verslag Wat zien ik 13/5 matinee
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Ik had me er op verheugd om deze musical te gaan zien in mijn lievelingstheater carre. Helaas is het wel tegengevallen. Misschien hadden ze er een beetje genoeg van maar de vaart zat er niet in. Bij het stukje in de trein naar parijs schoten ze constant in de lach, kwamen niet meer uit hun woorden erg storend. natuurlijk kan dat gebeuren, maar die sfeer proefde je een beetje door het hele stuk heen. Doe maar wat het is toch bijna de laatste voorstelling en er zit toch bijna niemand in de zaal. Mariska vond ik wel goed, alhoewel die bij die scene het meest in de lach schoot.
Ik zat Loge, naast de geluidsmensen en dat was nog eens extra irritant. Die hadden er ook genoeg van denk ik, ze zaten maar de kletsen en commentaar te leveren. meedoen met sommige scenes (salueren en shirtje omhoog doen) Hallo ik heb ook gewoon betaald voor een kaartje ik heb ook recht op een goede voorstelling!
Echt slecht was Johnny Kraaykamp. Ik ben er nooit echt weg van geweest, maar zondag was hij echt huiveringwekkend slecht. Dat waren de geluidsmensen dan weer met me eens, want wat ik dacht werd daar hardop verkondigd!

Sommige stukken die denk ik bedoeld waren om een tijdsbeeld te scheppen, studenten opstand, vond ik ronduit slaapverwekkend.

Het boek en de film zijn vele malen beter dan deze voorstelling. Ik ben blij dat ik het heb gezien, maar dat was het dan ook. Ik heb ook geen pakkende liedjes gehoord, als ik ze al heb kunnen verstaan.

Jammer een gemiste kans!

Judith

  [ # 1 ] 15 May 2007 02:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

De voorstelling van 13-5 heb ik niet gezien en daarom kan ik het voor wat betreft deze voorstelling niet met je eens of oneens zijn, maar wat ik niet met je eens ben zijn de pakkende liedjes, wat dat vind ik juist wel!
Het liedje over het cafĂ© van Bet van Beeren hangt al weken in m’n hoofd…

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 2 ] 15 May 2007 02:36 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Gelukkig smaken verschillen! Bij mij is niet 1 nummer blijven hangen. Nu je dit nummer noemt denk ik wel oh ja dat ging zo, maar dat is het dan ook. het komt niet vaak voor dat ik de cd niet koop, nu dus wel.
Judith

  [ # 3 ] 15 May 2007 07:51 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Welke voorstelling heb je gezien de matinee of de avond?
Ik heb de matinee gezien en op een vergeten stukje tekst bij het stukje in de trein heb ik een prima show gezien. Dus vandaar ben ik erg benieuwd welke voorstelling jij hebt gezien.
Tja het is ook maar goed dat smaken verschillen het zou anders wel erg saai worden.
Qua liedjes vind ik er zeker erg mooie nummers tussen zitten vooral als je de tekst goed bekijkt. o.a. wat zien ik, vind ik zo’n nummer. Geen moeilijk tekst maar wel met een “verhaaltje” erin.
Aan Johnny heb ik me de eerste keer dat ik Wat zien ik?! zag ook erg lopen ergeren (met de meeting van musicalworld) vond hem toen erg tegenvallen, een zangtalent is hij nog steeds niet maar ik vind hem echt gegroeid in zijn rol en ook helemaal niet meer irritant. Ik vond hem eigenlijk wel okee.
Hilke speelde de middag als Greet en ook zij is echt gegroeid in die rol. Ze zet een prima Greet neer al blijft Ellen voor mij de beste Greet.
Mariska is super in haar rol, Ik had nu het geluk dat ik op de eerste rij zat (normaal vind ik dat een rotplaats) en dus de gezichtsuitdrukkingen goed kon zien. Mariska is hier super in en ook qua zang zeker niets op aan te merken, goed gecast als Nel.
Ik heb genoten van Wat ziek ik?!, heb hem meerdere malen gezien en behoort bij mij nu zeker in de top 5 van beste musicals die ik heb gezien.
Het is zeker wel balen als je naast het geluid zit, heb het 1 keer meegemaakt in Eindhoven en ookal waren ze toen heel rustig, alleen af en toe wat gefluister het haalde mij uit de show. het leidt toch af als zijn het maar al die knopjes en lampjes. het is dan zeker supervervelend als ze ook nog eens overal commentaar op gaan geven.

