1 of 2 |  1 2 > 
Verslag Tarzan, 12-05-2007, matinee.
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Nadat ik op de Carolinafansite van Anouk las dat vandaag de première van Brigitte en John was, had ik al snel besloten dat ik die wou zien.
Aangezien ik Brigitte al super vond als Belle, en John op TV de beste Tarzan vond, moest ik er dus gewoon heen 😉
Helaas kon Anouk zelf niet, en Loet kon ook niet, dus ik besloot alleen te gaan.

Om 10.00 uur TTL gebeld, dus ik zeg:
Ik wil graag 1 kaartje voor vanmiddag voor Tarzan met CJP.
Vrouw: hoeveel kaartjes wou u?
Ik: 1 (Duh dat zeg ik net (dacht ik)).
Vrouw: voor de middag of de avond.
Ik: Middag (heb je poep in je oren ofzo?! (dacht ik weer)).
Toen kwam het hele gezeur of ik een annuleringsverzekering wou (:roll: ik ga vandaag dus nee) of eten bij het restaurant…
En m’n hele adres en de betaal afspraak.
Volgende keer als ik bel zeg ik gewoon:
Ik wil 1 kaartje voor de middagshow van ... (ligt eraan waar ik heen ga), geen annuleringsverzekering, geen restaurant, mijn adres klopt, en ik heb geen creditcard…
Het kost me allemaal veel te duur anders!

Wat ik me opeens afvraag, waarom noemen ze je adres op als je t tà³ch af gaat halen?
Zal wel aan mij liggen 😉

Nou goed, geen a.u. dit keer, dus ik hoefde pas om 12.00 uur van huis om de bus van 12.08u te nemen.
M’n tweede bus kwam al snel, en de tram kwam ook direct, dus ik was al om 12.50u in Scheveningen :shock:
Zo snel heb ik nog nooit gereisd!
Meteen het theater in, kaartje gehaald.
Volgens het TTL vrouwtje zou ik rij 18 zitten.
Kijk ik op m’n kaartje, staat er: rij 21, stoel 18…
Grrr, stom mens!
Ik gevraagd aan de kassa, maar ze hadden niks meer :-(
(later waren er nog 2 plekken in de ring vrij… Maar goed, ik vind dat je toch beter zit in de zaal, dus heb bij acte 2 even 2 meiden gezegd dat die 2 plekken vrij waren, aangezien hun in de ring rij 8 zaten, en 1 van die meiden slechtziend is).
Meisje tegen gekomen die ik kon, en ook Gaby kwam het theater ingelopen.
Even gekletst.
Lol gehad met dat andere meisje.

Goed, en de show begon pas over anderhalf uur, dus ik was een beetje zenuwachtig :schaam
Tsja sorry, was zo benieuwd naar Brigitte en John!!!

Om 14.00 uur even WC bezocht (vond ie gezellig, ik kreeg thee en koekjes en we hebben even bijgekletst) en de zaal in, ik zat weer aan het gangpad, maar nu (spoilertje)
-
-
vlak naast waar Caroline naar beneden kwam!
Leuk dus :-D

Na veel muziek en geklets (van anderen, ik zat lekker stil te wezen en te lezen op het doek), begon het!
Spoilertje:
-
-
Dit keer niet geschrokken!
Ik weet nu hoe je het weet dat de donderslag komt! Als het je het schip hoort kraken komt ie!!!

Jammergenoeg zaten de 2 meiden naast me een aantal keer (HARD) te kletsen, en de mensen voor mij ook (maar dan op normaal volume).
De vrouw voor mij was best lang, dus ik moest heel de tijd om haar heen kijken.
En ze bleef continue bewegen met haar hoofd, dus ik ben de tweede acte op m’n jas gaan zitten.

