1 of 3 |  1 2 3 > 
Doe mij maar "Doe Maar"
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik denk dat ik wel ga, ben benieuwd hoe ze het verhaal om de liedjes hebben gemaakt en ik vond Kim-Lian in Home en Hamelen erg goed dus wil graag weten hoe ze het hierin doet 😊.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 1 ] 21 January 2007 07:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dankzij Life & Cooking kreeg het Nederlands TV-publiek net een klein kijkje op de musical Doe Maar.

Behalve een kruising tussen Turks Fruit en Rent (wat bij mij bij het zien van rommelige matrassen & blokkendecors en de aanwezigheid van band op podium steeds terug komt), lijkt het me best een leuke theateravond om mee te maken.
De try-outs zijn net begonnen en de eerste reacties zijn enthousiast.

Iemand al zin en behoefte om te gaan, of juist helemaal niet?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 21 January 2007 07:08 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

[quote author=“Luna24”]Dankzij Life & Cooking kreeg het Nederlands TV-publiek net een klein kijkje op de musical Doe Maar.

Behalve een kruising tussen Turks Fruit en Rent (wat bij mij bij het zien van rommelige matrassen & blokkendecors en de aanwezigheid van band op podium steeds terug komt), lijkt het me best een leuke theateravond om mee te maken.
De try-outs zijn net begonnen en de eerste reacties zijn enthousiast.

Iemand al zin en behoefte om te gaan, of juist helemaal niet?

Ik zag het toevallig ook op tv net. Ik weet het nog niet! Ik wacht eerst even een poosje, zodra ik meer mensen er over gehoord heb. Ik ben toen der tijd ook niet naar Rent of TF geweest omdat TF me niet zo trok. Ik zit nog een beetje in een tweestrijd! Jij zelf Heidi, wat ik jou mening over wat je gezien hebt. Ik moet erbij zeggen dat ik zelf moeilijk een oordeel kan geven omdat het maar zo klein stukje was op tv.

  [ # 3 ] 21 January 2007 07:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Ben benieuwd naar de recensie. Als ik op de cast af moet gaan sta ik niet te trappelen. En liedjes van Doe Maar zijn leuk, maar er moet wel een goed verhaal achter zitten wil ik dit leuk gaan vinden.

  [ # 4 ] 21 January 2007 07:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Een goed verhaal; ja, dat is natuurlijk de vraag… maar een rondje google doet wonderen:

omschrijving
Met hits als De bom, Sinds een dag of twee, Is dit alles? en Eén nacht alleen heeft Nederland eindelijk zijn eigen Mamma Mia. In deze popmusical, gebaseerd op de muziek van Nederlands bekendste popgroep aller tijden Doe Maar, herleven de tijden van weleer. Twee meiden staan aan het begin van hun volwassen leven. De grote wereld wacht op hen, maar er is dat grote geheim dat hen voor altijd zal verbinden. In de kloof tussen de jaren zeventig en tachtig raakt hun generatie intussen op drift. Met onder andere Lenette van Dongen, Kim-Lian van der Meij, Jan Rot en Daniel Boissevain. Muziek en teksten zijn van Henny Vrienten en Ernst Jansz.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 22 January 2007 07:11 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

[quote author=“Marik”]Ik denk dat ik wel ga, ben benieuwd hoe ze het verhaal om de liedjes hebben gemaakt en ik vond Kim-Lian in Home en Hamelen erg goed dus wil graag weten hoe ze het hierin doet 😊.

Morgen kun je met Kim Lian chatten over Doe Maar en van alles en nog wat! meer info staat op de homepage.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 6 ] 23 January 2007 10:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Ik wil de show zeker gaan zien…geen idee wat ik ervan kan vinden, maar de liedjes vind ik geweldig en Lenette vind ik altijd erg goed…
Dus ik wil het zelf wel graag ontdekken, wat ik hiervan vind.

  [ # 7 ] 28 January 2007 07:21 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2007-01-28

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn 1e bericht….

Ik ben al twee keer naar een try out van Doe Maar de musical geweest en vond het erg leuk. Qua concept erg vergelijkbaar met Mamma Mia, maar als oud Doe Maar fan is dit nog leuker. Een feest van herkenning door alle bekende liedjes. Het verhaal is grappig en heeft ook wel serieuze elementen. Al met al goed voor een avond onbezorgd plezier. Ik ga zeker nog een keer.

  [ # 8 ] 29 January 2007 09:45 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

[quote author=“musical fan”]Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn 1e bericht….

Ik ben al twee keer naar een try out van Doe Maar de musical geweest en vond het erg leuk. Qua concept erg vergelijkbaar met Mamma Mia, maar als oud Doe Maar fan is dit nog leuker. Een feest van herkenning door alle bekende liedjes. Het verhaal is grappig en heeft ook wel serieuze elementen. Al met al goed voor een avond onbezorgd plezier. Ik ga zeker nog een keer.

Allereerst welkom op Musicalworld. Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben en dat we je vaker gaan terugzien op het forum.
Ik heb de show zelf nog niet gezien maar de stukjes die ze op tv hebben laten zien zagen er erg goed uit. Ik ben heel benieuwd wat ze van deze voorstelling gemaakt hebben dus ik wil zeker eens gaan kijken.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 9 ] 02 February 2007 07:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-03-14

Vraagje:

Hoe heet het nummer wat Jan Rot zingt terwijl hij staat met een infuus (toch?).
Zag nl. een paar dagen terug een kort stukje bij het journaal.

  [ # 10 ] 02 February 2007 07:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Cara”]Vraagje:

Hoe heet het nummer wat Jan Rot zingt terwijl hij staat met een infuus (toch?).
Zag nl. een paar dagen terug een kort stukje bij het journaal.

Was dat niet Nachtzuster?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 11 ] 02 February 2007 08:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-03-14

Ja, ik denk het wel, dank je!

  [ # 12 ] 03 February 2007 09:49 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2007-01-28

Een vergelijkbare vraag hoe heet het duet dat Jan Rot samen met Lenette van Dongen zingt?

  [ # 13 ] 03 February 2007 10:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“musical fan”]Een vergelijkbare vraag: hoe heet het duet dat Jan Rot samen met Lenette van Dongen zingt?

Dat was volgens mij Alles gaat voorbij, voor de zekerheid moet je even in het programma kijken… 😉

  [ # 14 ] 04 February 2007 10:36 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2007-01-28

Ik heb het antwoord gevonden op de Doe Maar CD ” Klaar”.  Het duet heet ’ Bij elkaar’.  Mooi liedje…

  [ # 15 ] 04 February 2007 10:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

[quote author=“Luna24”]Iemand al zin en behoefte om te gaan, of juist helemaal niet?

Nee… en ik moet toegeven dat de vrijkaarten die ik had heb weggegeven. Op een of andere manier spreekt de musical mij helemaal niet aan. Weer een jukebox musical (na Mamma Mia! niet erg origineel meer) en ik heb de glorietijden en hysterie rondom Doe Maar destijds bewust meegemaakt en haat(te) die muziek. Een paar uur vrijwillig naar die deuntjes te moeten luisteren vind ik dan ook geen aanlokkelijk vooruitzicht.
Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 1 2 3 > 
1 of 3