1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Nieuwe Nederlandse Musical La Dia
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Ik ben ook naar Dreamin` geweest en vond het erg leuk en apart. dus als het net zoiets wordt, lijkt me dat erg leuk :D

Alleen hoop ik niet dat het ook een -sta-musical wordt, net als Dreamin 😉 
Een klein uurtje staan ging nog, maar een hele musical :?

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 1 ] 27 February 2007 03:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Kees Janssen’s La Día in september in première
Het Nederlandse theaterpubliek kan vanaf september 2007 kennismaken met een vorm van theater wat nog nooit eerder is vertoond in dit land. La Día is een unieke totaaltheatervoorstelling die door het Nederlandse productiebedrijf Kees Janssen Theatre Productions is ontwikkeld. Na een lange weg van voorbereidingen, het samenstellen van een creatief team en het contracteren van musicalster Frédérique Sluyterman van Loo begint La Dia steeds meer vorm te krijgen.

Kees Janssen: “Het speciale van deze nieuwe theatershow is dat de voorstelling zo gemaakt is dat het zich perfect laat aanpassen voor besloten gezelschappen en voor events. We kunnen de voorstelling inkorten en aanpassen met speciale aspecten voor corporate events.”

Komende maandag vindt de auditie plaats voor de hoofdrol Isabelle in La Día. Janssen: “Maar liefst 15 topvrouwen hebben zich op basis van een uitnodiging gemeld. Niet de minste zal ik maar zeggen. Een week later worden er drie (wellicht meer) aan Frédérique gekoppeld om te zien en te horen hoe de kandidaten met Frédérique matchen. Ze spelen een dialoog en zingen een duet. Aansluitend maken we bekend wie de begeerde hoofdrol krijgt. We maken de keuze niet alleen op basis van ‘naam’ maar doen vooral aan type-casting. In de succesvolle musicalversie van Billy Elliot is bewezen dat zo’n benadering geweldig kan scoren. God-zij-dank komt het publiek op topkwaliteit af en niet alleen op namen.”


La Dia wordt een combinatie tussen musical, Cirque du Soleil achtige acts, fysiek theater en muziektheater. Dit alles gegoten in een enerverend verhaal over een vrouw die door haar gehaaste levensstijl niet meer kan dromen, maar door een aantal bijzondere gebeurtenissen haar dromen terugkrijgt . De volledige cast wordt in de loop van dit jaar bekendgemaakt.

Ontstaansgeschiedenis
Na afloop van een theatervoorstelling, die speciaal werd ontwikkeld ter gelegenheid van de opening van de nieuwe schouwburg Opheus in Apeldoorn, is het idee ontstaan om een selectie van voorstellingen, die Kees Janssen Theatre Productions eerder maakte, aan een kleine groep theaterdirecteuren te presenteren. De bedoeling was om af te tasten of er voor de specifieke vorm van totaaltheater behoefte bestaat en of het een gewenste aanvulling zou kunnen zijn op het bestaande theateraanbod. Die presentatie viel dermate goed dat in die bewuste bijeenkomst werd afgesproken om een nieuwe, meer op het regulier publiek gerichte, voorstelling te creëren. De productie La Día was geboren.

Inmiddels is de samenstelling van het creatieve team afgerond en is de eerste hoofdrol gecast. De keuze voor deze mensen is niet alleen verrassend maar vooral ook gebaseerd op individuele kwaliteiten en hun ervaring binnen eerder door Kees Janssen Theatre Productions gemaakte producties.

Verhaal
Als de succesvolle Isabelle zich realiseert dat zij morgen 30 wordt, voelt zij zich bedrukt in plaats van vrolijk. Dan vindt zij bij de post een mysterieus pakje. Het is een dagboek. Als Isabelle het openslaat blijkt het een magische uitnodiging te zijn om haar verjaardag in Italië te komen vieren. Het dagboek laat haar zo haar droomverjaardag invliegen!
Tussen waanzinnige muziek en belevenissen door krijgt ze van iedereen een cadeau. Het ene cadeau nog idioter en fantasierijker dan het andere. En met ieder cadeau komt ze dichter bij de vrouw die ze ooit was: Het kind dat kon dromen… Het feest groeit naar een hoogtepunt als de gasten haar in het tafellaken jonassen. Onder de klanken van prachtige muziek vliegt ze langzaam omhoog. En als ze weer landt zijn de tafel en het tafellaken weer haar bed.

