5 of 10 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
MAG
  [ # 61 ] 21 May 2007 09:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Carina2 - 21 May 2007 09:30 PM

Vond het ook leuk, vind wel dat er over het algemeen vals gezongen werd vanavond. Of lag dat aan mij?

Nee, dat lag niet aan jou: Do spande echt de kroon met een m.i. vreselijke vertolking van Cinderella: poppy stem, beetje kinderlijk, onverstaanbaar en onzuiver.
Van Jim zou ik het ook erg prettig vinden als hij zingt wat er staat, in plaats van eigen versierinkjes, hoewel zuiver zingen al zou helpen.

Ik was ook helemaal verrukt van Dirty Dancing: nostalgisch jeugdsentiment van een heerlijke film live onstage! Het mag misschien niet totally musical zijn, maar hier wil ik graag een paar leuke mensen mobiliseren voor naar toe!

Dat nummer uit Bubbling Brown Sugar werd ook prima gezongen door met name die in rood geklede zangeres (naam?) en Route 66 heeft ook mijn aandacht positief getrokken.
Minder blij was ik met de Medley voor Cam Mac; wie bedacht heeft dat Wishing You Were Somehow Here Again wel dooreen gezongen kan worden met On My Own, is weliswaar gedurfd en vernieuwend bezig, maar om nu te zeggen dat ik het echt een succes vond…? 

De Fabeltjeskrant blijft natuurlijk een optie om heen te gaan en ik smolt uiteraard weer helemaal weg bij Kuifje de Preview 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 62 ] 21 May 2007 09:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Qua previews vond ik het over t algemeen maar bagger, de fabeltjeskrant bracht meteen de stemming in de zaal, wat vet! Evita: tja, zo ben ik Stanley niet gewend, maar het mag voor mijn part wat ingetogener. Dirty Dancing: lijkt me geen musical voor mij, maar z’n zus kan niet wachten om te gaan, haha! Over de prijzen: Ik mis Tarzan bij de ontwerp/creatieve awards, dit is uniek en dan gaan ze prijzen uitdelen aan hachee producties. Ook ben ik het niet eens dat Celine Purcell de prijs voor vrouwelijk hoofdrol heeft gewonnen.

Gr. Yves

  [ # 63 ] 21 May 2007 09:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

de zangeres in het rood bij bubbling brown sugar
heette Kelsey blikslager maar verdere info heb ik niet heb toevallig die naam onthouden

en mij krijg je zeker mee naar dirty dancing
no problem at all

en net wat je zegt het doorelkaar zingen van wishing you where somehow en on my own very tricky

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 64 ] 21 May 2007 09:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Soms vraag je je echt af waar het verstand en het musicalgevoel van deze jury zit. Er zitten een paar totaal onbegrijpelijke keuzes in.

Natuurlijk is de grootste schande het niet winnen van Ellen Pieters, terwijl zij de enige genomineerde is die een goede musical echt nog eens veel beter maakte. Dat kan ik van winnares Céline Purcell niet zeggen (waarom keert zij terug bij die bruut? Is er ergens een vonkje gespeeld, ik heb het niet gezien, en dat is toch waar het om draait in de show). Ook Daniel Boissevain, samen met Jan Rot de twee wat mindere spelers van Doe Maar, verdient ‘m in mijn ogen echt niet. Zeker niet met genomineerden als Ivo Chundro en Willem-Jan Stouthart die duidelijk wel een stukje extra brachten.
Ron Link vind ik van de 5 genomineerden zeker niet het grootste talent, en waarom de regie van My Fair Lady wint is me echt een enorm raadsel. Ik vond de voorstelling in ieder geval niet echt van deze tijd.

Tuurlijk: Jan Aarntzen is terecht,  Cystine Carreon is terecht, en vele andere winnaars is het gegund (hoewel andere keuzes ook niet verkeerd zouden zijn geweest). Maar waarom toch die voorkeur voor niet-musicalmensen…


En dan mag je toch ook weer je vraagtekens zetten bij de uitreikingen en de presentatie.
- Is er nog iemand die Ron Brandsteder grappig vind????
- Hoe halen ze het ook in hun hoofd om zo´n partijdig mens de talent-award uit te reiken.
- Waarom zou een jurylid een envelop moeten openmaken, zonder te vermelden dat hij het al weet.
- Hoe triest moet je zijn om een eregast (die ze dit jaar waarschijnlijk vanwege Les Mis konden binnenhalen) op zo’n stupide grap trakteren.

