7 of 8 | ‹ First  < 5 6 7 8 > 
The Sound of Music (2021/2022)
  [ # 91 ] 09 August 2021 01:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Gisteren aanwezig bij de laatste show in het CT.

Paar korte observaties:

-Prachtige show. Nandi was waanzinnig.
-Natascha had een geweldige “cameo” richting het einde dat een daverend applaus opleverde.
- Bergen of dalen kwam bij Francis uit haar tenen , hele zaal gevloerd en ontroerd!
- Armand Pol is een gedroomde oom Max. Kan me NIET voorstellen dat William Spaaij daar nog overheen komt.
Vond dit één van de best vervulde rollen in de musical. Alles klopte in zijn spel en zang en wat lijkt hij met die pruik op Nathan Lane!
- Paul Walthaus was erg goed als Kapitein.  Deed me ook erg aan Hugo Haenen denken op het toneel.
- Kinderen: we hadden het Sound of Kids groepje. Ze deden het fantastisch!

Kortom: enorm genoten.

  [ # 92 ] 15 November 2021 12:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Francis van Broekhuizen speelt tot 13 februari in The Sound of Music. Vanaf januari is ze al minder te zien omdat ze gaat touren met een eigen show. Haar speeldagen worden gedeeld op haar eigen site. Het is nog niet bekend wie haar vervangt.

  [ # 93 ] 15 November 2021 05:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag wel voorbij komen dat zij nu al drie covers heeft. Zou het kunnen dat een van hen doorschuift?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 94 ] 15 November 2021 07:01 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Maar stopt The Sound of Music niet sowieso na 13 februari?

  [ # 95 ] 15 November 2021 09:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

martijn-j - 15 November 2021 12:22 PM

Francis van Broekhuizen speelt tot 13 februari in The Sound of Music. Vanaf januari is ze al minder te zien omdat ze gaat touren met een eigen show. Haar speeldagen worden gedeeld op haar eigen site. Het is nog niet bekend wie haar vervangt.

Dus ze gaat nóg minder spelen? Ze staat potdomme 1,5 keer per week op de bühne!

  [ # 96 ] 16 November 2021 08:56 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Je zou het ook positief kunnen zeggen: leuk dat ze toch nog tot het eind van de tournee blijft (ze zou volgens mij oorspronkelijk in november al stoppen vanwege haar solo) en dat ze ook precies laat weten wanneer ze er wel en niet is.

  [ # 97 ] 17 November 2021 01:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

milcof - 16 November 2021 08:56 AM

Je zou het ook positief kunnen zeggen: leuk dat ze toch nog tot het eind van de tournee blijft (ze zou volgens mij oorspronkelijk in november al stoppen vanwege haar solo) en dat ze ook precies laat weten wanneer ze er wel en niet is.

Dit hoeft voor mij niet in een discussie te ontaarden maar er wordt reclame gemaakt dat ze speelt, daarmee schep je verwachtingen. Ze hadden ook kunnen zeggen: Saskia Schäfer speelt de rol met gastoptredens van Francis van Broekhuizen.

  [ # 98 ] 17 November 2021 04:42 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Judaz - 17 November 2021 01:18 PM
milcof - 16 November 2021 08:56 AM

Je zou het ook positief kunnen zeggen: leuk dat ze toch nog tot het eind van de tournee blijft (ze zou volgens mij oorspronkelijk in november al stoppen vanwege haar solo) en dat ze ook precies laat weten wanneer ze er wel en niet is.

Dit hoeft voor mij niet in een discussie te ontaarden maar er wordt reclame gemaakt dat ze speelt, daarmee schep je verwachtingen. Ze hadden ook kunnen zeggen: Saskia Schäfer speelt de rol met gastoptredens van Francis van Broekhuizen.

Marketing he..

  [ # 99 ] 17 November 2021 05:40 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Mee eens hoor; ik vind dat ze wel erg veel op haar marketeren voor de aantal keer dat ze er is.

Bedoelde vooral te zeggen dat het in ieder geval wel fijn is dat ze er zelf op haar website eerlijk over is wanneer ze speelt, en mensen ook daarnaar verwijst als men het vraagt. Dat is in het verleden bij andere shows met mensen die er lang niet altijd waren wel eens anders geweest…

  [ # 100 ] 22 November 2021 05:41 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Weet iemand of er een programmaboek te koop is van The Sound of Music?

Afgelopen zaterdag was deze niet te koop in De Agnietenhof in Tiel. Ik had wel een mailtje van Stage dat er een gratis online boek is, maar dat is natuurlijk lang niet zo mooi in de musicalcollectie als een echt boek.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet op mijn vraag. Alvast bedankt!