Ze ligt in haar bed met een glimlach…Ze heeft haar dromen terug…

Dreamin’ in the Park with Alice
Het Nederlandse theaterpubliek heeft alvast van een voorproefje op La Dia kunnen genieten bij de bijzondere voorstellingsreeks Dreamin’ in the Park with Alice. Deze voorstelling werd speciaal gemaakt voor de opening van de multifunctionele Philipszaal in het Eindhovense Parktheater. Pers en publiek waren unaniem laaiend enthousiast over het format van Dreamin’ in the Park with Alice wat grote lijnen vertoond met dat van La Dia.

Creatieve team
Idee & artistiek producent Kees Janssen, Regie Marc Krone, Script & teksten Erik Brey, Muziek Paul M. van Brugge, Muzikale leiding Frank Bilsen, Choreografie Saskia Gardien, Productie Caroline Janssen.

La Dia is vanaf september 2007 in de grotere Nederlandse theaters te zien. Voor meer informatie, het laatste nieuws en een speellijst: http://www.ladia.nl en www.ruuddegraaf.nl

**edit**Ik heb de foto even weg gehaald want de pagina duurde enorm lang om te laden.

[ Gewijzigd: 27 February 2007 04:51 PM by ]
   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 2 ] 27 February 2007 04:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dreamin’ was een leuke show, al had ik wel het gevoel dat de show niet 2 x zo lang had moeten zijn. Frederique was ook top. Ben wel benieuwd, maar ben ook wel bang dat sommige dingen naar mijn smaak te lang worden uitgerokken, zeker als het om acrobatiek gaat.

  [ # 3 ] 27 February 2007 04:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“Jeroen”]Dreamin’ was een leuke show, al had ik wel het gevoel dat de show niet 2 x zo lang had moeten zijn. Frederique was ook top. Ben wel benieuwd, maar ben ook wel bang dat sommige dingen naar mijn smaak te lang worden uitgerokken, zeker als het om acrobatiek gaat.

Dreamin, heb ik dus niet gezien maar ik vind zowiezo Frederique een geweldige musicalster. Het verhaal spreekt me ook aan, juist in combinatie met dans zang en acrobatiek. Het is nieuw, dat vindt ik zeker ook wel wat hebben. :D

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 4 ] 27 February 2007 06:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ach, op basis van alleen dit artikel kan ik toch niet beslissen; ik wacht altijd op foto’s om me een beeld te vormen.

Dus wie weet; afwachten 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 27 February 2007 07:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Hm, het klinkt wel heel leuk moet ik zeggen. Afwachten maar :D.

  [ # 6 ] 28 February 2007 01:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Paul M. van Brugge als componist is toch wel veelbelovend, die man heeft prachtige filmscores geschreven en ik ben erg benieuwd wat hij kan doen met theater.

  [ # 7 ] 01 March 2007 09:54 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2007-01-22

Wat een geweldig stuk over LA DIA, ik heb heel benieuwd en ga zeker veel mensen naar de theaters sturen om dit door iedereen te laten bekijken. Want al die afgezaagde produkties van v.d. Ende hebben we nu toch wel eens gehad. Makkelijk om iets te laten vertalen en bekende mensen hier in te laten spelen. Dus GO GO KEES JANSSEN!! Eindelijk iets nieuws in de theaters.


