7 of 12 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Evita 2018/2019
  [ # 91 ] 06 October 2018 11:20 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Zijn de beelden van de gepresenteerde nummers ook ergens volledig te bekijken?
Tot nu toe veelbelovend.

  [ # 92 ] 06 October 2018 11:53 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

sky14 - 06 October 2018 10:38 AM

Walgelijk hoe Paul Donkers wordt neergezet !
Met alle respect maar geen enkele vrouw ging met deze man mee, ook Evita niet !
Wat geen gemis dat Marijn de rol niet kan spelen.

Ik snap je niet, wat is er walgelijk aan hem dan hoe hij wordt neergezet.

  [ # 93 ] 06 October 2018 12:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

sky14 - 06 October 2018 10:38 AM

Walgelijk hoe Paul Donkers wordt neergezet !
Met alle respect maar geen enkele vrouw ging met deze man mee, ook Evita niet !
Wat geen gemis dat Marijn de rol niet kan spelen.

Je bedoelt hoe Peron neergezet wordt? En ligt dat puur alleen aan de acteur of hoe de regisseur de acteur instrueert?

  [ # 94 ] 06 October 2018 12:21 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Oh ik blijf zo blij met deze cast in deze productie, ook na het zien van deze reportage. Brigitte en René, ze gaan het fantastisch doen. Heb nu al zin in 4 november!

  [ # 95 ] 06 October 2018 09:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond dat korte stukje van A New Argentina veelbelovend. Bij de vorige versie vond ik het zo jammer dat Brigitte dat in haar kopstem zong waardoor ik Marjolein Teepen veel liever als Evita zag. Maar dit korte stukje klinkt heerlijk.

  [ # 96 ] 07 October 2018 06:43 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

sky14 - 06 October 2018 10:38 AM

Walgelijk hoe Paul Donkers wordt neergezet !
Met alle respect maar geen enkele vrouw ging met deze man mee, ook Evita niet !
Wat geen gemis dat Marijn de rol niet kan spelen.

Heb jij persoonlijk een probleem met Paul Donkers, Sky? Want ik snap je niet zo goed.
Evita koos bij Perron niet voor de mooiste man van Argentina. Nee, ze koos voor een man met macht en autoriteit. Jij wilt graag een knappe man gecast voor de rol, zodat je denkt: ik snap wel dat ze voor hem kiest. Maar juist dat zou eerder een mis-casting zijn. Paul Donkers straalt status uit. En nogmaals, scrol even een paar pagina’s terug naar de foto van de echte Perron. Daar wil je als als jong meisje toch niet mee omgaan omdat hij super knap is?

  [ # 97 ] 07 October 2018 12:58 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Jemig en net of Paul donkers heel lelijk is. Daar wordt dan niemand op aangesproken, maar als ik iets zeg over misselijkmakend gedrag dan is dit forum te klein. Ik vind echt Paul donkers niet lelijk, benieuwd hoe sky er zelf uitziet. Bah kan hier echt kwaad om worden.

Laten we verder gewoon gaan over Evita, ik ben zo benieuwd wat mensen er van vinden. Ik wacht echt op de recensies van de bezoekers.

  [ # 98 ] 07 October 2018 01:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Iemand al geweest naar één van de try outs? Ik vind Brigitte er overigens geweldig uitzien als Evita en ze klinkt indrukwekkend. Héél nieuwsgierig geworden naar deze productie!

  [ # 99 ] 07 October 2018 04:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ja! Vanmiddag geweest. Evita is voor mij een soort thuiskomen en dat nieuwe huis ziet er anders uit, maar niet bepaald slecht. De rechthebbenden laten weinig ruimte vrij voor aanpassingen in de musical, zeker waar het het geluid - de muziek en de zang betreft. Dus is er wel wat anders in de staging, zo begint Buenos Aires met een scene uit een treincoupé. En ook Bakken Geld is heel modern vormgegeven, met een knipoog maar een succesvol programma op RTL4.

Esmée Dekker heeft een prachtige stem en zet als Maitresse één van de mooiste “Another Suitcase in another Hall” neer, één van de hoogtepunten van de middag. Over Paul Donkers las ik hier het één en ander, maar in mijn ogen geen slechte keuze. Goede zang en misschien niet zo’n innemend persoon (in deze rol) maar dat was Juan Peron ook niet - dus eigenlijk gewoon goed gecast en gespeeld.

Over het koningskoppel Brigitte en René kan ik kort zijn. Ook al vond ik de prestatie van Marjolein als alternate in de vorige productie ook ijzersterk, Brigitte is nog steeds heel erg goed als Evita en kan de hoge noten met gemak aan. Ja, er zijn passages die moeilijker te verstaan zijn (hoorde ik in de pauze zeggen) maar gelukkig is er niet gekozen voor het verlagen met een octaaf voor deze stukken (en dat heb ik elders wel eens gehoord). Daardoor blijft het krachtig en overtuigend. René, het gaat ‘m allemaal zo makkelijk af lijkt het, en daardoor is het plezierig om naar te kijken en te luisteren. Top. Gelukkig zit “Jij blijft bij Mij” er nog steeds in, mijn hoogtepunt samen met het laatste nummer “Klaagzang”.

