2 of 2 |  < 1 2
Lion King London
  [ # 16 ] 19 January 2012 10:16 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2012-01-19

Bad show? Wat heb je te kijken? Het is verbazingwekkend! Ik zie The Lion King weer volgende week!

Edit: we are keeping a close eye on spammers. Dont try. You will be banned.

[ Gewijzigd: 19 January 2012 08:07 PM by Ronny ]
  [ # 17 ] 19 January 2012 01:31 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb de vele malen dat ik Londen bezocht ook geen behoefte om de show te zien, maar kan me voorstellen dat het een aansprekende show blijft voor first-timers. Ik heb de show meer dan 10 jaar geleden in Londen gezien, en vond m toen best mooi. Ik heb een geweldige cast aan het werk gezien in Los Angeles (ook dat zal wel een jaar of 10 geleden zijn denk ik) en een uitermate teleurstellende cast in Nederland. De herhalingswaarde van de show vind ik erg laag. Ook het aankomende Londen-bezoek is Lionkingloos.

  [ # 18 ] 19 January 2012 01:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik ben een keer betaald geweest en een keer hadden we gratis kaarten op het werk.

Het probleem is denk ik dat ze vaak acteurs hebben die van origine niet uit het land zelf komen voor de main leads. Je hoort het natuurlijk en de emoties komen minder goed over voor mijn gevoel.

Al met al is de show natuurlijk prachtig om te zien, maar ik heb nu niet de behoefte meer om ‘m nog vaker te zien. Nog een klein ding is dat ze alles geven in de opening, waardoor het daarna minder “WOW” is.

  [ # 19 ] 19 January 2012 01:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik heb de show in 2008 in London gezien. Daarvoor had ik hem nog nooit gezien. Mijn vader en ik gingen er eigenlijk alleen maar heen, omdat het zondag was en op zondag is The Lion King de enige musical die speelt. Ik heb me zeker vermaakt tijdens de voorstelling. Maar wat ik zo enorm jammer vind, is dat het begin echt zo geweldig is, het hoogtepunt van de voorstelling. En vervolgens komt niets daar meer overheen. Door dat begin, denk je echt: ‘Jemig, dit gaat me wat worden’! En vervolgens word je alleen nog maar teleurgesteld, omdat het verder allemaal niet zo boeiend is.

En wat specifiek bij die voorstelling en cast ook erg jammer was, was dat de kleine Simba beter was dan de grote Simba.

  [ # 20 ] 19 January 2012 02:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Ik heb de show vorig jaar ‘verplicht’ in Londen moeten zien. Vriendin en ik hadden afgesproken dat we ieders 2 musicals zouden kiezen en zij koos voor The Lion King. Ik heb hem in Nederland bewust niet gezien, omdat hij mij helemaal niet trok (ondanks dat de Disneyfilm 1 van mijn favorieten is). In Londen moest ik dus wel, maar ik heb geen moment spijt gehad dat ik hem niet in Nederland heb gezien. Er zaten absoluut een paar hele mooie momenten in, maar ik kan maar niet wennen aan de masker bovenop het hoofd. Ik vind dat zo nep dat ik me er gewoon aan erger. Ik ben daarna nog een aantal keren in Londen geweest, maar ik zal er niet voor kiezen om weer naar The Lion King te gaan.

  [ # 21 ] 20 January 2012 10:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

AliceLondon - 19 January 2012 10:16 AM

Bad show? Wat heb je te kijken? Het is verbazingwekkend! Ik zie The Lion King weer volgende week!

Edit: we are keeping a close eye on spammers. Dont try. You will be banned.

Meningen zijn best maar om inderdaad hier maar te verkondigen dat TLK gewoon een slechte show is slaat natuurlijk nergens op. Een show die nu meer dan 10 jaar loopt in zowel NY, Londen als Hamburg en elke avond volle zalen trekt. Nee, een slechte show zal dat echt nooit gaan halen. TLK is prima vermaak en ik sluit niet uit dat ik hem binnen een jaar of wat nog eens zal zien in Londen. Een favoriet van mij? Nee, maar het biedt me wel voldoende vermaak voor een leuk avondje.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 22 ] 20 January 2012 01:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Svenn - 20 January 2012 10:34 AM

Meningen zijn best maar om inderdaad hier maar te verkondigen dat TLK gewoon een slechte show is slaat natuurlijk nergens op. Een show die nu meer dan 10 jaar loopt in zowel NY, Londen als Hamburg en elke avond volle zalen trekt. Nee, een slechte show zal dat echt nooit gaan halen. TLK is prima vermaak en ik sluit niet uit dat ik hem binnen een jaar of wat nog eens zal zien in Londen. Een favoriet van mij? Nee, maar het biedt me wel voldoende vermaak voor een leuk avondje.

Ik vind dit eigenlijk een hele goed omschrijving. Ik vind het bij een musical niet altijd belangrijk dat het verhaal heel diepgaand is en dat de teksten en muziek briljant zijn. Natuurlijk helpen die aspecten wel bij het vormen van een beoordeling over een musical. Maar ik heb bijvoorbeeld enorm van We Will Rock You genoten, en ook van Spring Awakening. 2 heel verschillende musicals, totaal niet met elkaar te vergelijken. En toch staan ze allebei hoog in mijn favorietenlijstje om heel verschillende redenen. Bij The Lion King heb ik ook een prettige middag gehad en me best vermaakt met het kijken naar al het spektakel. Heb ik de drang om hem nog eens te zien? Nee, dat niet. Maar aan de andere kant, als ik een keer mee uit genomen zou worden naar die musical, zou ik het niet afslaan. Voor mij is een musical ‘slecht’ wanneer ik in de zaal zit en denk dat ik op dat moment beter thuis zou kunnen zitten om de was te strijken, te studeren etc.

  [ # 23 ] 02 February 2012 01:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

lisaatje - 20 January 2012 01:20 PM

Voor mij is een musical ‘slecht’ wanneer ik in de zaal zit en denk dat ik op dat moment beter thuis zou kunnen zitten om de was te strijken, te studeren etc.

Dit gevoel had ik dus, toen ik de show aan het bekijken was. Maar ik vermoed dat de naam ‘the lion king’ er heel veel aan doet dat de show volle zalen trekt. Het verhaal is mooi, maar daar stopt het voor mij ook wel… . Maar is puur persoonlijk hé.

 < 1 2
2 of 2