1 of 7 |  1 2 3 >  Last ›
Parkmusicals/entertainment (TiTaTovenaar in de Efteling)
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2005-03-07

[quote author=“marloes2”][quote author=“sardientje”]Nou op verzoek van jeroen een topic over de parkshow en misschien over ander park entertainment/musicals

Dus hier kan dus verder geklets worden over de parkmusical van efteling en van sprookjesbos etc.

Hoor steeds meer geruchten dat Manon Novak weer Tika wordt deze zomer op de Efteling. Ben heel benieuwd of ze dat in combinatie met The Wiz dan gaat doen. Lijkt me wel erg druk worden dan.

Kan ook:D maar ja er zijn er natuurlijk meer die tika etc. spelen…dus hoop ook zat zij tika gaat spelen zou leuk zijn :D

  [ # 1 ] 29 January 2007 10:11 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2005-03-07

Nou op verzoek van jeroen een topic over de parkshow en misschien over ander park entertainment/musicals

Dus hier kan dus verder geklets worden over de parkmusical van efteling en van sprookjesbos etc.

  [ # 2 ] 30 January 2007 12:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“sardientje”]Nou op verzoek van jeroen een topic over de parkshow en misschien over ander park entertainment/musicals

Dus hier kan dus verder geklets worden over de parkmusical van efteling en van sprookjesbos etc.

Hoor steeds meer geruchten dat Manon Novak weer Tika wordt deze zomer op de Efteling. Ben heel benieuwd of ze dat in combinatie met The Wiz dan gaat doen. Lijkt me wel erg druk worden dan.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 3 ] 30 January 2007 08:59 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Heb gehoord dat Manon (maar of ze dan Manon Novak bedoelen???) in ieder geval één van de Tika’s wordt.

Verder zijn er weer een aantal mensen aangenomen die de afgelopen twee jaar speelden in de dagshow.

  [ # 4 ] 31 January 2007 07:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“sardientje”][quote author=“marloes2”][quote author=“sardientje”]Nou op verzoek van jeroen een topic over de parkshow en misschien over ander park entertainment/musicals

Dus hier kan dus verder geklets worden over de parkmusical van efteling en van sprookjesbos etc.

Hoor steeds meer geruchten dat Manon Novak weer Tika wordt deze zomer op de Efteling. Ben heel benieuwd of ze dat in combinatie met The Wiz dan gaat doen. Lijkt me wel erg druk worden dan.

Kan ook:D maar ja er zijn er natuurlijk meer die tika etc. spelen…dus hoop ook zat zij tika gaat spelen zou leuk zijn :D

Ja, dat kan natuurlijk ook,bv een paar keer per (10 keer ofzo) maand en dan de rest van de maand in The Wiz.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 5 ] 03 February 2007 12:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Van wie ik wel al met zekerheid mag zeggen dat ze erin gaat spelen is Francis van Druten.
Speelde o.a. in “de Kleine Zeemeermin”. “Tita Tovenaar” en nu in “Annie”. Daarnaast heeft ze ook in de verschillende Eftelingshows meegespeeld.

  [ # 6 ] 03 February 2007 01:28 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

Hoe serieus zijn die Tita tovenaar verhalen dat hij weer opgevoerd gaat worden ? Gaat hij dan opgevoerd worden zoals vorig jaar ?

  [ # 7 ] 03 February 2007 02:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“Mark-Ster”]Hoe serieus zijn die Tita tovenaar verhalen dat hij weer opgevoerd gaat worden ? Gaat hij dan opgevoerd worden zoals vorig jaar ?

