38 of 71 | ‹ First  < 36 37 38 39 40 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 556 ] 26 June 2018 02:19 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Sophia vind ik een verrassende keuze. Op de foto zie ik gelijk een Tanja.Ik keek op haar Facebook, daar staat een filmpje van haar Mr Bojangles, wat een klasse! Haar stem vind ik wat “pinnig”, daarnaast ben ik benieuwd naar haar komische timming. Zag haar ooit eens in The Wiz, dat deed ze leuk dacht ik. Ellen Evers en Anouk van Nes vond ik geweldig in deze rol, eigenlijk hoopte ik op een herneming door een van hen.

Hilke vind heb ik al leuke rolleb zien spelen. Toch had ik in de rol van Roos een groter/ander kaliber actrice verwacht. Roos is een pittige rol, Hilke oogt wat jong en ik hoop dat ze de persoonlijkheid heeft voor deze rol.

Ik hoop op Jacqueline Aronson als us Tanja.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 557 ] 26 June 2018 08:48 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

A.musical - 25 June 2018 09:34 AM

Wat voor vage theorie is dit nou weer? De grote namen die je zo graag ziet, als Willemijn Verkaik, zijn er gewoon uit gekickt door de Engelsen. Die vonden Antje geschikter .

Deze opmerking intrigeert me : dus Willemijn die dezelfde rol wel voor een veel grotere markt in Duitsland heeft mogen spelen is er hier uit gekickt ? Waren die Engelsen tijdens de Duitse casting dan te druk bezig met de Brexit of zo ?

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 558 ] 26 June 2018 11:01 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Zag een filmoje van Antje die tijdens haar albumpresentatie een nummer uit Mamma Mia zong. Moet zeggen dat het niet bepaald overtuigend was

  [ # 559 ] 26 June 2018 01:27 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Anne-Saar - 26 June 2018 11:01 AM

Zag een filmoje van Antje die tijdens haar albumpresentatie een nummer uit Mamma Mia zong. Moet zeggen dat het niet bepaald overtuigend was

Hetzelfde gevoel had ik. Moest af en toe mijn oren dichtdoen van dat geschreeuw. Niet het kippenvel gevoel dat ik altijd krijg bij Simone of een andere Donna zoals Vera,Lone,Marleen

  [ # 560 ] 26 June 2018 02:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Had ik ook toen ik het filmpje zag. Het raakte niet. Niet op een positieve manier althans….

  [ # 561 ] 26 June 2018 05:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Waar kan je dat filmpje vinden? Denk wel dat het snel is om er nu al over te oordelen. Tuurlijk is het nog minder dan Lone, ze heeft nog nul repetities gehad.
Ik heb vertrouwen in deze cast!! Vind Sophia een hele leuke keuze voor deze rol. Ziet er al goed uit!

  [ # 562 ] 26 June 2018 07:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het filmpje is te vinden op de Facebookpagina van Musicalworld.

Het komt op mij nogal gehaast en ongeïntersseerd over, alsof ze op een braderie staat te zingen. Misschien had ze een “tough crowd”, misschien was ze moe, misschien had ze er gewoon even geen zin in. Qua zing vind ik het nog redelijk meevallen, maar ze leeft zich niet in in de inhoud van het nummer en haar frasering (is dit het goede woord?) maakt me nerveus; ze wacht lang met inzetten en gooit de zin er dan snel uit, waarbij ze het laatste woord uitzingt tot ze verdergaat met de volgende zin. Ze wil te mooi zingen denk ik, er te veel haar eigen ding van maken waardoor ze wegloopt van waar het nummer eigenlijk over gaat (zowel qua inhoud als in muzikaal opzicht, if that makes sense).

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 563 ] 26 June 2018 07:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

@June: dank! Ik snap volledig wat je zegt. Ik mis vooral inhoud en theatraliteit. En ze zingt die zinnetjes inderdaad heel snel en dat klinkt raar. Bijna alsof ze afraffelt. Aan de andere kant is dit een album presentatie en gaat het dus, volgens mij, niet om theatraliteit of het overbrengen van het verhaal, gevoel binnen het nummer. Ze staat hier nu meer als popzangeres dan als musicalactrice, heb ik ‘t idee.
Mij maakt ‘t nieuwsgierig naar hoe ze dit in het Nederlands zingt, na een aantal repetities, als ze de rol ontdekt heeft.

  [ # 564 ] 26 June 2018 10:35 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Ik had hetzelfde gevoel als wat hierboven beschreven wordt over het fragment van The winner takes it all.
Ik hoop dat Antje onder invloed van de regiseur het lied gaat zingen zoals het in de musical bedoeld is. Masr dit overtuigt mij nog niet helaas.

  [ # 565 ] 26 June 2018 10:58 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Mark - 26 June 2018 08:48 AM

Deze opmerking intrigeert me : dus Willemijn die dezelfde rol wel voor een veel grotere markt in Duitsland heeft mogen spelen is er hier uit gekickt ? Waren die Engelsen tijdens de Duitse casting dan te druk bezig met de Brexit of zo ?

Ze viel daar slechts tijdelijk in voor Sabine Mayer en bij Littlestar snappen ze ook wel hoe kaartverkoop werkt. Tuurlijk levert SE de finalisten wel aan, dus die kunnen het zelf manipuleren. Maar hier is gewoon niet voor Willemijn gekozen, omdat men meer geloofde in Antje.