Hoe was het?
- Nandi was op als Maria. zij is geweldig!
- Kindergroepje ook erg leuk.  Het kindje dat het jongste meisje Von Trapp speelt moet 5 jaar voorstellen, maar zij was echt wel ouder.
- Understudy Roman v.d. Werff was op als Kapitein Von Trapp. Ik heb niets tegen Roman. In andere shows vond ik hem goed. Maar hij is qua looks & stem totaal geen Von Trapp. Miscasting. Heb altijd wel moeite met zijn spreekstem (slechte articulatie), wel goede zangstem.
- William Spaaij was op als oom Max. Hij deed het leuk. Een vileine charmeur. In mijn ogen wat te jong voor die rol. Maar voor deze keer zal ik daar niet over klagen ;-)
- Belinda v.d. Stoep was op als Barones. Oké, ik zal wel veel commentaar krijgen… Maar dat colour-blind-casten werkt echt niet altijd voor mij. Ik word als Hollandse mannelijke kaaskop toch ook niet gecast voor de rol van De Kleine Zeemeermin of die van de stoere, slanke jonge god in weet ik veel welke show….  Afgezien van dit punt vond ik haar verder redelijk in zang en spel.
- Francis van Broekhuizen speelde de rol van Moeder Overste. Aangezien ik hier op het forum las dat ze maar weinig speelt, was ik verrast dat ze er was. Ze was een liefdevolle Moeder Overste. Maar ik hou gewoon niet van haar zangstem. Sorry.
- Rolf werd gespeeld door understudy Thom Koolen. Prima gedaan. Knappe jongen. Ik begrijp wel dat Liesl hem aantrekkelijk vind.
- Liesl werd gespeeld door Esmee Mardjan. Ook prima gedaan.

Decor vond ik op 1 ding na prachtig. De achtergrond is fenomenaal. Wat ik echt lachwekkend en goedkoop vond, waren de twee hangende vensters. Die hingen er maar zielig bij en hingen niet stil. Toch raar…bewegende raamkozijnen in o.a. het klooster.

Laatste puntje: tijdens het lied van Rolf & Liesl (zestien, zeventien) marcheerden een paar soldaten heen en weer en riepen tijdens het lied een aantal keer “Heil”. Dat hoort echt niet in dat lied en doet afbreuk aan de sfeer van de twee jong-geliefden.

Leuk om TSOM weer eens in het theater gezien te hebben. Beslist niet in mijn top 10, maar had het ook niet willen missen omdat ik Nandi wilde zien schitteren. Zij verdient op zijn minst een musical-nominatie later dit seizoen.

Denken jullie nog aan mijn vraag over het programmaboek?!

[ Gewijzigd: 22 November 2021 06:01 PM by jemar ]
  [ # 101 ] 23 November 2021 11:25 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

jemar - 22 November 2021 05:41 PM

Weet iemand of er een programmaboek te koop is van The Sound of Music?

Ik weet dat alleen online de programma boekje te zien is, en dat er geen officiele programma boekje is. En waarom dat is geen idee eigenlijk misschien, dat iemand anders het wel weet waarom dat is.

  [ # 102 ] 23 November 2021 03:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Afweging kosten/baten, waarschijnlijk.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 103 ] 23 November 2021 08:53 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2014-11-09

Ik heb hier ook contact over gehad met Stage Entertainment. Er komt geen fysiek exemplaar van het programmaboek. Ze konden me helaas niet uitleggen waarom niet.

  [ # 104 ] 23 November 2021 10:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Drukwerk wordt steeds duurder, minder mensen kopen het. En alles gaat online, dus zal de gedachte zijn, waarom dit niet?

  [ # 105 ] 26 November 2021 11:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanavond deze show gezien in Breda, met volgens mij eerste cast.

Nandi sprankelt als Maria, ze is erg prettig om naar te kijken en te luisteren. Ben benieuwd wat ze hierna mag doen.

Francis van Broekhuizen was op als Moeder Overste. Vocaal blaast ze iedereen weg, maar ik was verder niet onder de indruk van haar vertolking in de spelstukken.

Stefan Rokebrand vond ik oké, zijn Kapitein vond ik minder star overkomen dan ik zou verwachten bij dit personage. Hij is niet perse een geweldige zanger, maar dat stoorde me niet zo.

William Spaaij als Max Detweiler vond ik best sterk spelen, ik voelde bij hem continu een nervositeit en spanning rondom de situatie in Duitsland, terwijl dat voor mij in de rest van de voorstelling pas halverwege de tweede akte tot uiting kwam.

Belinda van der Stoep vond ik niet zo sterk spelen en zingen, en was voor mij vaak onverstaanbaar.

Set mooi met de grote raampartijen en behoorlijk functioneel. 

Soms rare keuzes in de regie e.d., vaak dansen om het dansen (hoewel het er prachtig uitzag), “16 dadelijk 17” snapte ik helemaal niks van.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 5 6 7 8 > 
7 of 8