1 of 2 |  1 2 > 
Matilda de Musical - Oude Luxor
change_status
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

In het voorjaar van 2022 zal Matilda de Musical haar intrek nemen in het Rotterdamse Luxor Theater. De bedoeling is dat de voorstelling niet gaat toeren.

Medialane Theater gaat volgende jaar Matilda presenteren in het Oude Luxor theater in Rotterdam. De Creatives staan op de website en het wordt de originele productie.

 

  [ # 1 ] 12 May 2021 11:16 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

MediaLane blijft maar met groot nieuws komen!

Deze productie komt denk ik prachtig tot zijn recht in het Oude Luxor.

  [ # 2 ] 12 May 2021 11:17 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2021-05-09

Heerlijk nieuws, mits dit de originele versie word. Word ook wel moeilijk om te casten denk ik zo. Ze zullen natuurlijk meerdere Matilda’s nodig hebben. En dit lijkt me na Billy Elliot de moeilijkste kinder rol in een musical ooit. Desalniettemin fijn dat Medialane dus meer risico’s wil nemen. Wat een hoop producties zeg! whats next: Dear Evan Hansen en Hamilton? Laat maar komen!

  [ # 3 ] 12 May 2021 11:46 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  296
Geregistreerd  2012-04-20

Heel blij mee, want de West End-versie is echt een van mijn grote favorieten. Ben erg benieuwd wie de vertaling gaat doen. Tim Minchin heeft er zo’n kunststukje van gemaakt…

Wat ik overigens wel vreemd vind: in de lijst met kinderrollen zie ik naast Matilda alleen twee jongensrollen. We gaan toch ook een Lavender nodig hebben? En het meisje met de vlechtjes heeft ook een prominente rol…

https://pages.inthepicture.com/matildacastingkids

[ Gewijzigd: 12 May 2021 12:09 PM by Au3 ]
  [ # 4 ] 12 May 2021 01:11 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Enorm blij dat deze show naar Nederland komt. Hoop inderdaad ook op de originele versie.

Au3 - 12 May 2021 11:46 AM

Wat ik overigens wel vreemd vind: in de lijst met kinderrollen zie ik naast Matilda alleen twee jongensrollen. We gaan toch ook een Lavender nodig hebben? En het meisje met de vlechtjes heeft ook een prominente rol…

Bij de volwassencasting (https://pages.inthepicture.com/matildacasting) staan ook volwassen kinderen benoemd:

De volwassen kinderrollen in deze show zijn allemaal karakters en benoemde rollen.
NIGEL
LAVENDEL
HORTENSIA
HENRIETTA
ALICE

  [ # 5 ] 12 May 2021 02:09 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

DavevanderW - 12 May 2021 01:11 PM

Hoop inderdaad ook op de originele versie.

Dat staat in het eerste bericht. Ook op de website wordt de samenwerking met RSC (de west-end producent) en alle oorspronkelijke creatives vermeld.

Ik gok alleen wel zo dat we het decor van een tournee productie krijgen.

  [ # 6 ] 12 May 2021 02:29 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Bij de volwassencasting (https://pages.inthepicture.com/matildacasting) staan ook volwassen kinderen benoemd:

De volwassen kinderrollen in deze show zijn allemaal karakters en benoemde rollen.
NIGEL
LAVENDEL
HORTENSIA
HENRIETTA
ALICE

Er staat ook bij dat ze echt niet jonger dan 18 mogen zijn… dat vind ik toch een beetje zorgwekkend. Dat betekend dus dat er straks 3 kinderen tussen allemaal jongvolwassenen staan. Ben heel benieuwd hoe dat gaat werken.

 

  [ # 7 ] 12 May 2021 02:33 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2021-05-09

Luuk - 12 May 2021 02:09 PM
DavevanderW - 12 May 2021 01:11 PM

Hoop inderdaad ook op de originele versie.

Dat staat in het eerste bericht. Ook op de website wordt de samenwerking met RSC (de west-end producent) en alle oorspronkelijke creatives vermeld.

