1 of 3 |  1 2 3 > 
Verslag Kuifje zaterdagmiddag 19 mei 2007 (Errrrg lang en bevat spoilers)
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Vanmiddag ben ik samen met m’n 2 kinderen naar Kuifje geweest. Parkeerplaatsje zoeken was wat lastig, want het was erg druk. Ik had het geluk en zag een vrouw die net weg wilde gaan, dus ik ging snel op haar plaatsje parkeren. Even naar de betaalautomaat.. Ja, hoe lang zou het duren? Nou misschien wel tot 4 uur a half 5, dus ruim genomen en tot half 5 betaald!
De show zou om 2 uur beginnen en we waren ruim op tijd aanwezig om nog even te kijken voor een programmaboekje (die ze nog niet verkochten) en even plassen voor de voorstelling.
We waren er klaar voor! Toen ik aan het zoeken was naar het bord wie er zouden spelen vandaag, zei de dame bij de informatiebalie dat het een volledige Belgische cast zou zijn. En namen wist zij verder niet.  Voordat de voorstelling begon kwam de Belgische regisseur het podium oplopen en vertelde dat dit de 1e try-out was en dat het dus kon gebeuren dat hij de boel stil zou leggen als het echt fout zou lopen.
Maar dit zou hij alleen doen als hij dacht dat het écht fout zou gaan.

De voorstelling begon heel onheilspellend en m’n dochter kroop tegen mij aan, want ze vond het toch wel beetje eng (ook al is ze al 9 jaar). De openingsscene had ik al op internet gezien en vond het ook erg indrukwekkend!
De groep van 7 man zochten het graf van Rascar Carpac en het begon dat ze door een grot liepen, daar werden ze eerst belaagd door vleermuizen (deze werden geprojecteerd). Daarna werden ze weer door iets aangevallen, maar wat dat is geweest was mij (en mijn kinderen want die vroegen gelijk: wat was dat??) totaal onduidelijk! Tenslotte kwam er een groot soort wiel achter de groep aan, hiervoor moest de groep wegrennen. De renden toevallig zo naar het gouden beeld. De bedoeling was dat de zon het beeld zou raken, want dan zou het graf open gaan. Met een spiegel probeerde de expeditieleider (ben z’n naam even kwijt) de zon de sturen naar het beeld, maar helaas lukte dat niet helemaal. Gelukkig kreeg hij hulp van de lichttechnicus die een spotlicht op het beeld zetten. Ik weet niet of dit gedeelte ook zo had moeten lopen, maar in mijn idee had hij dat spiegeltje gewoon helemaal niet moeten pakken. En zo moeten wachten dat de zon op het beeld scheen, maar ja, detail 😉
De mummie werd meegenomen en de hele groep werd vervloekt!
Een voor één werden de expeditieleden betoverd door een kristallen bol.
Toen kwam de opkomst van Kuifje en Bobbie. Kuifje kwam aan met een trein op een station. Dit was mooi gemaakt de voorkant van een trein, kwam mooi naar voren omringd door “stoom”. Bobbie was een lief hondje, hij liet heel braaf alles over zich heen komen en op de momenten dat hij iets moest doen, dit ook geweldig deed!! Persoonlijk vond ik Jelle Cleymans in het eerste nummer nog niet helemaal overkomen. Ik weet ook niet of het door het geluid kwam, omdat z’n zang wat zacht overkwam of dat hij beetje zenuwachtig was. Maar dit was gelukkig alleen met het begin van het eerste liedje, want daarna liet hij horen hoe goed hij kan zingen! Echt heel mooi!!

Ik kon niet wachten op Kapitein Haddock, want ik ben toch zo’n grote fan van Henk Poort geworden door Rembrandt! Dus toen de dame bij de infobalie zei dat het een geheel Belgische cast was, was ik even bang dat Henk Poort niet zou spelen. Maar gelukkig was hij er wel!!! En jeetje wat heeft die man toch een strot, geweldig!!!

