2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Doe mij maar "Doe Maar"
  [ # 16 ] 10 February 2007 05:19 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

‘Doe maar’ niet!

Ik ben gister geweest en vond het slecht :!:

Het verhaal steld heel erg weinig voor, goed Mamma Mia! was ook niet heel bijzonder.. maar die had de kracht van de vrolijke liedjes..

Doe Maar! is saai. De muziek verveeld en swingt weinig (op enkele uitzonderingen na)

Het verhaal is saai en weinig boeiend. De karakters kregen weinig ruimte om zich te ontwikkelen. Vaak hadden en een kleine scene en een liedje en dan was de volgende weer aan de beurt.

Het einde was me in de pauze al duidelijk.
Ook heeft het script een paar rare kronkels die ik totaal niet begrijp.

De acteurs waren goed, maar kregen door het saaie script en liedjes geen ruimte om te spetteren.

Lenette van Dongern
Ze heeft een mooie stem, maar mag die maar minimaal benutten

Kim-Lian van der Meij
Tegen alle verwachtingen in vond ik haar leuk. Giebelend meisje en mooie emoties na de pauze. Maar haar stem is niet zo bijzonder

Jan Rot
Hmm.. ik vond hem slap acteren en slap zingen..

Daniël Boissevain
Leuk, maar beetje te oud voor Kim-Lian.
Maar hij zong goed

Jan Elbertse
In het begin kon hij niet zo mee komen met de zang

Annick Boer
Zonde.. Ze heeft zo veel talend en kan zoveel
maar ze heeft een saaie rol met weinig echte inhoud

Dorien Haan
Leuk en spontaan

Bart Rijnink
Leuk en spontaan

Dorien en Bart sprongen er voor mij echt uit. Twee jonge acteurs die lekker los gingen en lol hadden.

Het decor is erg slim gemaakt en ook het licht is prima


Ach ik heb een leuke avond gehad, maar zeker niet voor herhaling vatbaar..

maar volgensmij waren we (gaby was ook mee en vond het ook niet heel bijzonder) in de zaal
de rest, vooral oude Doe Maar! fans, vonden het geweldig

  [ # 17 ] 11 February 2007 11:22 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Ik vond het erg jammer dat de liedjes niet op de scene aansloten, de magie van Mamma Mia! is dat de liedjes gewoon écht passen in de musical en dat het daardoor een doorlopend verhaal wordt.

En het viel idd op dat de Doe Maar fans van weleer de zaal tijdens het slotapplaus op zijn kop zette, al snap ik daar nog steeds niks van… moet toch pijn doen om jouw favoriete nummers op deze manier terug te horen 😉

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 18 ] 11 February 2007 12:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Gaby*”]Ik vond het erg jammer dat de liedjes niet op de scene aansloten, de magie van Mamma Mia! is dat de liedjes gewoon écht passen in de musical en dat het daardoor een doorlopend verhaal wordt.

En het viel idd op dat de Doe Maar fans van weleer de zaal tijdens het slotapplaus op zijn kop zette, al snap ik daar nog steeds niks van… moet toch pijn doen om jouw favoriete nummers op deze manier terug te horen 😉

Voor sommige mensen is het feit dat ze alleen al dat nummer horen wss voldoende 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 19 ] 17 February 2007 02:04 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Ik ben gisteren in Almelo geweest en heb een superleuke avond gehad!
Ik denk dat dit voor mij dé show van dit seizoen is!
Ik wist vantevoren niet wat ik ervan moest voorstellen, maar verwachtte iets a la Mamma Mia en dat was het ook.

Ik vind de muziek heel erg leuk, dat speelt vast mee (nee, ik ben nooit Doe Maar Fan geweest, ben daar te jong voor, maar heb later wel een dubbel CD gekocht, die ik helemaal uit mijn hoofd kende), maar ook het verhaaltje vond ik niet slap (als je het gaat vergelijken met “echte” musicals als 42nd street (ook altijd heel leuk gevonden) of Crazy for You, doet het verhaal hier echt niet voor onder!

De show is humoristisch, snel, maar soms ook echt wel aandoenlijk/dramatisch. Ik heb in elk geval wel moeten huilen op een paar momenten (en niet toen die vader dood ging…)

Kortom ik heb echt een leuke avond gehad en snap de bovenstaande commentaren eigenlijk helemaal niet!

  [ # 20 ] 26 February 2007 11:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Eigenlijk kan ik nergens achterhalen of de musical nou geschikt is voor m’n dochter van 8 (bijna 9)!
Omdat Kim-Lian erin speelt wilt mijn dochter er erg graag heen, want die vind ze helemaal geweldig!
Wat vinden degene die de musical gezien hebben?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 21 ] 27 February 2007 01:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Gaby*”]Ik vond het erg jammer dat de liedjes niet op de scene aansloten, de magie van Mamma Mia! is dat de liedjes gewoon écht passen in de musical en dat het daardoor een doorlopend verhaal wordt.


