1 of 2 |  1 2 > 
Nominaties Sentimento Awards bekend
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2007-03-22

(Novum) - Het ensemble van de musical ‘Grease’ is genomineerd voor een Sentimento Award. Ook de ensembles van de musicals ‘Cats’, ‘Chess’ en ‘Rembrandt’ maken kans op de prijs, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt.
Ensemble Grease maakt kans op Sentimento Award

Naast de Sentimento Award voor het beste ensemble, dat een publieksprijs is, zijn er op 14 mei ook prijzen voor de beste alternates en understudies in een musical. Een alternate deelt de rol met de hoofdrolspeler en neemt de rol enkele keren per week over. Een understudy valt voor een hoofdrolspeler in als diegene ziek of verhinderd is.

De uitreiking vindt plaats in Den Bosch, onder leiding van musicalactrice Ryan van den Akker. Tijdens de feestelijke bijeenkomst zijn optredens gepland van onder anderen Bill van Dijk, Celine Purcell en All-Music.

Ik zag dat je op de site ook al zelf kan stemmen en zien wie de genomineerden zijn. Zie ook: http://www.sentimento.nl/item.html&objID=63647

  [ # 1 ] 20 April 2007 05:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik vind het een goed initiatief, maar ik heb dus echt niemand van de genomineerden het afgelopen seizoen gezien :oops: Dat weerhoudt me om te stemmen.

De reden: van de genoemde producties heb ik alleen Chess en Wat Zien Ik gezien. En daar ga ik zonder van de rest te weten niet uit kiezen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 21 April 2007 11:19 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-12-21

Je kan alleen maar stemmen op het beste ensemble want de alternates en understudy’s worden door een vakjury gekozen. En terecht, zo maakt iedereen een eerlijke kans want laten we eerlijk zijn, Grease en The Wiz zijn bij veel meer mensen bekend dan Wat zien ik, Chess of My Fair Lady. Dus geen massaal gestem maar gewoon een keuze van mensen die er verstand van hebben 😉 .

  [ # 3 ] 22 April 2007 12:39 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dat verandert voor mij dan nog niet veel, want Grease en Cats heb ik allebei niet gezien.

Als ik moet kiezen tussen Chess en Rembrandt ben ik geneigd voor Rembrandt te gaan, want Chess vond ik echt slecht…
Maar ten opzichte van Grease en Cats is dat dan weer niet eerlijk.
Ga nog even bedenken of ik het ga doen.


[edit] heb me bedacht en toch gestemd: op Rembrandt.
Chess gun ik het niet, echt álles moet beter zijn geweest dan Chess!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 24 April 2007 11:24 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-12-21

[quote author=“Luna24”]
heb me bedacht en toch gestemd: op Rembrandt.
Chess gun ik het niet, echt álles moet beter zijn geweest dan Chess!

Goed gedaan 8)

Ik ben overigens wel benieuwd wie gaat winnen, bij de dames heb ik een duidelijke persoonlijke voorkeur, Gerrie v.d. Klei als beste Alternate en Suzan Seegers als beste Understudy. Maar bij de mannen vind ik het een stuk moeilijker…...bij de Alternates kan ik niet kiezen tussen Hugo Haenen, Peter Rijnbeek en William Spaaij, en bij de Understudy’s niet tussen Roy Kullick, Marcel Veenendaal en Nélo Schelle.

Ik ben blij dat ik niet in de jury zit 😉

  [ # 5 ] 24 April 2007 11:32 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Hoe zou je eigenlijk, als jurylid zijnde, een understudy / alternate beoordelen? Is het in hoeverre een understudy je de eerste cast doet vergeten? Of enkel zoals je ook een bijrol / hoofdrolnominatie zou beoordelen?

  [ # 6 ] 24 April 2007 11:38 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-12-21

Ik heb geen idee hoe ze dat doen…...ik ga uit van wat ik zie en voel bij iemand….maarja, waarschijnlijk kijk ik anders dan iemand uit het vak.  😉
Hoe zouden jullie dat beoordelen??

