1 of 21 |  1 2 3 >  Last ›
Fame-tv-auditie
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Producent Albert Verlinde gaat vanaf donderdag 8 maart op televisie op zoek naar vier hoofdrolspelers voor zijn musical Fame, aldus RTL4 woensdag.

In het programma De Weg Naar Fame worden twee vrouwelijke rollen (Carmen en Serena) en twee mannelijke rollen (Tyrone en Schlomo) gezocht.

Inschrijven voor de audities kan sinds woensdag via de website http://www.rtl.nl. “Er is genoeg jong talent aanwezig in Nederland”, zegt Verlinde.

“Het mooie aan dit project is dat de mensen die al jaren werkzaam zijn in de musicalwereld, maar nooit echt zijn doorgebroken, ook de kans krijgen op een hoofdrol in een grote musical.”

van nu.nl

Edit: De ervaring leert dat het niet vandaag (8 maart) maar 15 maart begint.

  [ # 1 ] 17 January 2007 04:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

[quote author=“Jeroen”]“Het mooie aan dit project is dat de mensen die al jaren werkzaam zijn in de musicalwereld, maar nooit echt zijn doorgebroken, ook de kans krijgen op een hoofdrol in een grote musical.”

Dat het qua PR handig is om via TV audities te doen, daar kan ik inkomen… maar bij mijn weten zijn het producent en castingcommissie die bepalen wie een hoofdrol krijgt, dus ik vind het stukje dat ik gequote heb echt net nergens op slaan!

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 2 ] 17 January 2007 04:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het is natuurlijk ook volkomen nonsens. Tenzij zijn of haar talent alleen voor normaal publiek duidelijk zou zijn. En dat lijkt me toch sterk.

  [ # 3 ] 17 January 2007 05:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Ik begreep dat de BBC zou ingrijpen als dit programma door zou gaan, aangezien de rechten van het concept bij de BBC liggen en in licentie zijn gegeven aan de AVRO voor de zoektocht naar een nieuwe “Evita”. Benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

  [ # 4 ] 17 January 2007 05:10 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

[quote author=“Jeroen”]Het is natuurlijk ook volkomen nonsens. Tenzij zijn of haar talent alleen voor normaal publiek duidelijk zou zijn. En dat lijkt me toch sterk.

Je hebt een enorm punt…

Hoop dat BBC er dan maar heel snel lucht van gaat krijgen 😉

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 5 ] 17 January 2007 06:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Die hadden er toch al lucht van gekregen?

Ik denk dat V&V zal zeggen dat dit concept compleet anders is doordat er meerdere rollen gezocht worden.

Wie is Schlomo eigenlijk? Is dat de rol die in de vorige versie David Metzenbaum heette?

  [ # 6 ] 18 January 2007 02:41 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2006-02-01

Ik denk dat het addertje onder het gras is dat met een dergelijk concept V&V alle audities op zoek naar Annie uitgebreid in de pers heeft gebracht. Eigenlijk was het solven van een problem like Maria dus van hun gejat.

Als de BBC een probleem heeft met het jatten van hun concept, had SBS6 nu geen met je ster op het ijs show gehad.

Vroeger zagen we Cilly Dartellend bij een premiëre een programma presenteren van de “making off”
Huilende wannabee’s in de gang, en met toevallig wel de beste beelden van de hoofdrolspelers die uiteindelijk van huis naar Focus zijn gevolgd, in plaats van degenen die geen bekende nederlanders waren. En het dus niet zijn geworden.

De boel wordt nu omgedraaid. We krijgen aanstaande protegés te zien in zowel de Evita Show als de FAme show.

Overeenkomst met de Evita XFactor en het problem Maria is natuurlijk Sr.ALW (ik denk ik kort het af dat is luiheid, namelijk het uitleggen van deze afkorting kost meer tijd dan zijn volledige naam neertikken), dus daarin zit het safe.

Fame krijgen we volgend jaar in twee uitvoeringen de engelse met een BN’rs cast die Engels moet gaan zingen/spelen omdat het een internationale productie wordt waarvan het nieuw gecaste nederlandse engels sprekend/zingend/spelend ensemble overblijft, dat uiteindelijk weer europees gaat touren zodat er in elk land weer gestuntcast wordt die dan ook weer Engels gaan zingen/spelen.

