8 of 9 | ‹ First  < 6 7 8 9 > 
Crash met auto in Grease: Jim en Bettina gewond.
  [ # 106 ] 04 March 2007 12:08 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Ik moest om sommige stukjes lachen :oops: .

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 107 ] 04 March 2007 12:09 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  74
Geregistreerd  2004-05-23

[quote author=“lisaatje”][quote author=“Jeroen”][quote author=“marije”]Wel leuk voor William dat hij nu de kans krijgt zich in een hoofdrol te profileren!

William heeft die kans ook bij Grease al gehad. Gezien zijn verstandhouding met Jim zal hij het denk ik ook niet zo voelen deze weken.

Voor wie een slechte column (want totaal gespeend van enig origineel idee, en belabberd uitgevoerd) over dit voorval wil lezen:   . Niet geschikt voor fans van Jim of mensen die niet tegen musicalhaters kunnen.

tsja, en ik ben een jim fan EN ik ben een musicalfan, maar ik kon het toch echt niet laten om het even te lezen, en ben even tegen jeroens waarschuwingen ingegaan :D
nou ja, ik kan me hier niet zo druk om maken, ik vraag me alleen af waarom hij zoveel tegen musicals heeft, misschien is ie zelf wel een keertje afgewezen voor een musical 😉

Het is geschreven door Nico Dijkhoorn, jongens. Da’s een sensatiejournalist die o.a. schreef voor sensatieweblog GeenStijl.nl - hij wil graag reacties uitlokken 😊

  [ # 108 ] 04 March 2007 07:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

[quote author=“Eva”]Ik moest om sommige stukjes lachen

Ja ik toch ook. Sommige stukjes zijn erg grappig en het is satire, geen hoogdravende literatuur. En biedt een aardig tegenwicht aan al het melodramatische gedoe en het ‘ach en wee’. Natuurlijk had het veel erger af kunnen lopen en is het vreselijk sneu voor de betrokkenen. Maar bedrijfsongevallen gebeuren overal, ook op het toneel. Ik ben alleen benieuwd of nog bekend wordt ‘hoe en waarom’ het mis heeft kunnen gaan en wie daarvoor verantwoordelijk is.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 109 ] 05 March 2007 10:51 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

[quote author=“eastwick”][quote author=“Eva”]Ik moest om sommige stukjes lachen

Ja ik toch ook. Sommige stukjes zijn erg grappig en het is satire, geen hoogdravende literatuur. En biedt een aardig tegenwicht aan al het melodramatische gedoe en het ‘ach en wee’. Natuurlijk had het veel erger af kunnen lopen en is het vreselijk sneu voor de betrokkenen. Maar bedrijfsongevallen gebeuren overal, ook op het toneel. Ik ben alleen benieuwd of nog bekend wordt ‘hoe en waarom’ het mis heeft kunnen gaan en wie daarvoor verantwoordelijk is.

ik heb begrepen via een insider dat het met de veiligheid in het theater toch stukken anders is gesteld dan in het bedrijfsleven, de veiligheidseisen zijn echt veel minder streng 😉

voor Tarzan is er wel een veiligheidsman aangetrokken, een hele goede 8)

  [ # 110 ] 05 March 2007 03:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

[quote author=“Pleegje”][quote author=“eastwick”][quote author=“Eva”]Ik moest om sommige stukjes lachen

Ja ik toch ook. Sommige stukjes zijn erg grappig en het is satire, geen hoogdravende literatuur. En biedt een aardig tegenwicht aan al het melodramatische gedoe en het ‘ach en wee’. Natuurlijk had het veel erger af kunnen lopen en is het vreselijk sneu voor de betrokkenen. Maar bedrijfsongevallen gebeuren overal, ook op het toneel. Ik ben alleen benieuwd of nog bekend wordt ‘hoe en waarom’ het mis heeft kunnen gaan en wie daarvoor verantwoordelijk is.

