4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
Marmelade Content - Beauty and the Beast BE
  [ # 46 ] 13 December 2016 08:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

dokter_P - 11 December 2016 09:37 PM
ErikB. - 10 December 2016 07:35 AM

En ik vind het origineel veel mooier

Ik weet niet wat jij als origineel bestempel.
Maar het originele Broadway decor was nog vele male indrukwekkender dan ons Nederlandse decor.

Ik bedoel de allereerste versie van Beauty and the Beast, dus inderdaad zoals het ooit op Broadway/West End, en ook in Madrid(?) was.
https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=sO8wMsrGC24

[ Gewijzigd: 13 December 2016 08:43 PM by ErikB. ]
  [ # 47 ] 14 December 2016 06:45 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2016-12-14

Welk zijn de beste plaatsen??
Zijn dat de castle-seats, en zo ja dewelke??

Ik wil graag gaan kijken maar liefst vanuit een goede plek!

  [ # 48 ] 15 December 2016 11:10 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2016-12-15

Is het zo dat er geen foto’s mogen genomen worden tijdens de voorstelling? Ook niet door persfotografen, want ik heb, buiten de weinige en veel dezelfde foto’s die Marmalade zelf al verspreid heeft, nog geen foto’s gezien. De foto’s van Marmalade zelf zijn ook altijd van dezelfde scènes, net als de verspreide filmpjes van Marmalade zelf. Weet iemand hier iets meer van?

  [ # 49 ] 15 December 2016 12:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het is redelijk gebruikelijk dat er geen foto’s mogen worden genomen tijdens een voorstelling. Dit leidt af voor publiek en spelers en dat geldt zeker voor de spiegelreflexcamera’s van persfotografen. Om die reden worden voor promotiedoeleinden door de producent productiefoto’s en -beelden verspreidt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 50 ] 15 December 2016 12:50 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Sanderrr88 - 14 December 2016 06:45 AM

Welk zijn de beste plaatsen??
Zijn dat de castle-seats, en zo ja dewelke??

Ik wil graag gaan kijken maar liefst vanuit een goede plek!

De castle-seats vlak voor het podium zijn volgens mij de beste (zat zelf in blok C).
Best zoveel mogelijk aan de steel van de ‘roos’ (daar komen de acteurs ook vaak op).
Dan kijk je het minst op de ruggen (wat aan de zijkant van de roos dus wel het geval is).

De kwestie is wel of deze productie zoveel geld waard is (die castle-seats zijn nogal duur, hé).

  [ # 51 ] 15 December 2016 01:45 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2016-12-15

Voor de mensen die al gaan kijken zijn of die dit toevallig misschien al weten:
Ik ben wel benieuwd naar een aantal scènes, maar, zoals hierboven al vermeld staat, zijn er maar zeer weinig foto’s van de verschillende scènes van de musical, want bijna alle foto’s zijn van Belle aan het begin van de musical in het dorp en Belle, die met het beest danst in de balzaal. Ik heb bij verschillende recensies gelezen dat de scènes met de wolven wel heel indrukwekkend waren. Wat vonden jullie daarvan en hoe zag het er juist uit? Het 2de waar ik ook heel benieuwd naar ben is de scène in de bibliotheek, omdat ik gelezen heb dat er een paar boeken in de lucht hangen en dat er zelfs 2 boeken in de lucht rondvliegen, door de zaal. Is het een mooie scène en is het echt zo spectaculair als ze zeggen. Heeft Josje, als Belle, daar trouwens andere kleren aan, want ik weet wel dat in de normale Disneyversie van de musical Belle en ander roos kleed aan heeft. Is dat ook zo in deze versie van de musical, want ik heb alleen maar foto’s gezien van Belle met het blauwe kleed en Belle met het gele (gala)kleed. Ten slotte wil ik ook nog vragen hoe die grote kasteeltrap het podium opkomt en of de grote roos, die boven het podium hangt en die langzaamaan tijdens de voorstelling blaadjes verliest echt zo knap en leuk in het verhaal. Alvast bedankt! 😉

  [ # 52 ] 15 December 2016 01:57 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2016-11-24

De musical speelt alleen nog in december en dat stopt het alweer. Ik denk dat het door de casting komt en de veels te hoge prijzen dat ze al zo vroeg moeten stoppen

