41 of 71 | ‹ First  < 39 40 41 42 43 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 601 ] 16 July 2018 10:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat een bijzondere keus als alernate voor Antje. Vaak ( niet altijd maar vaak) zie je dat er een alternate geselecteerd wordt die “in de lijn “ van de hoofdbezetting ligt. Nurlaila sluit wat mij betreft in niets aan bij Antje en dan doel ik zeker niet alleen op huidskleur of etniciteit ...ik vind het gewoon 2 totaal verschillende actrices die een compleet andere uitstraling / energie met zich meebrengen . Aparte keuze dus ... en dan bedoel ik apart gewoon echt als apart/bijzonder en niet als slecht. Denk wel dat de voorstelling wezenlijk anders zal zijn al naar gelang wie er op is.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 602 ] 17 July 2018 12:57 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Yeahhhhh ik ga mooi naar allebei en ga ik ze vergelijken. Als hilke maar niet speelt. Krijg echt de kriebels van haar.

  [ # 603 ] 26 July 2018 06:30 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Vandaag is er op de instagram story van MammiaMiaNL een foto geplaatst dat het repetitiedecor is gearriveerd. Dit betreft het tourdecor zoals wij hem in 2009-2010 ook in Nederland zagen. Waarschijnlijk ook nu dus de kleinschaligere Mamma Mia in Nederland.

  [ # 604 ] 27 July 2018 11:13 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Het oude decor is volgens mij het laatst te zien geweest op Broadway of in een van de internationale tours. Wat ik wel jammer vind. Weet iemand de reden waarom het oude decor niet meer gebruikt wordt? Of is het enkel een financiële kwestie?

  [ # 605 ] 28 July 2018 11:54 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

De allerlaatste keer dat het oude decor te zien was, was bij de laatste Koreaanse productie in Seoul. Maar wat betreft het westen was de internationale tour indd het laatst. Het moet wel puur financieel zijn. Dat originele decor is wel een stuk duurder (loopt schuin af naar voren, heeft soms vloerverlichting, soms een stagelift en heel vaak zijn de huisjes geautomatiseerd). Nu MM! natuurlijk niet meer zo goed gaat draaien als in 2003-2006 moeten ze op dit soort zaken korten. Het meest jammere aan het tourdecor vind ik dat de taverna totaal niet breed is en veel scènes dus vrij klein gespeeld moeten worden, zoals Dancing Queen 1e akte en ook dat SE die geweldige set met lampen achterwege laat in de finale.

  [ # 606 ] 28 July 2018 03:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dus Nederland wordt wederom afgescheept met een goedkoop tourdecor in een vast theater? Triest.

  [ # 607 ] 28 July 2018 04:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Kan ik ergens duidelijk de verschillen zien op foto tussen beide decors?

  [ # 608 ] 28 July 2018 05:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dit is de grote set met automatisch bewegende muren, lichtgevende vloer en stijger die omhoog komt:

https://www.youtube.com/watch?v=72NZVN0ze20

Dit is de goekope tourset;

[ Gewijzigd: 28 July 2018 06:48 PM by martijn-j ]
  [ # 609 ] 28 July 2018 06:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik heb nooit begrepen waarom mensen toch zoveel stennis kunnen maken over een decor. Heb hier soms hele discussies gezien over dat het schandalig is dat ergens The Phantom zonder vallende kroonluchter gespeeld wordt, Miss Saigon zonder echte helikopter, The Lion King met een hoge rots die niet uit de grond komt (of iets dergelijks)...

Wat dat betreft merk ik echt dat musicalfans veel meer waarde hechten aan ‘het plaatje’ dan toneelfans. Daar krijgt bij elke revival een stuk een nieuw decor, nieuwe staging, soms een nieuwe bewerking, een nieuwe regie. Stel je even voor dat dat in musicalland zou gebeuren…Het is waarschijnlijk als vloeken in de kerk. Ik vind het echt jammer dat musicalfans (en ‘creators’) vast blijven houden aan iets heel ouderwets, namelijk de zogezegd gouden regel dat ‘deze voorstelling zà³ werkt, met deze kleding, dit decor, deze pasjes en iedereen die waagt om er iets aan te veranderen, vervloeken we’.

Terug naar Mamma Mia!: als we dit feestje van een voorstelling terug in Nederland krijgen gaat het toch om een stuk, om de leuke avond die je hebt en om de muziek? Toch niet of de taverne van Donna klein of groot is? Is bij deze musical het spektakel en de grootsheid qua decor dan zo belangrijk? Mamma Mia! is een heerlijke musical-comedy, niet meer en niet minder, die hoeft het toch niet te hebben van decorspektakel? Maar dat is mijn mening en waarschijnlijk trap ik door dit te zeggen tegen menig heilig huisje, sorry in dat geval.

  [ # 610 ] 28 July 2018 06:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben het voor een heel groot deel met je eens, Quin. Van mij hoeft het ook echt niet groots en spektakel te zijn allemaal, maar ik vind het jammer als er een goedkope versie van een decor gemaakt wordt. Ik zie dan veel liever een nieuw ontworpen decor. Een klein budget hoeft geen goedkoop ogend decor te betekenen, maar dat wordt het wel als je het bestaande decor op die manier namaakt.

