19 of 22 | ‹ First  < 17 18 19 20 21 >  Last ›
Elisabeth op Paleis Het Loo
  [ # 271 ] 10 June 2018 07:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is Maaike Widdershoven weer standby voor Pia?

  [ # 272 ] 10 June 2018 09:26 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  58
Geregistreerd  2008-12-09

Ik ben ook afgelopen vrijdag geweest en net als vorig jaar heb ik weer genoten van een hele mooie voorstelling. De cast was weer heel goed, vooral Pia en Stanley leven zich zo goed in in hun rol, dat je dat zelfs op de tribune goed kunt zien. Volgens mij gingen de kledingwissels niet allemaal vlekkeloos, maar daar hebben ze dan ook nauwelijks de tijd voor. Het orkest was ook weer heel mooi. Zo’n live orkest geeft zoveel meer sfeer als de orkestband die je in het theater vaak hebt. We hadden ook weer mooie plekken op de tribune, zodat je ook mooi het paleis en de verlichting eromheen heel mooi kunt zien. Met de regen erbij gaf dit best wel een mooie sfeer.

Qua organisatie waren er wel wat verbeterpunten. Wij hadden van tevoren een paleis bezoek (ook een hele leuke ervaring!) en waren om half 9 op het concert terrein om nog even naar de wc en vervolgens naar onze plekken te gaan. De wc’s gingen vrij vlot, maar de rij richting tribunes was heel lang. Gelukkig kwamen we er vrij snel achter dat we eerst in de verkeerde rij stonden, want dit stond nergens aangegeven. Na ruim 20 min in de rij waren we eindelijk bij onze plekken (midden op de tribune), maar inmiddels was het wel al 9 uur. De show begon uiteindelijk ook later omdat nog niet iedereen op hun plek zat. Toen kwamen we er achter dat er dit keer geen poncho’s op de stoelen lagen (vorig jaar wel) terwijl in de info mail wel stond dat we die kregen. Omdat de voorspellingen in eerste instantie wel goed waren hadden we ze zelf ook niet meegenomen.
Helaas begon het na een paar nummers te regenen, waardoor er steeds meer mensen aan de wandel gingen om een poncho te halen die er dus kennelijk wel gewoon waren. Uiteindlijk begonnen de mensen van de organisatie zelf de poncho’s maar uit te delen, waar wij toch wel heel blij mee waren, want het begon daarna toch wel hard te regenen. Maar het stoorde wel heel erg in de voorstelling, waardoor ik een aantal nummers toch wat minder heb kunnen genieten. Ik hoop voor de mensen die nog gaan dat ze hiervan geleerd hebben en dat ze de volgende voorstellingen de poncho’s weer op de stoelen leggen of van tevoren uitdelen.
Qua parkeren hadden wij geluk dat we dichtbij mochten parkeren (met rolstoel), want toen wij wegreden stond er een gigantische rij voor de pendelbusjes richting de parkeerplaatsen. Het was toen al vrij laat omdat wij op de midden tribune pas als laatste weg mochten. Ik vind dat als ze zo veel voor de paarkeerkaarten vragen (17,50 terwijl het vorig jaar volgens mij “maar” 7 euro was) dat ze het ook wat beter moeten regelen zodat mensen weer snel weg kunnen. Maar misschien was dit ook wel omdat het de eerste avond was.

Al met al heb ik weer genoten en het is dat het zo’n eind weg is vanuit Groningen, want anders was de verleiding heel groot om nog een keertje te gaan.

