4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
Engelse Cats in Nederland en België
  [ # 46 ] 05 January 2019 11:23 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Ik ben gisteren geweest. Ik zat vooraan aan de zijkant. Dus de katten kwamen veel langs.

Cats is niet mijn voorstelling, wat ik heel jammer vond, want het had wel alle ingedrienten om het wel te zijn. Het hele stuk van grizabella vond ik geweldig, alleen door andere scenes kwam ik niet goed in de voorstelling. Ik denk dat de grootste reden was het publiek. Wat kan ik mij soms ontzettend storen aan Nederlands theater publiek. Doordat al die katten in mijn inziens veel te vaak door het publiek heen ging lopen werden de gezinnen om mij heen heel onrustig en dachten economie dat het normaal was om met elkaar hard te praten. Ook aldoor elkaar aanwijzen waar er weer zo n kat zat. Begon echt op mijn allergie te zitten. Kon het mogelijk los laten en ik kwam daardoor niet goed in de musical.

  [ # 47 ] 06 January 2019 03:52 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Oooohhh wat is dit een prachtige voorstelling!

Ik had Cats nog nooit gezien en heb als een klein kind alles wat om me heen gebeurde opgenomen.
En toch… merk je zo ontzettend dat als je deze internationale productie ziet en in Londen shows ziet, dat het niveau zo hoog is qua alles. In vergelijking met wat er bijv nu in het beatrixtheater te zien is…

De zang was prachtig, het dansen fenomenaal en de live muziek top!

Heerlijk een band ipv die bandjes in Nederland.

Ik zat aan het gangpad, wat ook erg leuk was met alles wat er in het publiek gebeurde.

En ja, het verhaal is niet groots, maar het is echt een dansspectakel.

Ik vond de kostuums ook erg mooi en de groepsnummers erg goed.

Heb genoten en de rest van de zaal ook. Mensen waren erg enthousiast en de cast kreeg tijdens de show veel waardering. Na memory moesten ze ook even wachten tot al het gejoel klaar was.
En op de momenten dat het stil moest zijn, was dat het ook.

Top middag!

  [ # 48 ] 13 January 2019 09:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik heb Cats dit weekend gezien en ondanks de fenomenale prestaties van de cast (zowel zang als dans) zal ik de show niet snel nog eens bezoeken. Voor mij ligt dat puur aan het verhaal, of eerlijk gezegd het gebrek daaraan. Het blijft in mijn ogen meer een soort uitgebreide voorstelronde van ieder kattenpersonage. Maar ondanks dat enorm genoten van de kwaliteiten van de cast. Ze laten het er zo gemakkelijk uitzien.

  [ # 49 ] 26 January 2019 10:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Katachtigen. In een uitverkocht Nieuwe Luxor.
Later meer, maar nu één woord. Cool!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 50 ] 26 January 2019 11:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Ik ben vanmiddag bij de matinee geweest en ik kan alleen maar stamelen en roepen ‘Wauw, Wauw, Wauw, dit was zo goed en zo prachtig…... Onvoorstelbaar

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 51 ] 27 January 2019 07:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Meer dan 100.000 tickets verkocht
CATS wegens groot succes dit voorjaar één week terug naar Rotterdam


Door het onverwacht wegvallen van een speelstad in de Europese jubileumtour van de Londense West End musical CATS kan de succesvolle hitmusical nog één week in april terugkomen in Nederland. Er is gekozen voor het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. “We vonden een speelperiode van twee weken in Rotterdam al wat aan de krappe kant en de 16 vrijwel uitverkochte shows van de afgelopen dagen hebben dat beeld versterkt. Het is fantastisch dat we, door snel met de directie van het Luxor te schakelen, dit voor elkaar hebben kunnen krijgen” aldus Proud to Present producent Frank van Paridon, “Rotterdammers die we eerder moesten teleurstellen kunnen we nu alsnog de gelegenheid bieden om de originele Londense cast aan het werk te zien. De acteurs reageerden trouwens ook enthousiast. Ze vinden Rotterdam een hele ‘coole’ stad en zijn blij met het Nieuwe Luxor als thuisbasis voor nog een week in het voorjaar”.

De ‘Return of CATS’ dit voorjaar ziet er nu als volgt uit

2-7 april Nieuwe Luxor, Rotterdam
9-14 april MartiniPlaza, Groningen
17-22 april Chassé Theater, Breda

Meteen na deze serie voorstellingen vertrekt het gezelschap naar China voor een tournee van zes maanden.

De voorverkoop van de tickets voor de extra week in Rotterdam begint vanmiddag om 15 uur op
http://www.eventim.nl en www.luxortheater.nl.

Het verhaal
Het tijdloze verhaal raakt zowel jong als oud: het speelt zich af op de meest speciale avond van het jaar, waarop de ‘Jellicle’- katten hun grote bal vieren. Eén van hen zal door Old Deuteronomy worden uitverkoren om opnieuw te worden geboren en een nieuw kattenleven te gaan beginnen. Grizabella, de glamour kat die jarenlang de wijde wereld heeft verkend, keert juist deze avond naar huis terug. Ze wil dolgraag weer contact met haar familie, maar tot haar verdriet willen ze niets van haar weten. Het kattenfeest wordt wreed verstoord wanneer Old Deuteronomy wordt ontvoerd door de schurkachtige Macavity. De katten bundelen hun krachten en bevrijden hun leider. En deze wijze oude kater kiest uitgerekend Grizabella om herboren te worden…

  Omdat de musical in het Engels wordt opgevoerd, is de voorstelling Nederlands boventitelt.

