5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Mozart! naar Vlaanderen (en Nederland?)
  [ # 61 ] 18 December 2017 07:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld miste de première van Mozart! de musical, maar mocht hem gisteren inhalen. Een verslag van deze middag vind je in Musicalworld.TV’s videoreportage met gesprekken met Ruben van Keer en Ana Milva Gomes.

De video is te zien onder Artikelen.

  [ # 62 ] 18 December 2017 06:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Nou, ik heb me niet kunnen inhouden; ik heb nogmaals tickets gekocht 😊.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 63 ] 18 December 2017 06:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Klik hier voor onze recensie die inmiddels online staat.

http://www.musicalworld.nl/artikel/mozart_de_musical_in_antwerpen/

  [ # 64 ] 18 December 2017 07:03 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Ook ik was er gisteren 😊

Ik had Mozart! vorig jaar in Duisburg gezien en toen vond ik hem al erg mooi. Om hem nu in de Nederlandse taal te mogen zien, met het originele decor en zo’n geweldige cast: ik vond hem nu nog prachtiger. Ik heb echt enorm genoten!

Overigens vond ik de show prima verstaanbaar, daar mag je vind ik echt niks op aanmerken.

Allen die nog twijfelen: gaat dat zien!

  [ # 65 ] 19 December 2017 08:53 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Ik heb de show donderdag gezien. Maar qua decor vond ik het trouwens wel meevallen. Puur projectie (wat wel mooi gedaan is, niet storend ofzo). Was zeer verrast over het hoge spel- en zangniveau, zie je niet zo vaak meer in een Nederlandstalige musical. En de muziek is sowieso ongeevenaard. Dus wie twijfelt… Gaan! Heel mooi dat Music Hall dit soort producties naar Antwerpen brengt. Net als Dans der Vampieren zeven jaar geleden. Dan is het nu tijd voor Rebecca, dat zou helemaal geweldig zijn en mooi in het rijtje passen.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 66 ] 19 December 2017 09:55 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Hoe kun je kaartjes bestellen zodat je zelf je zitplaats kunt bepalen?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 67 ] 19 December 2017 11:56 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Dat kan volgens mij enkel telefonisch.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 68 ] 26 December 2017 10:38 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Vorige week de show gezien en ik vond het prachtig om nog eens een musical van dit niveau in Antwerpen te zien. Een ijzersterke cast - met een schitterende Ruben als Mozart en weinig gemerkt van eerdere opmerkingen over de verstaanbaarheid want alles was goed verstaanbaar, dus misschien is er technisch toch wat aan gesleuteld om het geluid beter af te stellen ...

Het decor en de projecties pasten in het geheel en de muziek die is gewoon prachtig en bezorgde me meermaals kippenvel tijdens de voorstelling. Dit komt mede door de sterke, talentvolle cast! Geweldig om eens nieuwe mensen te zien schitteren!

Dit soort musicals mogen ze meer brengen!

  [ # 69 ] 26 December 2017 04:15 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  38
Geregistreerd  2012-11-30

Ook ik ben gaan kijken maar wat heb ik er spijt van… ik vond dit een ongelooflijk saaie voorstelling die op alle vlakken Elisabeth probeerde te evenaren maar werkelijk geen enkel moment in slaagde.
Toegegeven, wat Ruben doet is goed. Je moet wel van zijn stem houden en het gebruik van de twang begon me op den duur wel te vervelen maar dat is detailkritiek. Paul Vaes vond ik ook een plezier om naar te luisteren alsook Piek.
Tim Saey kon me dan weer niet overtuigen en op een bepaald moment bleef hij consequent een noot vals zingen en dat was niet echt een plezier.
Mooie projecties weliswaar maar wat een flutscript, ik kan er niet aan doen maar ik vind dit echt een draak van een voorstelling. Dan vond ik War Horse in Vlaanderen of Chaplin veel mooier. Naar mijn mening een kleine misser maar leuk dat ze initiatief blijven nemen om “nieuwe” titels naar Vlaanderen te brengen.

[ Gewijzigd: 26 December 2017 08:26 PM by frankie ]
  [ # 70 ] 29 December 2017 07:55 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

frankie - 26 December 2017 04:15 PM

Ook ik ben gaan kijken maar wat heb ik er spijt van… ik vond dit een ongelooflijk saaie voorstelling die op alle vlakken Elisabeth probeerde te evenaren maar werkelijk geen enkel moment in slaagde.
Toegegeven, wat Ruben doet is goed. Je moet wel van zijn stem houden en het gebruik van de twang begon me op den duur wel te vervelen maar dat is detailkritiek. Paul Vaes vond ik ook een plezier om naar te luisteren alsook Piek.
Tim Saey kon me dan weer niet overtuigen en op een bepaald moment bleef hij consequent een noot vals zingen en dat was niet echt een plezier.
Mooie projecties weliswaar maar wat een flutscript, ik kan er niet aan doen maar ik vind dit echt een draak van een voorstelling. Dan vond ik War Horse in Vlaanderen of Chaplin veel mooier. Naar mijn mening een kleine misser maar leuk dat ze initiatief blijven nemen om “nieuwe” titels naar Vlaanderen te brengen.

Ik deel volledig je mening. De muziek kende ik al en vond ik geweldig, dus had best wel hoge verwachtingen. Jammergenoeg verliet ik na de show teleurgesteld de zaal. De cast was ijzersterk, maar het materiaal waarmee ze aan de slag moesten gaan, is gewoon niet goed. Op geen enkel moment voel je mee met Mozart of de andere personages. Het enige nummer dat me ‘iets’ deed was ‘Irgendwo Wird Immer Getanzt’.
Had gehoopt dat ik even euforisch de zaal ging verlaten als na Elisabeth, maar tevergeefs.

  [ # 71 ] 30 December 2017 11:20 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Gisteren gezien en na de eerste versie in Wenen en deze versie in Duisburg vorig jaar, was het wederom een feest! Wat een fantastische cast staat er in Antwerpen. Niet alleen wordt er geweldig gezongen en is alles loeistrak qua beweging, de inleving is er ook honderd procent. Graag meer van dit soort shows met deze kwaliteit. Complimenten aan Music Hall en de cast.

  [ # 72 ] 31 December 2017 03:29 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Gisteren heb ik de voorstelling gezien en ik ben en groot fan van Kunze en Levay. Echter zoog deze productie me niet zo mee als Elisabeth en Rebecca. De eerste acte wat saai, maar wat deed Jeffrey Italiaander het goed als understudy Mozart. Ana Milva wat een presence! Ze is zo mooi op het toneel!

Ik werk nog aan een verslag.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 73 ] 01 January 2018 05:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Is er ook nog een kans dat de show naar Nederland komt of is dit al geheel uitgesloten?

  [ # 74 ] 02 January 2018 11:49 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Net een kaartje geboekt voor a.s. donderdagmiddag.
Is er nog wat aan verandert sinds de laatste versie uit Wenen?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 75 ] 02 January 2018 12:19 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2005-05-05

Ik was er de 27e en was ook heel erg onder de indruk van Ana Milva Gomes. Ik vond Goud van de Sterren echt prachtig door haar gezongen en ze trok de aandacht zo mooi naar zicht toe. Van mij mag ze wel vaker een Nederlandstalige rol doen hier.

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6