1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
Welkom op het nieuwe Musicalworld
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Welkom op een vernieuwd Musicalworld. Musicalworld bestaat vandaag precies 5 jaar en dat kunnen we natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan.
Vandaar dat Musicalworld een metamorfose heeft ondergaan. We zetten de belangrijkste veranderingen even op een rij.

Musicalworld

Homepage
De homepage heeft een nieuwe indeling gekregen. Daarnaast zijn er ook een aantal dingen toegevoegd zoals een poll,  last minute kaartenacties en een balk bovenaan de pagina waarin speciale aandacht besteed kan worden aan interviews, interessante artikelen etc. Ook zijn er meer mogelijkheden tot interactie: je kunt zelf aangeven welk nieuws jij belangrijk vindt en je kunt ook direct reageren op deze berichten.

Database
Om al het nieuws, (achtergrond) artikelen, foto’s, interviews etc. rondom een productie zo overzichtelijk mogelijk te houden, hebben alle producties een zogenaamde ‘productiepagina’ gekregen. Daarop vind je niet alleen alle nieuws gerelateerde items, maar ook bv. volledige cast en creative lijsten en een overzicht van alle foto’s. Daarnaast is er de mogelijkheid om jouw mening over die productie op de pagina neer te zetten.
Ook acteurs en actrices hebben hun eigen pagina gekregen met daarop o.a een uitgebreide biografie en foto’s.

Nieuws melden
Musicalworld probeert zo volledig mogelijk te zijn in haar informatie. Maar we beseffen dat dit met een relatief klein team niet altijd mogelijk is. Mocht je zelf een nieuwsbericht willen doorgeven, log dan in met je gebruikersnaam en klik in je profiel op “nieuws melden”. Op deze manier worden wij direct op de hoogte gesteld van je bericht en kunnen we snel dit nieuws delen. Uiteraard vindt er wel een eindredactie plaats op de geplaatste nieuwsberichten en behouden we het recht om nieuwsberichten aan te passen of niet te plaatsen.

Forum
Het forum heeft ook een kleine metamorfose ondergaan. Zo zijn er een aantal nieuwe functionaliteiten en zijn sommige functionaliteiten verdwenen. Kijk de komende dagen gewoon even rustig rond en je kunt bepaalde functionaliteiten natuurlijk altijd testen op het forum zelf bij ‘Over Musicalworld’.
Belangrijk om te vermelden is dat leden even hun profiel moeten aanpassen. Sowieso vanwege je avatar, maar ook willen wij graag adresgegevens in verband met prijsvragen. Je gegevens blijven uiteraard vertrouwelijk en zijn niet zichtbaar voor andere leden.

Musicalworld introduceert de Theaterpas
Inloggen op Musicalworld gaat vanaf nu met behulp van de Theaterpas. Op dit moment geldt de theaterpas alleen nog voor Musicalworld, maar in de toekomst zal deze pas toegang geven tot andere websites die zijn aangesloten bij de Theaterpas. Met deze virtuele pas heb je toegang tot leuke en unieke dingen die voor anderen verborgen zijn. Denk hierbij aan interviews, foto’s, mp-3tjes etc.
Voor de huidige leden zullen de accounts automatisch worden omgezet in een theaterpas. Voor meer informatie over de Theaterpas kijk je op http://www.theaterpas.nl.

Bij deze willen we dan ook zeker producenten en collega-sites uitnodigen om deze site te bekijken om te zien hoe wij in de toekomst beter kunnen samenwerken!

Lustrum prijsvraag
Bij een feestje horen natuurlijk ook cadeautjes. Daarom hebben we speciaal voor ons 1e lustrum een leuke prijsvraag kunnen organiseren waarbij toegangskaarten te winnen zijn voor verschillende voorstellingen. Om te beginnen geven we kaarten weg voor ‘Wat Zien Ik?!’, ‘Kuifje’ en ‘the Wiz’. Op de homepage vind je alle informatie hierover

Kortom, een compleet nieuw Musicalworld waarbij een hoop te ontdekken valt. Veel plezier de komende dagen en we zijn uiteraard benieuwd naar de reacties. Kom je foutjes tegen, verzamel deze dan in een apart topic.