Volgens mij is het serieus, omdat het van Albert Verlinde zelf komt. Het worden stukjes van een half uur, dus zal het helemaal anders worden, hopelijk veel liedjes.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 8 ] 03 February 2007 03:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Klopt!
Het is geen TiTaTovenaar de musical, maar een korte show. Geheel nieuw, dus!!
De opvolger van de Efteling Sprookjesshow… kan niet wachten totdat ik het met eigen ogen mag gaan bekijken! :D

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 9 ] 04 February 2007 11:30 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2005-03-07

[quote author=“Gaby*”]Klopt!
Het is geen TiTaTovenaar de musical, maar een korte show. Geheel nieuw, dus!!
De opvolger van de Efteling Sprookjesshow… kan niet wachten totdat ik het met eigen ogen mag gaan bekijken! :D

Hier nog 1tje…ben zo benieuwd naar alles ben ook benieuwd of het de vorige show(s) kan overtreffen..ach ja nog 2 maandjes ongeveer en dan kan ik hem gaan bewonderen 1 april :D en ook de vliegende hollander en de andere act in het sprookjesbos :D met de leuke poppen van sprookjesboom haha…al vind ik de mensen die daar achter lopen dan toch net iets leuker whahaha…die zijn ook zo goed…

  [ # 10 ] 04 February 2007 12:55 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  11
Geregistreerd  2005-08-29

ikke denk dat het de vorige show.wel kan over treffen.
ben zelf ook erg beniewd zit ook 1 april hier bij de show.

  [ # 11 ] 04 February 2007 01:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“RobinSw”]ikke denk dat het de vorige show.wel kan over treffen.
ben zelf ook erg beniewd zit ook 1 april hier bij de show.

In april al :?: ik hoop dan wel met Manon Novak als Tika.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 12 ] 05 February 2007 07:29 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2005-03-07

[quote author=“marloes2”][quote author=“RobinSw”]ikke denk dat het de vorige show.wel kan over treffen.
ben zelf ook erg beniewd zit ook 1 april hier bij de show.

In april al :?: ik hoop dan wel met Manon Novak als Tika.

Eftelingfans….haha…ik ook hoor en wij nemen dan een abbo en dan gaan we 1 april al meteen naar de efteling :Dtenminste de meeste gaan dan 1 april en ook vanwege de vliegende hollander…

  [ # 13 ] 08 March 2007 05:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het persbericht van de efteling.

Een nieuw personage in de TiTaTovenaar-show: het Heertje. Volgens mij is datde persoon waarbij Tika nooit iets goed kon doen ( een soort Geert Wildersje 😉).


De Vliegende Hollander gooit de trossen los op zondag 1 april
De Efteling viert haar 55ste verjaardag

Op zondag 1 april as. opent de Efteling haar poorten met een spectaculaire nieuwe attractie: De Vliegende Hollander. In deze topattractie reizen bezoekers terug naar de Gouden Eeuw, de tijd waarin de Verenigde Oost-Indische Compagnie haar triomfen vierde, en trotseren zij de vloek van het bekende spookschip uit de eeuwenoude sage. De bezoekers maken er een adembenemende tocht per sloep om uiteindelijk met een spetterende splash in het water te landen. Met De Vliegende Hollander viert de Efteling dit seizoen haar 55ste verjaardag. Een feestje dat met nog enkele andere nieuwigheden wordt gevierd. Zo staat er een nieuwe parkshow, TiTaTovenaar -Tika is jarig, op de planken van het Efteling Theater, wordt op 07-07-´07 de Dag van het Sprookje gevierd en geeft het Efteling Museum een prachtig beeld van het entertainment door de jaren heen. Tijdens de zomermaanden is er de vertrouwde Efteling Zeven Mijls Zomer met extra veel entertainment, sfeervolle Zomeravonden én verlengde openingstijden.

De Vliegende Hollander
“Voor De Vliegende Hollander hebben we het beste uit diverse topattracties bij elkaar gebracht tot een geweldige totaalbelevenis.” zegt Ronald van der Zijl, directievoorzitter van het Kaatsheuvelse park enthousiast. “Het is een prachtige attractie voor de échte durfal, met als toefje op de taart de splash in het water! De Vliegende Hollander is vrijwel helemaal in eigen huis bedacht en ontwikkeld. Daardoor was het mogelijk een unieke attractie te maken, die in geen enkel ander park ter wereld te vinden is. De spectaculaire achtbaan wordt gecombineerd met een walk-through, darkride, een watercoaster en een splash. Het geheel is rijk gethematiseerd, zowel binnen als buiten. Er is een investering van ruim 20 miljoen euro mee gemoeid.

