3 of 3 |  < 1 2 3
A Little Night Music
  [ # 31 ] 29 March 2019 12:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

charlie - 28 March 2019 10:19 PM
S7rin - 19 March 2019 10:55 AM

Vanmorgen mijn kaartje geboekt. Toevallig ben ik vrij op een dag dat ze relatief dicht bij de grens spelen. Ik moet vanuit Noord Duitsland komen, maar heb zulke goede herinneringen aan de KBvV productie dat ik het niet wil missen.

Wat waren je herinneringen aan de KBvV-productie?

Goed. 😉

Weinig concreets, maar ik weet dat ik toen totaal gecharmeerd en aangenaam verrast was.

  [ # 32 ] 29 March 2019 12:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

S7rin - 29 March 2019 12:43 PM
charlie - 28 March 2019 10:19 PM
S7rin - 19 March 2019 10:55 AM

Vanmorgen mijn kaartje geboekt. Toevallig ben ik vrij op een dag dat ze relatief dicht bij de grens spelen. Ik moet vanuit Noord Duitsland komen, maar heb zulke goede herinneringen aan de KBvV productie dat ik het niet wil missen.

Wat waren je herinneringen aan de KBvV-productie?

Goed. 😉

Weinig concreets, maar ik weet dat ik toen totaal gecharmeerd en aangenaam verrast was.

Ik was ook zeer gecharmeerd van de KBVV productie! Mij staat vooral het acteerspel van Annet Nieuwenhuizen, Jules Croiset, Frederique Sluyterman van Loo en Chris Lomme voor ogen. Prachtig gespeeld. Het decor was sober en dat paste perfect bij de productie.
Ik ben erg benieuwd naar de huidige productie. Uiteindelijk kaarten in Utrecht gekocht. Jammer dat ze niet in Brabant komen.
Omdat Little nightmusic niet zo vaak gespeeld wordt in vergelijk met Sweeney Todd lijkt me dit toch een must see qua spelers en orkest.

  [ # 33 ] 29 March 2019 02:48 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

myrte - 29 March 2019 12:18 PM

Ik twijfel nog een beetje of ik het moet gaan zien. Is het goed te volgen en moet je van opera houden voor deze voorstelling?

Nee. Absoluut niet, vind ik dan. Niet alles was ook perse opera. Er is ook boventiteling mocht je bang zijn de draad kwijt raken. En vooraf krijg je een programma als je je wilt inlezen met synopsis. Er zijn een paar mooie nummers die het zeer de moeite waard maken. Ook het orkest is lekker groot met mooie muziek.

  [ # 34 ] 29 March 2019 03:19 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Oh ik zie dat het nog maar tot 9 April te zien is.😢Zou er een verlenging in kunnen zitten?

  [ # 35 ] 30 March 2019 10:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Vanavond deze voorstelling mogen zien in Arnhem. Zucht. Wat kan theater soms toch mooi zijn. Wat een prachtige voorstelling. Sondheim zijn muziek zo mooi uitgevoerd te horen is heerlijk. Dan valt me weer eens te meer op, wat voor een mooie gelaagde muziek hij geschreven heeft en hoe ingenieus verhaal- en muzieklijnen samenkomen. Ik vind dat prachtig hoe hij dat doet. En als het Gelders Orkest het dan zo passievol opvoert en de cast het zo bezield speelt en vooral prachtig weg zingt, heb ik een fantastische avond. Wat is het eeuwig zonde dat wij in Nederland mevrouw Rigvava-Dumas niet meer te zien en horen krijgen. Haar Send in the Clowns sneed recht door mijn ziel.

Hulde om deze show op te nemen en er zo’n kwalitatief hoogstaande productie van te maken voor een relatief korte speeltijd. Ik heb er enorm van genoten !

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 36 ] 31 March 2019 03:00 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Gisteravond de voorstelling gezien in een, gelukkig, goed gevulde schouwburg in Arnhem. Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle mooie woorden die er hier in dit topic al zijn gezegd over deze productie. Grandioos!

Voorafgaand aan de voorstelling een uiterst boeiende, interessante en leuke inleiding gehad van Ben Coelman, coördinator Educatie en Voorlichting van de Nederlandse Reisopera. Een toelichting met volop audio en video fragmenten over Stephen Sondheim, zijn werk en deze musical in het bijzonder. Echt een mooie aanvulling op de informatie die in het programmaboek staat. Prachtig om een video te zien waarin Sondheim zelf uitlegt hoe hij Send in the Clowns heeft geschreven voor Glynis Johns (de allereerste die de rol van Desiree Armfeldt op Broadway speelde). Zij beschikte niet over een geweldige zangtechniek en het is mooi om uit Sondheims mond te horen hoe hij dit opgelost heeft.

Voor degene die nog gaan, pak die inleiding er bij. Het is gratis en een mooie aanvulling cq voorbereiding op de voorstelling.

 < 1 2 3
3 of 3