5 of 7 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 > 
Musical Awards 2019
  [ # 61 ] 23 January 2019 02:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Davina Michelle, Anastasia, serieus??? Nemen we het nu helemaal niet meer serieus, zo’n awardshow?

  [ # 62 ] 23 January 2019 02:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

De Telegraaf doet ook een doet in het zakje.
De meest vreselijke “journalist” van Nederland vindt ook van alles over het MAG….


https://www.telegraaf.nl/video/3054585/jan-haalt-uit-van-alles-mis-met-deze-prijs

  [ # 63 ] 23 January 2019 03:23 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hahaha, daar zullen ze mee zitten, dat Jan Uriot niet komt. Wat vindt die man zichzelf belangrijk zeg.

  [ # 64 ] 23 January 2019 03:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik neem het MAG al sinds 2004 niet meer serieus, maar dat terzijde.

Ik heb dat filmpje van Jan Uriot gezien, maar eerlijk gezegd, hij heeft wel een paar terechte punten:
- de samenstelling van de jury
- de wijze van beoordeling door de jury
- het punt over grote vs kleine musicals
- de mening over Mamma Mia (komt helemaal overeen met alles wat ik op dit forum las)
- het feit dat het bronzen beeldje nu ‘van plastic’ is.
Over al deze punten is op dit forum de afgelopen jaren ook al ruim gediscussieerd en kritiek op geweest.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 65 ] 23 January 2019 04:34 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Dat Jan Uriot nog bij de Telegraaf werkt is wel echt het levende bewijs dat die hele krant van geen kanten deugt. Wat een populistische roddelachtige stemmingmakerij produceert dat bedrijf, gadverdamme.

Verder; Het is inderdaad minder geworden met MAG, ikzelf vind vooral nadat Guus Verstraete stopte met regisseren, maar het klimt nu ook wel rustig aan weer op. Misschien dat het ooit zn draai echt vindt.

  [ # 66 ] 23 January 2019 08:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Er zijn al wat awards voor creatives uitgereikt:

Beste regie: Paul Eenens - The Addams Family
Beste choreografie: Daan Wijnands - All Stars
Beste script/liedteksten/vertaling: Jon van Eerd - Charley
Beste muziek/arrangementen: Michael Reed - Charley
Beste vormgeving/toneelbeeld: Michiel Voet - Het Pauperparadijs

  [ # 67 ] 23 January 2019 10:09 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  217
Geregistreerd  2004-02-29

Beste script/liedteksten/vertaling: Jon van Eerd - is niet voor Charley maar voor the Addams family

  [ # 68 ] 23 January 2019 10:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat vreemd ...ik kan bijna niet geloven dat er al 2 uur niemand meer iets gepost heeft in dit topic .... ik vond dat er nog al wat te zeggen viel over vanavond. Of is er een chat gaande die ik niet kan vinden ?

Plus: Rene en Brigitte: zeer verdiend, zeer gegund en beiden mooi in het aannemen van de prijs. Tax vond ik ook fijn en heel ontroerend in zijn echtheid. Mooi.

Min: Anastacia ...ai…ai….ai…. ik zeg er gewoon verder niks over ..... en Op hoop van zegen vond ik niet om doorheen te komen. Over Mariska haar make up zeg ik ook niks ...

Opvallend: is Van Koningsbrugge al weer exit bij het Schaep en heeft Paul Groot de rol overgenomen of vergis ik me ?

Verder kwalitatief niet veel mis met de uitvoeringen maar ook niet veel bijster origineels. Soldaat was fijn dit nummer en kwam goed over vond ik. Mamma Mia en Lion King begint wel een beetje een soort copy past verhaal te worden, mij doet het niks meer. Opening heb ik gemist die moet ik nog terugkijken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 69 ] 23 January 2019 10:21 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Er was (en is) een chat inderdaad 😉

Kort dan:
Plus: de speech van Jeanine LaRose, de speech van René van Kooten, en voor mij ook de speech van Yan Tax. Die was oprecht en lief, ook al was het een beetje ongemakkelijk met zijn boekwerk van een speech. Qua optredens: Addams Family (niet helemaal mijn ding, maar Pia bewijst maar weer eens dat ze een vakvrouw is die echt alles kan) en Evita. Waar het in de chat ook over ging, het duo Alex en Simone was ook een plus. Van de opening vond ik zelf het stuk van Freek ook goed gedaan.

Min: de grapjes van Frits, Anastacia, het optreden van Mamma Mia kwam bij mij niet aan, zag er veel te ingestudeerd en “op de automatische piloot” uit, en SvO en Lion King tja..beetje saai. Het Schaep te jolig en simpel voor mij.

Mis ik nog iets..? De rest heeft weinig indruk achtergelaten, positief of negatief. De verstaanbaarheid was trouwens meerdere keren slecht.