  [ # 53 ] 15 December 2016 02:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik dacht dat ze tot en met 2 januari zouden doorspelen, maar zie nu inderdaad dat de laatste voorstelling op 30 december gespeeld wordt. Ach…

@DT: Ik weet niet of je deze foto’s allemaal al gezien had? Voor mij zaten er in ieder geval een aantal nieuwe bij.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 54 ] 15 December 2016 03:04 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2016-12-15

June - 15 December 2016 02:44 PM

Ik dacht dat ze tot en met 2 januari zouden doorspelen, maar zie nu inderdaad dat de laatste voorstelling op 30 december gespeeld wordt. Ach…

@DT: Ik weet niet of je deze foto’s allemaal al gezien had? Voor mij zaten er in ieder geval een aantal nieuwe bij.

Ja, die foto’s had ik ook al gezien, maar toch heel erg bedankt! Die foto met die wolven is wel al indrukwekkend, vind ik, maar ik denk niet dat er al persfoto’s verspreid zijn van de scène in de bibliotheek. Weet er iemand toevallig of Belle daar een ander kleed aan heeft?

  [ # 55 ] 15 December 2016 03:27 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

De voorstelling zou inderdaad langer door spelen dan 30 december.
Ook worden er tot die periode minder voorstellingen gespeeld

  [ # 56 ] 15 December 2016 05:16 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2016-12-15

DT - 15 December 2016 03:04 PM
June - 15 December 2016 02:44 PM

Ik dacht dat ze tot en met 2 januari zouden doorspelen, maar zie nu inderdaad dat de laatste voorstelling op 30 december gespeeld wordt. Ach…

@DT: Ik weet niet of je deze foto’s allemaal al gezien had? Voor mij zaten er in ieder geval een aantal nieuwe bij.

Ja, die foto’s had ik ook al gezien, maar toch heel erg bedankt! Die foto met die wolven is wel al indrukwekkend, vind ik, maar ik denk niet dat er al persfoto’s verspreid zijn van de scène in de bibliotheek. Weet er iemand toevallig of Belle daar een ander kleed aan heeft?

Heeft iemand die dit weet mss toevallig ook foto’s van andere scènes.

  [ # 57 ] 15 December 2016 05:18 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2016-12-15

ErikB. - 13 December 2016 08:32 PM
dokter_P - 11 December 2016 09:37 PM
ErikB. - 10 December 2016 07:35 AM

En ik vind het origineel veel mooier

Ik weet niet wat jij als origineel bestempel.
Maar het originele Broadway decor was nog vele male indrukwekkender dan ons Nederlandse decor.

Ik bedoel de allereerste versie van Beauty and the Beast, dus inderdaad zoals het ooit op Broadway/West End, en ook in Madrid(?) was.
https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=sO8wMsrGC24

Ik vind het decor van de productie Marmalade eigenlijk helemaal niet lelijk. Ik vind het zelfs heel geslaagd, of toch van de foto’s en filmpjes die ik al gezien heb. Ik hoop in ieder geval dat er, al dan niet van Marmalade, nog meer grootse arenaversies van originele musicals gemaakt worden.

  [ # 58 ] 16 December 2016 06:22 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2016-12-15

Heeft er iemand het programmaboek van Belle en het Beest? Zo ja, zou iemand dat dan aub willen doorsturen, aub? Alvast bedankt!

  [ # 59 ] 20 December 2016 09:46 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Ik heb afgelopen zaterdag de show gezien en vond het toch een mooie familievoorstelling waarin ook nog heel wat potentieel zit ...

Het theaterconcept hadden we al gezien bij Daens en 12-14: een aparte hal voor eten en drinken (met jetons) en dan via een slangvormige gang naar het theater. Deze gang is tijdens de pauze en bij het einde wel niet echt handig want de doorstroom loopt hierdoor wat moeilijker.

De zaal is indrukwekkend met een hoge schermwand waarin tijdens de voorstelling enkele mooie beelden worden geprojecteerd: een bloemenveld, kasteelmuren e.d. Al kon er mogelijks nog meer mee worden gedaan, vooral tijdens de opening miste ik het vervolg van het verhaal, een beetje saai als je alleen een roos te zien krijgt ... en dit terwijl het wel goed begonnen was.

Het podium in de vorm van een roos is enkel te zien vanuit de tribunes, ik zat zelf in blok C (castle seats) aan de catwalk waar de cast opkomt. Het podium is ook vrij hoog dus voor kleine kinderen is dit misschien ook niet de ideale plek.