Goed, toen Kuifje dus aankwam op het station kocht hij een krant en daarin stond dus het verhaal van de expeditieleden.
Kuifje ging naar Kapitaal Haddock en die vertelde over een illusionist die hij had gezien en waar hij zo van onder de indruk was. Hij probeerde een truc na te doen en die mislukte. Het was erg leuk hoe de zaal meeleefde en al woorden in zaten te vullen. Maar ja, de truc mislukte en Kapitein Haddock wilde Kuifje die avond meenemen naar de show van deze illusionist om de truc nog een keer goed te zien.
De show van de illusionist ging niet door, maar daarvoor in de plaats was er een optreden van de zangeres: Bianca Castaiore. Echt heel leuk gedaan allemaal. Elke keer als ze heel hoog zingt springen er lampen op het toneel en daar genoot mijn zoon echt van! Bij haar 2de optreden elders tijdens de voorstelling, hing er een kroonluchter en m’n zoon zei: Let op de die kroonluchter en ja hoor, die klapte. Ik vroeg aan mijn zoon hoe hij wist dat dit zou gaan gebeuren en hij zei: Ja, waarom zouden ze die anders hebben opgehangen? Ok na zoveel kinderlogica ben je uitgekletst!
Maar na het optreden van Bianca Castaiore kwam er een fakir, die zijn assistente hypnotiseerde en haar vroeg zie je die meneer die zit op rij K stoel 3? Ja, zei z’n assistente. Nou wat staat er op z’n kaartje vroeg de fakir. K3 zei de assistente! Fakir buigen! Zaal lachen!
Toen vroeg hij naar een andere vrouw en kaart nummer en ook die raadde ze (duh). Tenslotte vroeg hij of hij een vrouw in de zaal zag met een blond meisje naast zich. En ja, hoor daar zaten zij (er was ‘n dame en ‘n meisje in de zaal gaan zitten)! De assistente begon ineens van alles te zien en vertelde de vrouw dat haar man ziek was geworden in Peru en nu in het ziekenhuis lag.
De dame en haar dochter gingen naar het ziekenhuis en van deze scene was ik echt onder de indruk:
Er hangt n.l. een soort extra podium boven het podium, lastig uit te leggen, maar dit moet je gewoon zien! Op dit extra podium stonden dus allemaal bedden en naast de bedden stonden zusters. Dit geheel kwam zo naar beneden!! Schitterend gedaan!!!!
Dit extra podium maakt het mogelijk om veel scene’s net iets extra te geven! Dit was bv ook al de “berg” tijdens de openingsscene!
De dochter riep de hulp in van Kuifje om haar vader te redden, want al 6 van de 7 expeditieleden waren in het ziekenhuis terecht gekomen.
Het enige expeditielid die nog over was, was een kennis van Kuifje en Kapitein Haddock. Samen met Professor Zonnebloem gingen ze naar hem toe.
Dan volgt er een bliksem en de mummie is weg en ook het laatste expeditielid is vervloekt!
Nu vergeet ik de opkomst van Jansen en Jansen, ook erg leuk stel!

Professor Zonnebloem doet de armband van Rascar Carpac om en wordt hierdoor meegenomen naar de zonnetempel.
Kuifje en Kapitein Haddock gaan hem zoeken en vliegen naar Peru.
Om duidelijk te maken wat er tijdens deze reis allemaal gebeurd, zien we een film. De film wordt op een gigantisch groot scherm geprojecteerd en we zien wat Kuifje en Kapitein Haddock allemaal meemaken. Dit alles wordt musicaal begeleid door Bianca Castaiore en eindigd met een grote vogel die eerst Bobbie en daarna Kuifje mee neemt!
De vogel vliegt over het podium en laat Kuifje vallen. Het lied wat Kuifje dan zingt is echt hartverscheurend en ik vond het zo geweldig om te zien en te horen dat Jelle een zaal vol met kinderen allemaal stil krijgt!!! Super!!!

Dit viel mij trouwens toch op dat er in totaal tijdens de gehele voorstelling er maar iets van 5 keer ofzo kinderen moesten plassen! En ook vond ik dat de kinderen (in ieder geval in mijn omgeving) zich keurig gedroegen! Keurig stil en alleen iets zeggen als de voorstelling daarom vroeg! Na de 3 biggetjes in Ahoy, was dit een verademing 📣

Gelukkig kwam Bobbie weer terug bij Kuifje (duh) en ging de zoektocht verder.
In Peru hielp niemand het stel behalve dan een weesjongentje, wat ze vervolgens op sleeptouw meenemen.
En ja hoor, daar kwam de waterval: Het is een grote projectie van een waterval, compleet met KEIhard gekletter van water! Mijn dochter dacht dat er echt water op het toneel was, en heel even moest ik ook even goed kijken. Maar na 2 keer met m’n ogen geknipperd te hebben zag ik wel precies hoe het in elkaar zat! Maar evengoed knap verzonnen!

