10 of 12 | ‹ First  < 8 9 10 11 12 > 
Evita 2018/2019
  [ # 136 ] 04 November 2018 10:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat een leuk verslag. Maakt weer enthousiast om naar de voorstelling te gaan.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 137 ] 04 November 2018 10:35 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik ga vanavond. Volgens het speelschema dat in het ‘wie speelt wanneer’ topic staat, speelt Esmee dan Evita. Ik ben benieuwd; zie heel graag Brigitte maar gelukkig heb ik voor januari ook nog een kaartje in Eindhoven. Ik ben heel benieuwd naar de voorstelling!

  [ # 138 ] 04 November 2018 11:01 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Door alle enthousiaste en leuke recensies hier op de site. Heb ik kaarten gekocht voor aanstaande donderdag. Ik ben zo benieuwd

  [ # 139 ] 04 November 2018 01:07 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2012-11-28

Ik was er gisteren ook bij en heb ongelooflijk genoten! Ben zelfs aan het twijfelen of ik volgend jaar nog is zou gaan.

  [ # 140 ] 04 November 2018 01:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Na alle lovende reacties, inclusief die van mezelf, zou het toch fantastisch zijn wanneer er deze keer wel een cast-album uit zou komen.
Iemand al geruchten gehoord over het wel of niet verschijnen van een cd?


Hans (Meneer Cornelissen) en Ruud (Meneer de Graaf),
Doe ons allen een plezier en produceer een cast cd!!!!!!!

  [ # 141 ] 04 November 2018 01:57 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2016-05-26

Komende woensdag (7 november) zijn Brigitte en René te gast bij Tijd voor MAX om 17:10 op NPO 1 voor degenen die dat graag willen zien 😊

  [ # 142 ] 04 November 2018 09:24 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik ben net terug. Het verbaasde me eigenlijk hoe snel de voorstelling voorbij was; 2 uur en een kwartier, en dat inclusief pauze.
Maar goed, nu was ik tenminste op tijd thuis.

Een korte disclaimer: René en Brigitte zijn allebei al jaren echt mijn favoriete musicalacteurs, dus er is een mogelijkheid dat ik lichtelijk bevooroordeeld ben in mijn waardering voor deze twee. Maar vooral Brigitte (die toch wel op was als Evita), maakte die waardering meer dan waar.
10 jaar geleden zag ik Evita ook, maar ik kon het toen eigenlijk maar moeilijk volgen en in mijn herinnering was de show ook erg donker. Misschien had ik nu betere plaatsen dan toen, of ben ik ouder en wijzer, maar ik had hier nu geen last van. Het verhaal is misschien wat veel als je het voor het eerst mee krijgt, maar ik kon alles prima volgen en ook verstaan. Het ensemble zingt in de groepsnummers zuiver en duidelijk
En wat een choreografie!! Qua dans zat het echt helemaal goed.

Esmee Dekker heeft eigenlijk een prachtig nummer als maitresse, persoonlijk een van mijn favorieten, en ze bracht het ook mooi. Toen Paul Donkers aan zijn solo begon tegen het einde van de voorstelling, vroeg ik me even af of hij daarvoor uberhaupt al een stukje tekst haf gehad. Natuurlijk wel, maar het geeft aan dat zijn rol eigenlijk echt een bijrol is. Wat mij betreft een prima Peron. En de rol van Magaldi brengt lekker een beetje humor in de eerste fase van de voorstelling.

Dan…René van Kooten als Ché. Niets aan te merken op zijn performance, hij deed het goed, zong goed, acteerde goed, zoals altijd. Toch vind ik dit niet zijn beste rol. Hij heeft me wel eens meer gedaan. Overigens vind ik in de Wals tussen Eva en Ché toch wel heel duidelijke verwijzingen naar Ché Guevara zitten, waardoor het me niet verbaast dat mensen die rol zo gaan zien ook al is hij niet (meer) zo bedoeld.

Maar Brigitte. Wat deed ze het ontzettend goed. Ze zong alles loepzuiver en ogenschijnlijk zonder moeite. Haar stem is in die 10 jaar echt gegroeid, en zij ook. Ze straalt en ze acteert de sterren van de hemel. Ik heb haar nu toch in redelijk wat rollen in het theater gezien, maar dit is toch wel een van haar beste tot nu toe. Zo niet dé beste. Huil niet om mij Argentina werd heel erg mooi gebracht. Eigenlijk al haar solo’s… Ik gun haar een musical award over een paar maanden…

De voorstelling van vanavond was al een extra show in het weekend dat Evita in Nijmegen stond, na het optreden op de Uitmarkt toegevoegd. Maar in april komen ze nog eens terug voor 2 voorstellingen kon je nu op posters zien. Weer extra voorstellingen toegevoegd dus. Het gaat dus erg goed met de kaartverkoop, en deze productie verdient dat.

