.

  [ # 357 ] 30 August 2017 11:46 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

^ Zo had ik de situatie bij TGC ook begrepen, geen whitewashing (rol vroeg niet om een bepaalde huidskleur toch?) maar slechte communicatie richting publiek én cast en een iets te gevoelige online community.

Ik heb niet de illusie dat het Nederlandse publiek en masse tegen de whitewashing bij OYF gaat protesteren (helaas), maar ik ben net als Martijn wel zeer benieuwd wat er tzt over wordt gezegd in interviews en recensies. Door journalisten dan, ik kan me niet voorstellen dat Albert of iemand van de cast zal toegeven dat ze het niet aandurfden onbekende(re) acteurs met de juiste uitstraling te casten in plaats van moneymakers Jim en Vajèn 😉 Met zoveel getinte mensen in het ensemble kun je me in ieder geval niet wijsmaken dat het talent er niet is.

[ Gewijzigd: 30 August 2017 11:50 AM by Laush ]
  [ # 358 ] 30 August 2017 12:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@Laush: De rol van Pierre (daar ging het om) is een aristocraat in 19eeuws Rusland. Het is een deel van het boek van War and Peace. Een donkere man is dan niet waarschijnlijk, maar hoeft niet uit maken. Voor Frozen op Broadway is een donkere man gecast als Christoff. Ook best opmerkelijk voor een Noor uit de Fjorden. Maar mij stoort het niet. Hoewel we wel twee kanten op moeten gaan hiermee. Een witte man kan niet de hoofdrol hebben in Hamilton, maar een zwarte dan wel als Christoff? Ik vind dat dus erg lastige dingen.

  [ # 359 ] 30 August 2017 01:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik denk dat bij Hamilton nu het “probleem” is dat ze zich zo geprofileerd hebben met die revolutionaire casting van donkere mensen in witte rollen dat musicalfans heel heftig zouden reageren als er weer witte acteurs worden gecast (zoals bij TGC), niet zozeer dat het niet mag. Al zie ik zo’n casting in de toekomst wel gebeuren hoor, en zeker als Lin-Manuel Miranda pal achter zijn cast gaat staan moet dat ook gewoon geaccepteerd worden. Volgens mij was zijn hele bedoeling met die diverse casting om de kansen op een rol (waarbij een niet-traditionele uitstraling of huidskleur voor het verhaal geen problemen oplevert) voor iedereen gelijk te maken, dus hopelijk gaat het daar ooit naartoe.

  [ # 360 ] 30 August 2017 01:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Helemaal hier mee eens hoor Laush! 😃

‹ First  < 22 23 24 25 26 >  Last ›
24 of 42