33 of 42 | ‹ First  < 31 32 33 34 35 >  Last ›
On Your Feet
  [ # 481 ] 08 January 2018 10:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat wij “met een heel forum vallen over een actrice zonder haar persoonlijk te kennen” wil natuurlijk nog niet zeggen dat je meteen moet ontploffen als iemand iets op een andere manier ziet dan jij (want zo kwam het wel over). Jij gooit de knuppel in het honderhok en blijft buiten het hok je mening schreeuwen. Dergelijk eenrichtingsverkeer noem ik geen “stevige discussie voeren”. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 482 ] 08 January 2018 04:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

RobinHanssen - 08 January 2018 07:48 AM

Jullie vallen hier met een heel forum over een actrice zonder haar persoonlijk te kennen en dan zou een wat stevigere discussie kinderachtig zijn? Maarja wie ongelijk heeft word het eerst kwaad. Trouwens dat laatste bericht is wat ik duidelijk wilde maken met mijn kinderachtigheid 😉.

Dus je mag alleen een mening over iemand hebben als je diegene persoonlijk kent? Dat slaat echt helemaal nergens op. Dan kan je alle fora wel afschaffen. Alle talkshows ook trouwens.

  [ # 483 ] 09 January 2018 01:10 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Magic - 08 January 2018 04:03 PM
RobinHanssen - 08 January 2018 07:48 AM

Jullie vallen hier met een heel forum over een actrice zonder haar persoonlijk te kennen en dan zou een wat stevigere discussie kinderachtig zijn? Maarja wie ongelijk heeft word het eerst kwaad. Trouwens dat laatste bericht is wat ik duidelijk wilde maken met mijn kinderachtigheid 😉.

Dus je mag alleen een mening over iemand hebben als je diegene persoonlijk kent? Dat slaat echt helemaal nergens op. Dan kan je alle fora wel afschaffen. Alle talkshows ook trouwens.

nou wat jullie deden was heel wat anders dan een mening hebben. Het werd bijna veroordeling. En jullie pretendeerde de persoon echt te kunnen. En da’s heel wat anders!

  [ # 484 ] 09 January 2018 08:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

RobinHanssen - 09 January 2018 01:10 PM
Magic - 08 January 2018 04:03 PM
RobinHanssen - 08 January 2018 07:48 AM

Jullie vallen hier met een heel forum over een actrice zonder haar persoonlijk te kennen en dan zou een wat stevigere discussie kinderachtig zijn? Maarja wie ongelijk heeft word het eerst kwaad. Trouwens dat laatste bericht is wat ik duidelijk wilde maken met mijn kinderachtigheid 😉.

Dus je mag alleen een mening over iemand hebben als je diegene persoonlijk kent? Dat slaat echt helemaal nergens op. Dan kan je alle fora wel afschaffen. Alle talkshows ook trouwens.

nou wat jullie deden was heel wat anders dan een mening hebben. Het werd bijna veroordeling. En jullie pretendeerde de persoon echt te kunnen. En da’s heel wat anders!

Mag ik jullie herinneren aan diverse huisregels?

3. Heb respect voor elkaar.
Musicalworld is voor een brede groep toegankelijk, dit blijkt al uit de variatie in leeftijd. Elk lid heeft dan ook zijn eigen beleving en het is dan ook logisch om dit te respecteren.

9. Blijf on-topic.
Net als in een ‘echt’ gesprek kan het zomaar voorkomen dat je afwijkt van het onderwerp. Maar wees je er van bewust dat je op Musicalworld dit gesprek met duizenden andere deelt. Probeer daarom bij het onderwerp te blijven zodat de structuur duidelijk is. Wil je afwijken van een onderwerp, sta je altijd vrij om een nieuw topic te openen.

10. Provoceer niet; zoek geen ruzie.
Aan de andere kant van de computer zit ook een mens. Net als jij. Wanneer je een boos bericht wilt sturen, lees deze dan voordat je op de verzendknop drukt, eerst nog even door. Ga bij jezelf na of je deze persoon de inhoud van het bericht ook recht in het gezicht zou durven zeggen. Wanneer dit niet het geval is, verstuur dan het bericht niet.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 485 ] 10 January 2018 12:55 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Aangezien ook mijn naam in die quote staat: Ik mag toch aannemen dat “jullie” niet op mij slaat? Want ik geloof niet dat ik iets verkeerds heb gezegd.