  [ # 273 ] 10 June 2018 11:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Ben net terug van de voorstelling. Ik heb gemixte gevoelens,

Ik zal eerst mijn positieve zaken benoemen. Ik vond de setting geweldig. Echt supermooi met zo kasteel en landgoed op de achtergrond. Ik was tijdens de voorstelling helemaal verliefd op Pia en Stanley. Wat zijn die twee goed. Ik vond Stanley heel goed op het podium staan. Zijn stage présence vond ik echt super goed. Orkest was ook goed en het ensemble en de bijrollen waren ook super, maar

Wat vind ik Tony neef slecht. Ik heb hem nu drie keer gezien. In Sonneveld, beauty And the beast en nu Elizabeth. Ik vind dat hij altijd zichzelf aan het spelen is en soms moment vals zingt. Mensen om mij heen benoemde het ook hoe Tony er vaak naast zat. Echt super jammer, want door zijn valse gezang kon ik niet goed in de voorstelling komen. Het zal misschien een kwestie van smaak zijn, maar sommige noten haalde hij echt niet en zelfs een keer moest die lachen, omdat hij de Noot niet haalde. Erg jammer. Daarnaast vond ik dat we te ver moesten lopen naar de auto toe en de prijzen van het eten bespottelijk hoog.

Maar wat waren Pia en Stanley goed. Werd echt verliefd op hun beide en wat jammer dat ik deze voorstelling nooit heb gezien in het theater.

  [ # 274 ] 11 June 2018 06:27 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hoe zit het met eten op het terrein? Ik ga direct door vanuit mijn werk en heb geen diner in het restaurant geboekt o.i.d.
Ik kan me herinneren dat er vorig jaar bij het Loo wat foodtrucks stonden en dergelijke. Is dat nu weer, of wordt het toch gewoon een salade meenemen of ergens anders wat eten?

  [ # 275 ] 11 June 2018 08:45 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Je kan daar het volgende eten, maar neem wel veel geld mee,

-patat
-hamburgers
-andere snacks, zoals kroketten en bitterballen
-broodje warm vlees
-wraps
-Vietnamese snacks
-ijs
-drinken

  [ # 276 ] 11 June 2018 10:39 AM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2016-04-20

Ik ga morgen het concert bezoeken en ben erg benieuwd!

Ik vind alleen de prijs van het parkeren echt veels te veel… 20 euro (of 17,50 vooraf) voor een avond. Helemaal als je ook nog met een pendelbus moet.
Ik kan begrijpen dat bij een evenement duurder is omdat ze extra parkeerplaatsen moeten creeeren. Normaal kost parkeren buiten evenementen om bij Soestdijk 5 euro.
Als ik op de pagina voor parkeren kijk voor “Royal Park” (Een evenement op Soestdijk een maand later) is de prijs ineens 11 euro… veel minder dat wat ze vragen bij dit concert.

De beleving van de bezoekers van zo’n concert lijkt mij erg veel waard en dan is het jammer dat de beleving wordt aangetast door een extreme prijs voor parkeren. Met als gevolgd dat sommige mensen misschien met een negatieve bijsmaak in de auto stappen.

[ Gewijzigd: 11 June 2018 11:10 AM by MrHillwoods ]
  [ # 277 ] 11 June 2018 02:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Gisteren heb ik ook het concert bezocht. Prachtig concert! locatie was perfect, orkest was heerlijk en het grootste deel van de cast ook. Zoals eerder is gezegd was de performance van Tony Neef niet weergaloos. Ik begrijp dat hij niet veel tijd heeft gehad om het te repeteren en dat het niet de makkelijkste muziek is om te zingen, maar als publiek betaal je veel geld voor een kaartje (plus parkeerkosten) en dan mag je verwachten dat je kwaliteit te zien/horen krijgt. Verder vond ik Pia en Stanley geweldig, maar voor mij waren Jeroen Phaff en Addo Kruizinga de grote verrassingen van de avond. Wel vond ik het jammer dat niet alle nummers werden gezongen, wat ik wel verwacht had.

Ik heb totaal geen problemen ervaren m.b.t. de organisatie. In tegenstelling tot vrijdag lagen er nu wel poncho’s klaar en ook het parkeren en het vervoer met de pendelbussen verliep moeiteloos. Wat mij wel erg gestoord heeft tijdens het concert, is het feit dat er onwijs veel mensen ondertussen naar het toilet zijn geweest en tegen het einde er al veel mensen zijn weggegaan. Respectloos naar cast, crew en medebezoekers.