Waar vind je dat dan, want ik vind dat de songs over het algemeen toch erg goed aansluiten op de scenes.

Bij Mamma Mia sluiten een x-aantal van de songs overigens ook niet aan bij de scene… 😉

  [ # 22 ] 28 February 2007 10:37 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Maandag was de CD-presentatie. Een nieuwsbericht met wat foto’s vind je bij de nieuwsberichten (en op dit moment ook nog op de homepage .

  [ # 23 ] 28 February 2007 07:11 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

[quote author=“Lance”]
Waar vind je dat dan, want ik vind dat de songs over het algemeen toch erg goed aansluiten op de scenes.

bijvoorbeeld “ik kom altijd te laat” terwijl die daarna op de bank ploft en niks gaat zitten doen..
Nee dan moet je ook echt snel fietsen 😉

  [ # 24 ] 02 March 2007 07:26 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2005-11-13

Gisteravond heb ik deze musical gezien in Sittard.
Ik ben iemand van ver voor de doe maar tijdperk.Ik heb echt genoten en kan het iedereen aanraden.Ik denk niet dat doe maar leeftijdsgebonden is.Het is een vlot spektakel,mooie liedjes en goed acteerwerk.De enige die mij tegenviel was Jan Rot.
Kim en Bart waren hoogvliegers,evenals Jan en Lenette.Daan was af en toe moeilijk te verstaan.

  [ # 25 ] 04 March 2007 10:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

tsja, ik weet niet of het stuk geschikt is voor een achtjarige! Er worden aardig wat onderwerpen aangesneden, die voor haar nog niet echt interessant zijn…en voor kinderen zit er ook niet veel humor in denk ik.
Komt erbij, dat ze de liedjes van Doe Maar! waarschijnlijk ook niet kent…dus die herkenning maakt het voor haar ook niet leuker.

Voor mij was de show echter geweldig!

Zie hieronder mijn verslag:
Vrijdagavond 16-2-07 gingen we naar de musical Doe Maar! in Almelo. Mijn schatje had dit voor ons geregeld voor Valentijnsdag (ivm werk 2 dagen later). Nou, ik moet zeggen…een beter Valentijnskadootje had ik niet kunnen verzinnen!

Een week later ben ik nog een keer in Hengelo gegaan, omdat ik hem persé terug zou willen zien!

Ik had de show nog niet gezien en was erg benieuwd. Vooral ook omdat ik erg tegenstrijdige berichten las op internet.
Ik heb een heerlijke avond gehad, dus volgens mij zegt dat eigenlijk wel genoeg, of niet?

Goed, toch maar even een korte recensie.

Het verhaal op zich is vrij vrolijk (feel-good), maar er zit gelukkig toch echt wel enige diepgang in.
Het gaat over twee vriendinnen Janis (Kim-Lian van der Meij) en Alice (Dorien Haan), die net eindexamen hebben gedaan. Ze komen beiden uit een totaal ander gezin. Janis woont alleen maar haar moeder Flora (Lenette van Dongen). Zij heeft een heel vrije opvoeding gehad. Haar ouders hadden een open relatie en zijn uiteindelijk toch gescheiden. Flora voert constant acties tegen kruisraketten e.d.
Alice woont bij haar burgerlijke ouders Ria (Annick Boer) en Rob (Jan Elbertse).
Ze ontmoeten in de kroeg een leuke spannende jongen, Rits (Daniël Boissevain) die een stuk ouder (32) is dan zij. Ze zijn allebei opslag verliefd op hem, al spreken ze dat in eerste instantie naar elkaar niet uit.
Rits woont samen met zijn broertje Tommie (Bart Rijnink) van 14 jaar, voor wie hij sinds hun moeder een jaar geleden overleed zorgt. Hij is geen goed voorbeeld voor Tommie, aangezien hij al sinds zijn 14e nu en dan werkt en de rest van de tijd in rookt en drinkt en in de kroeg vrouwen versiert. Nu blijkt, dat hij het afgelopen jaar de huur van hun woning ook niet heeft betaald, hebben ze een groot probleem.
Opeens komt de vader van Rits, Arent, gespeeld door Jan Rot om de hoek kijken. Hij heeft Rits en zijn moeder 18 jaar geleden in de steek gelaten en Arent heeft nooit meer iets van hem gezien of gehoord.
In het verhaal komen thema’s voor als ongewenste zwangerschappen/abortus, vreemdgaan, en drugs aan bod.
Alles op de muziek en met de liedjes van Doe Maar! Met het juiste Doe Maar-geluid!

