55 of 64 | ‹ First  < 53 54 55 56 57 >  Last ›
Love Never Dies (Phantom 2)
  [ # 811 ] 29 August 2011 06:42 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Wie altijd al eens wou weten hoeveel lawaai tweeduizend mensen kunnen maken door uit volle kracht in hun handen te klappen, kon afgelopen zaterdag terecht bij de laatste voorstelling van “Love Never Dies” in het Londense Adelphi Theatre. Een uitzinnige menigte kwam er in een uitverkochte zaal afscheid nemen van hun lievelingsproductie, die achttien maanden te zien was.

Op posters in de ondergrondse gangen van de metro werd het afscheid aangekondigd met de slagzin “MUST END”, wat op z’n minst suggereerde dat men wel wou doorspelen, maar dat er een andere productie stond te dringen op de kalender. In werkelijkheid kwamen er veel te weinig mensen kijken naar de show, waardoor het theater soms maar voor de helft gevuld was.

De redenen daarvoor kunnen op vele vlakken gevonden worden. Op dit moment is er bijvoorbeeld weinig interesse in de wat meer drama-achtige musicals. De diepmenselijke emoties uit “Phantom” en “Les Mis” blijven volk lokken, maar enkel en alleen omdat ze zo bekend zijn. Andere langlopende musicals vallen nagenoeg allemaal als feel-good “Mamma Mia”-klonen te bestempelen.

Verder is het ook marketing-technisch een stuk moeilijker om een vervolg op een al bestaande musical verkocht te krijgen. Alhoewel je LND als op zichzelf staand stuk kan bekijken, mis je toch veel dingen als je het origineel niet kent. Toeristen die naar musicals komen kijken (en dat is in Londen toch de overgrote meerderheid) kiezen vaak 1 show uit, en dan liggen de kansen voor LND zowiezo lager.

Nog meer redenen? Jazeker. De productie was zoveel jaren in voorbereiding, dat Webber torenhoge verwachtingen creëerde. Veel van de technische snufjes die waren beloofd, haalden de show nooit. Er was geen wauw-moment, zoals bijvoorbeeld de vallende kroonluchter. Uiteindelijk bleef het decor en de uitvoering redelijk eenvoudig voor wat zo’n mega-productie moest worden.

Webber werd - als we hem mogen geloven - ook op het verkeerde moment ziek. Hij moest veel zaken uit handen geven en dit resulteerde in een belabberd artwork en een slecht script, dat met haken en ogen in elkaar zat. Critici hadden gelijk: de show zoals deze vorig jaar in première ging, had nooit het daglicht mogen zien. Veel werd goedgemaakt bij de re-write door Bill Kenwright, maar toen was het al te laat om de boel nog recht te trekken.

De fans kregen tijdens de laatste tien voorstellingen overigens nog een kleine wijziging te zien. Op het einde van de show, wanneer Raoul en Gustave rond Christine zitten, neemt de Phantom zijn masker af en zingt hij heel ingetogen en stilletjes het refrein van “Love Never Dies”. Daarna knuffelt Gustave hem. De show dooft hiermee nog altijd wat uit, maar je hoort nu tenminste nog wat muziek in plaats van alleen maar krijsende meeuwen.

Kreeg het publiek zaterdagavond de beste show uit de hele reeks te zien? Neen, zeker niet. Alhoewel iedereen zang-technisch het beste van zich gaf, kwam verhaal-technisch de boel wat te verzanden. Iedere scène werd immers afgesloten met een heel lang applaus van het publiek. Dit gaf met name op twee momenten een wat vreemd effect. Na “Love Never Dies” ging het publiek rechtstaan en bleef het applaus maar duren, waardoor de voorstelling met een bevroren Christine vastliep. Ook de afscheidskus in de laatste scène kreeg een open doekje; toch wat ongepast op dat moment.

Na de voorstelling werden er bloemen op het podium gegooid en kwam onder een oorverdovend applaus een schuchtere Webber tevoorschijn. Hij vertelde dat dit wellicht de meest droevige avond uit zijn leven was, en dat hij niet wist of hij moest huilen of lachen omdat de reacties in de zaal zo overweldigend positief waren.

Het feit dat Webber nadrukkelijk Bill Kenwright bedankte in zijn speech, en hoopvol liet doorschijnen dat de show wellicht “never dies”, geeft de geruchten dat er een tourversie komt in Engeland, weer vleugels. En dat is maar goed ook, want de muziek van LND hoort bij het beste wat Webber ooit heeft geschreven. De show verdient absoluut een tweede kans.