In de Vliegende Hollander trotseren bezoekers de vloek van het bekende spookschip uit de eeuwenoude sage. Daarbij reizen zij terug naar de Gouden Eeuw, de tijd waarin de Verenigde Oost-Indische Compagnie haar triomfen vierde. Tijdens een adembenemende tocht per sloep bereiken de bezoekers een hoogte van 22,5 meter waarna ze met ruim 70 km per uur over het parcours zullen ‘vliegen’ om na 420 meter met een spetterende splash in het water te landen. Tijdens de tocht is men onderhevig aan maximaal 2g (tot twee keer het eigen lichaamsgewicht) en er geldt daarom een minimale lichaamslengte van 1.20 meter. Bezoekers op de stadswal van het havenstadje of op het terras van het horecapunt De Kombuys hebben een prachtig uitzicht op het buitendeel van de spectaculaire attractie.

Cultureel erfgoed
Voor de nieuwste attractie liet de Efteling zich inspireren door de eeuwenoude legende van de Vliegende Hollander. “Ik zal vaeren, storm of gheen storm, Paesen of gheen Paesen. Ik zal vaeren, al is het tot in den eeuwigheid!”, dat schreef kapitein Willem van der Decken in 1678 in zijn logboek. Hiermee tartte hij de regels, het fatsoen en de elementen. En tekende hij zijn eigen noodlot…Zijn schip veranderde in een mysterieus, vurig spookschip dat werd gedoemd voor eeuwig de zeven wereldzeeën te bevaren als ‘De Vliegende Hollander’…

Een grote diversiteit aan shows, theater en muziek
Live entertainment speelt al jaren een belangrijke rol. Het is er niet meer weg te denken. Onderzoek wijst uit dat entertainment even hoog gewaardeerd wordt als vaste, populaire attracties als Droomvlucht of PandaDroom. De bezoekers kunnen ook dit seizoen genieten van de diversiteit en hoge kwaliteit van de shows, het theater en de muziek.

Nieuwe parkshow TiTaTovenaar, Tika is jarig in het Efteling Theater
Het Efteling Theater presenteert dit seizoen een gloednieuwe parkshow: TiTaTovenaar. De show, met als ondertitel Tika is jarig, is gebaseerd op de gelijknamige, populaire serie van begin jaren ´70. Tijdens de 25 minuten durende show maken bekende figuren als TiTaTovenaar, zijn dochter Tika, de Grobbebollen en de tovenaarsleerling Kwark hun opwachting, naast nieuwe figuren als het Heertje. De wonderlijke sfeer in de show is te vergelijken met die van de musical TiTaTovenaar, die in 2005 succesvol in het Efteling Theater stond. Parkshow TiTaTovenaar is dagelijks vier keer (12.30 uur, 14.00 uur, 15.30 uur, 17.00 uur) te bezoeken en tijdens de Efteling Zeven Mijls Zomer zelfs 5 keer (een extra voorstelling om 19.00 uur). Er wordt live gezongen. De parkshow is een extra attractie en gratis toegankelijk voor de bezoekers.

Volop live entertainment in het park
Naast de nieuwe parkshow zal parkentertainment ook in het feestjaar weer een belangrijke plaats innemen. Met onder andere de Pieck Parade presenteert de Efteling een nieuwe parade met vertrouwde ganzen. Ook is Frau Anders met haar poppentheater weer van de partij. Met de act De Gestrande Reiziger laat Ramón Hopman, winnaar van een Bronzen Clown op het prestigieuze Circusfestival in Monte Carlo, zijn kunsten zien. Bijzonder is ook de Efteling Theater Tram die bezoekers op speciale wijze naar de nieuwe parkshow in het Efteling Theater brengt.

Expositie ´De geschiedenis van het live entertainment´ in het Efteling Museum
De oorsprong van het live entertainment van vandaag ligt in de beginjaren van de Efteling. Al in 1954 werden er op bescheiden schaal dagelijkse poppenkastvoorstellingen gegeven. De voorstellingen met Jan Klaassen en Katrijn en vele andere figuren, groeiden door de decennia heen uit naar de huidige, dagelijkse parkshows en avondvullende musicals in het professionele Efteling Theater. Zonder daarbij overigens de wensen van de individuele bezoeker uit het oog te verliezen. In de tachtiger jaren verlengde de Efteling haar openingstijden met speciaal entertainment: eerst op het Fiësta Tropicana, later bij de Brabantse Avonden en nu tijdens de Efteling Zeven Mijls Zomer met de Zomeravonden.

