3 of 55 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Les Miserables terug naar Nederland
  [ # 31 ] 07 November 2006 09:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

*dit bericht is verwijderd*

[ Gewijzigd: 08 November 2006 06:02 PM by ]
  [ # 32 ] 07 November 2006 09:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Straks krijgen we nog een ‘eigen versie’  :shock: ‘Iets goedkoops’ zodat de overige 150 landen die Les Miserables nog niet gehad hebben het ook kunnen produceren. Na 25 jaar zouden de rechten van Les Miserables toch vrijkomen?

  [ # 33 ] 07 November 2006 09:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

*dit bericht is verwijderd*

[ Gewijzigd: 08 November 2006 06:03 PM by ]
  [ # 34 ] 07 November 2006 09:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Klaske”]Straks krijgen we nog een ‘eigen versie’  :shock: ‘Iets goedkoops’ zodat de overige 150 landen die Les Miserables nog niet gehad hebben het ook kunnen produceren. Na 25 jaar zouden de rechten van Les Miserables toch vrijkomen?

Op Les Mis kun je toch nauwelijks bezuinigen??

De draaischijf is er vast nog wel (Elisabeth, Beauty…), een hoop schroot voor de barricaden en vodden voor de “poor people” kostuums.

Het enige waar je op zou kúnnen bezuinigen, is de cast, maar zonder cast geen Les Mis.
En Le Mis - het ware verhaal van Valjean, zou ook een beetje lullig zijn.

Les Mis in “goedkope” versie betekent dit keer iig geen peperdure “sterrencast” bestaande uit BN 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 35 ] 07 November 2006 09:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Les miserables is en blijft een sterke musical (vind ik
en ik ben alleen maar blij dat ie komt want ik heb hem dus NIET Gezien
en wicked, mary poppins, WWRY, Dirty dancing, le roi soleil, jekyll and hyde en tanz en nog veel meer onbekende musical voor nederland mag naar nederland komen graag zelfs hoor

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 36 ] 08 November 2006 12:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Nu ook bevestigd door van Lambaart…

‘Les Misérables’ komt terug

Van onze kunstredactie
Woensdag 8 november 2006 - HILVERSUM – De musical ‘Les Misérables’ komt terug naar Nederland. Dat bevestigt Erwin van Lambaart, directeur van Joop van den Ende Theaterproducties.
„Ik kan alleen nog geen exacte datum noemen“, aldus Van Lambaart. Het streven is de voorstelling in het seizoen 2007-2008 in een vast theater voor langere tijd te laten spelen. De klassieker ‘Les Misérables’, gebaseerd op het boek van Victor Hugo, was in februari 1991 voor het eerst in ons land te zien. Na een reeks voorstellingen in Theater Carré in Amsterdam verhuisde de musical naar het oude Circustheater in Scheveningen.

Bron http://www.bndestem.nl

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 37 ] 08 November 2006 12:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het stond gister ook al bevestigd door Erwin van Lambaart in het Parool.

  [ # 38 ] 08 November 2006 01:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

en dit wordt de cast:

jean valjean   henk poort
javert         jeroen phaff
fantine         maike boerdam
cosette         chantal janzen
thenardier   carlo boszhard
madame thenardier marjolein touw
marius         jamai
eponine         celine purcell
enjolras   danny de munk

  [ # 39 ] 08 November 2006 01:25 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2005-03-17

[quote author=“ookeenmedewerker”]en dit wordt de cast:

jean valjean   henk poort
javert         jeroen phaff
fantine         maike boerdam
cosette         chantal janzen
thenardier   carlo boszhard
madame thenardier marjolein touw
marius         jamai LOMAN
eponine         celine purcell
enjolras   danny de munk

ik stem helemaal voor!!!!

[ Gewijzigd: 08 November 2006 01:29 PM by ]
  [ # 40 ] 08 November 2006 01:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Ik heb Les Mis in Londen gezien en was meer dan een beetje onder de indruk, dus dat klinkt goed… de cast van ookeenmedewerker klinkt geloofwaardig (ome Joop kennende zou je er niet eens ver vanaf zitten…) alleen staat in het persbericht dat het dan volgend seizoen zou komen, en Marjolijn en Danny gaan al naar Ciske de Rat de musical (toch Niels?) [quote author=“ookeenmedewerker”]en dit wordt de cast:

jean valjean   henk poort
javert         jeroen phaff
fantine         maike boerdam
cosette         chantal janzen
thenardier   carlo boszhard
madame thenardier marjolein touw
marius         jamai
eponine         celine purcell
enjolras   danny de munk

Ik vind deze Javert trouwens een strak plan, bij de weg 😉 Marius daarentegen…...