Tijdens het klimmen over de waterval breekt het touw en Kuifje valt… Onder de waterval in een grot. Nadat hij Kapitein Haddock heeft geroepen gaan ze samen het grot in en vonden de zonnetempel!
De Grote Inca was gelukkig niet dezelfde als op het filmpje op internet, want die vond ik echt niet goed (sorry). De Grote Inca zong geweldig en op de musicalsite van België zag ik dat dit Richard Spijkers moet zijn geweest! Dat zou best wel eens kunnen, want ik heb hem ook in de B&TB; gezien als beest en vond hem toen ook goed!
Nou Kuifje en Kapitein Haddock zaten gevangen en moesten zelf bedenken wanneer ze wilden sterven. Toen ze het weesjongentje tegenkwamen had Kuifje van z’n krant een bootje gevouwen voor hem. Als hij het bootje weer terugkrijgt en de krant openvouwt, ziet hij wanneer er precies een zonsverduistering is.
Ze kiezen dat hun straf op dat moment uitgevoerd zal worden. Als het zover is roept Kuifje de god van Rascar Carpac aan en vraagt om alles donker te maken. Door de zonsverduistering wordt natuurlijk alles donker. Dit maakt indruk en ze worden allemaal vrijgelaten en de vloek wordt door de grote Inca opgeheven!

Al met al een geweldige voorstelling en ik had al kaartjes voor volgende week zondag en die wilde ik eerste verkopen. Maar mijn kinderen willen ook nog een keer, dus gaan we volgende week maar weer (wat een straf he?).

Helemaal onder de indruk liepen wij terug naar de auto om erachter te komen dat ik een bekeuring heb gekregen omdat ik de duur van de voorstelling niet goed had ingeschat :huil:
Dit kost mij 48 euro + 1,30 parkeerkosten, dus 49,30 euro!!!
Zo werd m’n Rotterdampas voorstelling toch nog duur!!!!

Op de Belgische Musicalsite zag ik dit staan:

Cast (Rotterdam)
Kuifje: Jelle Cleymans
Kapitein Haddock: Henk Poort
Bianca Castaiore: Miranda Van Kralingen
Jansen: Dick Cohen
Janssen: Walter Baele
Professor Zonnebloem: Steve De Schepper
Grote Inca: Richard Spijkers

Ensemble:
Frank Lunenburg, Frank Beurkens, Maricio De Kok, David Hardenberg, Yann Vandenbrande, Dannny Houtkooper, Barry Beijer, Christophe Coenegrachts, Deborah Deridder, Maudy Bremer, Dorien Ackx, Kietje Sewrattan, Marleen De Vries, Ellen Braet, Marike Scheers, Kristel Durwael, Yannick Baetens, Renske Hoeksma

[ Gewijzigd: 19 May 2007 09:07 PM by MoNieky ]
   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 1 ] 19 May 2007 08:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

dus de voorstelling duurt incl pauze zo goed als drie uur
das dus echt lang

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 2 ] 19 May 2007 09:01 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Leuk verslag. Ik ben erg benieuwd naar Kuifje.

Ik wil je wel een tip meegeven (het kan nu nog), plaats bovenin je verslag dat het spoilers bevat want je verteld veel van wat er gebeurd.

  [ # 3 ] 19 May 2007 09:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

ivje - 19 May 2007 08:55 PM

dus de voorstelling duurt incl pauze zo goed als drie uur
das dus echt lang

Ja precies, daarom kon de politie ook zoveel bekeuringen schrijven…. Daar rekenen niet veel mensen op, dat het zo lang duurt!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 4 ] 19 May 2007 09:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

StephanieMangano - 19 May 2007 09:01 PM

Leuk verslag. Ik ben erg benieuwd naar Kuifje.

Ik wil je wel een tip meegeven (het kan nu nog), plaats bovenin je verslag dat het spoilers bevat want je verteld veel van wat er gebeurd.

Heb ik gedaan 😉
Had ik even niet over nagedacht, het is hier ook m’n eerste verslag.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 5 ] 19 May 2007 10:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

MoNieky - 19 May 2007 09:01 PM

De groep van 7 man zochten het graf van Rascar Carpac en het begon dat ze door een grot liepen, daar werden ze eerst belaagd door vleermuizen (deze werden geprojecteerd). Daarna werden ze weer door iets aangevallen, maar wat dat is geweest was mij (en mijn kinderen want die vroegen gelijk: wat was dat??) totaal onduidelijk!