Met foto´s, historisch videomateriaal, poppenkastpoppen uit het verre verleden, maquettes van de decors en kostuums geeft het Efteling Museum de bezoeker een prachtig beeld van het entertainment door de jaren heen.

Enkele data om te noteren:

vanaf 1 april Lente Efteling
In het nieuwe seizoen zal de jarige Efteling kleurrijk stralen in de lente door onder   andere de ruimschoots aanwezige bloemenpracht. Gedurende het hele jaar speelt de   Efteling met haar plantsoenen en parkdecoratie in op de vier seizoenen.

7 juli Dag van het Sprookje
Op 7 juli organiseert de Efteling traditioneel de Dag van het Sprookje. Ter ere van haar 55ste verjaardag worden er op 07-07-´07 extra sprookjesachtige activiteiten georganiseerd en het park is geopend van 7 uur ´s ochtends tot 7 uur ´s avonds.

9 juli t/m 26 aug. Efteling Zeven Mijls Zomer
Tijdens de Efteling Zeven Mijls Zomer, met extra veel entertainment en sfeervolle   Zomeravonden, is de Efteling extra lang geopend: tot 21.00 uur en op de zaterdagen zelfs tot 24.00 uur.

Algemene parkinformatie
Het park is geopend van 1 april tot en met 28 oktober 2007, dagelijks van 10.00 tot 18.00 uur. Tijdens de Efteling Zeven Mijls Zomer (9 juli tot en met 26 augustus) is het park geopend van 10.00 tot 21.00 uur. Op alle zaterdagen in deze periode is de Efteling geopend tot 24.00 uur. De entreeprijs bedraagt € 26 p.p. m.u.v. de Efteling Zeven Mijls Zomer, dan bedraagt de entreeprijs € 28 p.p. (in de voorverkoop betaalt men ook voor de Zeven Mijls Zomer de reguliere entreeprijs van € 26 p.p.). Gehandicapten (inclusief maximaal twee begeleiders) en 60-plussers betalen € 24 p.p. m.u.v. de Efteling Zeven Mijls Zomer, dan bedraagt de entreeprijs € 26 p.p. Kinderen tot en met 3 jaar mogen de Efteling gratis bezoeken. Kijk voor meer informatie op http://www.efteling.com of bel 0900-0161 (€ 0,25 p.m.).

Efteling-entreebewijzen zijn te koop bij de volgende voorverkoopadressen:
* Via http://www.efteling.com
Bij bestelling via de Efteling-site profiteren bezoekers van € 1 voordeel per entreebewijs. Een entreebewijs kost dan dus € 25. De online Efteling-entreebewijzen kunnen thuis worden geprint   óf via een sms-bericht op de mobiele telefoon worden ontvangen. De online entreebewijzen zijn geldig t/m 28 oktober 2007. Het kaartje is dus óók geldig tijdens de Efteling Zeven Mijls Zomer en levert dan € 3 korting op.
* Albert Heijn
* Air Miles (2.600 Air Miles per entreebewijs)
* ANWB-verkooppunten
* http://www.TelegraafTickets.nl
* Shell-tankstations
* http://www.ns.nl/Efteling (vanaf 24/3)

  [ # 14 ] 08 March 2007 11:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Owh, de Vliegende Hollander gaat nu echt open!!  :D

Zullen we de zomer zevenmijlsavond Efteling dit jaar weer over doen?  :D

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 15 ] 11 March 2007 10:22 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2005-03-07

Ik heb uit hele betrouwbare bronnen gehoort dat manon waarschijnlijk wel terug komt in de parkshow! of dit ook echt waar is weet k niet maar de bron die ik heb is betrouwbaar!! ga het misschien manon zelf nog vragen als ik er zie bij the wiz maar da weet ik nog nie!

 1 2 3 >  Last ›
1 of 7