En het buitenland? Het idee om wereldwijd drie dezelfde versies op hetzelfde moment te lanceren, is nooit uitgevoerd. We weten op dit moment enkel dat de Australische versie ook volgend jaar nog te zien zal zijn. De volgende vraag is dan meteen: what about Holland? Het is op z’n minst merkwaardig te noemen dat zowat alle musicals van Stage Holding intussen al twee keer de revue zijn gepasseerd, buiten “The Phantom of the Opera”. Als je weet dat dit nog steeds de meest succesvolle show is die ooit in Nederland speelde, zou het dus best kunnen dat er ergens iemand het plan heeft om meteen na een nieuwe “Phantom” met een Nederlandse “Love Never Dies” te gaan touren. Wait and see…

[ Gewijzigd: 29 August 2011 06:46 AM by Musical Wim ]
  [ # 812 ] 30 August 2011 07:22 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Ik werd vandaag wakker met een mooi artikel van Jacques d’Ancona over Love Never Dies in het Dagblad van het Noorden. Enkele citaten:

Lloyd Webber redt het niet met ‘Pahntom II’

Zestien maanden heeft Het spook van de opera geloofd in een riant tweede leven. Het is voorbij met zijn ellende.

Vooropgesteld: LND is een prachtige productie met een adembenemende Christine (Celia Graham) als zangeres en actrice. Geweldig. En al is de mooie man Ramin Karimloo als Het Spook opzienbarend jong voor zijn rol, qua totale bezetting redden wij het op dit niveau niet in Nederland.

Maar de trans-Atlantische overstap naar de VS (Coney Island) werkt niet. Het minpunt is de story van Christine. Zij heeft inmiddels een man en een zoontje en in de confrontatie met een Phantom van vlees en bloed schuilt iets onwerkelijks. Daar wil het publiek niet massaal aan.

Wat mankeert eraan? Er komen scenes voorbij die er nauwelijsk toe doen, er is te weinig echte emotie. Af en toe lijkt het erop dat de makers het even niet meer weten.

Bovendien ritselt het van muzikale cliches - naast sprankelende topnummers van het keurmerk Webber. Zoals de onvergetelijke titelsong, die het in zich heeft toch een hit te worden, ook nu de show niet meer te zien is, behalve in Melbourne en straks in Tokio en Boedapest. Nederland is niet geinteresseerd: Albert Verlinde of Van den Ende hebben zich niet gemeld.

Wat wel klopt zijn de effecten van superieure techniek en belichting, het draaitoneel, de baletten, het ensemble en de shownummers rond een lawaaiig circus.

Lovend is d’Ancona wel over Londens nieuwste aanwinst, Ghost!

Op en top vernieuwend vervaardigd door drie relatief onbekende creatieve mannen. Als het ware gemaakt voor mensen die niet van musical houden. In Ghost gaat Londen los met rookspiegels, enorm high tech stuntwerk, een meedansend decor plus licht- en beeldeffecten die het fenomeen musical jaren vooruit helpen. Niet te missen. Waarschijnlijk over enkele jaren bij van den Ende Theater.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 813 ] 01 September 2011 10:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Op de website van Andrew Lloyd Webber staat een video van het slotapplaus na de laatste voorstelling van ‘Love Never Dies’.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 814 ] 14 September 2011 11:41 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Op dit moment word in aanwezigheid van Andrew Lloyd Webber ‘‘Love Never Dies’’ gefilmd in Melbourne voor een DVD / BLUE RAY release in februari 2012.

Volgens de officiële Facebook pagina van de Australische ‘‘Love Never Dies’’ word de show gefilmd met 6 camera`s en uitgebracht door Universal Pictures.

Goed Nieuws!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 815 ] 14 September 2011 01:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Via onderstaande link is een interview met Andrew Lloyd Webber te zien over het filmen van ‘‘Love Never Dies’‘.

http://media.theage.com.au/entertainment/red-carpet/reel-theatre-love-never-dies-captured-on-film-2624367.html

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 816 ] 21 September 2011 05:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Zonde om te zien:
Het gebouw is al weer een week crèmekleurig en het logo staat nu in de steigers om van de gevel gehaald te worden :-(

  [ # 817 ] 28 October 2011 06:56 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Ik had gehoopt dat de DVD op 14 februari zou verschijnen.

