3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
Marmelade Content - Beauty and the Beast BE
  [ # 31 ] 09 December 2016 12:08 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

June - 08 December 2016 11:13 PM

Ik zag op Facebook een bericht voorbij komen aangaande de opname van een orkestband met het Nederlandse Metropole orkest… Waarom zijn die tickets in ‘s hemelsnaam zo duur als ze niet eens live gaan spelen?!

Ik denk stookkosten. Ik zie op Facebook alleen maar foto’s voorbij komen van mensen die in winterjassen met dikke sjaals en mutsen staan te repeteren…

  [ # 32 ] 09 December 2016 08:32 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  38
Geregistreerd  2012-11-30

Het orkest is niet het enige dat op band zal staan. Ik hoorde van iemand uit het ensemble dat ook Josje op band zal staan. Gezien de valse promo’s lijkt me dat dan weer geen slecht plan.

  [ # 33 ] 09 December 2016 09:18 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2004-10-20

Josje op band? Kan iemand dit bevestigen?

  [ # 34 ] 09 December 2016 06:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

De eerste foto’s van de productie: http://musicalvibes.ovh/eerste-fotos-beauty-and-the-beast/
Ben ik blij dat ik hier geen tickets voor heb geboekt.

  [ # 35 ] 09 December 2016 06:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zie dat Gaston een halfzijdige gezichtsverlamming heeft in deze versie.

  [ # 36 ] 09 December 2016 07:18 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Dit is een foto van het gehele podium. Tja.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154881966968447&set=a.10150106813408447.288011.805208446&type=3&theater;

  [ # 37 ] 09 December 2016 08:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Dan viel de NL’se revival toch best behoorlijk mee, of niet? 😉 Die Gaston-foto is echt een beetje gàªnant…

  [ # 38 ] 10 December 2016 07:35 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Sander:) - 09 December 2016 07:18 PM

Dit is een foto van het gehele podium. Tja.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154881966968447&set=a.10150106813408447.288011.805208446&type=3&theater;

Ik vind dat er echt helemaal NIET mooi uit zien, en totaal niet bij Beauty and the Beast passen.
En ik vind het origineel veel mooier.
Ongelooflijk dat dat blijkbaar dus is goedgekeurd door de makers, dan hadden ze de makers zeker rumbonen gegeven?  😉

[ Gewijzigd: 10 December 2016 07:47 AM by ErikB. ]
  [ # 39 ] 11 December 2016 06:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik keek net even naar een filmpje van het slotapplaus… Het ziet er een beetje knullig uit, dat gebuig naar alle kanten. Maar even: wat een énorm ensemble!  :ohh:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 40 ] 11 December 2016 09:37 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

ErikB. - 10 December 2016 07:35 AM

En ik vind het origineel veel mooier

Ik weet niet wat jij als origineel bestempel.
Maar het originele Broadway decor was nog vele male indrukwekkender dan ons Nederlandse decor.

  [ # 41 ] 12 December 2016 01:38 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Een goed geschreven en goed onderbouwde recensie van Bert Hertogs voor Concertnews.be waar ik me grotendeels in kan vinden:

http://www.concertnews.be/recensietonen.php?id=3342&kop=Beauty and the Beast&waar=Flanders Expo Gent


In de recensie van Broadway of Antwerp (http://broadwayofantwerp.be/beauty-and-the-beast-in-een-modern-jasje-gestoken/) zijn ze minder overtuigd over Josje en spreken ze lof over de uitvoering van de titelsong van Barbara Dex als mevrouw Pot. Tijdens de avant-première zag ik An Lauwereins (alternate) en ik vond haar versie ook fenomenaal. Fijn om haar terug op het ‘grote’ podium te zien (en niet ‘grootte’ zoals in de recensie staat).

  [ # 42 ] 13 December 2016 10:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Iemand die iets kan zeggen over de transformatie?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 43 ] 13 December 2016 11:19 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  38
Geregistreerd  2012-11-30

Ik was te benieuwd om niet te gaan kijken maar god wat heb ik daar spijt van. SPOILER ALERT

Muzikaal is het in orde, een mooi orkestraal geluid. Kan je niets op zeggen. De projecties zijn indrukwekkend en je ziet dat het een kwestie is van hoe meer geld dat je er insteekt hoe mooier het is maar daar blijft het dan ook bij.
Ik zag een open deur aan een kabel bengelen, een trap die niet naar behoren functioneerde, niets intimiteit want alles moest en zou groter zijn dan het originele. Kostuums (voornamelijk borden/bestek/peper en zoutvat zien er echt zo goedkoop uit en de vorken staan zelfs omgekeerd op hun hoofd!)
Josje als Belle is gewoon niet plezierig om naar te luisteren, ze kon me enigszins verrassen daar alles live was (hoewel mijn oor wel 1 lied herkende als duidelijke bandopname). Jan als Beest is exact hetzelfde als de vorige versie en ik vind hem geen beest. een zeer irritante vibrato en elke zin aframmelen door je woorden af te kappen maakt je geen beest. Saskia als kast is goed, net zoals Barbara als Pot. Peter van de Velde blijft geweldig als Lumière. Peter Thyssen als Lefou is gewoon niet grappig, veel minder fysiek als Jorgen en het maakt de rol veel minder groot. Fail. Alsook Dieter Troubleyn als Gaston, ik had nooit gedacht dat ik hem zo irritant zou vinden. En neen, dit komt niet door een geweldige prestatie neer te zetten maar gewoon omdat het niet goed was. Wat ooit zo een leuke combi was (Gaston & Lefou) is nu niets meer. Ivan Pecnik vond ik mss wel het slechtste als Tickens, deze man begrijpt duidelijk niet de invulling van deze rol.
Het ensemble deed zijn werk maar blonk nu ook niet echt uit. Ik heb absoluut niets tegen volslanke mensen maar ga deze aub niet een bord op hun rug gaan hangen want het ziet er gewoon niet uit.