  [ # 278 ] 12 June 2018 10:05 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik ben zondag geweest en heb intens genoten (maar zat ondanks vest en jas wel te rillen op het einde). Met uitzondering van Tony - Kitsch was vooral tenenkrommend - heeft de cast een weergaloze prestatie neergezet.
Pia was fenomenaal en Stanley mag mij als Dood wel elke dag komen ophalen, die geniet zo intens van zijn rol. Heerlijk om te zien (en horen)! Ik ben blij dat ik zaterdag nog een keertje mag!!

PARKEER TIP
Voor degenen die nog gaan en geen bizarre parkeerkosten willenbetalen.
Op 10 minuten lopen (heen vanwege de kaartcontrole 12 minuten, terug omdat de hekken dan wél openstaan 8 minuten) van het paleis is een woonwijk in Soest waar je gratis kunt parkeren. Dat heb ik dus gedaan.
Voor de navigatie: de straatnaam is Colenso.

Er stond een verkeersregelaar bij de ingang van de straat aan de doorgaande weg (waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat niet half het publiek daar gaat parkeren), maar ik ben een klein stukje doorgereden en via de achterkant de wijk in gegaan.
Daar stond uiteraard geen verkeersregelaar :lol: , dus heb ik mij 17,50 euro bespaard.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 279 ] 15 June 2018 08:09 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Ik ben gisteravond bij de voorstelling geweest en vond het prachtig! Dit was de eerste musical die ik heb bezocht als klein meisje dus de voorstelling heeft een hoge sentimentele waarde maar ik vond het nog steeds net zo mooi als toen.

Stanley blijft geweldig in deze rol, en ik ben dol op zijn stem. Pia is natuurlijk op en top Elisabeth. Ik moet eerlijk zeggen dat Tony me alles mee viel, na de slechte verhalen. Hij zong best veel ‘pratend’ zeg maar, maar de paar uithalen die hij deed vond ik prima. Zeker als je je bedenkt hoe weinig repetitie dagen hij gehad heeft.

De organisatie was gister ook goed, we konden vrijwel direct met een pendelbus mee. Vind de prijzen van het parkeren ook alleen achterlijk hoog, dat sloeg nergens op.

Al met al een zeer geslaagde avond!

  [ # 280 ] 15 June 2018 02:49 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik was er gisteren ook, en inderdaad Tony zei zijn teksten meer op dan dat hij ze daadwerkelijk zong. Daardoor was het inderdaad in elk geval niet vals, en ook niet slecht. Wel moet ik zeggen dat ik Wim van den Driessche toch liever had gezien. Misschien komt het inderdaad omdat hij de liedjes beter kent, maar hij brengt ze toch echt met meer overtuiging en meer kracht.

Ik blijf het jammer vinden dat ze Zwarte Prins en (een deel van) het stuk tussen ‘Er valt een zwarte schaduw’ en ‘Was ik jouw spiegel maar’ er uit gelaten hebben. Er zijn meer nummers weggelaten, maar die twee delen zijn wel essentieel om het verhaal echt goed te volgen, vind ik. Anders mis je stukken. Ook jammer trouwens dat Bellaria er niet in zat. Nu was de rol van Doris wel erg klein.

Pia en Stanley….geweldig. Ik had het idee dat Stanley wat vermoeid was, zijn uithalen waren niet altijd even krachtig. Toch blijven deze twee ontzettend goed in deze rollen. Elisabeth is natuurlijk Pia’s glansrol, die zo met haar carriere verbonden is, maar wat mij betreft is De Dood voor Stanley ook zo’n rol waarin hij echt excelleert en waarom hij (wat mij betreft) altijd bekend zal blijven.

Het regende af en toe een beetje, maar de temperatuur was prima te doen. De organisatie vond ik verder ook goed, al is het parkeren inderdaad duur.  De hele beleving raakte me wat minder dan vorig jaar, maar dat komt denk ik ook omdat vorig jaar de eerste keer was dat ik het (weer) live zag, na mijn allereerste musicalervaring in 2001 in Scheveningen.

