1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
Wicked naar Nederland?
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

[quote author=“jouke”]Future productions have been proposed and rumored for the Netherlands, Canada and Australia.

Dat zal wel n.a.v. de berichten over de Duitse productie zijn gebeurd, toen gingen wij op het forum er ook over speculeren. Dus ik durf nog niet te hopen 😉.

  [ # 1 ] 26 February 2007 08:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik heb hier al eerder een topic over geopend maar toen was er alleen nog maar “hoop” aangezien Stage de productie naar Duitsland haalt.

Maar ik zat net te googelen voor een werkstuk. En op de engelse site van wikipedia stond het volgende:

There are also plans for full productions in Japan and Germany, opening sometime in 2007. Future productions have been proposed and rumored for the Netherlands, Canada and Australia.


Dus mijn hoop is weer gestegen!

  [ # 2 ] 27 February 2007 12:51 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Met de lauwe reacties op the Wiz vermoed ik dat we voorlopig geen Wicked krijgen. maar zo ver is Duitsland nu ook weer niet.

  [ # 3 ] 27 February 2007 01:14 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Op de site van Stage-entertainment.de staan de audities voor Wicked al wel aangekondigd. Eind dit jaar in premiere, alleen staat nog niet bij in welke stad.

  [ # 4 ] 27 February 2007 11:40 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“Klaske”]Op de site van Stage-entertainment.de staan de audities voor Wicked al wel aangekondigd. Eind dit jaar in premiere, alleen staat nog niet bij in welke stad.

Ik gok op Berlijn of Stuttgart.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 5 ] 27 February 2007 12:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Stuttgart was de bedoeling volgens mij, alleen loopt 3Musketiere daar veel te goed nu.

Misschien uiteindelijk wel Oberhausen. Blue Man group zie ik geen jaar in een vast theater staan.

  [ # 6 ] 27 February 2007 02:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Jeroen”]Stuttgart was de bedoeling volgens mij, alleen loopt 3Musketiere daar veel te goed nu.

Misschien uiteindelijk wel Oberhausen. Blue Man group zie ik geen jaar in een vast theater staan.

Ik hoop op Oberhausen meer dan op Stuttgart, niet alleen dat ‘t dichterbij is, maar ik gun Blue Man Group geen jaar Metronom Theater… 😉

  [ # 7 ] 27 February 2007 06:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

In het Theater des Westens draaide onafgebroken een promo van Stage Ent. waaronder veelvuldig filmpjes van Wicked. Ik vermoed dus wel dat Wicked Duitsland grote kans maakt.

Wicked naar Nederland vind ik een beetje dubbel; na Londen heb ik zo’n voorgevoel dat een Nederlandse Wicked het niet háált bij de magie van de Londense (denk cast, denk vertaling,..)
Datzelfde geldt voor van oorsprong duitse shows.
Aan de andere kant besef ik wel dat niet iedereen de kans heeft om dit soort produkties in het buitenland te gaan zien, dus voor die mensen is het super dat een show als Wicked ook naar hier komt.
Voor mij hoeft het niet direct, al kan ik altijd besluiten niet te gaan. Hoewel,... ik ken mezelf 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 8 ] 28 February 2007 12:02 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“Luna24”]In het Theater des Westens draaide onafgebroken een promo van Stage Ent. waaronder veelvuldig filmpjes van Wicked. Ik vermoed dus wel dat Wicked Duitsland grote kans maakt.

Wicked komt ook op zeker naar Duitsland. Er zijn al audities voor (aangekondigd).

Wicked naar Nederland vind ik een beetje dubbel; na Londen heb ik zo’n voorgevoel dat een Nederlandse Wicked het niet háált bij de magie van de Londense (denk cast, denk vertaling,..)

De kopie is niet per definitie slechter dan het origineel. We will rock you heeft op mij in Keulen vele malen meer indruk gemaakt dan in Londen.

De Nederlandse Mamma Mia was ook van topkwaliteit. Er moet toch in Nederland zeker wel een cast te vinden zijn die een goede Wicked kan neerzetten. EN wat betreft vertalingen; dat kan in Nederland ook goed, maar ook vreselijk uitpakken.

Ik geloof niet in een Nederlandse Wicked op de korte termijn. Daarvoor liggen andere producties waarmee veel publiek zou kunnen worden getrokken meer voor de hand. Wicked klinkt als een Utrecht show, en ik vermoed dat daar eerst nog een jaar of 2 Dirty Dancing op het programma komt te staan. Makkelijker te verkopen, een succes in Duitsland (met Nederlandse hoofdrolspeler), succes in Engeland, en prima passend in het genre shows wat nu goed scoort. Bekende film, eind 20e eeuw, veel dans, bekende muziek. Sentiment voor de “doorsnee” theaterbezoeker.