ik heb begrepen via een insider dat het met de veiligheid in het theater toch stukken anders is gesteld dan in het bedrijfsleven, de veiligheidseisen zijn echt veel minder streng 😉

voor Tarzan is er wel een veiligheidsman aangetrokken, een hele goede 8)

Op dat laatste wil ik even reageren…

Wij speelden met schooltoneel een voorstelling in een oude kerk. Toen het gebouw nog als kerk diende, hoefde de gordijnen ed niet geimpregneerd (brandveilig) gemaakt te worden. Maar als je het ineens ‘toneel’ noemt, moet alles brandveilig gemaakt worden. Dus alle decor-doeken moesten ingesproten worden, terwijl in de kerk (waar kaarsen branden) dit niet hoefde.

Verder gebeuren er op elk werkgebied wel ongelukken, maar komt het niet in het nieuws… Als een bouwvakker van een steiger valt en zijn pols breekt, komt dit echt niet op het NOS nieuws. Nu zijn he toevallig beroemde mensen en komt het in het nieuws.

In elke show is wel iets van gevaar (denk aan metershoge decorstukken, scherpe attributen, open vuur, spectaculaire stunts, techniek enz) en er gaat zelden iets mis.

Ik denk dat de veiligheid in het theater wel goed gecontroleerd wordt…

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 111 ] 05 March 2007 04:04 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2007-03-05

Voor de veiligheidsnormen in het theater moeten goede richtlijnen worden opgesteld door de Arbodienst. Er is geen theater was dit vrijwillig gaat doen. Zie de site zichtlijnen.nl.
Ik vind dat Albert Verlinde wel snel met onderzoeksresultaten moet komen. Volgens mij kan het niet anders of het moet hier om een technisch mankement gaan.

  [ # 112 ] 05 March 2007 07:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Als een bouwvakker van een steiger valt en zijn pols breekt, komt dit echt niet op het NOS nieuws. Nu zijn he toevallig beroemde mensen en komt het in het nieuws.

Ik denk dat dat ook komt doordat een ongeluk als dit niet zo vaak voor komt en dat men het niet verwacht.
Plus er waren heel veel mensen bij betrokken (denk o.a. aan het publiek in de zaal dat toeschouwer was).

Als er ergens een bouwvakker van een steiger valt en doodvalt, om maar even bij jouw voorbeeld te blijven, komt dit echt wel in het nieuws hoor.
Al ben ik het wel met je eens dat bij een onverwacht ongeval (zeg eerlijk; ongevallen vanaf een steiger liggen meer in de lijn van verwachting) of één waar bekende mensen bij betrokken zijn, ook een stukje sensatie komt kijken.
Bij zoiets zijn ook veel meer mensen geinteresseerd om het nieuws te weten, daarom is er voor nieuwsmakers ook “meer markt” voor.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 113 ] 05 March 2007 09:03 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2007-03-05

Het is treurig maar het is toch echt wereldnieuws als Britney haar haar afknipt. Je bent bekend of niet. Maar het kan ook een voordeel zijn om er voor te zorgen dat er scherpere veiligheidsnormen komen in het theater.

  [ # 114 ] 06 March 2007 10:07 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

[quote author=“mira”]Het is treurig maar het is toch echt wereldnieuws als Britney haar haar afknipt. Je bent bekend of niet. Maar het kan ook een voordeel zijn om er voor te zorgen dat er scherpere veiligheidsnormen komen in het theater.

Dat is in Almere in ieder geval nog niet gebeurd, zie laatste regels van het stukje:

http://www.moose.nl/inhoud/aanbod/voorstellingen/voorstelling.php?voorstellingid=2515

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 115 ] 06 March 2007 12:03 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2007-03-05

Het is toch te zot voor woorden zoiets. Maar ja als producent moet je dan zelf voor de veiligheid van je spelers zorgdragen. Net of lichtlijn,kabels oid. Het beste zou zijn als er algemene richtlijnen komen voor de beveiliging van de podiumkunstenaars.