RobinHanssen - 09 January 2018 01:10 PM
Magic - 08 January 2018 04:03 PM
RobinHanssen - 08 January 2018 07:48 AM

Jullie vallen hier met een heel forum over een actrice zonder haar persoonlijk te kennen en dan zou een wat stevigere discussie kinderachtig zijn? Maarja wie ongelijk heeft word het eerst kwaad. Trouwens dat laatste bericht is wat ik duidelijk wilde maken met mijn kinderachtigheid 😉.

Dus je mag alleen een mening over iemand hebben als je diegene persoonlijk kent? Dat slaat echt helemaal nergens op. Dan kan je alle fora wel afschaffen. Alle talkshows ook trouwens.

nou wat jullie deden was heel wat anders dan een mening hebben. Het werd bijna veroordeling. En jullie pretendeerde de persoon echt te kunnen. En da’s heel wat anders!

Hoezo “jullie”? Alsof dit forum één uniforme mening verkondigt. De discussie rond Romy is door heel veel mensen op heel veel verschillende manieren gevoerd. Als je mij op een van mijn uitspraken wilt aanvallen is dat prima. Maar hoe moet ik (of iemand anders) nou reageren op een opmerking waarmee je iedereen op dit forum op een grote hoop gooit? En waar ik me in ieder geval niet door aangesproken voel. Een mening heb ik absoluut over Romy, maar ik geloof niet dat ik daarmee over de schreef ben gegaan. En ik heb zeker nooit gepretendeerd Romy te kennen (sterker, ik ken geen enkele musicalacteur persoonlijk; daar heb ik ook geen enkele behoefte aan). Om maar aan te geven dat het gebruik van “jullie” in dit geval toch niet op zijn plaats is.

June heeft natuurlijk wel gelijk. Je schreeuwt eigenlijk alleen maar van de buitenkant naar binnen, zonder je daadwerkelijk in een discussie te mengen. Het is niets meer dan een tirade, waarbij je blind om je heen slaat en iedereen over een kam scheert. Als je het zo graag over dit onderwerp wilt hebben: Doe dat dan ook echt. Zet maar neer wat je vind en waarom. Het topic van The Bodyguard beslaat 97 pagina’s. Daar zijn dus voldoende berichten te vinden waar je op kan reageren. En dan kan er ook daadwerkelijk een discussie ontstaan. Daar bereiken we in ieder geval meer mee dan met dit ongerichte getier, want daar kan echt niemand iets mee.

Kijk, van mij mag je zeggen wat je wilt. Maar het zou fijn zijn als je wat concreter wordt, zodat er ook daadwerkelijk wat te discussiëren valt. En het zou nog fijner zijn als je dat ook op een normale toon zou kunnen doen, want al vanaf je eerste reactie in dit topic lijk je meer op confrontatie uit te zijn dan op discussie.

[ Gewijzigd: 10 January 2018 04:48 AM by Magic ]
  [ # 486 ] 10 January 2018 10:38 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Waarvan akte,

Dan kunnen we nu weer verder gaan hebben over On Your Feet

  [ # 487 ] 10 January 2018 12:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Ik zal aftrappen,

Gisteren de show voor het eerst gezien. Ook voor mij was de voorstelling boven verwachting. Goede zang en goed geacteerd. Vooral de dans was zeer goed. Waar het bij The Bodyguard vaak slordig en ongelijk was, was alles hier strak en krachtig.  Chapeau naar het ensemble. Wat mij betreft zijn de opening van de 2e akte (Get on your feet) samen met ‘Reach’ de beste stukken van de show. 

Het decor was niet spectaculair, maar wel prima.

Geen kritiekpuntjes? Dat wel. Jim is beter dan in zijn andere rollen, maar blijft voor mij toch een beetje een houten klaas uit de polder in deze rol. Ik was in het begin flink in de war. Ik kende het verhaal totaal niet en ging er dus blind in, waardoor ik dacht dat Jim taalfouten maakte omdat hij het Spaans niet goed beheerste, maar dit bleek het Engels te zijn. Tot zover zijn poging tot vertolking als Cubaan.

Verder mist deze show wat mij betreft een goed openingsnummer. In het begin zijn er wel kort wat trommeltjes en dansjes, maar ik had hierna ook daadwerkelijk Rhythm is Gonna Get You verwacht, maar die kwam niet. De opening was hem dan ook voor mij net niet.  Ook ‘Get on your feet’ had wat mij betreft niet heftig ingekort hoeven worden tot 1 minuut.

  [ # 488 ] 10 January 2018 12:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@GXP Ik vind juist de opening heerlijk. Grappig hoe iemand dat dan precies anders ervaart. 😃 Ga als je kan, nog een keer, maar dan met Tommie. Verschil is groot.

