1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Wie Wordt Evita?
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2005-09-25

Na Cats, My Fair Lady en Les Miserables krijgen we nu ook Evita gerecycled? Jippie.

  [ # 1 ] 30 November 2006 06:34 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2005-09-25

Na Wie Wordt Tarzan een nieuwe zoektocht naar een geschikte hoofdrolspeler. Ik las dit op http://www.mediacourant.nl:

AVRO zoekt hoofdrolspeelster voor Evita
Geplaatst op 30-11-2006 om 16:55

De AVRO gaat volgend jaar op zoek naar de Nederlandse hoofdrolspeelster voor Evita, de beroemde musical van Andrew Lloyd Webber over het leven van Eva Duarte de Perón. Het programma is gebaseerd op het zeer succesvolle BBC- programma How do you solve a problem like Maria (foto), waarin werd gestreden om de hoofdrol van Maria in Andrew Lloyd Webber’s musical The Sound of Music. In de Nederlandse versie van dit program- ma worden diverse audities gehouden.

Na de audities worden tien potentiële hoofdrolspeelsters geselecteerd voor de musical Evita. Daarna volgen de selectieronden onder leiding van een deskundige jury voor de prestigieuze hoofdrol. Het kijkerspubliek bepaalt uiteindelijk de winnaar van het programma. De professionele vakjury heeft hierin geen stemrecht. De rol van Evita Peron werd eerder in de gelijknamige film vertolkt door Madonna.

Willemijn Maas, directeur van de AVRO, is bijzonder verheugd dat de AVRO beslag heeft weten te leggen op het concept. “Dit programma past precies binnen de doelstellingen en traditie van de AVRO om mensen de kans te geven hun creatieve talenten te laten zien“, aldus Maas. “Bovendien wil de AVRO cultuur voor een breder publiek toegankelijk maken. Daarom ben ik ontzettend blij dat we dit Britse succesformat volgend jaar op het scherm kunnen brengen.”

Het programma wordt voor de AVRO geproduceerd door Eyeworks. Reinout Oerlemans: “Er was vanuit alle Nederlandse TV zenders veel belangstelling voor dit gewilde programma. Wij denken met de AVRO en de BBC de optimale partners gevonden te hebben om dit programma tot een groot succes te maken. Joop van den Ende Theaterproducties zal deze musical volgend theaterseizoen op de planken brengen.” Wie het programma gaat presenteren is op dit moment nog niet bekend.

  [ # 2 ] 30 November 2006 07:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  663
Geregistreerd  2004-12-04

Huh? Ja inderdaad, had ik ook nog niets van gehoord. Wie is de producent ervan dan? Of lees ik daar overheen?

  [ # 3 ] 30 November 2006 07:03 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2005-09-25

[quote author=“carinameeldijk”]Of lees ik daar overheen?

Ja.  😉

Joop van den Ende Theaterproducties zal deze musical volgend theaterseizoen op de planken brengen.

  [ # 4 ] 30 November 2006 07:24 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2006-11-30

Zou Chantal Janzen een openbare auditie aandurven ?
Of is dit nu weer een uitgelezen kans voor nieuw talent ?

  [ # 5 ] 30 November 2006 07:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

pfff :?  nou moeten ze het ook niet overdrijven hoor….cats, My Fair Lady, Les Miserables…..waar blijven de nieuwe????

  [ # 6 ] 30 November 2006 07:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

[quote author=“talentje”]Zou Chantal Janzen een openbare auditie aandurven ?
Of is dit nu weer een uitgelezen kans voor nieuw talent ?

die moet jane spelen…...toch?

  [ # 7 ] 30 November 2006 07:53 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2004-01-24

Chantal gaat echt geen openbare auditie doen denk ik en ik vind haar eigenlijk ook een iets te lieve uitstraling hebben voor Eva Perron, ze zou af en toe kunnen invallen voor The Mistress. Ik hoop wel dat ze de versie gaan doen die nu in Londen te zien is.

Het lijkt me dan ook wel leuk, als de overgebleven Evita’s elke week als afscheid van degene die moet vertrekken, net als bij “How do you solve…”, “Another Suitecase in Another Hall” zingen.

   Handtekening   

We’re free to fly the crimsom sky, the sun won’t melt our wings tonight

  [ # 8 ] 30 November 2006 08:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Ik ben erg blij met het nieuws dat evita terugkomt.

Vera Mann als Evita!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 9 ] 30 November 2006 08:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Vera Mann is idd geen foute keuze, maar Pia kan toch ook nog een keer mee? Ik ben een Antje dus ik stel Antje voor ( ze kan ook heel goed een wat onaardig persoon spelen, kijk maar naar Aida) Maar omdat het een tv-show word zal het wel om een nieuw-tallent gaan.

  [ # 10 ] 30 November 2006 08:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  663
Geregistreerd  2004-12-04

[quote author=“Scabbers”][quote author=“carinameeldijk”]Of lees ik daar overheen?

Ja.  😉

Joop van den Ende Theaterproducties zal deze musical volgend theaterseizoen op de planken brengen.

Ah ja sorry, lees het ook nu. Heb er nog 2 keer overheen moeten lezen voor ik het doorhad :roll:

  [ # 11 ] 30 November 2006 08:59 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2005-03-19

Zowel Vera, Pia, als Antje zijn volgens mij nu al ouder dan Evita ooit is geworden…;)

  [ # 12 ] 30 November 2006 09:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

waar blijven de nieuwe musicals

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 13 ] 30 November 2006 10:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Beetje apart inderdaad, kan me zo 1-2-3 niet een Nederlandse Evita bedenken.. Vera Mann? Nee dankje.. een wat jonger iemand zou prettig zijn 😊

  [ # 14 ] 30 November 2006 10:10 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2004-01-24

[quote author=“jawi”]Zowel Vera, Pia, als Antje zijn volgens mij nu al ouder dan Evita ooit is geworden…;)

Klopt, de echte Evita is maar 33 geworden.

   Handtekening   

We’re free to fly the crimsom sky, the sun won’t melt our wings tonight

  [ # 15 ] 30 November 2006 10:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik hoop wel dat er een zware acteerronde in het programma komt. Een goede Evita moet zowel jong als oud kunnen neerzetten, ziek en gezond, arrogant, verleidelijk, overtuigend, etc.

Al is het natuurlijk geen probleem als er een zoenscène met John Barrowman in komt 😉

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4