Catch me
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Volledige cast bekend voor Catch Me

Beperkt aantal kaarten voor beschikbaar voor staged reading

AMSTERDAM/LONDEN — Céline Purcell, Jorrit Ruijs en Ruud van Overdijk zijn te zien in de Brits-Nederlandse productie Catch Me. Samen met Steven Roox, John ter Riet en Jorien Zeevaart verzorgen ze twee staged readings van deze nieuwe musical die afgelopen najaar succesvol in première ging op West End.

Catch Me vertelt het verhaal van vijf vrienden die bijeenkomen om een groot verlies te verwerken. Regisseur Daniël Cohen werd geraakt door het verhaal en staat te popelen om met de cast aan de slag te gaan: “Het zijn zes van de meest getalenteerde en eigenzinnige zanger/acteurs van dit moment.” De muzikale leiding is in handen van Gerbrand van Kolck.

Op 7 juli is de Engelstalige voorstelling twee maal te zien, om vier uur ‘s middags en om acht uur ‘s avonds voor Europese theaterproducenten. Er is een beperkt aantal kaarten beschikbaar voor theaterfans die een voorstelling willen bijwonen via http://www.catchmemusical.com.

Catch Me is geschreven door Nederlander Arnoud Breitbarth en Brit Christian Czornyj. “De muziek van deze jonge componisten stal mijn hart”, vertelt Céline Purcell. “Het is heerlijk om nieuw materiaal te zingen. Ik werk graag mee om te kijken of we dit stuk na West End ook hier kunnen krijgen.”

Purcell is winnaar van twee Johnny Kraaykamp Musical Awards voor haar hoofdrollen in Mamma Mia! en My Fair Lady. Ze tekent nu voor de rol van Sarah. Zij rouwt om de dood van haar verloofde van Dean, die wordt gespeeld door Jorrit Ruijs. “Dit verhaal laat zien hoe relaties, zowel tussen geliefden, als tussen familieleden, vrienden of collega’s vaak door beide partijen verschillend wordt beleefd”, zegt Ruijs, die momenteel te zien is als Scar in the Lion King, een rol waarvoor hij genomineerd is voor de Johnny Kraaykamp Musical Award.

Ruijs werd gegrepen door de thematiek van Catch Me. “Het gaat over hoe alles twee kanten heeft. Een op het eerste gezicht zwaar thema, met mooie meerstemmige muziek en goeie dialogen, op zowel een serieuze als een absurde manier belicht.”

Ruud van Overdijk, die onder meer de rol van Roger Davis in Rent speelde, neemt de rol van Harry, de beste vriend van Dean, voor zijn rekening. Steven Roox (Ciske de Rat, Beauty and the Beast, Soldaat van Oranje) en John ter Riet (Soldaat van Oranje, Wicked, Rent) spelen Dean’s collega en zwager.
Allen komen ze bijeen op de vooravond van de begrafenis van de 32-jarige Dean. Ze lachen, huilen en halen herinneringen op, maar een vraag blijft op de voorgrond: hoe heeft dit kunnen gebeuren?

De vijf vrienden delen hun herinneringen — sommige pijnlijk, andere grappig — maar al snel wordt duidelijk dat ze Dean niet zo goed kennen als ze dachten. Geheimen worden onthuld en waarheden komen boven, relaties komen onder druk en comfortabele illusies vallen in duigen.

In de tweede akte komt Deans kant van het verhaal aan bod. Maar de vraag die zijn vrienden niet uit hun hoofd kunnen zetten (“Waarom?”) kan nooit worden beantwoord. De muziek is modern en intrigerend, de teksten scherp, het verhaal gevuld met momenten vol warmte, humor en intens drama.

De voorstellingen worden mede mogelijk gemaakt door Arts Council England en Stichting Melanie.

De Britse pers over Catch Me:

Eens in de zoveel tijd zie je een theatervoorstelling die zoveel zegt over hoe we het leven zien, dat je telkens weer moet terugkomen om je eigen leven te kunnen begrijpen.
Fringe Review

Deze veelbelovende nieuwe musicalschrijvers brengen opmerkelijk en origineel werk, met veel humor en goedgeschreven plotwendingen.
British Theatre

De muziek is prachtig, het verhaal boeiend en dwingt het publiek tot nadenken. Dit kan een hit worden.
Musical Theatre Review

Catch Me verwoordt op een briljante en tragische wijze het vernietigende effect een zelfmoord kan hebben op de achterblijvers.
A Younger Theatre

Een briljant verzonnen opeenstapeling van gebeurtenissen brengt alle ongemakkelijkheden van begrafenisbeleefdheden samen, met de bijbehorende fantastische zwarte humor.
Ought To Be Clowns

  [ # 1 ] 05 July 2017 08:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Extra kaarten beschikbaar voor CATCH ME

Wegens grote belangstelling zijn er extra kaarten beschikbaar voor de avondvoorstelling van Catch Me. Komende vrijdag, 7 juli, verzorgt een Nederlandse cast onder regie van Daniël Cohen twee staged readings van deze Nederlands-Britse productie, die in november in première ging op West End.

Om 16.00 uur en om 20.00 uur spelen Céline Purcell, Jorien Zeevaart, Jorrit Ruijs, Ruud van Overdijk, Steven Roox and John ter Riet deze show over vijf vrienden die de zelfmoord van hun vriend Dean proberen te verwerken.

“Deze cast is fenomenaal”, zegt het schrijversteam van Catch Me, Nederlander Arnoud Breitbarth en Brit Christian Czornyj. Ze knijpen zich in hun handen met Cohen als regisseur en Gerbrand van Kolck als muzikaal leider. “Ze hebben slechts vier dagen de tijd, maar we staan versteld van de bergen werk die ze verzetten. De voorstelling wordt prikkelend, ontroerend en grappig tegelijk.”

Wil je erbij zijn op 7 juli? Ga naar http://www.catchmemusical.com om de laatste kaarten te bestellen.