Moet toch een maand langer wachten.

http://www.amazon.co.uk/Love-Never-Dies-DVD/dp/B005QVR3WG/ref=pd_bxgy_m_h__text_c/280-7566914-6638815

  [ # 818 ] 15 November 2011 05:16 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Afgelopen weekend heb ik de show ‘Love Never Dies’ in Melbourne gezien. Ik heb de show 2x in London gezien (Juli 2010 en Januari 2011) en wilde heeeel graag zien wat het creatieve team in Australie ermee heeft gedaan.

De hele show heeft een andere sfeer, met name door de weergave van Coney. De drie freaks zijn geweldig in trio (en lopen van groot naar klein: de vrouw van het trio is denk ik 1 meter lang) maar minder “griezelig” dan in London. Tijdens het intro van Coney waren er ook kinderen op een draaimolen en een Cupido. Daarentegen was “The Beauty Underneath” wel heel griezelig met spiegel-pilaren waarin allerlei alien-freaks zaten als een soort fetus.

Het decor is prachtig en heel multifunctioneel, met een brug en een helling en een draaischijf die heel slim gebruikt werden. Soms was het podium een beetje vol (het was ook niet extreem groot!). De enige staging die ik echt niet mooi vond was die van de titel song, Love Never Dies. Christine draagt een blauwe, uitbundige jurk terwijl ze staat voor een gordijn met pauwenveren. Het was gewoon te… pauw. Ik weet dat niet iedereen fan is van de London staging (aka - niets op het podium) maar ik vond dat altijd erg mooi en Christine’s jurk prachtig. Nu werd ik afgeleid door de veren.

M’n herinnering is niet goed genoeg om te herinneren of alle muziek hetzelfde was; maar een moment wat ik me niet kon herinneren uit London was toen Phantom uitvond dat Christine in New York was hij, staande op de brug, “I am your angel of music” zong. Kippenvel! Ook heel mooi - “Till I Hear You Sing Once More” zong Phantom op een ronde verhoging met zijn piano erop, en na dat nummer stond hij daar terwijl de verhoging als een chandelier omhoog ging. Hij bleef staan en keek neer terwijl Coney Island zich “voorstelde” - en het was heel sterk dat Phantom alles bestuurde, alles wist…

De cast was erg sterk; we hadden een understudy voor Christine (dit werd netjes omgeroepen aan het begin) maar wat had ze een mooie stem! Ze had ook een hele goede chemistry met het jongetje dat Gustave speelde. Phantom was goed, vooral zingend - de paar zinnen die hij zegt zonder muziek klonken een beetje awkward.

Zeker een aanrader om deze show te zien zodra hij op dvd uit komt!! Een compleet andere ervaring dan London maar zeker niet minder… op sommige punten misschien zelfs sterker. Ik heb in ieder geval echt genoten. Als iemand vragen heeft over de Melbourne productie (die binnenkort naar Sydney verhuist!) dan zal ik proberen die te beantwoorden!!

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 819 ] 15 November 2011 06:36 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Was het maar waar dat er niks op het toneel stond tijdens het titelnummer in London. Dat had ik een stuk mooier gevonden.

  [ # 820 ] 15 November 2011 07:49 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Nouja, bijna niets dan. Vergeleken bij de stellage die hier op het podium stond…

Dit is een slechte foto maar geeft een idee:
http:// i41.tinypic.com/aahzpu.jpg
(je moet de spatie verwijderen - de foto doet vervelend!)

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 821 ] 15 November 2011 10:50 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Leuk om te lezen, kan niet wachten tot hij op dvd komt ben zeer benieuwd, wat ik zag op beelden op youtube vind ik de Love Never Dies titelsong ook wel erg blauw, vind haar jurk wel erg gaaf moet ik zeggen, maar al die pauwenveren aan de achtergrond is een beetje teveel. Soms is less is more laten we maar zeggen.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 822 ] 30 November 2011 11:41 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Nog een voorproefje voor de DVD! En leuke backstage stukjes 😊

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WaTqx0M5sp8

  [ # 823 ] 30 November 2011 07:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

ik hoop dat die ooit wel in Nederland komt

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 824 ] 31 December 2011 01:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Artwork voor de DVD. Beetje jammer van het Swarovski-masker maar verder erg mooi.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 825 ] 31 December 2011 04:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ziet er een beetje uit als een B film… Maar we houden goede hoop!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

‹ First  < 53 54 55 56 57 >  Last ›
55 of 64