25 of 42 | ‹ First  < 23 24 25 26 27 >  Last ›
On Your Feet
  [ # 361 ] 30 August 2017 06:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

poohfan - 30 August 2017 11:18 AM

@Martijn-J: De ophef over de Great Comet was totaal onterecht en heeft de show de kop gekost. Het team heeft een award gewonnen juist voor een “divers” casting. Echter de kaartverkoop donderde in na oa het vertrek van Josh Groban. En men wilde dus tijdelijk weer een beroemdheid. Dat is als whitewashing opgepakt, totaal onterecht. Al geeft men toe, niet handig zijn geweest in de communicatie hierover, Maar, dus ook op Broadway, een show die genomineerd was voor 12 Tony’s, heeft men soms een beroemdheid nodig voor kaartverkoop.

Ik heb de officiële cijfers er even bij gepakt en daar is geen duidelijke afname in de kaartverkoop terug te zien.

poohfan - 30 August 2017 12:46 PM

Hoewel we wel twee kanten op moeten gaan hiermee.

Daar ben ik het niet mee eens. Een witte acteur hoort geen Mandela te spelen bijvoorbeeld.

  [ # 362 ] 30 August 2017 07:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

De verkoop op langere termijn was ernstig verslechterd, de show stopt ook niet voor niks. Ook een vrouwelijke actrice is tijdelijk aan de kant gezet voor een beroemdere actrice. (Ging om de rol van Sonja) Daardoor viel het afgelopen zomermaanden nog mee en dat zijn de cijfers die je nu dus bekijkt.

Overigens vind ik ook niet, dat bv Mandela door een witte acteur gespeeld kan worden. Eens. Maar je laat in de misschien toekomstige musical over Trump, Trump niet spelen door een zwarte acteur. Dat bedoel ik met twee kanten op.

[ Gewijzigd: 30 August 2017 07:20 PM by poohfan ]
  [ # 363 ] 30 August 2017 07:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Ik had het volgens mij al een keer eerder gezegd, maar qua twee kanten heeft misschien ook te maken met ‘getint door wit = white washing = slecht’ versus ‘wit door getint = blind casting = goed’

Die grens is natuurlijk dun. Voorbeelden als Les Mis etc waar prima donkere acteurs Javert etc kunnen spelen. Laat het duidelijk zijn dat dit los staat van geloofwaardigheid en dat een bestaand personage natuurlijk wel moet lijken, zoals Mandela of wie dan ook. Nu vind ik zelf dat Gloria niet bepaald een heel duidelijk tintje heeft, dus ben op mijn eerdere mening een beetje teruggekomen. Het ontbreken van de latin qua beweging en stem blijft natuurlijk gelden, maar puur uiterlijk gebaseerd heb ik het nu over.

  [ # 364 ] 30 August 2017 07:46 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2010-08-14

Zullen we het gewoon weer over de inhoud van de Nederlandse OYF hebben..? Dat de gemaakte keuzes niet echt passend zijn, is een feit, maar het maakt se productie hierom niet minder goed is slecht. Laten we het gewoon afwachten.

  [ # 365 ] 06 September 2017 05:02 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Ik begin wel te twijfelen of Anouk Maas uberhaupt alternate word, de repetities zijn begonnen, maar geen Anouk te bekennen, alternate repeteert toch gewoon mee?

  [ # 366 ] 06 September 2017 05:37 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Voor zover ik weet repeteert de alternate inderdaad meestal wel mee, dus ik begon zelf ook al te twijfelen of Anouk wel alternate is. Volgens mij was er bij de Broadway productie ook geen alternate, maar waren er alleen twee understudies. Misschien dat ze dit ook aanhouden voor de Nederlandse productie?

Wat natuurlijk ook kan is dat ze Anouk Maas op een latere datum groots bekend willen maken als alternate Gloria, dus dat ze er daarom nu nog niks over hebben gezegd.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 367 ] 06 September 2017 07:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Albert vindt uiteraard het zijne van de whitewashing-discussie, al geeft hij geen enkel sterk tegenargument: http://www.telegraaf.nl/prive/29156352/__Albert_Verlinde__geen_whitewashing_in_On_Your_Feet__.html

Maar goed, er is inderdaad geen speld tussen te krijgen dat de Estefans dit om één of andere reden hebben goedgekeurd. Kom maar op met die “beste acteurs voor de beste rollen” dan.

Mbt Anouk: misschien heeft ze de alternatepositie teruggeven omdat het niet te combineren valt met GTST?

[ Gewijzigd: 06 September 2017 07:42 PM by Laush ]
  [ # 368 ] 06 September 2017 09:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Fijn dat hem in ieder geval de vraag is gesteld, maar waarom hij het geen whitewashing vindt zegt hij dan weer niet. Met het argument dat Gloria Estefan deze cast heeft goedgekeurd kan ik niets.