De onduidelijkheid kwam omdat het effect niet werkte. Er had een soort van bijl vanaf het plafond langs moeten zoeven, maar zoals gezegd, het werkte niet.

Het was inderdaad gewoon de volledige A-cast. Musical-nieuwkomers Jelle Cleymans en Miranda van Kralingen waren werkelijk top. Ook de (vlaamse)kinderbezetting vond ik goed (meestal zwijg wijselijk ik over hun bijdrage zoals bv in B&tB;). Het jongetje was hoorbaar nerveus (in zijn zang), maar speelde erg goed (en zijn zang was ook zeker wel in orde. Het meisje, wat toch een beetje een zeiknummer heeft (het is nog geen Witje, mijn Duifje maar gaat wel een eind die kant op) deed het ook goed. Dat het nummer volledig is veranderd met zangpartijen van Kuifje maakt het nummer ook wel beter.

Ik moet wel zeggen: in mijn geheugen was de voorstelling toch beter. De waterval-projectis is toch wat minder dan de water-waterval, en ik mis het Kristallen-bollen-reuzenrad. Twee scenes die op mijn netvlies gegrift zijn. De scene achter doek met de kristallen bollen en de professoren vond ik ook een stuk minder. Ze doen me ook meer aan grote lampenkappen denken.

Maar al met al blijft het een geweldige show. Toch wil ik mensen met herinneringen aanraden de verwachtingen niet te hooggespannen te laten zijn. Anders zou je met zo’n geweldige show nog met een kater naar huis kunnen gaan.

[ Gewijzigd: 19 May 2007 10:17 PM by Jeroen ]
  [ # 6 ] 19 May 2007 11:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Jeroen - 19 May 2007 10:06 PM

Het was inderdaad gewoon de volledige A-cast. Musical-nieuwkomers Jelle Cleymans en Miranda van Kralingen waren werkelijk top. Ook de (vlaamse)kinderbezetting vond ik goed (meestal zwijg wijselijk ik over hun bijdrage zoals bv in B&tB;). Het jongetje was hoorbaar nerveus (in zijn zang), maar speelde erg goed (en zijn zang was ook zeker wel in orde. Het meisje, wat toch een beetje een zeiknummer heeft (het is nog geen Witje, mijn Duifje maar gaat wel een eind die kant op) deed het ook goed. Dat het nummer volledig is veranderd met zangpartijen van Kuifje maakt het nummer ook wel beter.

Ik moet wel zeggen: in mijn geheugen was de voorstelling toch beter. De waterval-projectis is toch wat minder dan de water-waterval, en ik mis het Kristallen-bollen-reuzenrad. Twee scenes die op mijn netvlies gegrift zijn. De scene achter doek met de kristallen bollen en de professoren vond ik ook een stuk minder. Ze doen me ook meer aan grote lampenkappen denken.

Maar al met al blijft het een geweldige show. Toch wil ik mensen met herinneringen aanraden de verwachtingen niet te hooggespannen te laten zijn. Anders zou je met zo’n geweldige show nog met een kater naar huis kunnen gaan.

Ik had ook al zoveel gehoord van de scene met de kristallen bollen, dat ik die scene ook miste! Ook al had ik de show nooit eerder gezien!!
Miranda van Kralingen vond ik echt briljant!! Toen ze samen met Henk aan zingen was, zat ik echt met m’n mond open te genieten!
Ging het stukje met de spiegel ook niet goed, of hoorde dat zo?
En vond jij het ook niet opmerkelijk hoe stil de kinderen waren, of was dat waar jij zat anders?
Maar ik heb je niet gezien, Jeroen! Waar zat je? Bij de laatste show van Honk zat je voor me, weet je nog?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 7 ] 19 May 2007 11:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ik zat tweede rij 😊 . Dat de zon zelf uiteindelijk het beeld belicht is volgens mij gewoon de bedoeling (dat was bij de preview ook gewoon), al vond het in de voorstelling wel wat lang duren.

  [ # 8 ] 20 May 2007 12:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Jeroen - 19 May 2007 11:49 PM

ik zat tweede rij 😊 . Dat de zon zelf uiteindelijk het beeld belicht is volgens mij gewoon de bedoeling (dat was bij de preview ook gewoon), al vond het in de voorstelling wel wat lang duren.