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 41 ] 08 November 2006 01:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

[quote author=“Lance”]Leuk, weer een revival in Nederland!

Mits cynisch bedoeld kan ik me helemaal in deze uitspraak vinden… Na Cats, My Fair Lady, Les Misérables volgt ongetwijfeld Miss Saigon en The Phantom Of The Opera. En hoewel ik me de keuze voor deze klassiekers goed kan voorstellen blijft er zo helaas maar weinig ruimte voor nieuwe musicals of musicals die nog nooit in Nederland te zien zijn geweest.
Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 42 ] 08 November 2006 03:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Luna24”][quote author=“Klaske”]Straks krijgen we nog een ‘eigen versie’  :shock: ‘Iets goedkoops’ zodat de overige 150 landen die Les Miserables nog niet gehad hebben het ook kunnen produceren. Na 25 jaar zouden de rechten van Les Miserables toch vrijkomen?

Op Les Mis kun je toch nauwelijks bezuinigen??

De draaischijf is er vast nog wel (Elisabeth, Beauty…), een hoop schroot voor de barricaden en vodden voor de “poor people” kostuums.

Het enige waar je op zou kúnnen bezuinigen, is de cast, maar zonder cast geen Les Mis.
En Le Mis - het ware verhaal van Valjean, zou ook een beetje lullig zijn.

Les Mis in “goedkope” versie betekent dit keer iig geen peperdure “sterrencast” bestaande uit BN 😊

Ik denk dat Klaske bedoeld met eigen versie: Laten we Glen Casale Les Miserables meer toegankelijk maken voor basisscholen. Meer kleurtjes.

  [ # 43 ] 08 November 2006 03:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“eastwick”][quote author=“Lance”]Leuk, weer een revival in Nederland!

Mits cynisch bedoeld kan ik me helemaal in deze uitspraak vinden… Na Cats, My Fair Lady, Les Misérables volgt ongetwijfeld Miss Saigon en The Phantom Of The Opera. En hoewel ik me de keuze voor deze klassiekers goed kan voorstellen blijft er zo helaas maar weinig ruimte voor nieuwe musicals of musicals die nog nooit in Nederland te zien zijn geweest.
Groeten,
Theo

Dat was heel cynisch bedoeld van mij. Niet dat ik tegen Les Mis ben. Ik heb de show destijds niet kunnen zien, want ik was pas een jaar of twaalf en mijn ouders behoren helaas tot het cultuurbarbarengeslacht. Dit zou een mooie kans zijn de show alsnog te zien, al ben ik bang voor Stanley als Valjean 😉 .

Maar ik kan niet ontkomen aan het neergaande spiraal gevoel. Gaan we nu in Nederand alleen nog maar recyclen en opfrissen voor een nieuwe generatie, zodat elke show ongeveer om de tien jaar te zien zal zijn. Er is zoveel goddelijk materiaal op deze wereld, doe er wat mee…

Ik blijf in elk geval hopen op The Little Mermaid na Tarzan, dat is een van de Disney musicals die ik echt graag wil zien.

  [ # 44 ] 08 November 2006 03:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

[quote author=“Lance”] Ik denk dat Klaske bedoeld met eigen versie: Laten we Glen Casale Les Miserables meer toegankelijk maken voor basisscholen. Meer kleurtjes.

En vergeet de eigentijdse, pittige, spitsvondige vertaling van ons Bijltjesmens niet!

  [ # 45 ] 08 November 2006 03:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Klaske”][quote author=“Lance”] Ik denk dat Klaske bedoeld met eigen versie: Laten we Glen Casale Les Miserables meer toegankelijk maken voor basisscholen. Meer kleurtjes.

En vergeet de eigentijdse, pittige, spitsvondige vertaling van ons Bijltjesmens niet!

Ik hoor Valjean en Fantine al leuk grapjes maken met elkaar. Leuke bulldozers bij de barricade en laten we Valjean en Javert flink tegen elkaar schelden. 😉

Zou Seth Gaaikema niet gewoon z’n vertaling updaten en inkorten zoals bij My Fair Lady…?

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 55