  [ # 369 ] 07 September 2017 11:22 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Artikel/Interview met Vajèn in de Telegraaf.

Je kunt van haar casting en het optreden op de UITmarkt van alles vinden (doe ik ook), maar ik huldig haar instelling! Zo hoort dat.

link

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 370 ] 07 September 2017 12:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Laush - 06 September 2017 07:39 PM

Albert vindt uiteraard het zijne van de whitewashing-discussie, al geeft hij geen enkel sterk tegenargument: http://www.telegraaf.nl/prive/29156352/__Albert_Verlinde__geen_whitewashing_in_On_Your_Feet__.html

Maar goed, er is inderdaad geen speld tussen te krijgen dat de Estefans dit om één of andere reden hebben goedgekeurd. Kom maar op met die “beste acteurs voor de beste rollen” dan.

Mbt Anouk: misschien heeft ze de alternatepositie teruggeven omdat het niet te combineren valt met GTST?

Dit artikel is gebaseerd op de uitspraak die Albert deed tijdens de presentatie, te zien in dit filmpje van musicaljournaal: https://www.youtube.com/watch?v=6GQ2DJBc_S4

  [ # 371 ] 07 September 2017 07:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik krijg de indruk dat Albert dat benoemde om eventuele vragen over de casting te elimineren, maar dan vind ik de uitleg van die regisseur niet bepaald overtuigend. Ben nu wel zowaar benieuwd naar die Shakespeariaanse interpretatie van Gloria Estefan 😊

  [ # 372 ] 08 September 2017 02:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Bekijk onze videoreportage over On your feet onder Artikelen!

  [ # 373 ] 09 September 2017 04:37 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Laush - 07 September 2017 07:38 PM

Ik krijg de indruk dat Albert dat benoemde om eventuele vragen over de casting te elimineren, maar dan vind ik de uitleg van die regisseur niet bepaald overtuigend.

Ja ik vond de uitleg van de regisseur ook een beetje apart. Hij zei eerst dat hij had verwacht dat Nederland heel ‘wit’ zou zijn, maar dat hij verbaasd was hoeveel diversiteit hij langs zag komen. Maar gelijk daarna zegt hij dat Vajén, als witte actrice, de goede keus was. Beetje tegenstrijdig. Maar goed, misschien heb ik hem niet goed begrepen haha. Zijn uitleg in het Musicalworld verslag vond ik dan weer wel wat beter onderbouwd.

Ik denk dat ik mezelf er maar gewoon bij moet neerleggen dat dit de cast is waar ze voor gegaan zijn. Want als ik heel eerlijk ben denk ik dat Vajén en Tommie een prima (blanke) Gloria en Emilio neer kunnen zetten. Ze hebben alle vaardigheden die je voor die rollen moet hebben, afgezien van hun huidskleur.

En Vajén heeft overduidelijk de goede instelling als ik bovenstaande Telegraaf artikel lees. Dat zou dus wel goed moeten komen.

En Jim, tja misschien verrast hij ons wel met zijn acteer- en dansprestaties!

[ Gewijzigd: 09 September 2017 05:06 PM by Supertalies ]
   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 374 ] 10 September 2017 11:40 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Supertalies - 09 September 2017 04:37 PM

[quote author=“Laush” date=“1504805920” ..... Want als ik heel eerlijk ben denk ik dat Vajén en Tommie een prima (blanke) Gloria en Emilio neer kunnen zetten. Ze hebben alle vaardigheden die je voor die rollen moet hebben, afgezien van hun huidskleur.  ......En Jim, tja misschien verrast hij ons wel met zijn acteer- en dansprestaties!

Uhm ??? Het is niet alsof Jim net zijn 2e musical doet. Ik zou bijna juist willen zeggen dat als er iemand is waarbij je van te voren weet dat je vrijwel nà­et verrast zult worden over hoe hij een rol invult, dan is het Jim wel. Echt, ik vind het een sympathieke man, maar ik vind ‘m gewoon niet te hachelen als musicalacteur. Dus als ik naar de voorstelling zou gaan, dan zeker niet met verwachtingen dat Jim me aangenaam gaat verrassen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 375 ] 10 September 2017 06:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Een ding wat ik aan alle kritiek op de casting wil toevoegen:

Zwarte/Aziatische Billie Elliot - Witte vader
Zwarte/Aziatische Matilda - Witte ouders
Witte Ariel - Zwarte vader, gemixte zussen

Etc etc etc….

Het is niet voor niets theater mensen! Het gaat niet om een kleurtje, het gaat erom of iemand de rol overtuigend kan neerzetten. Ja in sommige rollen maakt het wel uit (Hairspray, Memphis bv) maar als een verhaal niet over ras gaat, maakt het toch geen donder uit.

‹ First  < 23 24 25 26 27 >  Last ›
25 of 42