De Nederlandse versie heeft tot nu toe nog geen BN’rs, behalve Jim. Dus moeten er BN’rs gecreéerd worden en dat kan alleen als de producent V&V zijn eigen productie verkoopt in rtlboulevard of zijn eigen programma.

Aangezien rtl geen relletje uit de weggaat tegenover REINOUT OERLEMANS zal the problem “Fame” uiteraard lijnrecht tegenover the “Evita” problem worden geprogrameerd. Een rel die nergens voor nodig is omdat je beide programma’s toch binnen 24 uur terug kunt zien op internet.

God, wat een geouweneel weer

  [ # 7 ] 18 January 2007 04:02 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Klaske”]Wie is Schlomo eigenlijk? Is dat de rol die in de vorige versie David Metzenbaum heette?

Yep. Koen van Dijk had wat aanpassingen gedaan, zo zijn er een aantal namen veranderd om ze voor het Nederlandse publiek duidelijker te maken. Schlomo Metzenbaum werd David… Voor ons klinkt het erg raar als iemand telkens Schlomo over het toneel roept.

V&V pakt waarschijnlijk terug naar het oorspronkelijke script, waarschijnlijkt zullen er nu ook vier docenten zijn in plaats van drie (Van Dijk had de rol van meneer Meyers en mevrouw Sherman samengevoegd).

  [ # 8 ] 24 January 2007 07:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

[quote author=“DENZEL”]
De Nederlandse versie heeft tot nu toe nog geen BN’rs, behalve Jim.

Uhm… Jody Bernal en Hans vd Togt… Zeker die eerste valt wel onder BN-ers… Of ligt dat aan mij?

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 9 ] 24 January 2007 08:00 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

[quote author=“Puss”][quote author=“DENZEL”]
De Nederlandse versie heeft tot nu toe nog geen BN’rs, behalve Jim.

Uhm… Jody Bernal en Hans vd Togt… Zeker die eerste valt wel onder BN-ers… Of ligt dat aan mij?

die spelen in de engelse versie 😉

vanaf vandaag kun je je opgeven via de site van rtl voor de audities las ik op radio.nl

  [ # 10 ] 24 January 2007 10:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Echt?! Ik meende ze in Metro op de foto te zien staan naast Albert Verlinde en Ivo Chundro….

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 11 ] 25 January 2007 07:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

Mensen die zich hebben opgegeven hier ?!

  [ # 12 ] 04 March 2007 09:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Hoe zouden ze Schlomo en Serena uitzoeken? Dat zijn toch twee onzekere mensjes die op de school op de afdelingen muziek en drama zitten en dus niet perse hoeven kunnen dansen (?!?) maar meer acteren. Dat lijkt me toch iets minder flitsend voor het programma 😉 .

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 13 ] 04 March 2007 09:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb iets gemist wss, maar ze zitten dus in een huis.
De kandidaten verblijven in een Fame-huis, heb ik me laten vertellen.
Soort Starmaker meets Holland’s Next Top-Model?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 14 ] 04 March 2007 10:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Inderdaad…er komen 2 versies van Fame. Aangezien Verlinde zijn Fame natuurlijk wel in de spotlights moet zetten, werkt zo’n programma natuurlijk perfect.
Ook voor de bezoekers. Die weten nu al van 4 “onbekende” spelers, wie het zijn. die 4 spelers zijn in 1 klap ook bekend geworden!

En dit is inderdaad wel een kans voor de mensen die eeuwig in een ensemble zitten en nooit voldoende opvallen, ondanks hun kwaliteiten, om zichzelf wel meer in de picture te spelen…ookal zouden ze misschien net niet geschikt zijn voor deze rollen…ze worden toch ook wat bekender hierdoor…
maar ja, of iedereen op deze manier zou willen auditeren…

  [ # 15 ] 04 March 2007 10:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Nou, dat er een TV-auditieshow kwam wist ik wel.
Maar dat van dat Fame-huis is nieuw.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 1 2 3 >  Last ›
1 of 21
‹‹ Kuifje      Doe mij maar "Doe Maar" ››