  [ # 7 ] 25 April 2007 10:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Margop”]Hoe zouden jullie dat beoordelen??

Alsof diegene de rol als eerste cast had gespeeld.
Eventueel rekening houdend met het feit dat de alternate/us niet zo vaak is opgegaan en dus een “achterstand” ten opzichte van de op elkaar ingespeelde rest cast heeft.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 8 ] 25 April 2007 10:54 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-12-21

Ja, ik denk dat dat de beste manier is om te beoordelen.

Ik vind het overigens super dat deze awards er zijn, natuurlijk wordt er bij het Duimen Gala en het MAG ook aandacht aan de alternates/understudy’s besteed, maar wat extra aandacht voor deze kanjers en voor de ensembles kan zeker geen kwaad. Zonder hun zouden er (bijna) geen musicals zijn!!!! 😉

  [ # 9 ] 07 May 2007 10:48 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-12-21

Zo, nou we allemaal weten wie er genomineerd zijn voor de Musical Awards wil ik toch nog even aandacht vragen voor de Sentimento awards…...  . Wie vinden jullie de winnaars?

Mijn lijstje:

Beste vrouwelijke alternate:
Regi Severins of
Gerrie v/d Klei

Beste mannelijke alternate:
Peter Rijnbeek of
William Spaaij (Al vind ik Hugo ook erg goed)

Beste vrouwelijke understudy:
Suzan Seegers :roos: 

Beste mannelijke understudy:
Nélo Schelle

Beste ensemble:
Grease

Wij zijn erbij op 14 mei, zijn er nog meer mensen van hier aanwezig?

  [ # 10 ] 14 May 2007 10:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Uitslag:

Beste ensemble: Grease
Beste u/s v: Penny Vos
Beste u/s m: Marcel Veenendaal
Beste alternate v: Hilke Bierman
Beste alternate m: Hugo Haenen

[ Gewijzigd: 14 May 2007 10:16 PM by Klaske ]
  [ # 11 ] 14 May 2007 10:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Klaske - 14 May 2007 10:00 PM

Uitslag:

Beste ensemble: Grease
Beste u/s v: Penny Vos
Beste u/s m: Marcel Veenendaal
Beste alternate v: Hilke Bierman
Beste alaternate m: Hugo Haenen

Penny vos voor Grisabella neem ik aan? welke rol had Marcel? En was Hilke genomineerd voor Nel of Greet?

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 12 ] 14 May 2007 10:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Voor Grisabella inderdaad, Marcel voor Vogelverschrikker en ik geloof Hilke voor Greet.

  [ # 13 ] 14 May 2007 11:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Vanavond geweest.

De uitreiking van de Sentimento Awards in deze vorm staat volgens mij nog in de kinderschoenen, maar met enige vraagtekens was het best een leuke show, met optredens waarbij de link naar musical regelmatig ver te zoeken was (hoewel Marleen van der Loo een carriere als leadzangeres bij een band aan zich voorbij heeft laten gaan en ik van top tot teen kippenvel had bij het Tarzanduet van Brigitte en John).

Wellicht gaan ze het volgend jaar weer zo doen.
Maar wil Ryan van den Akker het dan alsjeblieft niet meer presenteren???

[ Gewijzigd: 14 May 2007 11:35 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 14 ] 15 May 2007 12:45 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-12-21

Luna24 - 14 May 2007 11:26 PM

Vanavond geweest.

De uitreiking van de Sentimento Awards in deze vorm staat volgens mij nog in de kinderschoenen, maar met enige vraagtekens was het best een leuke show, met optredens waarbij de link naar musical regelmatig ver te zoeken was (hoewel Marleen van der Loo een carriere als leadzangeres bij een band aan zich voorbij heeft laten gaan en ik van top tot teen kippenvel had bij het Tarzanduet van Brigitte en John).