En dan de optredens:
Bij Cinderella dacht ik: ik dacht dat Do kon zingen. Waarom klinkt dit dan zo afschuwelijk.
Andere optredens zagen er wel weer goed uit, hoewel er weel veel vals werd gezongen.
Jamai kon nog eens laten zien wat hij kon naar Cameron Mackintosh en faalt; ook over de prijs voor Ron Link zal hij wel zijn schouders hebben opgehaald. duo vals en vals. Bij Bui Doi heb ik in een aflevering van Una Voce Particulare minder valse noten gehoord dan tijdens dit optreden. Het idee mag mooi zijn geweest, de uitvoering liet op een boel punten zeer te wensen over.
Fame wordt een tweede Grease. Een flitsende show doet je door de vingers zien dat de hoofdrolspeler nog steeds niet kan zingen. Fabeltjeskrant vond ik geen reclame, al was het ook niet slecht. Bubbling Brown Sugar is niet echt mijn ding, maar klonk over het geheel wel goed. Ook Route 66 heeft me nog niet overtuigd. Evita evenminHair klonk weer veelbelovend. Kuifje is gewoon goed, al is het nummer in de show nog vele malen beter.
Al vind ik dat je al wel iets uit de musical moet laten zien. Truus zat misschien te wachten op weer een vertolking van “Ik voel me zo verdomd alleen”, ik zou graag ook iets nieuws horen uit deze show. Dit kennen we nou wel….

[ Gewijzigd: 21 May 2007 09:54 PM by Jeroen ]
  [ # 65 ] 21 May 2007 09:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Judaz - 21 May 2007 09:43 PM

Qua previews vond ik het over t algemeen maar bagger, de fabeltjeskrant bracht meteen de stemming in de zaal, wat vet! Evita: tja, zo ben ik Stanley niet gewend, maar het mag voor mijn part wat ingetogener. Dirty Dancing: lijkt me geen musical voor mij, maar z’n zus kan niet wachten om te gaan, haha! Over de prijzen: Ik mis Tarzan bij de ontwerp/creatieve awards, dit is uniek en dan gaan ze prijzen uitdelen aan hachee producties. Ook ben ik het niet eens dat Celine Purcell de prijs voor vrouwelijk hoofdrol heeft gewonnen.

Gr. Yves

Ik vond dat dus eigenlijk wel lachen; Tarzan, de Big Production, niet eens prijzenswaardig.
Vond de andere winnaars ook wel echt terechter, al heb ik de meeste info van de previews en filmpjes.
En wat Evita betreft: No-one Beats Elena 😊

Wat Céline betreft: Ellen Pieters was mijn eerste voorkeur, eventueel gevolgd door Wieneke Remmers, al was haar aandeel maar heel klein, ik ben ook erg blij met Céline.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 66 ] 21 May 2007 09:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Een paar reacties 😉:

- Opening van Chantal was leuk! Echt een mooie jurk hoor! Alleen dat liedje was wel een beetje irritant… 📣

- Do was verschrikkelijk. Wát een gehijg!

- Ik vond ‘Fame’ een beetje zwakjes… Ik verstond het niet en ik vond de stem van Jim nou niet bepaald mooi.

- Die Albert! Hij ging helemaal uit z’n bol! En dan valt ie… :ohoh: Dat was wel zielig…

- Jammer dat de microfoon het niet deed bij ‘Ciske de Rat’. Maar Danny pikte het ontzettend goed op en het klonk erg goed!

- Die opjagende trommels tegen het einde van de speeches waren echt héél irritant! :boos2:

- Opvallend dat ‘Tarzan’ geen Awards kreeg voor aerial design, muziek en liedteksten, vertaling en/of choreografie…

- Ik vond de Awards voor ‘Doe Maar!’ een beetje flauw en te verwachten.

- ‘The Wiz’ ANWB Publieksprijs. Tsja… :sarcasme:

- Ik vond ‘Hair’ (met al die Idols - Zelfs Yuli!) verrassend leuk. De vertaling ‘Laat De Liefde Toe’ is een beetje vreemd, maar zou waarschijnlijk niet beter opgelost kunnen worden.

- Beste Vrouwelijke Hoofdrol voor Céline Purcell vond ik verrassend! :blanco:

- Dirty Dancing was een gave afsluiter! Een mooi arrangement zo met Nurlaila Karim en Bastiaan Ragas. :zonnebril:

  [ # 67 ] 21 May 2007 10:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De reacties gaan zo snel dat het bijna niet bij te houden is: dat van Danny alias Ciske was idd jammer.
De opbouw van het nummer was direct voorbij en daarna had ik het gevoel dat het afgeraffeld werd.

Het valt me toch mee dat niet alles van Tarzan heeft gewonnen als PR-stunt, aangezien Tarzan de enige van de genomineerden is die net speelt en zijn concurrenten musicals betroffen die reeds grotendeels zijn afgelopen.

Marianne van Wijnkoop vind ik een leuk mens, maar haar “Yesss!!!” na het voorlezen van Ron, was nu niet bepaald objectief en hoogst ongepast.

Hair begon even heel erg verkeerd, met bijna het idee te krijgen dat je een compleet gerapete ehm.. gepimpte versie krijgt te zien, maar werd goed bijgetrokken.

