9 of 10 | ‹ First  < 7 8 9 10 > 
Wat voor studie/werk doe je?
  [ # 121 ] 09 May 2009 10:24 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Ooh leuk! Daar heb ik ook nog gekeken maar dat is het toch niet voor mij geworden.

Ik doe ook over een week examen VWO (aah!) en ga daarna naar de Roosevelt Academy in Middelburg. Een kleinschalige universiteit waar ik m’n eigen vakkenpakket kan samenstellen. Het wordt waarschijnlijk een combinatie van geschiedenis, literatuur, theater en kunstgeschiedenis 📣

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 122 ] 11 May 2009 12:09 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2009-03-27

Ik heb aan het conservatorium van Arnhem gestudeerd, of zoals dat officieel heette Hogeschool Voor De Kunsten Faculteit Muziek Afdeling Accordeon Klassiek te Arnhem. Ben daar in 1999 afgestudeerd.
Tegenwoordig heb ik een aantal parttime banen, deels in de muziek deels daarbuiten.

Ik werk als planner in een revalidatiecentrum en ben daar planner voor het kinderteam en de mytylschool.
Daarnaast ben ik dirigent en muzikaal leider bij drie accordeonverenigingen.
Verder speel ik momenteel in het orkest van de musical Ciske de Rat van Stage Entertainment.
En ik ben ook nog vrijwilliger bij het VARA Kinderen Voor Kinderen Songfestival, waar ik regelmatig plaatsneem achter de jurytafel tijdens de voorrondes en de provinciale finales.

Haha, je zou denken dat ik geen tijd meer overhou voor een sociaal leven, nou moet ik zeggen dat het wel elke keer goed plannen is, maar totnutoe lukt het me heel aardig.

  [ # 123 ] 14 May 2009 06:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2009-04-27

Lerarenopleiding Nederlands in Tilburg, derde jaar.
Hiervoor heb ik ook nog Pabo gedaan, maar dat was niet helemaal mijn ding…

  [ # 124 ] 15 May 2009 08:56 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2009-05-14

Ik studeer Frans in Nijmegen… en ik werk parttime als caissière bij de Jumbo in Son 😊

   Handtekening   

I’ve heard it said that people come into our lives for a reason
Bringing something we must learn
And we are led to those who help us most to grow
If we let them… and we help them in return

  [ # 125 ] 15 May 2009 09:05 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

He, wat leuk, een andere student Frans! (ok, ik ben allang geen student meer, maar ben een paar jaar geleden afgestudeerd. Heb ook Frans gedaan)

   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

  [ # 126 ] 05 June 2009 02:37 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-02-28

Ik ben een aantal weken geleden gestopt met m’n 1e jaar Theater-, Film- en TVwetenschap aan de Universiteit van Utrecht. Het klinkt toch een stuk spannender dan dat het is.. Wat een stomme studie.
Dus nu doe ik voornamelijk niks en werken bij de Mediamarkt in Utrecht.

Oh ja en ik ben aan het afwachten of ik toegelaten ben voor Journalistiek op Windesheim in Zwolle.

   Handtekening   

Money can’t buy happiness, but it can buy marshmallows, which are kinda the same thing.

  [ # 127 ] 05 June 2009 03:56 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  308
Geregistreerd  2009-02-04

xMichellee - 05 June 2009 02:37 AM

Ik ben een aantal weken geleden gestopt met m’n 1e jaar Theater-, Film- en TVwetenschap aan de Universiteit van Utrecht. Het klinkt toch een stuk spannender dan dat het is.. Wat een stomme studie.
Dus nu doe ik voornamelijk niks en werken bij de Mediamarkt in Utrecht.

