6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Musical Awards 2019
  [ # 76 ] 23 January 2019 11:43 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2011-01-25

Jeroen van Koningsbrugge was neem ik aan ook vanavond bij Vrienden van Amstel Live.

  [ # 77 ] 24 January 2019 12:15 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2016-05-26

Ik kan toch niet de enige zijn die huilde bij de speeches van Brigitte en Renée? Wat ontzettend aandoenlijk allebei. Vakmensen, maar wel met oog voor wat er echt belangrijk is. Pure liefde. En ontzettend blij dat ze ook daadwerkelijk allebei hebben gewonnen. Heel mooi om te zien!


Naar mijn mening gingen de juiste awards naar de juiste mensen.


Ik ben nog nooit (en zal wellicht nooit meer opnieuw) zo hard geraakt worden in het theater als bij de tweede akte van Evita.


Ik heb inmiddels talloze versies van deze musical gezien; Nederlands, Brits, Amerikaans, Duits, uiteraard de film, amateur of professioneel, op YouTube of live.


Voor mij is Brigitte echter tussen al deze andere sterren de enige echte, definitieve, allermooiste Evita.

[ Gewijzigd: 24 January 2019 12:27 AM by FayW98 ]
  [ # 78 ] 24 January 2019 01:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Vorig jaar zei ik over het gala:

Magic - 26 January 2018 05:12 AM

Overigens begrijp ik niet waarom ze và³à³r het bekendmaken van de winnaar al een paar zinnen voorlezen uit het juryrapport. Soms weet je namelijk al meteen om wie het gaat. Het lijkt me toch dat je bij een awardshow ook een bepaalde spanning wil opbouwen (en helemaal als die ook op tv wordt uitgezonden).

Dat hadden ze deze keer gelukkig beter gedaan.

  [ # 79 ] 24 January 2019 06:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Wat een drama ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 80 ] 24 January 2019 01:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Leuk filmpje vanuit de zaal van het Parktheater (gefilmd tijdens de bekendmaking van de awards voor beste mannelijke en vrouwelijke hoofdrol): https://www.facebook.com/parktheatereindhoven/videos/284958345519883/

Wat deed Johnny Kraaijkamp na afloop in Jinek toch zuur over het niet winnen van de award, overigens. Nota bene naast een stralende Pia die haar blijdschap voor Brigitte uitsprak. Over Hilke Biermans’ reactie nadat Jeannine won is nog een heel artikel verschenen: https://www.ad.nl/show/vloekende-actrice-musical-awards-ik-mag-toch-wel-balen~a4073e3b/ Ik dacht zelf dat ze tijdens de uitzending grappig probeerde te doen, maar blijkbaar was het toch echt.

  [ # 81 ] 24 January 2019 01:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

En wat was het weer een ramp; Inspiratieloze opening, waardeloze previews (waar vroeger groots opgezette nummers werden getoond, waren het nu vooral filmpjes), rare keuzes ((onge)makkelijke huldiging van Tax en wat had Anastacia daar te zoeken?) en een saaie presentatie. De grandeur en spectakel wat het vroeger had mist, wat zonde!

  [ # 82 ] 24 January 2019 02:04 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Wat een tenenkrommende avond!

De opening vond ik helemaal niet goed overkomen. De dans was geweldig, maar het geluid was slecht en de zang lang niet altijd zuiver!

SvO: Ik was blij dat ze eens een ander nummer deden, maar dit nummer slaat op tv compleet de plank mis. Ik vond het geen geslaagde keuze.

Lion King: Weinig verrassend. Dit hebben ze al zo vaak gedaan.

Charley: Komt op tv helaas niet over hoe leuk het is. Ik heb de voorstelling gezien en dan snap je ook de context van het nummer. Overigens werd ik wel heel vrolijk van hun preview.

Evita: prachtig! En terechte awards voor René en Brigitte.

Op Hoop van zegen: niet mijn voorstelling en het optreden was niet om door te komen

Het Schaep: Tja, niet mijn ding…. staat ook niet op mijn lijst met te bezoeken voorstellingen

Mamma Mia: Saai en slecht uitgevoerd.

