2 of 2 |  < 1 2
Dagboek van een Herdershond
  [ # 16 ] 03 July 2022 09:03 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Judaz, bedankt voor je review, je stipt een aantal valide punten aan over het “spektakel”. Begrijp me niet verkeerd, ook een maand later ben ik nog steeds heel enthousiast over deze voorstelling. Ik zie voor deze voorstelling op zich ook nog wel een toekomst voor me in het amateurcircuit.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 17 ] 04 July 2022 11:49 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Afgelopen vrijdag de musical gezien. Mijn ervaring is wel anders. Heb het als een prettige complete musical gezien. Cast erg goed. Door groot podium en ruimte ervoor kon ik alles heel goed zien. Ondanks dat ik schuin zijkant zat. Hierdoor misschien juist.
De stoelen zitten helaas wel belabberd. Met de warmte bleef ik aan de plastic stoelen plakken en zat vrij hard. Maar had ik vantevoren geweten en gemeld had ik een kussentje kunnen krijgen. Echter niet de pluchen theaterstoelen dat ben ik met je eens ;-)

  [ # 18 ] 04 July 2022 04:39 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik had mijn ervaringen nog niet gedeeld. Ik kom ook niet verder dan ‘best onderhoudend’; verre van een hoogvlieger, Ik ben heel blij dat ik deze op doorreis heb meegenomen en er niet in totaal zes uur reistijd aan heb besteed. Het best onderhoudend komt dan vooral op conto van de professionele acteurs.

- Het verhaal is niet heel meeslepend, je blijft observator.
- Het decor vond ik nogal kaal en niet fraai.
- Waarom worden niet meer kleine scenes op het achterdoek geprojecteerd.
- Een enkele keer wordt het vloeroppervlak goed gevuld, maar vaak komt het nogal leeg over.
- Soms had ik het Eftelingshow-gevoel. We hebben wat mensen extra (bij de Efteling zijn dat kinderen) dus die laten we af en toe maar over het podium lopen.
- Het verhaal rammelt of biedt onvoldoende uitleg als je kijkt naar de eindpositie van bepaalde rollen. (ik moet het vaag houden om de weinige plot die er is niet te verraden).
- Ik krijg jeuk van geforceerd proberen de voorstelling actueel te maken, in dit geval door een parallel met Groningen te leggen.

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het basisidee is geweest: we gaan een groot spektakel maken rond Dagboek van een herdershond, en toen zijn gaan invullen,, in plaats van. ik wil moois maken van Dagboek van een Herdershond, wat heb ik daarvoor nodig. Het voelt een beetje als een matige tekening die leuk is ingekleurd. Ik snap werkelijk niet hoe twee kranten deze voorstelling met het hoogst mogelijke aantal sterren hebben kunnen beoordelen.

  [ # 19 ] 05 July 2022 07:02 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Jeroen - 04 July 2022 04:39 PM

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het basisidee is geweest: we gaan een groot spektakel maken rond Dagboek van een herdershond, en toen zijn gaan invullen,, in plaats van. ik wil moois maken van Dagboek van een Herdershond, wat heb ik daarvoor nodig.

Dat gevoel had ik ook toen hij destijds een musical wou maken over Vincent van Gogh (vlak voor zijn overgang naar Stage Entertainment). Hij wou toen aanhaken bij het succes van Soldaat van Oranje en zijn voorstelling ook groots aanpakken met een draaiende tribune. Terwijl zo’n voorstelling volgens mij eerder gebaat is bij een kleinere aanpak. Waardoor je makkelijker meegetrokken kan worden in zijn gekte. En er zijn genoeg technieken waarmee je ook bij een kleinere voorstelling de schilderijen toch goed toch hun recht kan laten komen. Denk aan Sunday in The Park with George in het M-Lab.

  [ # 20 ] 08 July 2022 02:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Jeroen - 04 July 2022 04:39 PM

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het basisidee is geweest: we gaan een groot spektakel maken rond Dagboek van een herdershond, en toen zijn gaan invullen,, in plaats van. ik wil moois maken van Dagboek van een Herdershond, wat heb ik daarvoor nodig. Het voelt een beetje als een matige tekening die leuk is ingekleurd. Ik snap werkelijk niet hoe twee kranten deze voorstelling met het hoogst mogelijke aantal sterren hebben kunnen beoordelen.

Haha, die gedachte had ik exact hetzelfde! Ik ben ook wel enigszins teleurgesteld in Toneelgroep Maastricht, ik heb ze hoog zitten en voor hun doen hebben ze wel echt een flater geslagen.

  [ # 21 ] 17 July 2022 08:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Albert Verlinde zou voorafgaand aan de laatste voorstelling gezegd hebben dat er plannen zijn om volgend jaar terug te keren. Afhankelijk van beschikbaarheid van locatie, spelers, ...

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 22 ] 26 August 2022 10:57 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Vanaf volgend jaar 12 april in pop-up theater in MECC Maastricht
Musical Dagboek van een Herdershond komt terug

Albert Verlinde en Servé Hermans zijn vandaag verheugd bekend te kunnen maken dat de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond terugkomt. Vanaf volgend jaar 12 april is de voorstelling tot en met 4 juni opnieuw te zien in het pop-up theater in het MECC Maastricht. Aanstaande zondag zal een gedeelte van de cast van Dagboek van een Herdershond tijdens de live-uitzending van Musical Awards: De Kick-Off om 21.22 bij NPO 1 AVROTROS te zien zijn. De kaartverkoop gaat zondag 28 augustus van start.