Dan zit je mooi:) Was dat ook via de r’dampas of gewoon?
Dan snap ik dat stukje niet dat hij het eerst met een spiegel doet, maar ja.

Maar wat ik nog wilde vragen: vond jij dat de kinderen in de zaal zich vanmiddag ook netjes gedroegen? Ik vond het leuk dat ze precies op de juiste momenten goed reageerde!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 9 ] 20 May 2007 08:01 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2006-11-24

en zit de scène met de ” haagjes ” er nog in?

   Handtekening   

Impossible is only a word

  [ # 10 ] 20 May 2007 08:29 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De scene met de haagjes zit er nog in. Wel is de professorenwals geschrapt (of het is nummer is me volledig ontgaan)

Ik heb weinig gemerkt van kinderen, maar je ziet niet zo goed wat er achter je gebeurt. Ik vond wel dat het vrij rumoerig was in de coulissen, maar het heeft me niet echt gestoord.

Ja, ik ben via de Rotterdampas gegaan, en heb ook echt op moment van opening kaartverkoop gebeld. Bewust erg dichtbij, omdat ik vermoedde wel vaker naar deze voorstelling te gaan, en naarmate je later bent zit je toch verder naar achter. Het detailniveau heb ik nu goed gezien; het totale plaatje soms wat minder.

[ Gewijzigd: 20 May 2007 08:38 AM by Jeroen ]
  [ # 11 ] 20 May 2007 09:12 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2006-11-24

Langs de ene kant vind ik het spijtig dat er minder “spektakel"is maar ik ben er absoluut van overtuigd dat het nog steeds een geweldige voorstelling is. Het is natuurlijk ook zo dat je na 6 jaar niet een exacte kopie moet opvoeren, dan is heel de voorstelling zeer voorspellend ( neem nu het rad en de waterval). Ik denk ook dat deze scènes er gewoon niet meer inzitten wegens plaastgebrek. Goed dat ze de voorstelling fris hebben gehouden met nieuwe elementen erin. Ik denk ook dat het nog meer de mensen zijn die de originele versie niet gezien hebben, die sterk onder de indruk zullen zijn van deze voorstelling.

Dus , als ik het goed begrijp, de diafragma’s zitten er nog steeds in?

En wat valt er te zeggen over de nieuwe scène met Janssen & Jansen?

Komen op het einde in de zonnetempel, de tempelpriester opnieuw vanuit de zaal het podium op?

En hoe ziet de nieuwe kristallen bollen scène er juist uit?

Hoe was Walter Baele, als we zijn dagboek lezen was hij nooit echt zeker van stuk :D ?

[ Gewijzigd: 20 May 2007 09:14 AM by Wout ]
   Handtekening   

Impossible is only a word

  [ # 12 ] 20 May 2007 09:30 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wout - 20 May 2007 09:12 AM

Langs de ene kant vind ik het spijtig dat er minder “spektakel"is

Het spektakel is niet echt minder dan de vorige cyclus, maar er zijn andere keuzes gemaakt, en , we zijn natuurlijk ondertussen heel wat gewend met voorstellingen als Beauty en Rembrandt. Ik geloof niet echt dat we anno nu de waterval met echt water echt missen. Het reuzenrad had niet misstaan, maar paste nu eenmaal niet in het theater. Het blijft een ingenieuze voorstelling met veel verschillende decors. Sommige vielen me qua uiterlijk een beetje tegen, maar andere waren wel weer wel zeer indrukwekkend. Ik denk dat ze waar ze de vorige keer de eyecatchers waren ze nu meer de voorstelling ondersteunen, wat uiteindelijk beter uitpakt voor verhaal en acteurs.

Wout - 20 May 2007 09:12 AM

Dus , als ik het goed begrijp, de diafragma’s zitten er nog steeds in?

Ja, dat sterke element (voor de vaart in de musical) is behouden gebleven.

Wout - 20 May 2007 09:12 AM

En wat valt er te zeggen over de nieuwe scène met Janssen & Jansen?

Ik weet niet precies wat de nieuwe scene is. De eerste opkomst vond ik heel sterk en leuk, het gedoe in de telefooncel kon me niet echt bekoren. “De slinger”(zit voor mijn gevoel op een ander moment) vond ik ook wel weer leuk. Waarschijnlijk is geen van deze scenes nieuw en is de nieuwe dus niet blijven hangen. Er gebeurt ook zo veel op het podium.