Het decor is mooi en gedoseerd en komt van onder het podium of uit de lucht. Ik vond het soms wel een beetje jammer dat je het decor al zag hangen ... en het maakt ook wel wat lawaai als het naar beneden komt. Het decor wordt functioneel ingezet in de scènes en er vliegen idd boeken in het rond in de bibliotheek, vond ik trouwens een heel mooi scènebeeld in combinatie met de schermprojectie van een bib. Ook de kasteeltrap was groot en het moet echt een huzarenstukje zijn om die altijd mooi op zijn plaats te hebben ... Hij was wel redelijk beweeglijk als het Beest er van afrende ...
De betoverde roos in de lucht was een leuk idee, maar miste wat magie (en ik vond het niet echt op een roos lijken) en ook de magische spiegel kon volgens mij nog anders worden ingevuld ... Door het gebruik van de grote decorstukken duren scènewissels wel wat langer, dit wordt opgevuld met dialogen of spel op andere plaatsen, maar haalt soms de vaart er wel uit ...

Cast en ensemble geven zich volledig in de mooie moderne choreografiën en zang is ook goed. Jammer was dat er niet een groot live orkest aanwezig was, maar de laatste tijd is dit wel vaker ...

Josje is naar mijn gevoel niet de meest geschikte Belle, maar wel eentje die haar best doet in spel en zang en me uiteindelijk ook wel kon ontroeren, het toppunt is en blijft wel ‘Meisje en het Beest’ waarin ze zwierig het hele podium inneemt met de veel besproken baljurk die in het echt toch mooier is dan de foto’s die er eerder van waren. In totaal drie kleedjes: het gekende blauwe, het roze en de gele baljurk.

Jan Schepens als Beest deed het niet beter of slechter als vorige keer. Ik vond het wel jammer dat de transformatie in een arenashow niet echt wow was ... volgens mij een gemiste kans om hier iets magisch van te maken.

Maar voor mij was Leendert De Vis de beste van de voorstelling als Lumière (Peter was er niet, was wel blij dat ik hem in de vorige versie wel had gezien) Lumière is gewoon een heel mooie rol in deze voorstelling en Leendert wist de grapjes goed te brengen en de hele zaal in te pakken. Hij had een heel mooie dynamiek met de medespelers en ik is ook een zeer goede zanger.

Barbara Dex brengt dan weer een mooie titelsong op het toneel. Een aandoenlijke mevrouw Pot met haar zoontje (zeker na de transformatie)

Dieter troubleyn is een wat geforceerde Gaston en miste wat dynamiek met Le Fou (weet niet meer wie deze rol speelde, het was niet Peter Thyssen)

Ivan Pecnik als Tickens vond ik het minste van allemaal, ik miste wat ernst die Tickens normaal zou moeten hebben, maar samen met Lumière blijft het wel een leuk duo om naar te kijken.

Eigenlijk zie je wel dat iedereen met plezier op het toneel staat en zijn rol zo goed mogelijk probeert neer te zetten. Een moeilijk opdracht op zo een groot podium, niet alles slaat aan, maar ze doen echt wel hun best om de mensen een mooie voorstelling te geven.
Het zijn vooral de ensemblenummers die echt scoren zoals ‘Kom erin’ en ‘Weer helemaal Mens’.

Ik vond het zeker een geslaagde versie, ik heb een leuke namiddag gehad, maar miste soms wat de magie van Disney en van een gewoon theater… Maar wel chapeau dat een jong productiehuis deze stap heeft durven zetten, ze hebben zeker het potentieel om grote producties te brengen ...

  [ # 60 ] 20 December 2016 10:00 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2016-12-15

dimitrydb - 20 December 2016 09:46 AM

Ik heb afgelopen zaterdag de show gezien en vond het toch een mooie familievoorstelling waarin ook nog heel wat potentieel zit ...

Het theaterconcept hadden we al gezien bij Daens en 12-14: een aparte hal voor eten en drinken (met jetons) en dan via een slangvormige gang naar het theater. Deze gang is tijdens de pauze en bij het einde wel niet echt handig want de doorstroom loopt hierdoor wat moeilijker.

