Podiumpas
change_status
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb even een apart topic gemaakt voor de podiumpas. Dit om het in het topic van les miserables weer over les miserables te laten gaan. Ik heb een mailtje terug gekregen van het orpheus theater waar in staat dat de producent inderdaad heeft gevraagd les miserables voor de podiumpas uit te sluiten. En dit hebben ze gedaan. Ook heb ik een reactie op mijn klacht hierover van de podiumpas redactie. Ter compensatie hoef ik een maand geen lidmaatschap betalen. Verder zullen ze contact opnemen met het theater. Of het dan ook lukt om te veranderen dat les miserables uitgesloten blijft voor de podiumpas weet ik niet.. Heb nog een mailtje terug gestuurd dat ik graag op de hoogte wordt gesteld wat het verdere verloop gaat zijn..

  [ # 1 ] 30 March 2023 07:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Bedankt voor de toelichting en in ieder geval een goede tegemoetkoming vanuit Podiumpas. Dat komt op mij over dat zij het er ook niet mee eens zijn. Hopelijk is hier het laatste woord nog niet over gezegd, want het idee van de pas is heel duidelijk dat het voor alle voorstellingen in de deelnemende theaters geldt en als producenten vervolgens nog voorstellingen uit kunnen sluiten maakt dat de pas meteen minder aantrekkelijk. Volgens mij is het Parktheater het enige andere theater waar Les Mis staat en waar de Podiumpas geldig is. Ik benieuwd of dit ook gevolgen gaat hebben. In Almere was de pas wel geldig. Daar weden try-outs gespeeld.

Ik moet zeggen dat ik De G & C als producent hierdoor meteen een stuk minder sympathiek vind. Les Mis loopt ook hartstikke goed. Blijkbaar houden ze de laatste beschikbare stoelen liever leeg dan dat iemand met een Podiumpas de voorstelling ziet. Bij The Prom was de pas wel gewoon geldig. Die voorstelling liep een stuk minder volgens mij.

  [ # 2 ] 30 March 2023 08:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Je wilt als producent niet dat mensen wachten met kaarten kopen om goedkoop met die podiumpas te gaan. Ik weet niet hoe producent en theater betaald worden voor de podiumpaskaarten, maar wat ze in ieder geval zullen willen is dat al langer van te voren duidelijk is hoeveel mensen er komen en of een voorstelling überhaupt kostendekkend gaat zijn. Nu is dat voor Les Misérables niet echt aan de orde, dus dan ga ik denken dat producenten niet zo veel geld zien voor die kaarten en de marges heel klein zijn.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 31 March 2023 03:03 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Ik heb de Podiumpas wel kunnen gebruiken voor Les Mis. Beetje flauw dat de producenten deze nu willen uitsluiten omdat ze de zalen toch wel vol krijgen.

Als het goed is krijgen theaters 50% van de ticketprijs.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dus alleen naar de NLse versie ben gegaan vanwege die pas. Een vriend van me betaalde het volle pond. Als ik die pas niet had waren we beide niet gegaan. Heb de musical al 5x op West End en 1x op Broadway gezien dus er was voor mij niet echt een noodzaak om deze versie te zien.

[ Gewijzigd: 31 March 2023 03:05 PM by martinev2 ]
  [ # 4 ] 02 April 2023 07:48 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Even voor mijn beeldvorming: om te reserveren is bellen voldoende? Of moet je persoonlijk langsgaan bij het theater?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 02 April 2023 09:22 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ja bellen is voldoende. Online reserveren kan niet. Vanaf een maand voordat de voorstelling speelt.

  [ # 6 ] 02 April 2023 09:23 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het verschilt per theater. Je kunt vanaf dertig dagen voorafgaande aan een voorstelling reserveren. Bij de meeste theaters gaat dat telefonisch, maar bij sommige kan het ook digitaal (via het gewone reserveringssysteem of door een mailtje te sturen). Langsgaan kan natuurlijk ook altijd als de kassa open is.

  [ # 7 ] 08 April 2023 07:33 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Hoe je moet reserveren staat op de pagina van het theater zelf.

Amstelveen, Delamar en Kunstlinie.nl hebben gewoon een ticketingsysteem maar voor Alkmaar moet je weer mailen of bellen bijv.

  [ # 8 ] 13 April 2023 08:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ook als van tevoren langsgaat krijg je je kaartje niet gelijk mee, die moet je voor de voorstelling ophalen.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 9 ] 29 August 2023 04:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Weet iemand voor je voor het Parktheater in Eindhoven wel kan reserveren voor Les Mis met de Podiumpas?

  [ # 10 ] 29 August 2023 06:57 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ben er vanuit gegaan dat het voor alle theaters geldt.. De producent heeft het besloten dat het niet mag. Voor de zekerheid even vragen bij het theater?