  [ # 566 ] 26 June 2018 11:09 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Als iemand die benieuwd is naar Antje had ik bij de nummers die ze zong op haar albumpresentatie ook zoiets van: nee, doe nou niet!!
Het was niet zoals het bedoeld is. Maar, een aantal punten van hoop:

- Antje is niet de enige die de teksten van TWTIA en Dancing Queen in het Engels wat rommelig bracht, kijk maar naar Simone bij MAG 2002. Mijn oren hoefde ik bij Antje niet dicht te drukken, wel bij de laatste noot van Simone bij MAG. Het kan de beste overkomen.

- Paul Garrisson laat MM! Nooit verpest worden. De vorige versie in NL was al wat minder showachtig dan de eerste, dus reken maar dat iedere acteur die aan overacteren doet en een show staat te maken zonder gevoel daar op gewezen zal worden. Less is more zeg maar.

- Hoe graag Nederlanders ook doen alsof ze net zo goed Engels spreken als Nederlands, het behandelen van de tekst en het begrijpen wat je zingt is veel makkelijker in het Nederlands.

Laten we wachten op het eerste publieke optreden vanuit SE.

Ik weet overigens niet wat jullie vinden van Antje’s stem, maar als ze de liedjes een beetje natuurgetrouw zal zingen, wordt ze vocaal misschien wel de sterkste Donna die we ooit zullen hebben.

  [ # 567 ] 27 June 2018 05:47 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Theorietje. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze vanwege haar album-presentatie haar eigen versie van de nummers heeft gezongen? En dat dit dus niet de versie is die ze in het theater zal zingen? Ze heeft tenslotte nog niet met de muzikaal leider van Mamma
Mia! gerepeteerd (in het filmpje van ze fotoshoot hadden ze het over een eerste samenkomst etc, vandaar dit vermoeden) en ze is nogal van de rifjes en de ad libs.

Ik denk daarnaast ook dat Willemijn Verkaik qua plaatje prachtig zou zijn geweest naast Jolijn. Dat klopt gewoon. Als Willemijn één van de finalisten was, zal Antje gewoon echt de voorkeur van de creatives hebben gehad. Neemt niet weg dat ik hoop dat Willemijn zich genoeg in de kijker heeft gespeeld om na Ghost weer in NL aan de slag te kunnen gaan, zou haar graag weer onstage zien 🤗

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 568 ] 27 June 2018 06:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

A.musical - 26 June 2018 10:58 PM
Mark - 26 June 2018 08:48 AM

Deze opmerking intrigeert me : dus Willemijn die dezelfde rol wel voor een veel grotere markt in Duitsland heeft mogen spelen is er hier uit gekickt ? Waren die Engelsen tijdens de Duitse casting dan te druk bezig met de Brexit of zo ?

Ze viel daar slechts tijdelijk in voor Sabine Mayer en bij Littlestar snappen ze ook wel hoe kaartverkoop werkt. Tuurlijk levert SE de finalisten wel aan, dus die kunnen het zelf manipuleren. Maar hier is gewoon niet voor Willemijn gekozen, omdat men meer geloofde in Antje.

Ok. Klinkt alsof je weet waarover je praat dus ik neem het van je aan. Van wat ik heb gegoogled vond ik Willemijn ook geen super overtuigende Donna to be honest, dus ik kan me er ook wel wat bij voorstellen. Top musicalactrice Willemijn, geen gedroomde Donna wat mij betreft. Ik kan me ook aansluiten bij wat je in een volgende reactie zegt over Antje. Ik denk ook dat Antje in potentie 1 van de vocaal sterkste Donna’s kan worden. Uitdaging voor haar zal er in liggen om het “ klein” te houden en er geen “ kijk mij eens kunnen belten” - gebeuren van te maken. Als haar dat lukt ( zoals ze dat m.i. deed in haar fenomenale vertolking van Amneris) wordt ze een hele goede Donna denk ik.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 569 ] 27 June 2018 07:21 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Het optreden bij haar eigen albumpresentatie was inderdaad niet best. Eerlijk gezegd heeft ze sinds Aida geen aansprekende dingen meer gedaan, dus waarom zou ze 15 jaar later ineens weer vocaal de sterkste zijn?

  [ # 570 ] 27 June 2018 10:02 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Harry - 27 June 2018 07:21 AM

Het optreden bij haar eigen albumpresentatie was inderdaad niet best. Eerlijk gezegd heeft ze sinds Aida geen aansprekende dingen meer gedaan, dus waarom zou ze 15 jaar later ineens weer vocaal de sterkste zijn?

Ze heeft gewoon dijk van een stem die de hoogtes makkelijk aankan. Dat had Simone bijvoorbeeld niet zo, hoewel haar stem zo karakteristiek is dat dat ook iets moois gaf aan de rol. Lone heeft een prachtige stem, die ontzettend geschikt is voor ABBA, maar wel wat minder krachtig dan die van Antje.

Ik zeg niet dat ze de beste Donna wordt hoor. Het acteerwerk zal inderdaad nog een uitdaging worden.

‹ First  < 36 37 38 39 40 >  Last ›
38 of 71