  [ # 143 ] 05 November 2018 07:45 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2018-11-05

FayW98 - 04 November 2018 01:57 PM

Komende woensdag (7 november) zijn Brigitte en René te gast bij Tijd voor MAX om 17:10 op NPO 1 voor degenen die dat graag willen zien 😊

Wel jammer. Ik ga die woensdag naar de musical toe. Zal ze dus beide niet zien

  [ # 144 ] 05 November 2018 07:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Tijd voor Max is voor 18u afgelopen en wordt opgenomen in Hilversum. De show wordt om 20u gespeeld in Amstelveen en da’s ongeveer 30 minuten rijden. Daar komt nog bij dat ze geen ingewikkelde make-up hebben en dinsdag ook al in hetzelfde theater staan, dus zal het technisch wel zodanig staan dat ze kunnen volstaan met een korte soundcheck. Ik zie geen reden waarom René en Brigitte afwezig zouden zijn…

[ Gewijzigd: 05 November 2018 07:59 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 145 ] 09 November 2018 12:11 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Ben net terug van Evita. De zaal van voor drie kwart gevuld. Ik vond de voorstelling een 7. Ik ben er gewoon achter gekomen dat Evita niet mijn voorstelling is. Er staat echt talent op het podium, maar de voorstelling raakt mij niet. Heel jammer en het einde vond ik heel vreemd. Een vraagje aan de echte Evita fans is dit ook het einde op west end. Ik ben gegaan door de enthousiaste reacties van mensen op dit forum, maar nee ik vond het niks aan, maar dat zal wel wat over mij zeggen en niet over de voorstellings zelf

  [ # 146 ] 10 November 2018 08:23 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Dit bericht kan eventueel SPOILERS bevatten.

De manier van vormgeven van Evita als productie is bijna in ieder land anders. Om te beginnen zijn de decors heel verschillend. Best leuk om een keer te ‘googlen’. De ene productie heeft een heel realistisch decor, de andere weer wat meer abstract waarbij je als kijker meer beroep mag doen op je eigen verbeelding. Ook zeker de manier van regie is anders. In de Broadway versie uit 2012 staat Eva op het laatst weer op het balkon, maar zingt ze hetzelfde als Brigitte wanneer zij in haar witte ‘dodenkleed’ helemaal op het voortoneel staat om vervolgens achter haar doodskist het decor uit te lopen. De laatste woorden van Ché zitten naar mijn weten ook in iedere productie. Wat ik wil zeggen is, in grote lijnen is alles hetzelfde, maar het zit hem in de details die per productie iets kunnen afwijken (verschil tussen balkon of voortoneel bijv.) Begrijp overigens goed dat je met een gek gevoel de zaal uitgaat. Het is ook een ietwat vreemde productie. Je krijgt als kijker maar moeilijk sympathie voor Eva, waardoor je het allemaal wat minder voelt, naar mijn inziens. Het is vooral interessant om naar te kijken vanwege haar ongewone leven. Maar, wat hier ook al eens is geschreven, het blijft allemaal wat op afstand.

  [ # 147 ] 10 November 2018 08:48 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

De eerste keer dat ik Evita zag, 10 jaar geleden, had ik dat ook wel een beetje. Ik weet nog dat ik het er toen met een studiegenootje over had, die een paar weken na mij zou gaan, dat het niet zo’n vrolijke, recht-toe recht-aan musical met makkelijk meezingbare liedjes was als bijvoorbeeld Tarzan. Het verhaal is natuurlijk wat donkerder, en hoewel er een aantal liedjes zijn die leuk blijven hangen, zit er ook wel iets minder ‘toegankelijke’ muziek in. Ik weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden… Inderdaad, het emotioneel meeslepen gebeurde bij mij ook niet de eerste keer. Je moet ook zo goed opletten om het allemaal te volgen. Ik denk dat dat inderdaad het mankement van de musical zelf is, ongeacht wie hem opvoert.

  [ # 148 ] 19 November 2018 06:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik heb gisteren de show gezien in Groningen en ben zeer verrast! Ik had van te voren al hoge verwachtingen want het optreden op de Uitmarkt vond ik geweldig. Esmee zou opgaan als Evita samen met René als Ché, maar door de ziekte (griep) van René is dit verandert. Esmee vertelde dat ze liever geen twee understudy’s op lieten gaan, dus ging Brigitte alsnog op als Evita samen met Yannick als Ché. Zijn vierde keer op rij en in totaal als Ché.
Brigitte was geweldig, stiekem toch blij dat ze toch opging. De held van de dag was Yannick, hij heeft de rol van Ché ongelooflijk goed gespeeld. Zijn zang was onwijs zuiver en acteren ook zeer goed. De rest van de cast was ook erg goed, met als uitblinker onder andere Esmee. Wat een prachtige solo heeft ze.
Ik vond het verhaal goed te volgen, hier en daar dacht ik soms hmm hoe zit dit. Er wordt wat hier al eerder is gezegd veel informatie op je afgevuurd, maar uiteindelijk is het zeker te volgen.
Ik had eerst mijn twijfels toen ik het decor zag, maar ik vind dat ze het heel mooi gebruikt hebben.
Ik verliet de zaal met een gevoel wat ik niet goed kan plaatsen, een soort drukkend gevoel. De show heeft geen happy ending, ik vond het einde best zwaar.
Al met al heb ik dus zeer genoten en kan ik de show dus zeker aanraden! xxx

[ Gewijzigd: 19 November 2018 06:08 PM by galinda met een ga ]
  [ # 149 ] 19 November 2018 10:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Is er al bekend of er een cd komt? Ik hoop het zo!!!

  [ # 150 ] 20 November 2018 12:46 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Leuk verslag Galinda! Was een mooie middag.
Ik verwacht niet dat er een album uitkomt…

‹ First  < 8 9 10 11 12 > 
10 of 12