Goed maar het begin dus, weer super, weer kippenvel :schaam
Sorry ik vind t echt mooi uitgebeeld!
De cast dan nu maar:
Tarzan-John: heel anders dan Ron, maar net zo goed! Zei een keer i.p.v. troep (van de apen) mijn trap, eh troep.
Volgens mij nog ergens z’n tekst kwijt, maar weet t niet zeker.
Mooie stem heeft ie!
Jane-Brigitte: YES, ze heeft een bruine pruik!!!
Ze brengt de grapjes toch iets minder als Chantal, maarrr het was natuurlijk pas haar eerste keer hè, dus komt vast nog goed.
Was vlak voor Tarzan in pak op kwam ook even haar tekst kwijt, maar dat is haar zeker vergeven.
Was trouwens mooi opgelost, Hans zei gewoon nog iets, en John kwam sneller dan normaal op (dat laatste hoorde ik later…).
Ze wist me bij Voor Het Eerst ook kippenvel te bezorgen!
Jemig wat een stem (en samen met John, zo mooi!), en de uithaal was net zo lang en mooi als Chantal en Ron m doen!
Kala-Chaira: vorige keer Britt, nu Chaira.
Wow wat is ze super!
Eigenlijk verder weinig over te melden :schaam
Korchak-Raymond: vind m als ie praat op Jeroen lijken, dus ging twijfelen of ie t toch niet was!
Maar met zingen hoorde ik t wel hoor!
Hij praat-zingt een beetje (wat Hans ook doet).
Tark-Clayton: jaaa, hèhè, weer super natuurlijk!
Yeh, yeh, yeeehhh :-D
Ow heerlijk hoe hij zingt!
Clayton-Arie: weer goed, net als vorige keer!
Prof. Porter-Hans: ook weer goed 😊
Kleine Tarzan-Christian: hij is goed! Hij ar-ti-cu-leert heel erg dui-de-lijk, haha 😉
En hij zingt mooi en zuiver!

En raad is wat er aan het begin van de tweede acte gebeurde?
Spoilertje:
-
-
Ja hoor, weer een aap in m’n haar, en volgens mij dezelfde!
Hij keek om, en keek me echt aan van: volgens mij ken ik jou!
Echt grappig.
En volgende keer mijn haar nog maar beter wassen, want de vlooien zijn er dus nog niet uit :lol:

Rest van de show weer super te gek gaaf, kan niet wachten tot ik weer mag!
Dit lijkt mijn volgende verslaving te worden… :schaam
Na de show heel even naar de a.u. geweest, was druk.
Alleen even mee gegaan omdat dat meisje die ik tegenkwam Brigitte wou zien (en wat wou geven).
Ze was er binnen 10 minuten, dus daarna ging ik naar huis, en lekker thuis eten.
Was op de terugweg trouwens ook sneller thuis dan normaal, omdat ik de laatste interliner (van 18.22u (ja, dan gaat de laatste al :shock:)) had 😊

Dit was t weer.
Tis niet zo’n superboeiend verslag geworden, maar goed, ben er nu eenmaal niet zo’n ster in 😊


(P.S.: had geen zin om de smiley’s aan te passen, heb m zo met de smileycode’s van de Carolinafansite geschreven, dus t staat een beetje vreemd voor hier…).

[ Gewijzigd: 14 May 2007 12:33 AM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 1 ] 14 May 2007 08:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Veertje - 14 May 2007 12:20 AM

Wat ik me opeens afvraag, waarom noemen ze je adres op als je t tà³ch af gaat halen?
Zal wel aan mij liggen 😉

Ze moeten dat allemaal voorlezen (heb ook bij een callcenter gewerkt, voor AZG 😉).

Leuk verslag verder, leuk dat je hebt genoten!

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 2 ] 14 May 2007 10:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Veertje - 14 May 2007 12:20 AM

Goed maar het begin dus, weer super, weer kippenvel :schaam
Sorry ik vind t echt mooi uitgebeeld!