Transformatie, dit was geheel vreemd. Je ziet duidelijk een dubbelganger staan die geen geluid maakt. Je hoorde ook geen band met jan dus er staat gewoon een stil beest, Gaston pleegt precies zelfmoord door te springen. Gevecht was gewoon geen gevecht. m.a.w. de transformatie zag er nog lulliger uit dan in Nederland.

Ik heb een heel dubbel gevoel bij deze voorstelling. Het is knap dat iemand zich hieraan waagt om zo’n spektakel op poten te zetten maar deze voorstelling was nog niet af. Casting was naar mijn mening niet goed. Recensies waarmee ze lopen rond te draven zijn eerder van fansites. Voor mij was deze versie beduidend minder dan de stage entertainment show, dit lag tussen een amateur versie en de professionele versie. Schoenmaker blijf bij je leest of maak gewoon iets goed!

  [ # 44 ] 13 December 2016 02:42 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

frankie - 13 December 2016 11:19 AM

Peter Thyssen als Lefou is gewoon niet grappig, veel minder fysiek als Jorgen en het maakt de rol veel minder groot. Fail.

Dat komt ook door de regie en de choreografie.

Wat vond je van de choreografie, Frankie?

  [ # 45 ] 13 December 2016 05:50 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2016-12-13

hey,

Ik ben nieuw op het forum. Maar wou toch mijn mening delen over deze productie.

Zaterdagavond, halfzeven ’s avonds. Geen meter file te vinden. Maar dat is buiten de oprit van parking 4 van Flanders Expo gerekend. Maar liefst 30 minuten heb ik mogen aanschuiven op de prachtig aangelegde banen van Gent. Eenmaal 10 euro armer mocht ik mijn auto vanachter op deze duidelijke met kiezel aangelegde parking achterlaten. Wandelend naar de magie, die dit totaalspektakel beloofd te worden, zie ik de meest troosteloze kerstboom ooit aan de ingang staan. Zou dit een voorbode zijn van heel de avond? Ja, kan ik nu antwoorden. Al kreeg ik wel veel hoop bij het binnen gaan van hal 7 van de expo. Een rode loper lag klaar en muziek klonk in de oren, langs de wanden hingen grote foto’s van de acteurs. Eenmaal de ticketcontrole voorbijkwam ik in een zeer sfeervolle maar te kleine hal/foyer. Het systeem met de jetons was een wereldoorlog 3, zo een chaos. In de zaal kon ik maar 1 woord uitbrengen, wow. Het podium, de ledwall alles was perfect, het gaf me een gevoel van, dit gaat zelfs Wicked overschrijden. Laten we zeggen dat dat gevoel snel weg was.
Eindelijk 19u30. Toen werd het 19u40 en nog altijd geen ouverture te horen. Het angstzweet brak me uit, of zou het gewoon van de verwarming zijn? Die stond immers zo hoog, Marmelade hoopte misschien zo de hoge ticketprijzen te rechtvaardigen en een sauna als extraatje te geven. Om 19u55 klonk er een stem door te grote kille zaal en maakten ons erop attent dat filmen verboden is onder de musical. De ouverture knalt, oh nee euhm is hoorbaar in de zaal, en een vertelstem legt op een iets eigenaardige manier het verhaal uit. Belle, in deze versie de naar mijn mening niet helemaal live zingende Josje, komt opgelopen en het spektakel begint. Om kort de voorstelling samen te vatten zeg ik middelmatig en grootheidswaanzin. Laat ik beginnen bij de muziek. De muziek is live on tape. Die zo vlak is als een kat die wordt overreden. De muziek is zo stil dat de decor changes het geluid overheersen. Het geluid zal op vakantie naar het sportpaleis geweest zijn. Het decor op zich was ok. Laten we het niet hebben over de meest lelijke zetel ooit die in het kasteel van het beest stond. Wat was er positief aan het decor, de 2 zwevende boeken die door de zaal vlogen. Deze verhoogten het spektakel gehalte maar zorgden wel voor afleiding.  2 hoogtepunten was de voorstelling rijk, kom erbij en Villa Gaga. Dit waren momenten dat je dacht, yes this is it.
Ik zou mij als Marmelade gewoon generen om zo een voorstelling op de planken te brengen. Het spektakel bleef uit. Het decor was lelijk. De muziek was niet top. Ja het was een gevalletje Rihanna op pukkelpop. Te laat en slecht. Bovendien mocht ik nog is 30 minuten aanschuiven op de zeer goed doordachte parking om er van af te geraken

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5