Groeten namens het team van Musicalworld;
Ronny, Marilena, Jeroen, Brian en Horst..

[ Gewijzigd: 30 April 2007 10:10 AM by Ronny ]
   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 1 ] 30 April 2007 11:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Hoera voor Musicalworld allereerst! Laten we er nog 5 jaar bij plakken!

En verder natuurlijk hoera voor Ronny (en de andere Mod’s/Admin’s) die er zoveel tijd en werk in stoppen! Goed gedaan hoor jongens!

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 2 ] 30 April 2007 11:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Gefeliciteerd met het 5 jarig bestaan van MW!
Ziet er hier goed uit 😉

Ik vind vooral die theaterpas en dat je een reactie kan toevoegen op nieuwsberichten interessante nieuwe mogelijkheden *maar mist nu een thumbs poppetje bij de emoticons :tong: *

Maar goed, “morgen” ga ik uitgebreid verder kijken; hopelijk is het dan niet meer zo overbelast.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 3 ] 30 April 2007 11:39 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Lieve Marilena,beste Ronny & andere Moderators!

Gefeliciteerd met jullie eerste 5 jaar MW!
Ik ben trots dat ik mij tot 1 van de stamgasten mag rekenen 😉

Ga zo door!

Groetjes Niels

  [ # 4 ] 30 April 2007 11:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

HOERA!! Nu Heidi eindelijk ontdekt heeft hoe ze in moet loggen, kan Heidi eindelijk de derde zijn om te feliciteren met deze nieuwe site!!

(edit: de vierde)

En maar wachten en maar wachten (en chatten op de under construction site en Ronny plagen; heb ik je erg nerveus gemaakt?), maar daar zijn we weer!!

Allereerst VAN HARTE GEFELICITEERD MET DIT ONGELOOFLIJK VELE WERK!!!!

Klokslag 0.00 uur was de site terug online: ik heb inmiddels al eens rond gekeken en ik moet zeggen: ik herken het niet meer terug. De overzichten met artiesten en producties vind ik een geweldige verbetering! het “krantachtige” van de homepage is nu nog een beetje wennen, maar wordt na gewenning vast overzichtelijk; en nu ik snap wat de theaterpas is, vind ik dit briljant bedacht! Jullie eigen vondst?

Ik kan zo nog even doorgaan, heb ook nog wel wat vragen (wat bijv. betekent “negeer lid”, geef je dan een signaal af om iemand van de site te bannen? of de karakters die onder aan mijn bericht meetellen: wat als ik een verslag wil posten, kan ik dan beter op “rapporteren” klikken?)
Maar het meeste zal zich in de loop van de tijd wel wijzen.
Ik ben ook heel benieuwd of ik direct verslagen kan posten vanuit “word” of dat ik dan problemen met de broncodes ga krijgen… ik ben heel benieuwd…

Gelukkig heb ik deze week vakantie, dat wordt weer een heerlijk digitief weekje :-D

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 30 April 2007 11:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Luna24 - 30 April 2007 11:41 PM

HOERA!! Nu Heidi eindelijk ontdekt heeft hoe ze in moet loggen, kan Heidi eindelijk de derde zijn om te feliciteren met deze nieuwe site!!

Ik had hetzelfde, Musicalworld vond mijn paswoord ineens te kort… 😉

Van harte gefeliciteerd met die vijf jaar Musicalworld, waarvan ik volgens mij de helft lid ben ongeveer. De site ziet er puik uit en dat jullie daar zomaar die prachtige koninginnedag voor hebben opgegeven getuigd van hoe begaan jullie er mee zijn…

Ik ben trots op jullie!