Mamalou

  [ # 8 ] 22 March 2007 04:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“bianca18”]Ik ben ook naar Dreamin` geweest en vond het erg leuk en apart. dus als het net zoiets wordt, lijkt me dat erg leuk :D

Alleen hoop ik niet dat het ook een -sta-musical wordt, net als Dreamin 😉 
Een klein uurtje staan ging nog, maar een hele musical :?


http://www.ladia.nl  :D :D

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 9 ] 22 March 2007 05:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

[quote author=“marloes2”]http://www.ladia.nl  :D :D

Ik wacht vol spanning op de informatie…  😊

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 10 ] 23 March 2007 01:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“Puss”][quote author=“marloes2”]http://www.ladia.nl  :D :D

Ik wacht vol spanning op de informatie…  😊

De site van de musical La Dia is bijgewerkt, ga maar eens kijken echt een leuke verrassing.

http://www.ladia.nl

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 11 ] 31 March 2007 07:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“marloes2”][quote author=“Puss”][quote author=“marloes2”]http://www.ladia.nl  :D :D

Ik wacht vol spanning op de informatie…  😊

PERSBERICHT
AMSTERDAM - Ramón Hopman trok vijf jaar lang met veel succes de hele wereld rond met het clownsnummer Les Frères Taquins. Hij stond er, samen met Olivier Taquin, mee in het befaamde Zwitserse Circus Knie en won begin dit jaar een Bronzen Clown op het prestigieuze Circusfestival in Monte Carlo. Nu wil hij proberen om in eigen land voet aan de grond te krijgen. Als komiek. Daarom stopt hij op het hoogtepunt met het succesvolle clownsnummer en gaat hij de theaters in.

“Met veel succes hebben Olivier en ik vijf jaar lang over de wereld gereisd”, kijkt de 32-jarige Ramón Hopman terug. ” Dan is het heel moeilijk om ermee te stoppen.” Maar dat de komiek zijn heil nu in eigen land zoekt, is niet zo vreemd, als je bedenkt dat hij vier maanden geleden vader is geworden van een dochter met de naam Eline. Ramón woont samen met zijn vrouw Natalia in de buurt van Arnhem.

Ramón bekent: “Het is heel verleidelijk om te blijven doen wat je doet. Overal waar we kwamen, hadden we succes. We hadden zo nog tien jaar door kunnen gaan. Maar als artiest wil ik me blijven ontwikkelen. Ik begon mezelf te herhalen in plaats van te vernieuwen. Daarom stop ik nu. Want juist door er een punt achter te zetten, komt er een opening om verder te gaan.”

De bewuste act – Les Frères Taquins – is al vijfentwintig jaar een internationaal succesnummer. Voordat Ramón, vijf jaar geleden, het nummer met de Belgische Olivier Taquin uit ging voeren, had de Belg heel lang met dezelfde partner gewerkt. De grootste successen behaalde de Belg met Ramón. “Ik droomde er altijd van om met het Zwitserse Circus Knie te trekken. Dat is gelukt. En ik wilde op het internationale festival in Monte Carlo staan. Ook dat lukte. Nu moet ik nieuwe dromen nastreven. Ik ben nu tweeëndertig en wil verder.”

Zijn voorbeelden zijn André van Duin, Tommy Cooper en Rowan Atkinson. ” Het is een lange weg om daar te komen”, beseft Ramón. Olivier Taquin zoekt momenteel naar een vervanger voor Ramón. De Belg wil nog jarenlang met zijn succesvolle en nu dus ook bekroonde act de wereld rond.

Ramón Hopman telt intussen zijn zegeningen. “Ik heb in Japan, Duitsland, Frankrijk in alle grote circussen gestaan. Maar in Nederland ben ik nauwelijks bekend. Daar ga ik nu aan werken.” Vanaf september trekt hij het land door met theaterspektakel La Dia. “Dat wordt een combinatie van fysiek theater, dans en muziek. Een beetje à la Cirque Du Soleil. Thema van het spektakel wordt: kies voor je droom. Een betere keuze kan ik volgens mij nu niet maken.” Telegraaf

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 12 ] 31 March 2007 07:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“marloes2”][quote author=“marloes2”][quote author=“Puss”][quote author=“marloes2”]http://www.ladia.nl  :D :D

Ik wacht vol spanning op de informatie…  😊

PERSBERICHT
AMSTERDAM - Ramón Hopman trok vijf jaar lang met veel succes de hele wereld rond met het clownsnummer Les Frères Taquins. Hij stond er, samen met Olivier Taquin, mee in het befaamde Zwitserse Circus Knie en won begin dit jaar een Bronzen Clown op het prestigieuze Circusfestival in Monte Carlo. Nu wil hij proberen om in eigen land voet aan de grond te krijgen. Als komiek. Daarom stopt hij op het hoogtepunt met het succesvolle clownsnummer en gaat hij de theaters in.

