54 of 64 | ‹ First  < 52 53 54 55 56 >  Last ›
Love Never Dies (Phantom 2)
  [ # 796 ] 20 August 2011 04:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Nou dat zou best nog eens lang kunnen duren. Uit recente interviews is gebleken dat hij nog geen inspiratie of onderwerp heeft voor een nieuwe musical. En na alle ellende rondom ‘Love Never Dies’ kan ik me ook indenken dat hij daar helemaal geen zin meer in heeft.

Als ik het me goed herinner zou hij willen gaan werken aan een klassiek stuk (net zoiets als zijn ‘Requiem’ uit 1985) en dat zou dan gebaseerd zijn op een aantal Poolse gedichten uit de Tweede Wereldoorlog.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 797 ] 24 August 2011 11:38 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  27
Geregistreerd  2011-08-06

Ik kom even met volledig iets anders
ik heb het nieuws over LND nooit echt ‘gevolgd’
heeft iemand zin om een klein overzicht te maken voor mij over wat nu precies de veranderingen zijn met de beginmaanden van de show en nu ?
Ik heb maandag de show nogmaals gezien. ik vroeg hun waarom LND stopt en de reden is effectief omdat hij te slecht draait

   Handtekening   

We drink your blood and then we eat your soul
Nothing´s gonna stop us, let the bad times roll

  [ # 798 ] 25 August 2011 06:15 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb vorig jaar wat verslagen gemaakt van de eerste previews. Die zijn hier nog te lezen. Ook staan hier nog wat verslagen van ‘Love Never Dies’. En verder zijn in dit topic wel de nodige ervaringen over de voorstelling na te lezen.

[ Gewijzigd: 25 August 2011 06:20 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 799 ] 25 August 2011 11:50 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Gisteravond perfecte LND gezien. Hadden volledige 1e cast.

Absoluut zonde dat deze show stopt.

Nog steeds een van de mooiste scores. En na de veranderingen is ook het verhaal logischer. Nieuwe einde is goed voor menig traantje.

  [ # 800 ] 25 August 2011 11:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Fijn dat je zo genoten hebt Jo. Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over het nieuwe slot ?

Ik ga er maar niet teveel over nadenken dat zaterdag de laatste is en ik er niet bij ben ... Zucht

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 801 ] 25 August 2011 01:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Groeten vanuit Londen… Ik zit er vrijdag.. Tot nu toe Journey’s End gezien (dikke strot, prachtig, onvergetelijk) en een absoluut verrukkelijke Crazy for You. Betwixt zie ik vanmiddag, vanavond One Man Two Guvnors, morgen dus LND, Zaterdag Ghost en Betty Blue Eyes, zondag Road Show. Wat een genot!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 802 ] 25 August 2011 06:29 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Ik zit zaterdagavond in de zaal, verslag volgt hier maandag…

  [ # 803 ] 26 August 2011 03:04 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  27
Geregistreerd  2011-08-06

Dankje Theo naar deze pagina’s was ik eigenlijk op zoek 😉

Even los. wat de Australische versie betreft
zolang ik hem niet gezien heb (en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren) kan ik alleen maar puur mijn mening geven en ik heb zeer gemengde gevoelens over deze versie.
van de beelden die ik tot nu toe zag ben ik erg onder de indruk vooral bij ‘The Coney Isle Waltz’.
maar het voelt gewoon niet meer als Love Never Dies… wanneer ik LND hoor zie ik meteen de oorspronkelijke Londense versie voor me. Waar ik mij ook enorm aan erger is het trio. hun rol is niet gigantisch maar toch stoor ik mij aan het Australische trio en dan leg ik de nadruk op Fleck. Het trio van Londen is mysterieus , subtiel en heeft een licht gotic gehalte. ze passen perfect qua stijl en karakter bij The Phantom. Het trio van Australië geeft mij eerder het kermis/circus-artiesten gevoel en ik heb de indruk dat ze minder bij The Phantom horen.
Wat ik ook meteen kwijtwil is het kostuum dat Christine draagt tijdens de titelsong ‘Love Never Dies’ eveneens het decor. Zwart is zeker niet het kleur dat ik voor mij zie wanneer ik ‘Love Never Dies’ hoor en is het eenvoudige podium-decor in Londen niet veel meer passender dan pauwenveren ?? Het podiumdecor doet me dan ook weer meer denken aan The Phantom of the Opera (Think of me)
De scéne van ‘The Beauty Underneath’ ziet er dan wel weer erg spectaculair uit maar het geeft mij weer niet het LND gevoel.
Ik mis in het geheel de special effects , de indrukwekkende projecties en gewoon het feit dat LND zijn wereldpremiére in Londen maakte. een DVD had ik ook liever gehad van Londen maar naar de Australische LND ben ik ook razend benieuwd !