De zaal is indrukwekkend met een hoge schermwand waarin tijdens de voorstelling enkele mooie beelden worden geprojecteerd: een bloemenveld, kasteelmuren e.d. Al kon er mogelijks nog meer mee worden gedaan, vooral tijdens de opening miste ik het vervolg van het verhaal, een beetje saai als je alleen een roos te zien krijgt ... en dit terwijl het wel goed begonnen was.

Het podium in de vorm van een roos is enkel te zien vanuit de tribunes, ik zat zelf in blok C (castle seats) aan de catwalk waar de cast opkomt. Het podium is ook vrij hoog dus voor kleine kinderen is dit misschien ook niet de ideale plek.

Het decor is mooi en gedoseerd en komt van onder het podium of uit de lucht. Ik vond het soms wel een beetje jammer dat je het decor al zag hangen ... en het maakt ook wel wat lawaai als het naar beneden komt. Het decor wordt functioneel ingezet in de scènes en er vliegen idd boeken in het rond in de bibliotheek, vond ik trouwens een heel mooi scènebeeld in combinatie met de schermprojectie van een bib. Ook de kasteeltrap was groot en het moet echt een huzarenstukje zijn om die altijd mooi op zijn plaats te hebben ... Hij was wel redelijk beweeglijk als het Beest er van afrende ...
De betoverde roos in de lucht was een leuk idee, maar miste wat magie (en ik vond het niet echt op een roos lijken) en ook de magische spiegel kon volgens mij nog anders worden ingevuld ... Door het gebruik van de grote decorstukken duren scènewissels wel wat langer, dit wordt opgevuld met dialogen of spel op andere plaatsen, maar haalt soms de vaart er wel uit ...

Cast en ensemble geven zich volledig in de mooie moderne choreografiën en zang is ook goed. Jammer was dat er niet een groot live orkest aanwezig was, maar de laatste tijd is dit wel vaker ...

Josje is naar mijn gevoel niet de meest geschikte Belle, maar wel eentje die haar best doet in spel en zang en me uiteindelijk ook wel kon ontroeren, het toppunt is en blijft wel ‘Meisje en het Beest’ waarin ze zwierig het hele podium inneemt met de veel besproken baljurk die in het echt toch mooier is dan de foto’s die er eerder van waren. In totaal drie kleedjes: het gekende blauwe, het roze en de gele baljurk.

Jan Schepens als Beest deed het niet beter of slechter als vorige keer. Ik vond het wel jammer dat de transformatie in een arenashow niet echt wow was ... volgens mij een gemiste kans om hier iets magisch van te maken.

Maar voor mij was Leendert De Vis de beste van de voorstelling als Lumière (Peter was er niet, was wel blij dat ik hem in de vorige versie wel had gezien) Lumière is gewoon een heel mooie rol in deze voorstelling en Leendert wist de grapjes goed te brengen en de hele zaal in te pakken. Hij had een heel mooie dynamiek met de medespelers en ik is ook een zeer goede zanger.

Barbara Dex brengt dan weer een mooie titelsong op het toneel. Een aandoenlijke mevrouw Pot met haar zoontje (zeker na de transformatie)

Dieter troubleyn is een wat geforceerde Gaston en miste wat dynamiek met Le Fou (weet niet meer wie deze rol speelde, het was niet Peter Thyssen)

Ivan Pecnik als Tickens vond ik het minste van allemaal, ik miste wat ernst die Tickens normaal zou moeten hebben, maar samen met Lumière blijft het wel een leuk duo om naar te kijken.

Eigenlijk zie je wel dat iedereen met plezier op het toneel staat en zijn rol zo goed mogelijk probeert neer te zetten. Een moeilijk opdracht op zo een groot podium, niet alles slaat aan, maar ze doen echt wel hun best om de mensen een mooie voorstelling te geven.
Het zijn vooral de ensemblenummers die echt scoren zoals ‘Kom erin’ en ‘Weer helemaal Mens’.

Ik vond het zeker een geslaagde versie, ik heb een leuke namiddag gehad, maar miste soms wat de magie van Disney en van een gewoon theater… Maar wel chapeau dat een jong productiehuis deze stap heeft durven zetten, ze hebben zeker het potentieel om grote producties te brengen ...

Bedankt voor deze leuke recensie! Heb jij misschien een foto van het roze kleed, want daar vind ik nergens een foto van terug? En wat vond je van de wolvenscènes?

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5