Ik gok alleen wel zo dat we het decor van een tournee productie krijgen.

Ja mijn excuses ik was zo enthousiast over de komst van deze productie dat ik de helft van het eerste bericht maar las. Maar fijn om te horen dat er geen eigen versie komt zoals bij come from away wel het geval is. En de tourversie lijkt toch echt wel veel op het origineel dus aangezien de kleine zaal van het oude Luxor zit ik daar niet zo mee. Alles beter dan een eigen versie.

  [ # 8 ] 12 May 2021 02:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Demusicalman - 12 May 2021 02:29 PM

Bij de volwassencasting (https://pages.inthepicture.com/matildacasting) staan ook volwassen kinderen benoemd:

De volwassen kinderrollen in deze show zijn allemaal karakters en benoemde rollen.
NIGEL
LAVENDEL
HORTENSIA
HENRIETTA
ALICE

Er staat ook bij dat ze echt niet jonger dan 18 mogen zijn… dat vind ik toch een beetje zorgwekkend. Dat betekend dus dat er straks 3 kinderen tussen allemaal jongvolwassenen staan. Ben heel benieuwd hoe dat gaat werken.

Op Broadway deden ze dat ook zo bij Charlie and the Chocolate Factory. De kinderen werden door volwassenen gespeeld, op Charlie na.

  [ # 9 ] 14 May 2021 05:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Interessant is wel dat het initiatief voor deze productie niet komt van MediaLane maar van het Luxor Theater.

Van de website van het Luxor Theater:

Het Luxor Theater haalt exclusieve, internationale voorstelling naar Rotterdam. Vandaag kondigde directeur Marc van Kaam de komst van Matilda De Musical in Luxor aan. “We hebben grote plannen voor de stad. Daarom grijpen we de kans aan om deze bijzondere, veelzijdige musical exclusief naar het oude Luxor Theater te halen. Zo’n meervoudig internationaal bekroonde voorstelling brengt ook veel niet-Rotterdammers naar de stad.”

Ondanks dat Luxor de deuren afgelopen jaar lang gesloten heeft moeten houden i.v.m. de coronacrisis, kijkt het theater positief naar de toekomst. Daarom is producent MediaLane gevraagd om een internationale musical te produceren. Matilda De Musical, van de Royal Shakespeare Company naar het bekende boek van meesterverteller Roald Dahl, zal exclusief in het oude Luxor Theater te zien zijn.

Een paar jaar geleden heeft de Theateralliantie natuurlijk al hetzelfde gedaan, toen het Stage Entertainment de opdracht gaf om Fiddler on the Roof te produceren (maar dan voor acht theaters).

Het Luxor Theater profileert zich al een aantal jaar als hét musicaltheater van Nederland. Het zou me dan ook niet verbazen als het Luxor Theater vaker dit soort exclusieve producties gaat brengen. En daarbij zou MediaLane weleens de vaste partner kunnen gaan worden (zeker als het het kwaliteitsniveau van Hello, Dolly! weet door te zetten).

  [ # 10 ] 14 May 2021 07:30 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2011-05-23

Ik heb de voorstelling jaren geleden op West End gezien en ben erg benieuwd! Leuk om de ontwikkelingen te volgen. Ik heb diverse familieleden die nauwelijks Engels spreken en dus niet naar Londen gaan om een voorstelling te bezoeken, ik hoop dat ik met hen kan gaan in Nederland.

Interessant om te lezen dat elders wel vaker kinderrollen door volwassen acteurs worden gespeeld. In het origineel doen volwassen acteurs als leerlingen in schooluniform mee aan de ensemblenummers. Die wisselwerking vond ik heel sterk en ik was erg onder de indruk van het niveau van de kinderen in Londen. Ik vraag me dus wel af wat het effect wordt als de meeste kinderrollen door volwassenen worden gespeeld. ‘Revolting Children’ met drie echte kinderen… ik weet het niet.

Ze mogen wel een speciale Matilda School oprichten, zoals ze ook bij Billy Elliott hebben gedaan. Zullen ze misschien ook wel doen. Bij Billy waren de regels voor de kinderen ook versoepeld, dacht ik.