  [ # 100 ] 07 October 2018 05:30 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2015-05-20

Ik ben ook vanmiddag geweest en ben het helemaal eens met bovenstaande reactie! Heb zelfs meteen weer geboekt voor een volgende keer.

  [ # 101 ] 08 October 2018 06:32 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Hanstmf - 07 October 2018 04:47 PM

Ja! Vanmiddag geweest. Evita is voor mij een soort thuiskomen en dat nieuwe huis ziet er anders uit, maar niet bepaald slecht. De rechthebbenden laten weinig ruimte vrij voor aanpassingen in de musical, zeker waar het het geluid - de muziek en de zang betreft. Dus is er wel wat anders in de staging, zo begint Buenos Aires met een scene uit een treincoupé. En ook Bakken Geld is heel modern vormgegeven, met een knipoog maar een succesvol programma op RTL4.

Esmée Dekker heeft een prachtige stem en zet als Maitresse één van de mooiste “Another Suitcase in another Hall” neer, één van de hoogtepunten van de middag. Over Paul Donkers las ik hier het één en ander, maar in mijn ogen geen slechte keuze. Goede zang en misschien niet zo’n innemend persoon (in deze rol) maar dat was Juan Peron ook niet - dus eigenlijk gewoon goed gecast en gespeeld.

Over het koningskoppel Brigitte en René kan ik kort zijn. Ook al vond ik de prestatie van Marjolein als alternate in de vorige productie ook ijzersterk, Brigitte is nog steeds heel erg goed als Evita en kan de hoge noten met gemak aan. Ja, er zijn passages die moeilijker te verstaan zijn (hoorde ik in de pauze zeggen) maar gelukkig is er niet gekozen voor het verlagen met een octaaf voor deze stukken (en dat heb ik elders wel eens gehoord). Daardoor blijft het krachtig en overtuigend. René, het gaat ‘m allemaal zo makkelijk af lijkt het, en daardoor is het plezierig om naar te kijken en te luisteren. Top. Gelukkig zit “Jij blijft bij Mij” er nog steeds in, mijn hoogtepunt samen met het laatste nummer “Klaagzang”.

Mag ik vragen hoe het decor is?

  [ # 102 ] 11 October 2018 10:10 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik vind het een enorm leuk gesprek met Brigitte. Ik vind haar ontwapenend eerlijk. Verder vind ik de zang van zowel Brigitte als Rene in de videofragmenten top. Ik kijk er enorm naar uit naar deze Evita. Volgens mij gaat het een hele mooie voorstelling worden.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 103 ] 12 October 2018 09:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanavond zag ik Evita voor de eerste keer. Ik was op zich wel onder de indruk van de prestatie van met name Brigitte. René speelt een rol die hem goed past, maar hij kan voor mijn gevoel eigenlijk nergens goed iets nieuws laten zien of echt excellereren. Zelfde geldt voor Paul Donkers, maar hij lijkt me niet helemaal het juiste type voor de rol. Decor vind ik mooi, maar de wisselingen gaan nog niet overal gestroomlijnd en dat doet af aan het geheel. Qua inhoud vind ik het vooral allemaal nét niet; qua verhaal is met name het eerste deel erg fragmentarisch en ik mis eigelijk een echt vocaal hoogtepunt. Wat ik niet helemaal snap is dat de rol van Mistress zo apart benoemd wordt, want veel stelt het niet voor. Overigens vond ik het overgrote deel goed verstaanbaar.

Ik heb voor een show tegen het einde van de run vrijkaarten. Ben benieuwd hoe de show er dan voor staat en of het m beter bevalt, want ik denk niet dat ik uit mezelf nog een keer zou zijn gegaan.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 104 ] 13 October 2018 08:26 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

June - 12 October 2018 09:30 PM

Qua inhoud vind ik het vooral allemaal nét niet; qua verhaal is met name het eerste deel erg fragmentarisch en ik mis eigenlijk een echt vocaal hoogtepunt. Wat ik niet helemaal snap is dat de rol van Mistress zo apart benoemd wordt, want veel stelt het niet voor. .

Het blijft een apart iets he met die Evita-musical. Alhoewel ik echt naar deze versie uitkijk, vrees ik ook dat ik weer wat teleurgesteld thuis ga komen. Bij alle vorige Evita’s die ik zag bleef de voorstelling erg op afstand bij mij en ik vermoed dat dat in de opbouw van de show en het verhaal ligt, dus dat deze cast/regie/enscenering daar ook niets aan gaat veranderen. Dus ik herken (uit eerdere ervaringen) wel wat je zegt.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 105 ] 16 October 2018 11:25 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Er is een eerste trailer: https://youtu.be/J_dyOS1SUeY Hoop dat er ook nog eentje komt zonder voice-over, want die is wel erg overheersend hier.

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 12