Misschien als LND zijn wereldpremiére in Australië had gemaakt mijn mening idem geweest zou zijn maar dan met Londen in het negatieve…

[ Gewijzigd: 26 August 2011 03:10 PM by digiPOOF ]
   Handtekening   

We drink your blood and then we eat your soul
Nothing´s gonna stop us, let the bad times roll

  [ # 804 ] 26 August 2011 07:52 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Hallo Theo,

Inderdaad jammer dat jij het niet meer kunt zien.

Ga proberen het slot te beschrijven (weet niet wat na de veranderingen nog nieuw is behalve het allerlaatste stukje)..

Meg ontvoert Gustav en wil hem verdrinken. Dan verschijnen Phantom, Chrisina en Giri. Neg vertelt wat ze allemaal voor Phantom heeft gedaan en dreigt zelfmoord te plegen. Phantom weet haar te kalmeren. Vertelt dat dingen verandert zijn door terugkeer Christine. Meg is boos over ‘Always Christine’ en per ongeluk gaat haar pistool af. Terwijl Phantom bij Christine knielt verlaten Giri, Meg en Gustav het podium. Phantom en Christine zingen elkaar toe (volgens mij veel korter dan 5 mei verleden jaar). Dan verschijnen Raoul en Gustav. Phantom maakt plaats. Christine vertelt dat Phantom echte vader is. Raoul geeft Gustav ruimte om naar Phantom te gaan. Phantom doet masker af en zingt met gebroken stem Love Never Dies. Gustav, eerst afstandelijk, zingt vervolgens Look with your Heart en geeft Phantom omhelzing.

Zoals je weet ben ik geen schrijver maar een prater. Bel of mail me voor meer toelichting.

Ga er van uit dat Jacco en Wim een perfecte avond hebben en mooie verslagen zullen afleveren.

Jo

[ Gewijzigd: 26 August 2011 07:57 PM by Jo ]
  [ # 805 ] 26 August 2011 10:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Alleen het allerlaatste stukje met zingen is nog aangepast. Bij mij sloot het doek zonder zang.

Verder kan ik me in veel van wat DigiPoof zegt vinden.
Coney Island is voor freaks maar dat betekend niet direct een circus. Hoewel de opening erg mooi is met het carrousel en de vele lichtjes, zijn de karakters inderdaad vrij vrolijk.

Ik vind Christine in de pauwencreatie ook niet alles. De japon die ze in London aan heeft geeft een romantisch gevoel en is op het eerste oog simpel maar als je beter kijkt zit er zo veel detail in. En die scène zelf gaf mij zo ontzettend veel spanning, zelfs bij de tweede keer. Heel simpel qua scenery maar voor mij stond het als een huis!

Het enige gekke vond ik, dat je er pas laat achter komt wat die twee rare “schotels” voorstellen in de Phantom scène Till I Hear You. Dat was eerst denk ik niet als opening en daardoor zag je al wat het was. Stoorde verder niet.

Ik zag op YouTube reacties dat een schilderij beter is dan de pop, maar in POTO heeft hij ook een Christine pop, dus voor mij een logish iets.

Ik kijk uit naar de dvd! 😊

[ Gewijzigd: 26 August 2011 10:38 PM by 0 ]
  [ # 806 ] 27 August 2011 08:01 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Oké bedankt Jo voor het plaatsen van je toelichting. Het lijkt me dat het zo met de toevoeging van de muziek inderdaad veel beter is afgerond. En ook bijzonder dat de Phantom zijn masker weer af doet. Dat was bij de eerste versie wel zo maar dat is er bij latere versies weer uitgehaald.

Erg jammer dat vanavond voor de Londense versie het doek valt en ik baal enorm dat ik er niet bij ben. Ik heb de voorstelling een keer of tien mogen zien en hoewel een speeltijd van anderhalf jaar in de huidige tijd best lang is voor een musical had ik ‘Love Never Dies’ graag meer succes gegund. We zijn benieuwd hoe het allemaal verder gaat 😊

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 807 ] 27 August 2011 10:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Well, sleep, no sleep, voice, no voice, it’s all ending today. Going to enjoy myself regardless. It’s been over three years for me from the first day of workshops, creating this part and being part of the process. Unbelievable talent has come and gone with this show and I’m a better man for having gone through it. Then there is the unbelievable support for the show and for myself. I am forever grateful

Ramin Karimloo op Twitter

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 808 ] 27 August 2011 12:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

zucht….straks is de laatste keer echt geweest, wat had ik LND graag nog een keer willen zien.
Ik ben benieuwd naar de melbourne versie op dvd maar had stiekem ook gehoopt op de londen versie.
Maar we zullen zien of de gehele versie ipv clipjes me wel weet te pakken.

  [ # 809 ] 28 August 2011 05:26 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

“This is probably the sadest day in my life” zei Webber in zijn speech na de voorstelling. Wil toch al wat zeggen. Morgen een uitgebreid verslag!

  [ # 810 ] 28 August 2011 09:09 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik zal ook wat schrijven over de voorstelling van vrijdagavond..

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

‹ First  < 52 53 54 55 56 >  Last ›
54 of 64