[ Gewijzigd: 30 April 2007 11:59 PM by Lance ]
  [ # 6 ] 30 April 2007 11:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Wij moeten zelf ook nog even wennen hoor, maar daar gaan we met zijn allen wel uitkomen. Even antwoorden op je vragen:

Luna24 - 30 April 2007 11:41 PM

Ik kan zo nog even doorgaan, heb ook nog wel wat vragen (wat bijv. betekent “negeer lid”, geef je dan een signaal af om iemand van de site te bannen?

Met “negeer lid” kun je ZELF een lid negeren. De berichten van die persoon worden dan gewoon niet aan je getoond. Wil je het een lid later toch nog laten proberen dan kun je bij je instellingen (hier of op Theaterpas.nl) dit overzicht bijwerken.

Luna24 - 30 April 2007 11:41 PM

of de karakters die onder aan mijn bericht meetellen: wat als ik een verslag wil posten, kan ik dan beter op “rapporteren” klikken?)

Het aantal karakters staat los van rapporteren. Het aantal karakters staat standaard op 6000 ingesteld, blijkt dit in de praktijk niet te werken voor ons, zal ik dit verhogen. Maar het ontlast de server een beetje…
Rapporteren doe je als je bijvoorbeeld een bericht ziet dat niet op MW thuis hoort. Dan klik je op rapporteren en je kunt precies aangeven wat er mis mee is. Zo wordt het beheer voor ons iets makkelijker.

Luna24 - 30 April 2007 11:41 PM

Maar het meeste zal zich in de loop van de tijd wel wijzen.
Ik ben ook heel benieuwd of ik direct verslagen kan posten vanuit “word” of dat ik dan problemen met de broncodes ga krijgen… ik ben heel benieuwd…

Daar ben ik ook benieuwd naar 😉

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 7 ] 30 April 2007 11:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Dank jullie wel voor de felicitaties!
Het is enorm hard werken geweest de afgelopen tijd, je wilt niet weten hoeveel tijd het heeft gekost om alle producties en acteurs in het systeem te zetten (en dan hebben we naar mijn gevoel nog niet iedereen, maar de database wordt de komende maanden meer aangevuld). Ook het omzetten van alle artikelen naar het nieuwe systeem was een helse klus. Maar goed we hebben de deadline gehaald.

het concept van theaterpas komt inderdaad van ons, ronny heeft dat idee bedacht en ontwikkeld en we hopen daar zo snel mogelijk verder mee gaan.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 8 ] 30 April 2007 11:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Nou mensen, ik heb hard genoeg gewerkt vandaag, ik ga mijn bed opzoeken. Over 6 uur gaat de wekker…..

ik ben benieuwd naar de reacties morgen…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 9 ] 30 April 2007 11:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb een speciale Congrats-avatar voor jullie gemaakt :-D

Alleen werken de smileys nog niet echt. En ik merk ook dat ik niet kan quoten zonder eerst in de hotmail op de forumabbo-link te hebben geklikt. Heel raar.

Ben nu mijn profiel opnieuw aan het bijwerken en daarna de forumtopics bijlezen en daarna iets schrijven over The Last Five Years en daarna nog iets over laatste Beauty en en en…
Hoe kom ik nu naar bed?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 01 May 2007 12:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1062
Geregistreerd  2002-08-04

Op naar de volgende 5 jaren zou ik zeggen!  Ronny & Marilena hebben de afgelopen weken/maanden - maar ook de voorbije 5 jaar - er echt verschrikkelijk veel tijd ingestoken om de nieuwe Musicalworld en de Theatepas op poten te zetten. Ze zijn er ingeslaagd om Musicalworld in 5 jaar uit te bouwen tot de grootste en populairste musicalsite van Nederland & Vlaanderen en dat doen niet veel mensen hun na. Dus een applausje voor hun van mij is wel op zijn plaats!!

Ik vind het ook heel leuk dat er toch een aantal mensen wakker zijn gebleven om de nieuwe layout te bekijken en ben net als Marilena benieuwd naar de verdere reacties morgen.