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 4 ] 15 May 2007 08:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Beste Spriet,

Ik heb dus ook de matinee gezien. Ik had al gemeld dat ik Mariska erg goed vond. Maar ik heb nog nooit gehad dat ik me met sommige stukken gewoon zat te vervelen. Jij zat waarschijnlijk bij het groepje dat het bijzonder naar de zin had op de eerste rij. Zoals ik al zei, smaken verschillen. Bij Johnny Kraaykamp had ik echt het idee dat hij ieder moment pannenkoeken kon gaan bakken! Vooral toen hij dronken was was hij bar slecht. Toen zeiden de geluidsmensen er ook wat van.
Ik had me echt veel voorgesteld van deze voorstelling misschien wel teveel. Ik heb het boek gelezen en ik ben ook nog van de generatie die de film heeft gezien (Ronnie Bierman, Sylvia de Leur) De film was heel mooi, leuk, komisch en toch heel breekbaar. Het boek was niet hoogstaand, maar zeker leuk om te lezen en met een heel tragisch einde, trouwens de film ook als ik het me goed herinner.
Ik probeer altijd nog iets goeds in een voorstelling te zien, dus… Het dekor vond ik leuk en soms heel origineel. Mariska was goed, ik was blij haar eens te zien. meestal als ik naar een voorstelling ga kijken gaat haar alternate op. Sommige liedjes waren oke. De kostuums waren grappig en goed gekozen. Maar echt het kon me niet bijster bekoren.
Op naar My fair Lady! (15/7 matinee)
Maar ik ben blij dat jullie het wel een lueke voorstelling vonden, daar doen die spelers enz toch hun stinkende best voor, je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken toch?

Judith

  [ # 5 ] 15 May 2007 08:34 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Nog even een korte reactie hierop.
Ik zat en behoorde niet tot het groepje dat het zo gezellig naar hun zin had (zoals jij het omschrijft).
en hier wil ik alleen mee zeggen dat (en dat is waar ik iets van heb opgevangen) dat zij van een club zijn op clubs.nl. En daar is niets mis mee hoor, in tegen deel ben blij dat zij het zo gezellig hadden. Maar wat je dan vaak hebt is,  dat ze fan zijn van 1 persoon en daardoor vaak de show al goed vinden omdat die persoon er in speelt.  Ik vraag me dan ooit ook af in hoeverre ze dan nog objectief zijn t.o.v. die persoon en dus ook mede t.o.v. de show. Over het algemeen lees je op clubs alleen maar positieve verhalen over de voorstelling, het is ook niet voor niets fanclub van…. .  Ik wil hier niemand mee aanvallen laat dat duidelijk zijn, ik vraag het me alleen af.
Ik heb bij bepaalde musicalartiesten dat ik ze goed vind, maar ik ben van niemand fan en kan in mijn ogen dan ook voor mezelf zeggen nu vind ik hem/haar wel goed en nu valt hij/zij tegen.
Maar zoals we het al met elkaar eens zijn, ieder zijn eigen smaak en je kan het inderdaad niet iedereen naar zijn zin maken.

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 6 ] 16 May 2007 03:56 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2005-09-07

jammer dat jij dat zo vond

ik heb de show al tich keer gezien en dan ook op de 13e 2 keer avond en middag voorstelling
de mensen waren hun tekst niet kwijt
maar de muziek klopte niet met wat er moest gaan gebeuren
1 ding ben ik wel met je een Johnny was afschuwelijk ik ben sweer onder uit gaan zakken met zijn nummer echt blag

voor de rest vond ik get een super dan ook wel super show

zeker voor hilke want gebeurd dan ook niet vaak dat zij de rol van ellen over neemt en dan nog wel bij de ena laaste

ik ga onwijs missen

  [ # 7 ] 16 May 2007 04:01 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2005-09-07

ik vind dat jij wel gelijk heb spriet

dit was idd een groep van clubs en kwamen of voor johnny kraaikamp en mariska vabn kolck

ze vorem 1 groep en wat ik iritant vond is dat ze een echtpaar hebben gevraagt om ergens anders te gaan zitten want anders konden ze niet bij elkaar zitten
ik zat ook op rij 1
en hun zaten achter me
en dan nog meest walgelijk is het mee doen tijdens een lied
als de mensen op podium klappen dat hun mee deden om maar de aandacht van de spelers te kunnen krijgen echt gewoon walgelijk
this dat ik netjes bent opgevoed maar ik wilde een klacht in dienen.
dit deden ze ook bij de aller laaste show vidn het schunnig

  [ # 8 ] 16 May 2007 04:13 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Dat kan natuurlijk ook dat de muziek niet klopte, ik hoorde dat het liedje niet klopte en dacht daardoor dat ze een stukje tekst kwijt waren.
Verder heb ik me totaal niet ge-ergerd aan dat groepje. Heb ze alleen in de pauze gezellig met elkaar horen kletsen maar de rest van show niet. Dus geen commentaar daarover.

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 9 ] 16 May 2007 04:43 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2005-09-07

ja amar daar verschillen wij denk ik toch wel over omdat jij ze niet kent

ik helaas wel want ze hebben mij bedreigt met dingen als ik naar de show zal komen

  [ # 10 ] 16 May 2007 08:33 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Ja inderdaad ik ken ze niet, dus ik kan er ook niet over oordelen verder.
Maar we gaan nu erg off-topic. dus terug on-topic naar Wat zien ik?!

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