3 of 26 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Tarzan
  [ # 31 ] 11 October 2006 06:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Tarzan is een prima film, maar als musical heb ik zo mijn bedenkingen. Net als Lion King en in andere vorm ook Mamma Mia, staat de muziek iets te “los” van het verhaal of van de personages vooral.
De muziek wordt gebruikt om een gemoedstoestand te versterken, of om het verhaal te illustreren, niet zozeer om het te vertellen. Oorspronkelijk is de muziek ook bedoeld als achtergrondmuziek voor de film. Dat zie je toch terug als je naar het verhaal kijkt. In een musical als BatB (disney), Aida, Les Mis, Phantom, Rembrandt en nog veel meer, wordt de muziek veel rijker gebruikt: ensemblestukken met vier of vijf dooreenlopende partijen die het verhaal naar een hoogtepunt stuwen.
Prima muziek, Tarzan (mag ook wel, want Phil Collins), maar het blijft toch vooral pop-muziek en dat is niet hetzelfde als musical.


PS: puur technisch verhaal dit 😉 bij mij speelt ook altijd de beleving een hele grote rol.
En tien tegen een dat ik best kippenvel kan krijgen van een goed uitgevoerd Tarzannummer.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 32 ] 11 October 2006 07:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Ik heb (shame on me als Disney-gek) de film nog niet gezien, maar omdat de muziek is gemaakt door Phil
Collins en ik daar een fan van ben, ben ik absoluut benieuwd naar het verhaal en hoe ze de muziek er in verwerkt hebben.
En ik wil dus absoluut gaan kijken!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 33 ] 14 October 2006 12:30 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Ik vind de muziek juist mooi..

Begrijp ik goed dat er tijdens de perspresentatie dus wel wat (meer) namen zijn genoemd?

  [ # 34 ] 14 October 2006 12:50 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2005-09-25

Ik vind de muziek ook erg mooi. Eergisteren heb ik de film weer eens gekeken. Misschien komt het omdat ik een enorme ‘Disney freak’ ben, maar ik ben dus heel erg benieuwd naar deze musical. Misschien vooral om te kijken hoe men de film vertaald naar het toneel.

  [ # 35 ] 14 October 2006 01:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  346
Geregistreerd  2003-03-28

[quote author=“StephanieMangano”]
Begrijp ik goed dat er tijdens de perspresentatie dus wel wat (meer) namen zijn genoemd?

Er zijn tijdens de perspresentatie geen namen genoemd. Erwin zei juist dat er nog geen namen genoemd konden worden omdat ze er nog niet uit zijn wie of wat.

  [ # 36 ] 18 October 2006 01:20 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2005-09-25

Tooske zoekt Tarzan

Tooske Ragas zou dan gepasseerd mogen zijn voor Hart in Aktie, ze heeft wel een nieuwe presentatieklus te pakken. Voor Joop van den Ende gaat ze op zoek naar de perfecte Tarzan voor de gelijknamige musical. SBS zendt het programma uit, zo meldt Evert Santegoeds in de radioshow van Edwin Evers. Bekend is al dat Chantal Janzen de rol van Jane op zich neemt. Jamai was in de running voor de rol van Tarzan, maar hij bedankte voor het lianenslingeren. Wie het wel gaat worden? Naar verluidt zijn er nog vijf of zes gegadigden. Erg slim om daaromheen een tv-show te bouwen, zo creëer je een gigantische buzz rondom de musical.

Bron: Zappen.blog

  [ # 37 ] 18 October 2006 02:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Erg slim om daaromheen een tv-show te bouwen, zo creëer je een gigantische buzz rondom de musical.

Dat is precies de spijker op zijn kop.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 38 ] 18 October 2006 03:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Mits de kwaliteit hoog genoeg is…

  [ # 39 ] 19 October 2006 06:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het is nu officieel dat Jamai zich heeft teruggetrokken uit de audities. Het idee van een afvalrace op TV stond hem niet aan en hij heeft daarom (met spijt) de auditie laten passeren.
Jamai sprak het zelf uit voor de camera van RTL Boulevard.