The Addams family had misschien nog wel een van de beste optredens van de avond. Pia straalde en laat zien dat ze een ware vakvrouw is.

De speeches van René en Brigitte vond ik de hoogtepunten van de avond. Zo aandoenlijk en heb ook een traantje weggepinkt. Daarnaast vond ik de speech van jeannine la rose erg sterk en vind ik het ontzettend leuk dat zij de award heeft gewonnen!

  [ # 83 ] 24 January 2019 04:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Op de chat waren we het behoorlijk eens: laat Alex Klaassen de presentatie doen en de opening, dan lift je het geheel naar een zoveel hoger niveau!

Want mijn hemel, wat was het slecht. Wat ik het meest bedroevende vond: de tamme energie in de zaal, het gebeurde zelfs een paar keer dat er zo kort geklapt werd bij een award, dat de winnaar in stilte het podium op liep… welke producent/ creatief team laat zoiets nu gebeuren???

Dieptepunten waren wat mij betreft:
De presentatie door Frits Sissing, dat kan echt niet meer, zo oudbollig, mist energie.
Mama Mia, ik kreeg een hoog bonte-avond-gevoel; wat een treurigheid.
Anastacia, wat deed die daar in godsnaam??? (En überhaupt in WWRY?)
Dat wordt gezegd dat de creatieve awards aandacht verdienen want ‘achter de schermen is minstens zo belangrijk’ en dan vervolgens de creatieve awards. Iet belangrijk genoeg vinden voor de uitzending zelf; die waren al eerder uitgereikt. Schiet mij maar lek.
De oeuvre award voor Yan Tax, hij heeft veel gedaan en verdient het. Maar kom dan in hemelsnaam met en echt eerbetoon, nu was er alleen een woordje van Pia, een ellenlange (aandoenlijke) bedanksessie van Yan Tax en verder…niets? Ik snapte er niks van.

De opening vond ik een beetje gek, het eerste deel met Freek was wel ok, goed gezongen en gedanst, jamai heb ik echter nog nooit zo slecht horen zingen, wat was er aan de hand? En Davina Michelle snapte ik niets van en was ook niet goed.

Wat nog wel ok was:
Evita, Pia in the Adams Family (alhoewel niet mijn ding) waren gewoon goed, kwaliteit zie je meteen.
De uitreiking door Alex Klaassen en Simone Kleinsma, heerlijk, scherp en nonchalant tegelijkertijd. Klasse beiden.
De speeches van René van Kooten, Brigitte Heitzer en Jeanine La Rose, zo hoort het.

  [ # 84 ] 24 January 2019 11:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Laush - 24 January 2019 01:32 PM

Over Hilke Biermans’ reactie nadat Jeannine won is nog een heel artikel verschenen: https://www.ad.nl/show/vloekende-actrice-musical-awards-ik-mag-toch-wel-balen~a4073e3b/ Ik dacht zelf dat ze tijdens de uitzending grappig probeerde te doen, maar blijkbaar was het toch echt.

Ik moest meteen denken aan een scène uit Friends:

https://www.youtube.com/watch?v=a2cZyrk4hr0

Nooit gedacht dat ik het in het echt zou zien gebeuren.

  [ # 85 ] 25 January 2019 10:24 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Laush - 24 January 2019 01:32 PM

Wat deed Johnny Kraaijkamp na afloop in Jinek toch zuur over het niet winnen van de award, overigens. Nota bene naast een stralende Pia die haar blijdschap voor Brigitte uitsprak. Over Hilke Biermans’ reactie nadat Jeannine won is nog een heel artikel verschenen: https://www.ad.nl/show/vloekende-actrice-musical-awards-ik-mag-toch-wel-balen~a4073e3b/ Ik dacht zelf dat ze tijdens de uitzending grappig probeerde te doen, maar blijkbaar was het toch echt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze reacties wel begrijp, zeker die van Hilke. Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt als je wéér niet wint, dat is alleen maar menselijk. Het is natuurlijk niet helemaal netjes om dat zo te laten zien voor de camera, maar ik vind het in elk geval wel eerlijk. Betekent ook niet per sé dat je de winnaar slecht vond of het hem/haar niet gunt. Dat Johnny Kraaijkamp er bij Jinek nog eens op terug kwam vond ik ook niet heel sjiek, maar dus wel weer heel eerlijk. Hij had het wat anders moeten verwoorden misschien.