Ik vind het heel goed dat er expliciet bij staat dat juffrouw Bulstronk met oprechtheid moet worden gespeeld, dat het geen drag is. Geweldige rol.

Ik houd mijn hart vast voor de vertaling, lijkt me erg lastig.

  [ # 11 ] 14 May 2021 07:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De rol van Billy Elliott is natuurlijk wel van een iets andere orde dan Matilda. Zeker nu het gros van de kinderen door volwassenen wordt gespeeld, verwacht ik ook oudere Matilda’s dan in Engeland.

De zorgen zitten nu bij mij voornamelijk in de klank van kinderensemble nummers. Laten ze dan een kinderkoor meelopen? When i grow up,  revolting children en ookwel school song (ABC) worden een stuk oninteressanter als ze geforceerd kinderlijk door volwassenen worden gezongen.

  [ # 12 ] 14 May 2021 09:02 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Van wat ik heb kunnen vinden is de productie in Shanghai ook met volwassenen in de kinderrollen gespeeld. Wat wel meteen opvalt is dat het echt volwassenen zijn die kinderen spelen en daarbij een poging doen een kinderstem te gebruiken. Laten we hopen dat dit niet al te hinderlijk wordt.

De keuze voor dese productie komt overigens wel op het perfecte moment met de nieuwe Matilda film gebasseerd op ee musical in aantocht. Ik ben benieuwd wat de film mogelijk gaat betekenen voor het publiek dat de musical nog niet kent en of het dan niet te veel voelt als die film maar dan live.

  [ # 13 ] 14 May 2021 11:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2011-05-23

Jeroen - 14 May 2021 07:05 PM

De rol van Billy Elliott is natuurlijk wel van een iets andere orde dan Matilda. Zeker nu het gros van de kinderen door volwassenen wordt gespeeld, verwacht ik ook oudere Matilda’s dan in Engeland.

De zorgen zitten nu bij mij voornamelijk in de klank van kinderensemble nummers. Laten ze dan een kinderkoor meelopen? When i grow up,  revolting children en ookwel school song (ABC) worden een stuk oninteressanter als ze geforceerd kinderlijk door volwassenen worden gezongen.

Mee eens dat Billy Elliott van een andere orde is, vanwege de dans. Ik bedoelde meer dat Matilda een dragende rol is voor een kind, en dat zie je niet zo veel, toch? 24 speelbeurten zijn zo op, en het is hier niet één liedje zingen en dan nog even door drie scènes huppelen, zoals in sommige andere voorstellingen met kinderen.

Ik hoop gewoon dat ze genoeg goede meisjes weten te vinden. En Bruces ook, uiteraard, die écht goed kunnen zingen. De rol van Erik ken ik eigenlijk niet zo goed, is hij nou degene die begint met ‘My mummy says I’m a miracle’? (Daar zul je een echt kind voor moeten hebben, anders slaat het meteen nergens op). Ik heb de indruk dat hij verder vooral klein en schattig moet zijn, maar misschien doet hij meer.

En je hebt ook gelijk over de klank. Als iedereen invalt bij ‘When I Grow Up’, ik weet niet goed waarom, maar dat kan mij echt tot tranen toe ontroeren.

 

  [ # 14 ] 11 June 2021 08:34 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Inmiddels is de kaartverkoop geopend!
Er zijn 4 rangen en ook de prijzen zijn dus bekend. Er zullen vast een aantal afwijkende tarieven zijn, maar zo ver ik kon zien zijn dit de basisprijzen:

Dag - Rang 3 - Rang 2 - Rang 1 - Rang 1+
Woe/Don - €30,00 - €45,00 - €59,00 - €74,00
Vrij/Zat matinee - €39,00 - €63,00 - €77,00 - €92,00
Zat avond/Zon - €41,00 - €67,00 - €81,00 - €96,00

  [ # 15 ] 28 September 2021 07:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Het is inmiddels ook mogelijk om je plaatsen te kiezen.

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ Checkpoint Charlie      Before After ››