‘Eigenlijk zijn we nog steeds overdonderd door het succes van Dagboek van een Herdershond,’ zegt producent Albert Verlinde. ‘Tijdens de afgelopen speelperiode was de vraag naar kaarten al groot en die aanhoudende vraag is ook na de laatste voorstelling op 17 juli gebleven. De lovende recensies en de mond-tot-mondreclames zijn daar wellicht de oorzaak van.’  De afgelopen weken hebben Albert Verlinde en Servé Hermans, die de voorstelling weer gaat regisseren, gekeken wat er mogelijk is.  ‘Wat de voorstelling van Dagboek van een Herdershond zo uniek maakt, zijn de vele fanfares en vrijwilligers,’ zegt Servé Hermans. ‘Hen hebben we gelukkig weer bereid gevonden om volgend jaar acht weken lang weer mee te doen. Datzelfde geldt voor de cast. Het merendeel van de originele cast komt terug.’

De spektakelmusical Dagboek van een Herdershond is een groot succes geweest. In tien weken tijd is de voorstelling door meer dan tachtigduizend mensen bekeken. Zij hebben de show met een negen plus beloond. ‘Middels de website lieten mensen weten dat ze de voorstelling graag opnieuw wilden zien of dat ze nog niet in de gelegenheid waren geweest,’ zegt Albert. ‘We merkten dat de vraag groot is en daarom zijn we trots dat het gelukt is dat Dagboek van een Herdershond volgend jaar acht weken lang, vanaf 12 april, weer te zien zal zijn in het pop-up theater in het MECC Maastricht.’


Meer informatie en kaartverkoop:
Zondag 28 augustus gaat de kaartverkoop van start. Kaarten zijn te koop via http://www.eventim.nl. Meer informatie over de musical vindt men op http://www.dagboekvaneenherdershond.nl

  [ # 23 ] 30 August 2022 03:15 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  276
Geregistreerd  2009-03-01

Joes Brauers (Erik Odekerke) en Angela Schijf (De engelbewaarder) keren beiden niet terug voor de herneming van de voorstelling. Zie hun beide Instagram-pagina’s.

  [ # 24 ] 30 August 2022 01:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

EdwinNL - 30 August 2022 03:15 AM

Joes Brauers (Erik Odekerke) en Angela Schijf (De engelbewaarder) keren beiden niet terug voor de herneming van de voorstelling. Zie hun beide Instagram-pagina’s.

Ben er niet rouwig om, vond hen wel de zwakke punten in de cast.

  [ # 25 ] 11 October 2022 05:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vorige week werd nog aangekondigd dat Thomas Cammaert in de reprise de hoofdrol op zich zou nemen, maar vandaag is bekendgemaakt dat de reprise volgend jaar niet meer doorgaat. Als reden hiervoor noemt Albert Verlinde de gestegen kosten en het gebrek aan personeel.

  [ # 26 ] 11 October 2022 06:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat is jammer.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 27 ] 11 October 2022 09:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

de officiële mededeling:

Dagboek van een Herdershond toch niet te zien in voorjaar 2023
Producenten Albert Verlinde en Servé Hermans hebben vandaag met pijn in hun hart bekendgemaakt dat Dagboek van een Herdershond volgend jaar toch niet te zien zal zijn. Eind augustus werd bekendgemaakt dat de spektakelmusical in het voorjaar van 2023 acht weken lang weer in het pop-up theater bij het MECC Maastricht zou staan. Maar op die beslissing moeten de producenten nu terugkomen vanwege de stijgende kosten.

‘Het is enorm spijtig,’ laat Albert Verlinde weten. ‘We waren al met een deel van de cast overeengekomen dat ze volgend jaar april en mei opnieuw te zien zouden zijn in Dagboek van een Herdershond. Ook hen hebben we inmiddels laten weten dat we de voorstelling voorlopig niet door laten gaan. Maar de stijgende kosten van zowel energie als van het materiaal drukken enorm op deze mega-productie en het te bouwen pop-up theater. Net als iedereen merken wij ook dat de kosten ten opzichte van vorig jaar explosief zijn gestegen waardoor de unieke grootschaligheid van de musical in het gedrang komt. Daarnaast is het voor ons ook moeilijk om aan personeel te komen. Het is een optelsom, met de moeilijke uitkomst dat ons geen andere keus wordt gelaten om de voorstelling voor het voorjaar 2023 af te gelasten.’

De producenten vinden het een moeilijke keuze. ‘Vooral omdat er opnieuw een heel grote belangstelling voor deze geweldige productie was,’ laat Servé Hermans weten. ‘Eind augustus ging de kaartverkoop van start en die liep zeer voorspoedig. Daarom is het zo wrang dat we toch deze beslissing hebben moeten nemen.’

Albert Verlinde en Servé Hermans benadrukken dat dit overigens niet het definitieve einde voor Dagboek van een Herdershond betekent. ‘Integendeel,’ zegt Albert Verlinde. ‘Onze intentie is en blijft dat Dagboek van een Herdershond terugkomt. Alleen niet volgend jaar voorjaar. Voor nu is dat niet haalbaar. Op een ander moment komen we zeker terug.’

De mensen die al een kaartje hebben gekocht voor de musical, krijgen automatisch bericht en wordt het entreegeld teruggestort.

  [ # 28 ] 03 September 2023 11:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Zag vanavond op TV deze musical (weet niet - maar denk dat er wel in is geknipt.)
Eerste uur saai - laatste half uur wel de moeite waard. Solo van Nandi o.a.
Voorstelling deed me aan Scrooge denken.
Mooie rol ook van Suzan Segers.

 < 1 2
2 of 2