“Met veel succes hebben Olivier en ik vijf jaar lang over de wereld gereisd”, kijkt de 32-jarige Ramón Hopman terug. ” Dan is het heel moeilijk om ermee te stoppen.” Maar dat de komiek zijn heil nu in eigen land zoekt, is niet zo vreemd, als je bedenkt dat hij vier maanden geleden vader is geworden van een dochter met de naam Eline. Ramón woont samen met zijn vrouw Natalia in de buurt van Arnhem.

Ramón bekent: “Het is heel verleidelijk om te blijven doen wat je doet. Overal waar we kwamen, hadden we succes. We hadden zo nog tien jaar door kunnen gaan. Maar als artiest wil ik me blijven ontwikkelen. Ik begon mezelf te herhalen in plaats van te vernieuwen. Daarom stop ik nu. Want juist door er een punt achter te zetten, komt er een opening om verder te gaan.”

De bewuste act – Les Frères Taquins – is al vijfentwintig jaar een internationaal succesnummer. Voordat Ramón, vijf jaar geleden, het nummer met de Belgische Olivier Taquin uit ging voeren, had de Belg heel lang met dezelfde partner gewerkt. De grootste successen behaalde de Belg met Ramón. “Ik droomde er altijd van om met het Zwitserse Circus Knie te trekken. Dat is gelukt. En ik wilde op het internationale festival in Monte Carlo staan. Ook dat lukte. Nu moet ik nieuwe dromen nastreven. Ik ben nu tweeëndertig en wil verder.”

Zijn voorbeelden zijn André van Duin, Tommy Cooper en Rowan Atkinson. ” Het is een lange weg om daar te komen”, beseft Ramón. Olivier Taquin zoekt momenteel naar een vervanger voor Ramón. De Belg wil nog jarenlang met zijn succesvolle en nu dus ook bekroonde act de wereld rond.

Ramón Hopman telt intussen zijn zegeningen. “Ik heb in Japan, Duitsland, Frankrijk in alle grote circussen gestaan. Maar in Nederland ben ik nauwelijks bekend. Daar ga ik nu aan werken.” Vanaf september trekt hij het land door met theaterspektakel La Dia. “Dat wordt een combinatie van fysiek theater, dans en muziek. Een beetje à la Cirque Du Soleil. Thema van het spektakel wordt: kies voor je droom. Een betere keuze kan ik volgens mij nu niet maken.” Telegraaf

Den Bosch, 12 maart 2007

Uniek theaterspektakel La Dia vanaf september 2007 in Nederlandse theaters

Hoofdrollen voor Frédérique Sluyterman van Loo, Manon Novak en Ramón Hopman in theaterspektakel La Dia


Het Nederlandse theaterpubliek kan vanaf september 2007 kennismaken met een vorm van theater wat nog nooit eerder is vertoond in dit land. La Dia is een unieke totaaltheatervoorstelling die door het Nederlandse productiebedrijf Kees Janssen Theatre Productions is ontwikkeld. Na een lange weg van voorbereidingen, het samenstellen van een uitmuntend creatief team en het contracteren van musicalsterren Frédérique Sluyterman van Loo, Manon Novak en de wereldberoemde komiek Ramón Hopman begint de bijzondere theatervoorstelling La Dia steeds meer vorm te krijgen. La Dia wordt een combinatie tussen musical, Cirque du Soleil achtige acts, fysiek theater en muziektheater. Dit alles gegoten in een enerverend verhaal over een jonge vrouw die door haar gehaaste levensstijl geen keuzes kan maken en niet meer kan dromen, maar door een aantal bijzondere gebeurtenissen haar dromen terugkrijgt en eindelijk weet voor welke keuzes ze staat. De volledige cast wordt in de loop van dit jaar bekendgemaakt.