  [ # 281 ] 16 June 2018 01:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Gisteren (vrijdag 15 juni) naar Elisabeth in Concert geweest. Ik vond in alle opzichten een zeer geslaagde avond:
- De show staat nog steeds als een huis. Wat zou ik het leuk vinden om de volwaardige show na zo’n 18 jaar weer te zien. Dit smaakte naar meer. Het “nieuwe duet” Als ik Dansen wil, vond ik erg mooi.
- De cast vond ik stuk voor stuk geweldig. Ook Tony vond ik het goed doen (daar was ik na het lezen van verschillende reacties bang voor). Stanley stal bij ons toch echt de show. Pia ook weer prachtig. Daarnaast wil ik Jeroen Phaff en Doris Baaten ook apart vermelden. Zij krijgen nooit echt de eer die ze toekomt.
- De organisatie was erg goed. Niets op aan te merken. (Oke, het parkeren was duur, maar dat neem ik voor een keer op de koop toe.)
- Last but not least: het weer was prachtig. Beter kon niet!


Wat een leuk en slim concept om in een tijd waarin uitgaan anders ingevuld wordt, mee te liften op het fenomeen “festival” en dan gecombineerd met musical.
Ik ben eigenlijk altijd wel fan van musicalconcerten. Dus op naar de volgende show!
Ik kreeg zojuist een mail van Stage Entertainment waarin staat dat ze volgend jaar weer een show op een unieke locatie willen doen. Vorig jaar had ik Elisabeth in Concert gemist, dus prima voor mij dat ik nu toch nog de kans kreeg het te zien. Voor volgend jaar hoop ik wel op een nieuwe show. Wat mij betreft The Phantom of the Opera of Aida…. We gaan het meemaken tz.


Dan nog een vraag: waarom was Marleen van der Loo niet bij dit concert? Zij hoort er toch echt bij! Vorig jaar ontbrak zij ook al.

  [ # 282 ] 16 June 2018 03:48 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

De vraag is onder andere; waarom zijn we zoveel originele cast leden niet aanwezig? Waarschijnlijk ligt dat aan de gage die men bied. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat dit om te huilen is en Stage het meer aanbied als een unieke reünie waar mensen dankbaar voor moeten zijn uitgenodigd te worden, dan zijn mensen volgens normale norm te betalen voor dit werk! Het is en blijft werk tenslotte en de meeste oud castleden hebben een normaal inkomen nodig, ook voor korte projecten zoals deze.

  [ # 283 ] 16 June 2018 06:56 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

jemar - 16 June 2018 01:03 PM

Vorig jaar had ik Elisabeth in Concert gemist, dus prima voor mij dat ik nu toch nog de kans kreeg het te zien. Voor volgend jaar hoop ik wel op een nieuwe show. Wat mij betreft The Phantom of the Opera of Aida…. We gaan het meemaken tz..

Ik hoop op The Phantom of the Opera, maar in dat geval dan zou ik dan graag echt de hele musical zoals die eind jaren 90 ook was nog eens terug zien komen in het Circustheater. 😊

  [ # 284 ] 16 June 2018 07:28 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

Hoewel het niet bij de keizerlijke etiquette hoort is er toch gefilmd waardoor ik kleine stukjes heb kunnen zien.
Wie is de stem van de rechter in het begin?
Is dat opnieuw Kees Coolen?

Ik luister ‘m nu terug en denk ineens ‘Dick Schaar.’

[ Gewijzigd: 16 June 2018 07:31 PM by Roelof ]
   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 285 ] 16 June 2018 08:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het is niet Kees Coolen. Vorig jaar was het Timo Bakker, maar die doet nu niet mee. Weet niet wie die rol heeft overgenomen, maar misschien heeft zijn vervanger ook de stem van de rechter ingesproken. Heb overigens geen idee waarom ze niet gewoon de opname van Kees Coolen gebruiken. Misschien niet bewaard gebleven.

‹ First  < 17 18 19 20 21 >  Last ›
19 of 22