Wout - 20 May 2007 09:12 AM

Komen op het einde in de zonnetempel, de tempelpriester opnieuw vanuit de zaal het podium op?

Nee. De “zaal” wordt alleen gebruikt tijdens de hypnose-act. Dus ook geen koninklijk bezoek dit jaar.

Wout - 20 May 2007 09:12 AM

En hoe ziet de nieuwe kristallen bollen scène er juist uit?

Je ziet de “aanslagen” achter het projectiedoek. Maar ik vond het slecht zichtbaar. En de kristallen bol(len) niet zo mooi.

Wout - 20 May 2007 09:12 AM

Hoe was Walter Baele, als we zijn dagboek lezen was hij nooit echt zeker van stuk :D ?

Voor de Jansens is er nog voldoende groeimogelijkheid. De slapstick moet natuurlijk verfijnd worden op basis van de publieksreactie. Ze deden het nu behoorlijk, maar horen nog niet bij de toppers van de voorstelling.

[ Gewijzigd: 20 May 2007 09:40 AM by Jeroen ]
  [ # 13 ] 20 May 2007 09:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Wout - 20 May 2007 09:12 AM

Langs de ene kant vind ik het spijtig dat er minder “spektakel"is maar ik ben er absoluut van overtuigd dat het nog steeds een geweldige voorstelling is. Het is natuurlijk ook zo dat je na 6 jaar niet een exacte kopie moet opvoeren, dan is heel de voorstelling zeer voorspellend ( neem nu het rad en de waterval). Ik denk ook dat deze scènes er gewoon niet meer inzitten wegens plaastgebrek. Goed dat ze de voorstelling fris hebben gehouden met nieuwe elementen erin. Ik denk ook dat het nog meer de mensen zijn die de originele versie niet gezien hebben, die sterk onder de indruk zullen zijn van deze voorstelling.
Dus , als ik het goed begrijp, de diafragma’s zitten er nog steeds in?
En wat valt er te zeggen over de nieuwe scène met Janssen & Jansen?
Komen op het einde in de zonnetempel, de tempelpriester opnieuw vanuit de zaal het podium op?
En hoe ziet de nieuwe kristallen bollen scène er juist uit?
Hoe was Walter Baele, als we zijn dagboek lezen was hij nooit echt zeker van stuk :D ?

Of er minder spektakel is kan ik niet beoordelen, omdat ik de eerste versie niet heb gezien. Maar ik vond het allemaal wel erg spectaculair! Ze komen inderdaad in de zonnetempel, maar de priester kwam niet vanuit de zaal.
Aan de 7 kristallen bollen wordt verder in detail niet veel aandacht aan geschonken.
En was ook in het verhaal verder niet van belang, denk ik.

Jansen en Janssen waren heel leuk en ook heel begrijpbare grapjes voor kinderen. Wat met zoveel kinderen in de zaal ook belangrijk is vind ik.
Er zat gewoon heel veel humor in de voorstelling, want de scene’s met Miranda van Kralingen waren ook allemaal heel grappig! En zaten zelfs grappige stukjes met Bobbie in!
Mijn kinderen zijn nog steeds enthousiast en kijken er naar uit om volgende week zondag voor de 2e keer te gaan!

Ik moest gisteren wel aan Walter Baele denken, want ik heb z’n dagboek gelezen. Maar ik had geen idee welke van de 2 hij was gisteren, sorry.  :ohoh:

We zaten heel goed, want ik had m’n alarm van m’n telefoon af laten gaan als de kaartjes gekocht konden worden met de Rotterdampas. Helaas werd ik toen op m’n werk aan de praat gehouden en kon uiteindelijk pas een half uur later ofzo pas bellen. We zaten rij14, dus niets te klagen!

[ Gewijzigd: 20 May 2007 09:52 AM by MoNieky ]
   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 14 ] 20 May 2007 10:51 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  58
Geregistreerd  2005-01-31

Walter Baele was de langste van de 2 Jansen en Janssen.

Veronique

  [ # 15 ] 20 May 2007 11:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

De voorstelling was trouwens helemaal uitverkocht.
Het was grappig om te zien dat er, voordat er begonnen kon worden, er zelfs stoeltjes bij gezet werden. Zodat o.a. Martin Michel ook kon zitten en de eerste try-out in Nederland kon zien.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

 1 2 3 > 
1 of 3