Tis niet zo’n superboeiend verslag geworden, maar goed, ben er nu eenmaal niet zo’n ster in 😊

??waarom schamen dat je het begin van een voorstelling mooi vindt en dan ook nog sorry zeggen dat je het mooi vindt uitgebeeld? begrijp ik helemaal niets van…

  [ # 3 ] 14 May 2007 10:36 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Een interessante cast voor de fans, maar 3 understudies tegelijkertijd op de belangrijkste rollen, zo vroeg in het speelseizoen vind ik wel erg veel.

  [ # 4 ] 14 May 2007 11:11 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik hoorde van meerdere kanten dat ze de eerste 3 maanden geen vrij mochten nemen, maar nu al zo vroeg die alternate premieres en een vriendin vertelde dat ze 26 april was geweest en toen geen Chaira en Jeroen had.

Is dat van die 3 maanden een broodje aap verhaal, of waren er gewoon zieken?

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 5 ] 14 May 2007 11:16 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

gordijntje - 14 May 2007 11:11 AM

Ik hoorde van meerdere kanten dat ze de eerste 3 maanden geen vrij mochten nemen, maar nu al zo vroeg die alternate premieres en een vriendin vertelde dat ze 26 april was geweest en toen geen Chaira en Jeroen had.

Is dat van die 3 maanden een broodje aap verhaal, of waren er gewoon zieken?

nee hoor, dat is geen broodje aap verhaal, ze waren ‘gewoon’ ziek.

  [ # 6 ] 14 May 2007 11:27 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

@ Sophie_mfan: thanks 😊
-
-
En volgende keer ga ik toch zeggen wat ik in m’n verslag zei, gewoon alles opnoemen.
Ik heb elke maand al een hoge telefoonrekening (eigen schuld, i know), maar om dan nog 10 minuten met TTL te bellen (wat dubbel aantikt: 0900 nummer EN mobiele kosten) zie ik niet zo zitten 😉

ookeenmedewerker - 14 May 2007 10:27 AM
Veertje - 14 May 2007 12:20 AM

Goed maar het begin dus, weer super, weer kippenvel :schaam
Sorry ik vind t echt mooi uitgebeeld!

Tis niet zo’n superboeiend verslag geworden, maar goed, ben er nu eenmaal niet zo’n ster in 😊

??waarom schamen dat je het begin van een voorstelling mooi vindt en dan ook nog sorry zeggen dat je het mooi vindt uitgebeeld? begrijp ik helemaal niets van…

Nou ja omdat sommige mensen dat misschien stom vinden.
Kan me dat zo wel voorstellen.


@ Bregje: ik hoorde dat Jeroen last had van z’n rug, dus (als t waar is, en ik geloof dat wel) kon hij echt niet spelen.
Chaira was trouwens 28-04 ook ziek.

@ Jeroen: het is inderdaad wat veel, maar soms is het overmacht 😊

[ Gewijzigd: 14 May 2007 11:30 AM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 7 ] 14 May 2007 11:32 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Veertje - 14 May 2007 11:27 AM
ookeenmedewerker - 14 May 2007 10:27 AM
Veertje - 14 May 2007 12:20 AM

Goed maar het begin dus, weer super, weer kippenvel :schaam
Sorry ik vind t echt mooi uitgebeeld!

Tis niet zo’n superboeiend verslag geworden, maar goed, ben er nu eenmaal niet zo’n ster in 😊

??waarom schamen dat je het begin van een voorstelling mooi vindt en dan ook nog sorry zeggen dat je het mooi vindt uitgebeeld? begrijp ik helemaal niets van…

Nou ja omdat sommige mensen dat misschien stom vinden.
Kan me dat zo wel voorstellen.


veertje, het begin van tarzan is PRACHTIG en van een ongelofelijke inventiviteit. net zoals de hele voorstelling trouwens…

  [ # 8 ] 14 May 2007 11:36 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ja dat is ook zo 😊
Heb je helemaal gelijk in :-D

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 9 ] 14 May 2007 12:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

- Ron Link en Chantal Janzen zongen, als Tarzan en Jane, samen het nummer Voor het eerst uit de musical Tarzan.

