6 of 6 | ‹ First  < 4 5 6
Mozart! naar Vlaanderen (en Nederland?)
  [ # 76 ] 02 January 2018 12:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

jasper050 - 02 January 2018 11:49 AM

Net een kaartje geboekt voor a.s. donderdagmiddag.
Is er nog wat aan verandert sinds de laatste versie uit Wenen?

Volgens mij niet. Deze versie is in ieder geval gelijk aan de versie die ik vorig jaar in Duisburg zag en volgens mij was dat een kopie van de tweede Weense versie. Dus inclusief “Wir zwei zusammen” en “Der einfachen Weg”.

  [ # 77 ] 08 January 2018 11:12 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Even snel wat dingetjes, helaas niet genoeg tijd voor een uitgebreid verslag.

Ik zag in 2000 de originele Weense productie en ik herinner me dat ik toen niet echt onder de indruk was. Mooie voorstelling maar er bleef weinig hangen en dat is (voor mij) nooit een goed teken.

Helaas was het met de Antwerpse Mozart niet anders. Ik zat er bij en keek er naar. Ik heb me geen seconde verveeld, maar ook geen enkele traan gelaten. En eerlijk, het doet me pijn dit neer te schrijven. Want wát een potentie zit er in deze cast! Van de stem van Ruben Van Keer (Mozart) moet je houden, maar de drie toppers (Paul Vaes, Piek van der Kaaden en Ana Milva Gomes) spelen en zingen de pannen van het dak. En wat een feest voor het oor om nog eens een groot live orkest aan het werk te horen in een Vlaamse musical.

Alle respect voor Music Hall dus, die niet voor een sterrencast heeft gekozen en toch een behoorlijk financieel risico neemt om zo’n dure productie tijdens zo’n korte run te brengen. Net daarom is het zo jammer dat het verhaal an sich me zo weinig doet. Het script is te fragmentarisch, met heel afstandelijke karakters. Ook het decor kon me trouwens niet boeien. Een projectie en een paar losse stoelen en tafels, dat zie je in een reizende voorstelling, niet in een grote productie.

Ijzersterke cast, goed orkest, muziek die niet blijft hangen, slecht script. Ben ik te kritisch geworden? Geef mij maar Elisabeth!

(Oh, wie wil Sander van Voorst tot Voorst eens in Il Muto (POTO) aan het werk zien? Ik teken!)

[ Gewijzigd: 08 January 2018 11:16 AM by Musical Wim ]
  [ # 78 ] 16 January 2018 12:13 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

Ben benieuwd of deze musical toch terug komt naar Belgie? want gerucht gaan dat in zomer terug komt. Dus we wachten rustig af of het klopt 😉.

  [ # 79 ] 16 January 2018 06:47 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Christine2017 - 16 January 2018 12:13 PM

Ben benieuwd of deze musical toch terug komt naar Belgie? want gerucht gaan dat in zomer terug komt. Dus we wachten rustig af of het klopt 😉.

Zal fabtasties zijn. Maar dan wel betere geluidskwaliteit. Heb hem ook graag in Nederland kan hij niet een poosje vast staan in Luxor.

  [ # 80 ] 16 January 2018 08:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

sanjay - 16 January 2018 06:47 PM
Christine2017 - 16 January 2018 12:13 PM

Ben benieuwd of deze musical toch terug komt naar Belgie? want gerucht gaan dat in zomer terug komt. Dus we wachten rustig af of het klopt 😉.

Zal fabtasties zijn. Maar dan wel betere geluidskwaliteit. Heb hem ook graag in Nederland kan hij niet een poosje vast staan in Luxor.

Van mij zou de musical Mozart! ook naar Nederland mogen komen, ik denk dat het wel een mooie zou kunnen zijn voor in het Circustheater 😊

  [ # 81 ] 16 January 2018 08:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

ErikB. - 16 January 2018 08:35 PM
sanjay - 16 January 2018 06:47 PM
Christine2017 - 16 January 2018 12:13 PM

Ben benieuwd of deze musical toch terug komt naar Belgie? want gerucht gaan dat in zomer terug komt. Dus we wachten rustig af of het klopt 😉.

Zal fabtasties zijn. Maar dan wel betere geluidskwaliteit. Heb hem ook graag in Nederland kan hij niet een poosje vast staan in Luxor.

Van mij zou de musical Mozart! ook naar Nederland mogen komen, ik denk dat het wel een mooie zou kunnen zijn voor in het Circustheater 😊

Dat denk ik ook. Eindelijk weer een echte musical in Scheveningen.  Is na Aida weer lang geleden

‹ First  < 4 5 6
6 of 6