  [ # 116 ] 23 March 2007 12:49 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Vanavond ben ik naar Grease geweest in Apeldoorn. Erg genoten van deze energieke show. Naast de momenteel gebruikelijke understudies speelde Stephan Holwerda de rol van Sonny. Het zou nooit in mij opgekomen zijn om hem voor deze rol te nemen, maar hij speelt wel leuk. Het was voor hem blijkbaar de eerste keer, want het verliep niet helemaal soepeltjes. Hij werd een aantal keer door andere naar de juiste plaats gedirigeert en Rock ‘n Roll Party Queen heeft ‘ie mooi geplaybackt, want ik hoorde ‘m echt niet zingen. 😉

In elk geval, waarom ik in deze topic post.

De rol van Miss Lynch werd gespeeld door Ottolien Boeschoten, die toch behoorlijk de lachers op haar hand wist te krijgen bij de opening van de tweede akte als ze samen met Eugene het schoolfeest opent. Deze ‘conference’ is bij Ottolien twee keer zo lang als bij Aafke lijkt het wel, maar hij is van begin tot eind hilarisch. Maar als Eugene een buiging maakt en voorover dondert zei ze: Let maar niet op hem hoor, hij is tenminste niet in de orkestbak gevallen. Ja, dat is wel eens gebeurd.

De zaal lag echt dubbel, maar ik hoop toch niet dat er weer ‘psychisch beschadigde’ mensen in de zaal zaten die het auto-in-orkestbak-ongeluk live hebben meegemaakt zoals ik die onlangs in Rijswijk meemaakte. Ik denk niet dat die mensen het grapje zouden kunnen waarderen… Buiten dat was ‘t echt de klapper van de avond.  😊

  [ # 117 ] 23 March 2007 07:51 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2006-02-19

[quote author=“Lance”]

In elk geval, waarom ik in deze topic post.

De rol van Miss Lynch werd gespeeld door Ottolien Boeschoten, die toch behoorlijk de lachers op haar hand wist te krijgen bij de opening van de tweede akte als ze samen met Eugene het schoolfeest opent. Deze ‘conference’ is bij Ottolien twee keer zo lang als bij Aafke lijkt het wel, maar hij is van begin tot eind hilarisch. Maar als Eugene een buiging maakt en voorover dondert zei ze: Let maar niet op hem hoor, hij is tenminste niet in de orkestbak gevallen. Ja, dat is wel eens gebeurd.

Ik weet niet of ik dezelfde miss Lynch had toen ik ging, maar dit grapje werd ook gemaakt tijdens de eerste voorstelling na het ongeluk… Ik kon het niet echt waarderen…

Nu misschien wel, nu kan ik er wel om lachen hoor, maar niet tijdens de eerste voorstelling na het ongeluk…

  [ # 118 ] 23 March 2007 08:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Als de rest van de cast het niet kon waarderen, zouden ze het echt niet doen.
Voor sommige mensen is zelfspot ook een soort verwerking.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 119 ] 24 March 2007 03:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“Luna24”]Als de rest van de cast het niet kon waarderen, zouden ze het echt niet doen.
Voor sommige mensen is zelfspot ook een soort verwerking.

Humor is inderdaad vaak een goed middel in een verwerkingsproces. En omdat het allemaal relatief goed is afgelopen (de doden die er hadden kunnen vallen zijn niet gevallen) vind ik het ook zeker niet te ver gaan.

  [ # 120 ] 25 March 2007 09:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  291
Geregistreerd  2003-10-03

Die grap heeft Ottolien er idd al vanaf Carré inzitten, ik vind hem geweldig haha!

Stephan had inderdaad een premiere als Sonny ben heel benieuwd hoe hij het doet! Trouwens, Jurriaan hoor je ook amper zingen tijdens dat nummer 😉

‹ First  < 6 7 8 9 > 
8 of 9