   Handtekening   

Justice Is Lost, Justice Is Raped, Justice Is Gone
Pulling Your Strings, Justice Is Done
Seeking No Truth, Winning Is All
Find it So Grim, So True, So Real

  [ # 11 ] 01 May 2007 01:17 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dat had ik nog willen zeggen: de concepten voor de nieuwe site lagen vast al een tijdje klaar, want zo’n database artiesten met actuele foto’tjes schud je niet in een half weekend uit je mouw.

Ik vind het méér dan geweldig en als het jullie ook echt lukt middels de theaterpas verschillende sites aan deze site te linken, dan zijn jullie BIG en Musicalworld Rules dan :D!
Dan heb je een overkoepelend orgaan boven een uiteenlopend aantal andere sites en staan jullie aan het hoofd. Goh; je wordt nog hoofd van een multi-national 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 01 May 2007 01:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Luna24 - 01 May 2007 01:17 AM

Dat had ik nog willen zeggen: de concepten voor de nieuwe site lagen vast al een tijdje klaar, want zo’n database artiesten met actuele foto’tjes schud je niet in een half weekend uit je mouw.

Ik vind het méér dan geweldig en als het jullie ook echt lukt middels de theaterpas verschillende sites aan deze site te linken, dan zijn jullie BIG en Musicalworld Rules dan :D!
Dan heb je een overkoepelend orgaan boven een uiteenlopend aantal andere sites en staan jullie aan het hoofd. Goh; je wordt nog hoofd van een multi-national 😉

Leuk zo’n een-tweetje in de nacht. Maar goed, we blijven on-topic:

Ik ben volgens mij al minstens een maand of acht bezig met de ontwikkeling van deze site. Naast mijn werk en naast het gewone beheer van MW. Dus dit is idd niet iets waar ik gister mee ben begonnen toen de site op slot ging.

Maar ik ben blij dat je enthousiast bent over het concept van Theaterpas, dat ben ik namelijk ook al tijden. En dan toch niks mogen zeggen…  :roll:  Maar niet zozeer omdat het (volgens mij) uniek is in Nederland (of daarbuiten) maar omdat het echt een kwaliteitsslag kan betekenen voor theater op internet en voor jullie.

Ik hoop dan ook dat we de komende tijden hier reacties op gaan krijgen zodat we dit Netwerk ook echt langzaam kunnen gaan uitbouwen.

Maar je moet het niet zien als dat Musicalworld groot wordt. Er kunnen best populairdere sites aansluiten en dan zijn we opeens heel klein in vergelijking. Maar qua beheer staan we gewoon naast elkaar en moeten we er iets van proberen te maken.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 13 ] 01 May 2007 01:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mag ik musicalgerelateerde sites wijzen op de mogelijkheid zich aan te melden voor de theaterpas?

Ik heb nu al een hele lijst met diverse sites waar ik een (ander) account bij heb.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 14 ] 01 May 2007 01:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Luna24 - 01 May 2007 01:30 AM

Mag ik musicalgerelateerde sites wijzen op de mogelijkheid zich aan te melden voor de theaterpas?

Ik heb nu al een hele lijst met diverse sites waar ik een (ander) account bij heb.

Ja hoor, al zou ik het willen (wat in dit geval dus echt niet handig zou zijn) dan zou ik je nog niet kunnen verbieden om iets te zeggen. Maar natuurlijk is het goed als je beheerders hier op wil aanspreken.

Dat betekent overigens niet dat we elke site zullen aansluiten. Er gaat best wel veel werk in zitten per site, dus we zullen wel selectief moeten zijn. Of het moeten verspreiden over een bepaalde periode…

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 15 ] 01 May 2007 01:45 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik neem aan dat jullie de sites die zich aanmelden ook wel zullen screenen of ze echt geschikt zijn en/of aan bepaalde voorwaarden voldoen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6
‹‹ Test!      Faq vernieuwd Musicalworld ››