Lenette van Dongen heb ik eerder in Mamma Mia! Gezien en verder alleen in haar eigen Cabaret-shows. Ik heb haar altijd al erg goed gevonden en vind het ook erg leuk, dat zij een Zaandamse is. Het viel mij op, dat haar stem erg lijkt op die van Simone Kleinsma, wat in mijn ogen een groot compliment is. Erg mooi! En acteren doet zij ook erg goed.

Kim-Lian van der Meij heeft ook een erg mooie stem. Zij zet met Lenette een overtuigende moeder-dochter relatie neer, waar veel warmte in zit.

Annick Boer is de komische noot in het geheel, wat haar natuurlijk op het lijf geschreven is. Wat is zij toch een rasactrice! Mijn vriendin, die haar nog nooit eerder in een rol gezien heeft, was ook zeer over haar te spreken.

Jan Elbertse heeft volgens het programmaboek al diverse rollen op zijn naam staan. Ik moet hem al vaker hebben zien optreden. Toch kan ik me dat niet herinneren. Hij zet zijn rol erg goed neer, maar het is geen erg spannende rol, helaas.

Jan Rot heb ik nooit eerder op het toneel gezien en vind ik een aparte persoonlijkheid hebben. Hij heeft een bijzondere, maar zeer mooie stem. Van mij mag hij vaker in een musical verschijnen.

Daniël Boissevain is een goeie aanwinst voor de musicalwereld. Een leuke verschijning met een mooie stem en acteerkwaliteiten.

Dorien Haan en Bart Rijnink zijn beide nog lekker jong, maar zeer goed. Leuk om zo weer nieuwe frisse musicalartiesten op het toneel te zien. Als het aan mij ligt, horen we in de toekomst meer van die 2.

Twijfel je nog of je naar deze musical toe moet gaan…ik zou zeggen: Doe Maar!

  [ # 26 ] 04 March 2007 10:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Ik ben ook wel benieuwd geworden naar de show. Ookal ben ik van na het DoeMaartijdperk, ik heb de liedjes altijd wel erg leuk gevonden.

  [ # 27 ] 04 March 2007 10:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het loopt hard met de show, maar heb toch nog kaartjes weten te bemachtigen nadat het toch wel erg leuk leek om te gaan.

Niels en ik gaan zaterdag 5 mei in Arnhem.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 28 ] 05 March 2007 03:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik krijg allergische reacties bij het horen van van de naam : Lenette van Dongern

Wat kan ik haar niet uitstaan, kheb er al een paar in in shows en op tv gezien maar kvind haar helemaal niks. Voor mij een reden NIET naar Doe Maar te gaan

  [ # 29 ] 17 March 2007 03:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wat een heerlijke show is dit.  En wat spelen vooral de jongeren supergoed. De reacties, de gedragingen, ze zijn zo erg herkenbaar, echt super.

Ondanks dat ik een stel theaterneanderthalers naast me had die het nodig vonden mee te zingen (net voor de echte regels) en soms geluiden voort te brengen alsof ze bij een rockconcert waren ( terwijl ze er uit zagen alsof 10 jaar bonkmuziek wel hun tol hadden geeisd) heb ik me echt super vermaakt. ADHD-Tommie is echt een schatje; trutje Alice vertedert eveneens, en als Janis is Kim-Lian echt super. De scene met haar moeder als het hoge woord er eindelijk uit komt is werkelijk fantastisch.

Dat goede spelers als Annick Boer en Lenette van Dongen op een iets lager plan staan en het veelal van subtiliteit in de marge moeten hebben stoort daardoor echt niet. De one-liners en gedragingen van de in een burgermansleven gevangen Ria (Annick) zijn hilarisch en ook Lennete is af en toe behoorlijk geestig.
De Henny Vrienten-imitatie door Daniel Bossevain is me af en toe net even te; dan zou ie wat mij betreft toch iets meer normaal mogen zingen. Toch speelt ook hij erg goed. En zelfs Jan Rot (die ik eigenlijk alleen kon waarderen in de tijd waarin de musical zich afspeelt) doet het niet verkeerd.
Jan Elbertse heeft een beetje een repertoire-probleem. Hij zingt in bijna alle nummers mee die mij juist niet aanspreken. Toch doet hij het wel goed als de door een midlife-crisis getijsterde Rob.

Mooi dat de show is verlengd, want ik wil deze show zeker nog een keer zien.

  [ # 30 ] 17 March 2007 04:50 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Wat raar die iedereen de show zo geweldig vind..

Ik vond er echt niks aan :?

 < 1 2 3 > 
2 of 3