  [ # 86 ] 25 January 2019 01:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Ik had meer het idee dat Hilke het slecht verstond en Roos hoorde ipv de naam van de actrice die won. Ook met Roos in de naam. Dus als karakter Roos. En toen opstond, voor lul stond en dacht oh kut.

  [ # 87 ] 25 January 2019 05:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de Amateur Musical Awards.
Dat was nog eens een gala! En een top-presentatie.

https://www.youtube.com/watch?v=UmdjCMT5Cv0

  [ # 88 ] 25 January 2019 05:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Magic - 24 January 2019 11:24 PM
Laush - 24 January 2019 01:32 PM

Over Hilke Biermans’ reactie nadat Jeannine won is nog een heel artikel verschenen: https://www.ad.nl/show/vloekende-actrice-musical-awards-ik-mag-toch-wel-balen~a4073e3b/ Ik dacht zelf dat ze tijdens de uitzending grappig probeerde te doen, maar blijkbaar was het toch echt.

Ik moest meteen denken aan een scène uit Friends:

https://www.youtube.com/watch?v=a2cZyrk4hr0

Nooit gedacht dat ik het in het echt zou zien gebeuren.

HAHAHAHAHAHAHA! Heerlijk, Hilke op zijn Joeys! Ze heeft inmiddels net als Kim Lian 6 onverzilverde nominaties, ik snap dat ze baalt en dankzij het AD weet ik dat het oprechte teleurstelling was en geen act.

Verder respect voor Jamai, na zo’n heftige periode voor zo’n event durven optreden, vind ik Mamma Mia! nog steeds een feestje en waren de tranen echt bij René zijn speech. Vanuit het hart. Tenslotte had ik de hoop dat Evita nog een extra ensemble award zou krijgen, was mijn verwachting dat Nurlaila naast Albert zat voor de publieksprijs à³f voor een extra alternate award en zal het me worst wezen wat Anastacia daar deed want We Will Rock You komt terug (lees 1984 en o my gaga - WWRY heeft opeens tà³ch een verhaal. Sukkels.) en ik kon geen blijer ei zijn. Jammer dat hij maar zo kort in Nederland te zien is, al denkt mijn bankrekening hier anders over.

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 89 ] 27 January 2019 08:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Net het Awards Gala helemaal teruggezien. Wat een bedroevende show. Tamme presentatie, flauwe respons vanuit de zaal, gewoon armoede. Het word inderdaad tijd dat musical meer status krijgt want dit is een slecht visitekaartje.

Over de winnaars heb ik weinig te zeggen, ik denk dat ik te weinig van de shows gezien heb om hier echt een mening over te hebben. Met uitzonding van één: de publieksprijs is natuurlijk een farce. En ik moest ook weer terugdenken aan de ensembleaward van vorig jaar; grote kans dat Stage die award gekocht heeft om aandacht voor The Lion King vast te houden.

Gek genoeg dit ik dan wel weer bijna te janken bij The Circle of Life, maar dat is waarschijnlijk meer vanuit sentiment dan omdat het optreden zo mooi was. Verder enorm geraakt door de speech van René van Kooten. Goed om Jamai op het podium te zien, lijkt me “naakt” (maar zà³ krachtig!) om zo vlak na zo’n ingrijpende operatie zo’n belangrijk optreden doen. De opening an sich zou ik omschrijven als “degelijk” of “routineus” maar absoluut in de negatieve zin; zo’n opening moet knallen maar nu was het maar “meh”. Qua optredens konden alleen Evita en The Addams Family me enigszins bekoren.

Jammer.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 90 ] 28 January 2019 01:52 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Hilke bierman moet zich schamen, zo gedraag je niet. Al helemaal niet vloekend op televisie. Er is een reden waarom ze al 6 keer heeft verloren. Ze is gewoon niet goed genoeg.

‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7