  [ # 489 ] 14 January 2018 10:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Vandaag de show gezien en ontzettend genoten in een zo goed als uitverkocht Beatrix Theater. Wat een feestje, wat een energie op het podium! Al vanaf de opening word je meegezogen.
Vajèn als Gloria is de ster van de show, ze staat er, ze doet het, en hoe. Geweldig! Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat ik al jaren weg van d’r ben maar ik dit toch wel de kroon (tot nu toe) op haar werk vind. Haar zang is zoals van haar gewend prima, haar dans is echt goed en ook in haar spel weet ze me te overtuigen. En iemand zo zien genieten op het podium - dat is ook heel mooi om te zien.
Jim was op als Emilio en deed dat met verve. Tuurlijk, zijn stem is en blijft niet de beste musicalstem, maar hij doet prima wat hij moet doen en het is prettig om naar hem te kijken. De chemie tussen hem en Vajèn is prachtig om te zien.
Gloria’s moeder werd zeer sterk neergezet door Nurlaila. Ze maakt een mooie boog van strenge moeder die Gloria wilt beschermen naar medelevende, gebroken vrouw als haar kind in het ziekenhuis ligt. Wat een prachtig duet ook met Jim in het ziekenhuis… Samen met “Wrapped’ (prachtige choreo en regie ook) hierna naar mijn mening het hoogtepunt van de show.
Ellen als Consuelo is genieten. Ze heeft de lachers op haar hand en daar maakt ze dankbaar gebruik van. Geweldige vrouw!
Het ensemble mag ook niet ongenoemd blijven - wat een energie hebben zij en wat een strakke dans en goede zang. Tilt de show echt naar een hoger niveau. Geluid stond ook lekker hard, kwam goed binnen.
Ik vond het decor prima, functioneel, en mooi gedaan dat er steeds verkleed werd/mensen opkwamen van achter de schuivende panelen. Niet te simpel, maar ook niet te groots, dat heeft deze show ook niet nodig. Vanmiddag was er vlak na de pauze (voor de reprise van Conga / On Your Feet) een showstop, waarschijnlijk door een probleem met het decor, maar wat er precies gebeurd is, geen idee.
In de recensies las ik verder veel commentaar over het script, maar dat viel me alleszins mee. Er zat goede vaart in, en ik vond de nummers echt goed verweven in het verhaal. Alsof de liedjes gemaakt waren om op bepaalde plekken te zitten (wat ook wel logisch is, Gloria en Emilio zullen nummers op hun leven gebaseerd hebben en die zijn dan dus ook goed in een biografie te verwerken).

Ik heb ontzettend genoten!
Ergens liet me deze show (heel ver weg) denken aan Hij Gelooft In Mij - qua opbouw, decor… En dat bedoel ik (voor beide overigens) als een mooi compliment.
On Your Feet is een feestje, gaat dat zien!

  [ # 490 ] 18 January 2018 06:49 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld woonde de On Your Feet-première bij van Tommie Christiaan en maakte een videoreportage.
De video is te zien onder Artikelen.

  [ # 491 ] 01 February 2018 05:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Shanna zal binnenkort op gaan als Gloria.. Aldus zijzelf op haar instastory..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 492 ] 01 February 2018 08:28 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Elphie1984 - 01 February 2018 05:28 PM

Shanna zal binnenkort op gaan als Gloria.. Aldus zijzelf op haar instastory..

Om preciezer te zijn, ze speelt 9 feb haar eeste show.

  [ # 493 ] 01 February 2018 08:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik báál als een stekker, zit dan bij Hendrik Groen in het de La Mar😩.. Ik hoop Shanna echt een keer te zien als Gloria.. Wil alleen als zij of Sky speelt.. Dr is iets in Vajèn haar stem dat me mateloos irriteert😬

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 494 ] 01 February 2018 08:52 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2017-03-19

Elphie1984 - 01 February 2018 08:31 PM

Ik báál als een stekker, zit dan bij Hendrik Groen in het de La Mar😩.. Ik hoop Shanna echt een keer te zien als Gloria.. Wil alleen als zij of Sky speelt.. Dr is iets in Vajèn haar stem dat me mateloos irriteert😬

Geen zorgen! Shanna speelt ook op 23 maart en zondag 25 maart beide shows! 😊

   Handtekening   

I have nothing!

  [ # 495 ] 01 February 2018 08:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Echt?! Dank dank dank! Ja ik weet dat het ov is;)

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

‹ First  < 31 32 33 34 35 >  Last ›
33 of 42