Ik vind het zo pleiten voor hem dat ‘ie dat doet!
Complimenten!
Iemand die voor zichzelf kiest en zijn eigen plan trekt, ondanks de grote produkties en de grote producenten die er op zijn weg staan.

Dat ik Jamai niet als Tarzan zag (en nog niet zie) staat hier even helemaal los van. Dit soort acties kan ik gewoon waarderen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 40 ] 19 October 2006 06:52 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2005-03-17

[quote author=“Luna24”]Het is nu officieel dat Jamai zich heeft teruggetrokken uit de audities. Het idee van een afvalrace op TV stond hem niet aan en hij heeft daarom (met spijt) de auditie laten passeren.
Jamai sprak het zelf uit voor de camera van RTL Boulevard.

Ik vind het zo pleiten voor hem dat ‘ie dat doet!
Complimenten!
Iemand die voor zichzelf kiest en zijn eigen plan trekt, ondanks de grote produkties en de grote producenten die er op zijn weg staan.

Dat ik Jamai niet als Tarzan zag (en nog niet zie) staat hier even helemaal los van. Dit soort acties kan ik gewoon waarderen.

idd los ervan of hij het wel of niet had moeten worden… die stap nemen was vast niet makkelijk en dan gewoon dicht bij jezelf blijven je niet iets op laten leggen…. kan ik ook alleen maar waardering voor hebben! Wachten op het volgende leuks dat op z’n pad komt…

  [ # 41 ] 19 October 2006 07:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Zzzap”]Wachten op het volgende leuks dat op z’n pad komt…

Het presenteren van een eigen programma 😊

Net bij Shownieuws (jee… ben wel goed op de hoogte vandaag).

Denk dat dat wel iets is wat heel goed bij Jamai past; het is echt een entertainer.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 42 ] 19 October 2006 11:00 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2005-12-12

[quote author=“Luna24”][quote author=“Zzzap”]Wachten op het volgende leuks dat op z’n pad komt…

Het presenteren van een eigen programma 😊

Net bij Shownieuws (jee… ben wel goed op de hoogte vandaag).

Denk dat dat wel iets is wat heel goed bij Jamai past; het is echt een entertainer.

Dat is niet het volgende leuks wat op zijn pad komt, want dat wordt al 3 weken uitgezonden op zondagmorgen op Jetix.

  [ # 43 ] 19 October 2006 11:07 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2005-04-08

Ik vind het inderdaad erg goed van Jamai dat hij de eer aan zich zelf heeft gehouden. Ik vind de reden dat ie geen trek heeft in een afvalrace uitgezonden op tv een beter reden dan die op een andere site stond. Namelijk dat hij niet in een lendedoek over het podium wilde pararderen. Als dat het geval was was had hij vast nooit auditie gedaan.

  [ # 44 ] 19 October 2006 11:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Margo”][quote author=“Luna24”][quote author=“Zzzap”]Wachten op het volgende leuks dat op z’n pad komt…

Het presenteren van een eigen programma 😊

Net bij Shownieuws (jee… ben wel goed op de hoogte vandaag).

Denk dat dat wel iets is wat heel goed bij Jamai past; het is echt een entertainer.

Dat is niet het volgende leuks wat op zijn pad komt, want dat wordt al 3 weken uitgezonden op zondagmorgen op Jetix.

Bij wijze van spreken dan; zo goed ben ik nou ook weer niet op de hoogte. Ik behoor niet tot de doelgroep.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 45 ] 20 October 2006 01:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Om met de woorden van Grace van Will te quoten: I’ve got a beautifull told-you-so-song and it goes like this…  😉

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 26
‹‹ Wie waar Grizabella?      Oebele - Premiere ››