2 of 2 |  < 1 2
The Rocky Horror Show
  [ # 16 ] 30 July 2021 04:32 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Koen en Frans bezochten 29 juli de première van Rocky Horror Show van De Graaf & Cornelissen. Lees Koens ⭐⭐⭐⭐-recensie op http://musicalworld.nl/artikel/rocky_horror_show_een_hedonistische_en_fenomenale_ode_aan_schijt_hebben.

En kijk ook naar Musicalworlds videoverslag van de premièreavond in ITA Amsterdam op http://musicalworld.nl/artikel/rocky_horror_show_in_premiere.

  [ # 17 ] 04 August 2021 05:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Hoe is precies de publieksparticipatie ingevuld in deze Nederlandse versie? Krijg je vooral bijvoorbeeld een boekje waarin staat wat je wanneer moet roepen? Ik ben namelijk wel redelijk bekend met de Engelse tekst en de momenten waarop het publiek tekst heeft, maar hoe weet ik vooraf wat de Nederlandse vertaling daarvan is? Ook zou ik graag weten of er veel mensen verkleed komen naar deze voorstelling. Het hoort er toch bij, maar doen veel mensen dat ook?

[ Gewijzigd: 05 August 2021 12:47 PM by martijn-j ]
  [ # 18 ] 04 August 2021 11:34 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Ik ben afgelopen zaterdag bij de voortelling bij ITA geweest. Redelijk wat mensen kwamen verkleed en bijna de hele zaal deed mee. Im het programmaboekje staan een aantal instructies wat betrefd de lampjes, de kranten, confettu en de speelkaarten etc. Wat betrefd het roepen van dingen bleef het voornamelijk stil op een aantal momenten na. Bij Time Warp werd uitbundig meegedanst en aan het einde van de voorstelling was de hele zaal een grote bende van confetti, speelkaarten en een paar verdwaalde kranten.

Ik ben heel benieuwd of de publieksparticipatie straks tijdens de tour ook zo uitbundig is als bij een voorstelling in Amsterdam tijdens Pride. Van wat ik hoorde waren de try-outs in Nieuwegein erg rustig verlopen. Ik denk dat het ook gaat liggen aan de geldende coronamaatregelen, een volle uitverkochte zaal is vaak toch wat sneller los dan een zaal met steeds 2 stoelen en een rij vrij tussen het publiek.

  [ # 19 ] 05 October 2021 03:07 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-06-29

Voor wie er nog geen vrijdagavond plannen heeft: The Rocky Horror Show speelt op 8 oktober in de Stadsgehoorzaal Kampen en via deze link zijn er gratis kaarten beschikbaar ;).
https://www.stadsgehoorzaalkampen.nl/voorstellingen/rocky-horror-show/

   Handtekening   

Onarchy how you say, how you say, anarchy?

  [ # 20 ] 06 October 2021 04:26 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Lijkt erop dat dat maar een heel paar kaarten zijn geweest inmiddels niet meer beschikbaar…

  [ # 21 ] 25 October 2021 10:27 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Tijdens de show in het Nieuwe Luxor was een bezoeker wel erg enthousiast blijkbaar….

Quote van Sven zn insta:

When you do theatre, accidents can happen
But what happend yesterday during the show in Rotterdam was a low point.
While I was singing the ballad ‘Going Home’ to the audience of 800, sitting center stage, somebody in the front row shut a party cannon straight in my face. For a moment I’ve lost orientation.
It felt like somebody slapped my face really hard. I tried to continue, but still shocked by this behaviour and the pain, the shows end was a bit shaky but we finished it.
Thanx to all the support by my amazing colleagues, they are the sweetest and the lovely messages I’ve got from the audience
I’m ok, having a quit day with my red face and still looking forward to the rest of the tour of this fun show. Cause this show is about having a good time, and yes we will! #rockyhorrornl

[ Gewijzigd: 25 October 2021 10:30 AM by MusicalN ]
  [ # 22 ] 23 July 2022 08:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ferry Doedens in twee De Graaf & Cornelissen Entertainment producties
Ferry Doedens in Rocky Horror Show en Stayin’ Alive Disco Fever


Een blessure bij Yoran de Bont maakt dat hij komende week niet mee kan spelen in de Rocky Horror Show in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Producent De Graaf en Cornelissen Entertainment heeft Ferry Doedens gevraagd om hem op deze korte termijn te vervangen. ‘Nadat we hoorden dat Yoran geblesseerd is en voorlopig niet kan spelen, kwam ik met het idee om Ferry Doedens te bellen,’ laat producent Hans Cornelissen weten. ‘Ferry heeft ruime musicalervaring en heeft het juiste lichaam voor de rol van Rocky. Met hulp van de cast heeft hij zich deze rol in zeer korte tijd eigen gemaakt. Een heel knappe prestatie. Het grappige is dat ik Ferry een paar dagen geleden ook heb gevraagd voor de theatershow Stayin’ Alive Disco Fever die in mei en juni 2023 langs de theaters tourt. Een swingend theaterconcert met megahits uit Saturday Night Fever en de beste disco klassiekers. Met een live band en zes zangers onder ook wie Esmée Dekker en Martijn Vogel. Maar eerst rocken in het DeLaMar de laatste week van juli’.