La Dia, het verhaal

Als de succesvolle Isabelle zich realiseert dat zij morgen 30 wordt, voelt zij zich bedrukt in plaats van vrolijk. Dan vindt zij bij de post een mysterieus pakje. Als Isabelle het opent blijkt het een magische uitnodiging te zijn van haar Italiaanse tante Rosita om haar verjaardag in Italië te komen vieren. De uitnodiging laat haar zo haar droomverjaardag invliegen!

Isabelle belandt in een bruisend Toscaans kunstenaarsdorp waar speciaal voor haar een groots feest wordt aangericht. Tussen waanzinnige muziek en belevenissen door krijgt ze van iedereen een cadeau. Het ene cadeau nog idioter en fantasierijker dan het andere. En met het cadeau van haar tante, een dagboek van Isabelle’s eigen jeugdbrieven, vindt ze zichzelf terug: Het kind dat kon dromen… Het feest groeit naar een hoogtepunt als de gasten haar in het tafellaken jonassen. Onder de klanken van prachtige muziek vliegt ze langzaam omhoog.

Ze heeft haar dromen terug… en weet eindelijk voor welke keuzes ze staat.

Hoofdrolspelers

Frédérique Sluyterman van Loo was eerder te bewonderen in vele musicals, zoals: Funny Girl, My Fair Lady, Sunset Boulevard, 42nd Street, Joe - de Musical, Chicago, A little night music, Sinatra - That’s life!, Witches of Eastwick, Into the woods, Life is a Cabaret, Cabaret en vorige maand was zij te zien in de openingsvoorstelling van het Parktheater Eindhoven Dreamin’ in the park with Alice.

Manon Novak was op TV te zien in Costa!, Zomertour van Cartoon Network en het Musical Award Gala 2003. Zij maakte haar professionele debuut in A Chorus Line. Daarna volgden Musicals in Ahoy’, Doornroosje – de musical, Mamma Mia!, Tita Tovenaar en momenteel is zij te zien in The Wiz

Ramón Hopman was met het comedynummer Les Frères Taquins over de hele wereld te zien. Ondermeer in het befaamde Zwitserse circus Knie en als enige Europeaan dé comedian van het Groot Chinees Staatscircus waarmee hij ook in het Koninklijk theater Carré stond. Hij maakte furore in de grote Duitse Varietétheaters, het Berlijnse Wintergarten Varieté en Friedrichsbau in Stuttgart. Ramón won een Zilveren Leeuw tijdens het Chinese Wuquao Circusfestival in 2005 en een Bronzen Clown op het Internationale Circusfestival van Monte Carlo in 2007.

Creatieve team

Idee & artistiek producent Kees Janssen, Regie Marc Krone, Script & teksten Erik Brey, Muziek Paul M. van Brugge, Muzikale leiding Frank Bilsen, Choreografie Saskia Gardien, Productie Caroline Janssen.

La Dia is vanaf september 2007 in de grotere Nederlandse theaters te zien. Voor meer informatie, het laatste nieuws en een speellijst kunt u kijken op http://www.ladia.nl en www.ruuddegraaf.nl.

Voor meer informatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met Royal Promotions, Marco de Koning, Telefoon: 073 – 8504860 e-mail: .(JavaScript must be enabled to view this email address)

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 13 ] 28 May 2007 11:58 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Hoofdrollen voor Fr餩rique Sluyterman van Loo, Manon Novak en Ram󮠈opman in theaterspektakel La Dia

Er is weer nieuws op de site van La Dia.

http://www.ladia.nl

[ Gewijzigd: 28 May 2007 12:00 PM by marloes2 ]
   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 14 ] 29 May 2007 12:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Lijkt me super.

Ben naar de opening van het theater in Eindhoven geweest en daar had je ook zoiets.
Was prachtig om te zien.

  [ # 15 ] 23 July 2007 07:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

RoosjeBertens - 29 May 2007 12:43 PM

Lijkt me super.

Ben naar de opening van het theater in Eindhoven geweest en daar had je ook zoiets.
Was prachtig om te zien.

Manon Novak begonnen met de repetities van La Dia

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4