  [ # 52 ] 30 March 2019 06:24 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Laatste kans om Londense CATS in Nederland te zien!
De musical keert nog één keer terug naar ons land

Volgende week komt de Londense West End productie van CATS nog eenmaal terug naar Nederland. Na een uiterst succesvolle week in Brussel waar meer dan 25.000 bezoekers de katten kwamen bewonderen, is het tijd om terug te gaan naar het Rotterdamse Nieuwe Luxor Theater (van 2 tot en met 7 april). Vervolgens brengen de katten van 9 tot en met 14 april een bezoek aan het MartiniPlaza in Groningen om tot slot in het Chassé Theater in Breda hun Europese tour af te sluiten (17 tot en met 22 april). Op Tweede Paasdag nemen de katten daar definitief afscheid van het Nederlandse publiek.

Voor de musical CATS zijn inmiddels al meer dan 125.000 kaarten verkocht in Nederland en België. Na de première in het RAI Theater Amsterdam waren de reacties uitzinnig en trok de musical avond na avond volle zalen. Zowel het publiek als recensenten zijn vol lof over de voorstelling. Vrijwel alle media kennen de musical vier of vijf sterren toe. Zo schrijft de Volkskrant dat de voorstelling voor “ontroering en kippenvel” zorgt, vindt de NRC de musical “een schitterend schouwspel” en spreekt Trouw over een “groots spektakel”. De Telegraaf vindt de musical “zeer, zeer indrukwekkend”. Ook het publiek spreekt in superlatieven. Bezoekers zijn “tot tranen toe geroerd” door het “geweldige spektakel” met “prachtig danswerk en mooie kostuums en grime”: “in één woord fenomenaal!”.

Het verhaal
Het tijdloze verhaal raakt zowel jong als oud: het speelt zich af op de meest speciale avond van het jaar, waarop de ‘Jellicle’-katten hun grote bal vieren. Eén van hen zal door Old Deuteronomy worden uitverkoren om opnieuw te worden geboren en een nieuw kattenleven te gaan beginnen. Grisabella, de glamourkat die jarenlang de wijde wereld heeft verkend, keert juist deze avond naar huis terug. Ze wil dolgraag weer contact met haar familie, maar tot haar grote verdriet willen ze niets van haar weten. Het kattenfeest wordt wreed verstoord wanneer Old Deuteronomy wordt ontvoerd door de schurkachtige Macavity. De katten bundelen hun krachten en bevrijden hun leider. En deze wijze oude kater kiest uitgerekend Grisabella om herboren te worden…

Praktische informatie
Klik hier voor meer informatie over de voorstelling.

Kaarten (vanaf €29,90) kunnen besteld worden via http://www.eventim.nl of via de drie theaters.

De voorstelling is Engelstalig. Er is Nederlandse boventiteling zodat de bezoekers niets van het verhaal hoeven te missen.

  [ # 53 ] 30 March 2019 11:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Op de site van het Chassé worden een aantal single seats voor ‘Cats’ verkocht voor zo’n beetje de helft van de oorspronkelijke prijs. Ik heb gouden rang geboekt voor €49,95.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 54 ] 05 April 2019 03:01 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2019-02-14

Ik heb de musical al een paar keer gezien en was er telkens behoorlijk van onder de indruk. Deze voorstelling in het Luxor theater was dan ook een must voor mij. Ik heb mij even laten gaan en rang twee gereserveerd :ahhh: . Bijna 75 euro, maar alle andere voorstellingen waren meer dan de moeite waard dus ook van deze verwacht ik heel veel. Hopelijk wordt het zondag genieten 🙂

  [ # 55 ] 10 April 2019 09:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Vraagje: Weet iemand wie Grizabella vanavond speelde in Groningen?
Het was niet Jenna Lee want die speelt niet in Groningen vernam ik maar er was ook geen castbord wie het dan wel was. Vond het wel een fatastische musical van hoog niveau! Was mijn eerste keer Cats met recht een klassieker!

  [ # 56 ] 11 April 2019 12:19 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Elizabeth Futter (normaal Jellylorum)? Zij zong onlangs bij Tijd voor MAX in ieder geval ‘Memory’.

Ik ben vorige week (na januari) nog een tweede keer in het Nieuwe Luxor geweest (want inderdaad: wat een fantastische musical). En toen was ik ook niet helemaal zeker of het nou Jenna of Elizabeth was. Een castbord zou daarom wel fijn zijn geweest.

Er is trouwens wel een castpagina. Maar helaas staat daar geen informatie bij over understudies.

  [ # 57 ] 11 April 2019 06:47 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

@Magic: Dank voor de snelle reactie! Ik denk het ook.

  [ # 58 ] 11 April 2019 01:26 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

@Magic: Net bericht van Elizabeth Futter gehad dat zij het inderdaad was die gisteren speelde en ze bedankte me voor het compliment 😉

  [ # 59 ] 12 April 2019 09:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Cats afgelopen woensdag ook in Groningen gezien. Na twaalf jaar was het echt leuk om weer eens te zien. Wat mij betreft gewoon ook vijf sterren. En boventiteling werkt echt (net als bij Little Night Music). Mooi, dit soort Engelse, kwalitatief goede versies.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 60 ] 12 April 2019 06:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Helemaal eens! Ik heb prachtige dingen gezien in Nederland, maar West End topt het nog net even iets meer!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5