‘Mijn manager en ik hadden afgelopen week een vrijblijvend gesprek met Hans Cornelissen waarin hij aangaf wellicht een rol voor mij weggelegd te zien in Stayin’ Alive Disco Fever. Daar was ik super blij mee. Maar toen dit belletje van Hans kwam om de rol van Yoran over te nemen en met deze geweldige cast te werken in een productie die met twee Musical Awards is onderscheiden, twijfelde ik geen moment. Ik hou wel van een uitdaging!’ laat Ferry Doedens weten.

Rocky Horror Show speelt alleen komende week, tot en met 31 juli, nog in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Wie deze rockmusical, die van vrijwel alle recensenten vier sterren heeft gekregen, nog wil zien moet snel zijn. Er is nog een beperkt aantal kaarten verkrijgbaar.

De hoofdrollen in de krankzinnige en pikante cultshow Rocky Horror zijn voor o.a. Sven Ratzke, Esmée Dekker, Ellen Pieters, Samir Hassan, Raymond Kurvers en nu dus ook Ferry Doedens. Abel Leemans heeft de rol van Barry Beijer overgenomen.

Voor meer informatie en kaartverkoop
https://delamar.nl/voorstellingen/rocky-horror-show/

  [ # 23 ] 31 July 2022 07:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteravond naar deze voorstelling geweest in Delamar. Voor mij de eerste keer, zelfs de film heb ik niet gezien.

Eigenlijk heb ik me de hele voorstelling afgevraagd wat er gaande was. De helft van de cast heb ik deels niet verstaan wegens of slechte dictie of omdat het me door de harde muziek niet meteen duidelijk was welke taal er gesproken of gezongen werd. Engels én Nederlands oke, maar ook nog Duits en Frans erdoor en je bent me als newbie kwijt.

Van het verhaal (met name de tweede acte) heb ik weinig begrepen, een grote hysterische chaos. En ik kreeg weer de bevestiging dat publieksparticipatie niet mijn ding is, zeker niet gisteravond. Het was continu onrustig in de zaal, er werd ook regelmatig geroepen (terwijl dát juist niet de bedoeling was).

Nee, dit is niet mijn cup of tea. Wel leuk om te zien dat zoveel mensen zo enthousiast waren met allerlei attributen.

Qua cast redelijk solide. Props voor Ferry Doedens dat hij hier zo snel is ingesprongen. Qua spel deed hij het prima, qua zang was het om te huilen. Er was één persoon die ik echt vaker hoop te treffen in een musical, en dat is Raymond Kurvers.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 24 ] 31 July 2022 08:51 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Na een slechte ervaring bij de eerste try-out in Nieuwegein. Dat was een zouteloze voorstelling met een mat publiek, waar het zicht op de eerste etage volledig werd ontnomen door een zijbalkon, en die me het gevoel gaf van een matige amateurvoorstelling. Omdat ik de verhalen natuurlijk ook ken was ik heel benieuwd hoe het zou zijn als er wel een enthousiast publiek. En omdat dit er niet eerder van was gekomen, ben ik vanmiddag gaan kijken naar de allerlaatste voorstelling. Met vervanging Ferry Doedens die wel de looks had, maar waarschijnlijk stemproblemen. Hij klonk heel ongezond hees.
Wat een wereld van verschil, waarbij de cast (voor het merendeel) natuurlijk ook alle kans heeft gehad om te groeien. Ineens was het een feestje (de confetti komt nu nog steeds overal en nergens vandaan), al is het inhoudelijk natuurlijk een enorme brok nonsens. Ik merk ook dat ik uitgekeken blijf op Sven Ratzke, die toch vaak hetzelfde doet. Bij alles dat ie doet krijg ik toch weer dat Ratzke/Bowie-gevoel, dus ik was eigenlijk ook wel benieuwd hoe ik het zou ervaren als er een acteur had gespeeld waarbij ik dat oordeel vooraf niet zou hebben. Verstaanbaarheid blijft inderdaad wel een dingetje bij deze voorstelling, zeker bij het gebrabbel van Ratzke in een mengeling van talen. Maar wat waren ze verder lekker op dreef allemaal. Ik begrijp in ieder geval nu wel dat er mensen idolaat van deze voorstelling kunnen zijn.

  [ # 25 ] 03 August 2022 06:43 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Wat hebben ze op de castpagina toch een belachelijke foto van Ferry Doedens geplaatst. Het lijkt eerder op een foto van dat account van hem.

De foto van Yoran de Bont was wel normaal.

 < 1 2
2 of 2