Bron : Vara.nl

Als ze allebei ziek waren is het toch raar dat ze zaterdagnacht bij Paul de Leeuw waren ?

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 14 May 2007 12:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Tarzan en Jane zouden toch sowieso niet spelen?
Dus blijft toch wel mijn vraag waarom alletwee tegelijk? Dat dacht ik eigenlijk al toen ik Vera’s berichtje zag dat ze zou gaan en waarom.
Natuurlijk is het voor fans heel leuk, maar als je maar één keertje gaat is dat best jammer.
Want het zijn toch dé namen die mensen naar het theater trekken, denk ik.

Trouwens heel leuk verslag, Vera!! 😄

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 11 ] 14 May 2007 12:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

eastwick - 14 May 2007 12:08 PM

- Ron Link en Chantal Janzen zongen, als Tarzan en Jane, samen het nummer Voor het eerst uit de musical Tarzan.

Bron : Vara.nl

Als ze allebei ziek waren is het toch raar dat ze zaterdagnacht bij Paul de Leeuw waren ?

Die 2 waren ook niet ziek 😉
Dat heb ik volgens mij niet gezegd…
Ze hebben voor zover ik weet ook gewoon wél de avondshow gespeeld.
Maar ik denk dat het een beetje teveel zou worden: ‘s middags spelen, ‘s avonds spelen, ‘s nachts optreden, de volgende dag weer ‘s middags vrolijk op toneel staan…

@ Monique: thanks.

En als je maar 1 keer zou gaan is dat inderdaad jammer, maar op zoiets heb je altijd wel kans, als er een speler ziek is of een dagje vrij heeft.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 12 ] 14 May 2007 12:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Je hebt helemaal gelijk, ik heb niet goed gelezen. De zieken betrof Chaira en Jeroen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 13 ] 14 May 2007 04:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Inderdaad 😉
Maar is niet erg 😊
Ben ook niet boos (A) haha 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 14 ] 14 May 2007 07:37 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2007-04-04

Ik vond het een mooi verslag.
Ben een paar weken geleden samen met mijn moeder en zus geweest. Wij zaten op de derde rij, in het midden. Dus super mooie plaatsen. Alleen de luchtscenes waren wat lastiger te volgen.

Bleef na afloop nog even in de orkestbak kijken. Kom niet zo vaak in het theater en verbaasde mij over de beperkte ruimte. Heb zo genoten, dat ik de dirigent een spontaan compliment gaf, die hij ook wel leek te waarderen. Ondertussen stonden mijn moeder en zus te wachten, waardoor ik het gevoel kreeg van stel je niet zo aan. Opschieten, want anders komen wij die parkeergarage niet uit.

Kan dus met je meevoelen, als je je onzeker voelt over je eigen enthousiaste gevoelens.

Nog 1 vraagje: Ik ben ook naar de WC geweest, maar kreeg geen thee met iets erbij, en had ook niet de indruk dat hij zo blij was dat ik er was. Moest gewoon in de rij staan. Of bedoel je misschien iets anders 😉

  [ # 15 ] 14 May 2007 07:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Haha dat was een erg flauw grapje van mij 😛
Ik ga daar nogal vaak naar de WC (meestal voor en na de show, en in de pauze) dus die “herkent” me wel 😉

En rij 3, echt gaaf, daar wil ik ook wel is zitten!
Weinig ruimte hè, in de orkestbak, ze zitten echt hutje-mutje!
Denk inderdaad ook wel dat de dirigent t leuk vond dat ie een compliment kreeg 😊
Ik blijf altijd nog staan om te klappen als de muziek klaar is 😊

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

 1 2 > 
1 of 2