Oh ja en ik ben aan het afwachten of ik toegelaten ben voor Journalistiek op Windesheim in Zwolle.

je hebt gelijk…ik ploeter nu met alle mogelijke moeite door mijn combinatiejaar 2e en 3e bach muziek- en theaterwetenschappen en ik ga volgend jaar toch nog mijn best doen om mijn stage en bachelorpaper te doen zodat ik toch het bachelordiploma heb, want als ik na dit jaar stop heb ik drie jaar voor niks gestudeerd. Maar ik wil zeker mijn master niet doen in deze richting, de opleiding zou echt beter moeten zijn ingevuld, qua vakinhoud want nu is het echt niet logisch (uit een lijst van drie vaken moeten we er bv 2 verplicht kiezen, maar daar ben je alleen iets mee als je de optie beeldende kunst of architectuur hebt ekozen) en bovendien is het een diploma waar je moeiljk mee aan werk geraakt.

Na mijn bachelor dan maar sociologie of toch maar het onderwijs voor M.O/geschiedenis of Nederlands, maar eerst mijn droom najagen en proberen voor zang of muziektherapie te worden aangenomen.

   Handtekening   

20-03-2009: Elisabeth, Antwerpen
5-07-2009: Sunset Boulevard Amsterdam
24-05-2010: Rent, Sint-Gilles

  [ # 128 ] 05 June 2009 09:55 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik studeer nu Theaterwetenschap in Amsterdam, maar ik ga ook niet verder na dit jaar. Ik merk echt dat mijn plezier voor theater weg zal gaan als ik door ga en dat vind ik zonde. Na de zomer begin ik met een opleiding tot vertaler Engels. Heb eerder al de docentenopleiding Engels gedaan, maar toen ik mijn P. had ben ik naar de universiteit gegaan.

  [ # 129 ] 05 June 2009 10:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  308
Geregistreerd  2009-02-04

martijn-j - 05 June 2009 09:55 AM

Ik studeer nu Theaterwetenschap in Amsterdam, maar ik ga ook niet verder na dit jaar. Ik merk echt dat mijn plezier voor theater weg zal gaan als ik door ga en dat vind ik zonde. Na de zomer begin ik met een opleiding tot vertaler Engels. Heb eerder al de docentenopleiding Engels gedaan, maar toen ik mijn P. had ben ik naar de universiteit gegaan.

Dat merk ik nu ook…op den duur moet je alles zo analyseren en uiteentrekken en ben je dat zo gewoon dat gewoon spontaan genieten van een voorstelling er soms bij inschiet omdat je te snel gaat analyseren. Studierichtingmisvorming. :blanco:

   Handtekening   

20-03-2009: Elisabeth, Antwerpen
5-07-2009: Sunset Boulevard Amsterdam
24-05-2010: Rent, Sint-Gilles

  [ # 130 ] 05 June 2009 03:56 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

martijn-j - 05 June 2009 09:55 AM

Ik studeer nu Theaterwetenschap in Amsterdam, maar ik ga ook niet verder na dit jaar. Ik merk echt dat mijn plezier voor theater weg zal gaan als ik door ga en dat vind ik zonde. Na de zomer begin ik met een opleiding tot vertaler Engels. Heb eerder al de docentenopleiding Engels gedaan, maar toen ik mijn P. had ben ik naar de universiteit gegaan.

Aan de UvA? Ik heb wel eens gastcollege gehad van die Duitse docente, met dat lange haar… geen idee hoe ze heet… Studeer zelf Taalwetenschap en Nederlandse taal en cultuur aan de UvA. TW in mijn 3e en laatste BA jaar, Nederlands in mijn 2e, hopelijk in december/januari klaar. 😊

Anyway… Master weet ik echt niet wat ik wil… het liefst iets met Jeugdliteratuur, maar dat aanbod is wereldwijd vrij klein, en in Nederland al helemaal niet. In ieder geval ben ik helemaal uit ge-taalwetenschapt. Nederlands heeft wat meer facetten die uitdaging bieden, ik volg daar ook het honoursprogramma voor, om nog wat extra dingen te kunnen doen. En natuurlijk de kans om mezelf bij de hoogleraren en docenten in de kijker te spelen :D

  [ # 131 ] 05 June 2009 04:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

xMichellee - 05 June 2009 02:37 AM

Ik ben een aantal weken geleden gestopt met m’n 1e jaar Theater-, Film- en TVwetenschap aan de Universiteit van Utrecht. Het klinkt toch een stuk spannender dan dat het is.. Wat een stomme studie.
Dus nu doe ik voornamelijk niks en werken bij de Mediamarkt in Utrecht.