  [ # 70 ] 23 January 2019 10:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wat was het slecht hè? Oioioi.

Volgend jaar verwacht ik trouwens Wipje de Musical in de theaters.

  [ # 71 ] 23 January 2019 10:33 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Wat je ook van Mamma Mia vind, ik vond het uiterst vreemd dat zij als enige van de genomineerden optraden NA dat de lijnen gesloten waren, je bent bijvoorbaat al kansloos, alhoewel ik denk dat The Lion King toch sowieso wel gewonnen had, maar toch….. beetje competitievervalsing als je t mij vraagt.

René en Brigitte <3

Opening: met veel bombarie aangekondigd, viel dan toch wel een beetje tegen, echt zuiver was het ook niet.

De rest ben ik alweer bijna vergeten….

  [ # 72 ] 23 January 2019 10:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Het was weer ouderwets underwhelming vanavond 😊

Paar punten die ik zo terug kan halen:

De opening - Wat raar in elkaar gezet? Absoluut niet zo spectaculair zoals van tevoren beloofd was. Davina en Jamai zongen niet bepaald geweldig, dan hadden ze beter Freek een heel nummer kunnen geven. En een andere broek, hahaha wauw.  Hij doet wel netjes zijn beentrainingen 😉 Volgend jaar de Showponies in de opening svp!

De optredens — Geen enkel optreden was echt slecht, maar de meesten waren heel saai . Ja ja, alles ademt en leeft hoor mensen. Gàªnante joligheid bij Charley (werkt misschien in het theater beter) en overdreven dramatiek bij Op Hoop van Zegen (dito)… Gelukkig was Brigitte schitterend in Huil Niet Om Mij Argentina.

Winnaars — De speeches van Jeannine en René: wauw! Ondanks dat ik Ché niet het allerbeste vond wat ik van René heb gezien was ik echt zo ontroerd door zijn speech. Plien van Bennekoms reactie was vrij gelijk aan de mijne 😉 Mooi dat Yan Tax geëerd werd, maar waarom dan geen optreden waarin diverse artiesten zijn creaties dragen? Brigitte’s award vind ik ook zeer verdiend.

Verder: saaie voice-over, saaie Frits, saaie zaal…. Zet eens een ander creatief team op deze avond joh! (hint: Alex Klaasen en consorten)

  [ # 73 ] 23 January 2019 10:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

martijn-j - 23 January 2019 10:22 PM

Volgend jaar verwacht ik trouwens Wipje de Musical in de theaters.

Ik ben voor 😊

  [ # 74 ] 23 January 2019 10:56 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Laush - 23 January 2019 10:35 PM

Het was weer ouderwets underwhelming vanavond 😊

Paar punten die ik zo terug kan halen:

De opening - Wat raar in elkaar gezet? Absoluut niet zo spectaculair zoals van tevoren beloofd was. Davina en Jamai zongen niet bepaald geweldig, dan hadden ze beter Freek een heel nummer kunnen geven. En een andere broek, hahaha wauw.  Hij doet wel netjes zijn beentrainingen 😉 Volgend jaar de Showponies in de opening svp!

De optredens — Geen enkel optreden was echt slecht, maar de meesten waren heel saai . Ja ja, alles ademt en leeft hoor mensen. Gàªnante joligheid bij Charley (werkt misschien in het theater beter) en overdreven dramatiek bij Op Hoop van Zegen (dito)… Gelukkig was Brigitte schitterend in Huil Niet Om Mij Argentina.

Winnaars — De speeches van Jeannine en René: wauw! Ondanks dat ik Ché niet het allerbeste vond wat ik van René heb gezien was ik echt zo ontroerd door zijn speech. Plien van Bennekoms reactie was vrij gelijk aan de mijne 😉 Mooi dat Yan Tax geëerd werd, maar waarom dan geen optreden waarin diverse artiesten zijn creaties dragen? Brigitte’s award vind ik ook zeer verdiend.

Verder: saaie voice-over, saaie Frits, saaie zaal…. Zet eens een ander creatief team op deze avond joh! (hint: Alex Klaasen en consorten)

Eens al vond ik het decor na jaren eindelijk weer eens groots en mooi. Vorige jaar was het zo karig in vergelijking met dit jaar.

  [ # 75 ] 23 January 2019 11:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Mark - 23 January 2019 10:11 PM

Opvallend: is Van Koningsbrugge al weer exit bij het Schaep en heeft Paul Groot de rol overgenomen of vergis ik me ?
.

Jeroen van Koningsbrugge gaat de rol delen met Paul Groot en Remko Vrijdag staat inmiddels op nu.nl.

‹ First  < 3 4 5 6 7 > 
5 of 7