  [ # 611 ] 29 July 2018 05:04 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

martijn-j - 28 July 2018 05:04 PM

Dit is de grote set met automatisch bewegende muren, lichtgevende vloer en stijger die omhoog komt:

https://www.youtube.com/watch?v=72NZVN0ze20

Dit is de goekope tourset;

Ben ik dan de enige die juist die simpele versie mooier vindt? Ik vond het altijd zo zinloos dat er aan het eind einde bijvoorbeeld even dat stukje vloer omhoog kwam. Beetje hetzelfde effect als dat Killer Queen in WWRY even over het publiek moest vliegen. In mijn optiek is er met het meer basic decor veel meer en verbinding met het verhaal. Een simpel taverne, waar iedereen elkaar helpt. Dit zie je in het huidige decor terug. Veel minder poes pas.
Het is overigens zo dat bij het eerste decor meer komt kijken dan alleen het ontwerp/bouw van het decor. Groot probleem met dat decor is dat iemand het moet besturen, er veel meer onderhoud aan zit en dat het meer tijd kost om het theater te verbouwen en daarmee het theater ook langer dicht is. En gezien het feit dat producties na één seizoen veel al weer weg zijn is het gewoon niet meer de moeite waard. Daarnaast vraagt het ook meer van de acteurs want die moeten met zulke grote op afstand bestuurbare decors altijd heel precies zijn in waar ze lopen. Bij het zelf verrijden van de decorstukken zijn er minder gevaren.

  [ # 612 ] 29 July 2018 08:02 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Wat Mamma Mia betreft vind ik het simpele decor ook mooier! Maar heel eerlijk gezegd vind ik decor en kostuums het minst belangrijk als ik naar een voorstelling ga. Ik wil gewoon dat er goed gespeeld en gezongen/gedanst wordt (als het een musical betreft). Als je dat namelijk goed doet dan gelooft het publiek ook het hele verhaal als er slechts een tafeltje en een stoeltje op het podium staan. Althans dat geldt voor mij. Kijk bijv naar Soldaat van Oranje. Het decor is groots en meeslepend, maar qua zang en spel is het vaak bedroevend en daar irriteer ik me dan meer aan dan een minimalistisch decor

  [ # 613 ] 29 July 2018 12:37 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het punt is niet zo zeer de grote van het decor.
Maar dat ze in hetzelfde theater staan als tussen 2003/2006. Maar dan nu mét een goedkoper decor.
En toch dezelfde prijzen hanteren.

Mamma Mia heeft het nooit gehad van het spectacular bijzondere decor. Maar juist de kleine dingen, als het omhoog komen van het pad of het licht geven van de vloer, maakte het speciaal.
Nu kan ik prima leven zonder al deze dingen, als je weet dat ze op tournee zijn, dus het niet kan.
Maar nu staat het minimaal een jaar in het Beatrix Theater. Met onbegrensde mogelijkheden. We hebben het namelijk al een keer gezien daar.
Er was ooit een tijd dat er in Duitsland 3 producties tegelijk speelde, hadden die alle drie alles?

Dus Stage Entertainment kiest er bewust voor een goedkopere versie van het decor neer te zetten.
Zodat ze meer winst (of minder verlies) maken.

Maar goed, laten we afwachten, misschien zitten er straks wel lichtjes in de vloer of hebben we toch de grote huisjes.

  [ # 614 ] 29 July 2018 06:09 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Ja de grootte is misschien niet het belangrijkste, maar ik vind het bij MM! toch leuker om te zien dat er qua dans echt uitgepakt kan worden (Voulez-Vous, Finale). Overigens is het decor dat we nu krijgen wel groter dan dat uit 2009, dus het valt nog mee.

In tegenstelling tot Martijn-j vind ik het wel leuk als de show zo hier en daar ook een beetje spektakel is. Die lampen in de vloer en de lift achterin zijn cadeautjes, maar niet essentieel.
Ik weet niet hoe de verlichting verder zal zijn deze keer, maar ik geloof dat SE van de vorige productie geleerd heeft. Na de tour uit 2009 is er geen MM! productie meer gemaakt door SE die zo karig was op het gebied van verlichting en geluid.

@dokter_p De eerste drie Duitse producties hadden allemaal alles. Hamburg had alleen geen lift. Maar over die kosten; MM! was toen zo belachelijk populair, dat het veel langer speelde en met vollere zalen. De kosten konden dus over meer voorstellingen uitgesmeerd worden. Als de productie nu op dezelfde manier gemaakt werd, moeten die kosten over minder voorstellingen en minder publiek uitgesmeerd worden, wat tot hogere ticketprijzen zou leiden. Dus dit goedkopere decor is niet per se een reden voor goedkopere tickets.

  [ # 615 ] 29 July 2018 09:49 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

In Londen spelen ze geloof ik Tourset maar wel lichtgevende vloer. De stijger is, sinds de verhuizing van The Prince of Wales Theatre naar The Novello Theatre, eruit.

‹ First  < 39 40 41 42 43 >  Last ›
41 of 71