  [ # 9 ] 28 February 2007 12:13 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

misschien opties voor een cast?

Elphaba: Maike Boerdam
Glinda: Nicòle Berendsen(ik zie dr al helemaal voor me… popular..)

Mrs. Morrible: Lenette van Dongen/Simone Kleinsma..

Iemand anders nog suggesties?

   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 10 ] 28 February 2007 02:36 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

[quote author=“Mi3JL0W”]misschien opties voor een cast?

Elphaba: Maike Boerdam
Glinda: Nicòle Berendsen(ik zie dr al helemaal voor me… popular..)

Mrs. Morrible: Lenette van Dongen/Simone Kleinsma..

Iemand anders nog suggesties?

Hm ik hoop voor Simone dat ze een interessantere rol kan vinden 😉. Mme Morrible lijkt me niet zo heel bijzonder om te spelen, zeker als je een hele mooie zangstem hebt.

  [ # 11 ] 28 February 2007 03:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Elphaba: Maike Boerdam (als ze wat beter haar best doet dan bij MIA06 lukt haar zeker hier iets moois van te maken)

Glinda: Nicòle Berendsen (een hele goede, ik had liever Antje Monteiro gezien, maar die is dan te oud)

The Wizard: Stanley Burleson (kan hij het dansnummer helemaal uitbouwen :D maar kdenk dat het een te kleine rol voor hem is)

Madame Morrible: Marjolin Touw (lijkt me echt een rol voor haar 😛 )

Fiyero : Mathijs Pater (Mathijs wie??? Mathijs Pater speelt nu in Wat Zien Ik?! en is in mij ogen een talent voor de toekomst. En voel doet aan een Fiyero; een lekker ding!

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden

  [ # 12 ] 28 February 2007 05:43 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

[quote author=“jouke”]Elphaba: Maike Boerdam (als ze wat beter haar best doet dan bij MIA06 lukt haar zeker hier iets moois van te maken)

Glinda: Nicòle Berendsen (een hele goede, ik had liever Antje Monteiro gezien, maar die is dan te oud)

The Wizard: Stanley Burleson (kan hij het dansnummer helemaal uitbouwen :D maar kdenk dat het een te kleine rol voor hem is)

Madame Morrible: Marjolin Touw (lijkt me echt een rol voor haar 😛 )

Fiyero : Mathijs Pater (Mathijs wie??? Mathijs Pater speelt nu in Wat Zien Ik?! en is in mij ogen een talent voor de toekomst. En voel doet aan een Fiyero; een lekker ding!

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden

ik ben het er helemaal mee eens.. antje idd dan net iets te oud, maarja.. zeg nooit nooit, mocht elisabeth ooit nog een x in NL te zien ben ik overtuigd dat La Douwes nog een x de stoute schoentjes aantrekt 😛

   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 13 ] 28 February 2007 07:08 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Na Wicked vorige week in London gezien te hebben ben ik niet heel lovend over de show meer..

en ik vind dat mensen eerst live de show moesten gaan kijken of een illegale dvd voordat ze de cast gaan bepalen..

want zowel lenette van dongen als simone passen totaal niet in de rol van Madam Morrible..

de enige optie voor mij is nog steeds Nelly Frijda..

  [ # 14 ] 28 February 2007 09:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

[quote author=“dokter_P”]Na Wicked vorige week in London gezien te hebben ben ik niet heel lovend over de show meer..

en ik vind dat mensen eerst live de show moesten gaan kijken of een illegale dvd voordat ze de cast gaan bepalen..

want zowel lenette van dongen als simone passen totaal niet in de rol van Madam Morrible..

de enige optie voor mij is nog steeds Nelly Frijda..

Kheb de show live gezien dus kweet waar ik over praat, enuh over dat soort DVD’s waar jij het overhebt hebben we het hiet niet over 😉

  [ # 15 ] 28 February 2007 10:39 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik had het ook niet over jou 😉

maar er zijn gewoon vaak mensen die namen gaan roepen terwijl ze alleen ooit eens 2 liedjes hebben gehoord ofzo..

maargoed, er zijn al ooit een stuk of 4/5 topics geweest over eventuele nederlandse casts..

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6