Wellicht gaan ze het volgend jaar weer zo doen.
Maar wil Ryan van den Akker het dan alsjeblieft niet meer presenteren???

Ik heb het ook zo ervaren en inderdaad, laten we hopen dat het volgend jaar door iemand anders wordt gepresenteerd.  :lelijk:

  [ # 15 ] 15 May 2007 09:26 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2004-12-04

Ik ben gisterenavond naar de Sentimento awards geweest.
Op zich een leuke avond,maar ze moeten nog een hoop leren.

De avond werd gepresenteerd door Ryan van den Akker, dat is al iets wat ze moeten leren, een andere presentatrice!
Zingen kan ze erg goed, maar presenteren…....
Ze haalde alle namen van de genomineerde door elkaar, ze was zo nieuwsgierig naar wat mensen verdienen, en waar ik me het meest aan ergerde….ze liep op elke man te g**len!!!!
opmerkingen als : Lekkere stukken op toneel…je ritsje is open schat, lekkere krullen kerel…ik vond het vreselijk!

de winnaars…

Beste Vrouwelijke Alternate
Hilke Bierman als Blonde Greet (Wat Zien Ik?!)

Beste Mannelijke Alternate
Hugo Haenen als Professor Higgins (My Fair Lady)

Beste Vrouwelijke Understudy
Penny Vos als Grisabella (Cats)

Beste Mannelijke Understudy
Marcel Veenendaal als Vogelverschrikker (The Wiz)

Beste Ensemble
Grease Ensemble


Ik persoonlijk vind het erg jammer dat Suzan Seegers niet gewonnen heeft,maar dat is puur mijn mening.

en Hugo…ik gun het die man, hij is zo geweldig als Higgins!!!!!
Ik had niet kunnen kiezen tussen hem en Peter Rijnbeek ( die een gaaf jasje aan had!)Ik vond het erg leuk dat alle genomineerden op het podium werden gehaald, kort gesprekje ( over salarissen , waarom niet mooie vragen!!)  en dan de bekendmaking. Na ontvangst van beeldje was het helaas zo van: ja leuk en nu terug naar je plaats…
Had naar mijn idee wel wat subtieler gekunt

De optredens tussendoor, Celine Purcell en Marleen van der loo zongen prachtig, alleen jammer dat hun nummers niks met musical te maken hadden.
Ook trad All Music op, ze klinken erg goed samen!
En een vreemd bandje Yellow Pearl…totaal niet mijn ding,en geloof ook niet voor de rest van de zaal.
John en Brigitte zongen samen “voor het eerst” uit Tarzan,klonk erg goed,alleen jammer dat het geluid veel en veel te hard stondwaardoor het op mij soms bijna schreeuwrig overkwam.
Ryan zong zelf ook een paar nummers wat erg goed klonk!
Ook was er een optreden van de cast van de fabeltjeskrant,en ben erg nieuwsgierig geworden, het klonk zo ontzettend leuk…ze zongen het nummer Willem met de waterpomptang…echt zo goed gedaan!!!

Na afloop persfoto’s maken, helaas was het een gigantisch zooi en liep alles en iedereen over het toneel, tot kleine kinderen aan toe,fans die voor de persfotograven langs liepen.
Nu heb ik ook regelmatig “illegaal” op een toneel foto’s gemaakt,maar heb niet de mensen die er voor hun “werk “waren voor de voeten gelopen, misschien dat ze de volgende keer daar ook beter op kunnen letten en perskaarten kunnen uitdelen of iets dergelijks.
In ieder geval toch wat mensen op de foto kunnen zetten en af en toe ff geklets met oa Juffrouw Ooievaar, die duidelijk nog aan dit gebeuren moest wennen :lol
Vanavond of morgen staan de foto’s van me op http://www.musicalparadijs.nl

[ Gewijzigd: 15 May 2007 09:34 AM by Carin ]
   Handtekening   

Voer eendjes, geen oorlog.

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ 1e Musical      Vervoer ››