Oh ja en ik ben aan het afwachten of ik toegelaten ben voor Journalistiek op Windesheim in Zwolle.

Oh misschien heb ik dan wel tegen jou gezeurd over een cd van Lionel Richie :tong:

  [ # 132 ] 05 June 2009 04:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2009-04-27

Ik doe de lerarenopleiding Nederlands in Tilburg, zit nu in het derde jaar en hoop volgend jaar wat meer wind mee te hebben tijdens studie en stage…..

  [ # 133 ] 05 June 2009 05:20 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik zit ondertussen al weer in het tweede jaar van HBO Pedagogiek in Zwolle, op dit moment vallen we nog onder de Noordelijke hogeschool Leeuwarden, maar per september zijn we onderdeel van Hogeschool Windesheim in Zwolle.
Volgend schooljaar is mijn stage jaar, en ga ik op een consultatiebureau in Zwolle zuid stage lopen 📣 Hier ga ik van alles doen, van bureaus draaien tot huisbezoeken doen, intakegesprekken houden, opvoedingsspreekuren verzorgen, videohome training geven enzovoort.
Ik verheug mij hier erg op, omdat ik deze stage plek al sinds begin van mijn opleiding wil en ik heb er ongelofelijk veel moeite voor moeten doen 😄

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 134 ] 05 June 2009 05:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

ellabell - 05 June 2009 03:56 PM
martijn-j - 05 June 2009 09:55 AM

Ik studeer nu Theaterwetenschap in Amsterdam, maar ik ga ook niet verder na dit jaar. Ik merk echt dat mijn plezier voor theater weg zal gaan als ik door ga en dat vind ik zonde. Na de zomer begin ik met een opleiding tot vertaler Engels. Heb eerder al de docentenopleiding Engels gedaan, maar toen ik mijn P. had ben ik naar de universiteit gegaan.

Aan de UvA? Ik heb wel eens gastcollege gehad van die Duitse docente, met dat lange haar… geen idee hoe ze heet… Studeer zelf Taalwetenschap en Nederlandse taal en cultuur aan de UvA. TW in mijn 3e en laatste BA jaar, Nederlands in mijn 2e, hopelijk in december/januari klaar. 😊

Anyway… Master weet ik echt niet wat ik wil… het liefst iets met Jeugdliteratuur, maar dat aanbod is wereldwijd vrij klein, en in Nederland al helemaal niet. In ieder geval ben ik helemaal uit ge-taalwetenschapt. Nederlands heeft wat meer facetten die uitdaging bieden, ik volg daar ook het honoursprogramma voor, om nog wat extra dingen te kunnen doen. En natuurlijk de kans om mezelf bij de hoogleraren en docenten in de kijker te spelen :D

Ja, aan de UvA. Die Duitse vrouw is Kati Rötger.

  [ # 135 ] 05 June 2009 09:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

xMichellee - 05 June 2009 02:37 AM

Ik ben een aantal weken geleden gestopt met m’n 1e jaar Theater-, Film- en TVwetenschap aan de Universiteit van Utrecht. Het klinkt toch een stuk spannender dan dat het is.. Wat een stomme studie.
Dus nu doe ik voornamelijk niks en werken bij de Mediamarkt in Utrecht.

Oh ja en ik ben aan het afwachten of ik toegelaten ben voor Journalistiek op Windesheim in Zwolle.

Ik ben er in februari al mee gestopt! Haha! :tanden:

㊙️ En ik hoop nu heel erg dat ik over 2 weken wordt aangenomen op de musicalopleiding van het conservatorium in Alkmaar…

‹ First  < 7 8 9 10 > 
9 of 10
‹‹ sophie_mfan jarig      Starbucks: Frapuccino ››