Over het algemeen kost het me moeite om alles op te schrijven wat ik er van vond, want er zitten zoveel kritische noten bij dat ik mezelf weer een van die “bekritiserende zeikerds” voel…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 68 ] 21 May 2007 10:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Als je de reacties hier leest zou je bijna zeggen last de musical awards af. Wat een commentaar zeg. Moet zeggen dat ik de voorproefjes altijd wel leuk vind maar dat ze zeker geen goed beeld geven van hoe het er later uit gaat zien. Dit zal zeker ook het geval zijn bij Do. Als ze eenmaal gerepeteerd heeft dan zal het een stuk beter klinken. Ik hoop persoonlijk dat Stanley beter wordt want daar heb ik weinig vertrouwen in. Maar verder een leuke avond gehad!
Greetz Peter!

  [ # 69 ] 21 May 2007 10:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Toch Yuli he! Ik dacht het al :-D

In reactie op Palex: afschaffen hoeft nog niet per se, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de “truttigheid” wel mis.
In het begin was het nog zo lekker oubollig en zo musical; nu is het allemaal hip en gehyped en gepimpt. Het openingsnummer was daar wel het beste voorbeeld van.

Ook kan ik de opmerking nog niet loslaten die ik in een recent interview las: de musicalawards zijn in het leven geroepen om de producenten reclame te laten maken voor hun product.
Ik dacht dat het behalen van een “uitzonderlijke prestatie” centraal stond: dus niet gewoon goed, maar uitzonderlijk goed. Maar dit is allang niet meer zo. Het hele MAG lijkt meer en meer op een opgeblazen luchtbel en gaat daarmee het niveau en gebrek aan inhoud van grote shows als The Wiz achterna.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 70 ] 21 May 2007 10:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

- HOE KAN HET SCRIPTVAN DOE MAAR BETER ZIJN DAN MUZIEK VAN WZI EN TARZAN .. is voor mij het meeste onbegrijpelijk van de hele avond ..

- Vond die medley eigenlijk het leukste, alleen die 2 nummers door elkaar niet zo’n succes.

- Evita klonk leuk, trekt me steeds meer.

- Fame, zag er wel vrolijk uit. Ik ga me alleen wel kapot ergeren aan KL ..

- The Wiz beste musical??? Mensen hebben een harde klap tegen hun hoofd gehad of zo ...

- Terecht dat Birgit en Henk hebben gewonnen, jammer dan weer dat HONK en WZI geen van hun nominaties mee naar huis kunnen nemen.

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 71 ] 21 May 2007 10:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Hier nog een kritische zeikerd. Zucht. Ik heb bijna de hele avond met kromme tenen gezeten. Vooral die medley voor MacIntosch was beschamend….die arme man! Alsof hij bij zijn bruiloft naar een slechte scetch moest kijken! DO NEEDS WORK al was ze volgens mij snip verkouden. DICTIE DICTIE DICTIE…en dat gold bijna voor iedereen. Ik heb zoveel niet verstaan. Alleen het nummer van Chantal wel (helaas….wat een tekst!), maar dat was volgens mij playback. Positieve uitschieter: Loes ? met Calling You uit Route 66.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 72 ] 21 May 2007 10:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Sophie_mfan - 21 May 2007 10:14 PM

- HOE KAN HET SCRIPTVAN DOE MAAR BETER ZIJN DAN MUZIEK VAN WZI EN TARZAN .. is voor mij het meeste onbegrijpelijk van de hele avond ...

Ik vind het scriptvan Doe Maar wel een prima prestatie. Pieter van de Waterbeemd is er echt in geslaagd veel bestaande songs en hits goed te laten aansluiten op één verhaal, dat ook nog eens zowel humor als drama in zich heeft. Zeker beter dan de muziek van Tarzan, die gewoon gemaakt is voor een tekenfilm en een beetje bewerkt, en waarvan de nominatie voor mij al onbegrijpelijk was. De muziek van Wat Zien Ik was niet genomineerd, de teksten wel en die hadden van mij zeker ook mogen winnen. Maar ik vind de winnaar niet onterecht in dit geval.

  [ # 73 ] 21 May 2007 10:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het scriptvan Doe Maar! was bovendien een goed verhaal.

Moesten jullie ook zo lachen om de verspreking van Frits Sissing bij de aankondiging van Tarzan?

“U ziet Carla… eh… Cara… eh… Charra als Carla.”

Of wat hij bedoelt te zeggen is dat we Chaira gaan zien als Kala.
Ik kwam niet meer bij! :lol:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 74 ] 21 May 2007 10:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Even van de site van Stichting Musical Awards gepikt:

De veertien prijzen zijn verdeeld over zeven musicals:
5 awards:  DOE MAAR!
2 awards:  My Fair Lady, Rembrandt, Tarzan
1 award:  Grease, The Last 5 Years, The Wiz

Die ene voor Grease en The Wiz vind ik net zo opvallend als twee voor Rembrandt.
Overigens mis ik Honk! en Wat Zien Ik?! nu toch wel in dit lijstje.
Maar die kwamen bij De Duimen ruim aan bod.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 75 ] 21 May 2007 11:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Heb het gebeuren niet gezien, ik zat bij Claudia in Carre. Wordt in de herhaling kijken zaterdag. Zo te horen op z’n zachts gezegd “mixed feelings” hier over de avond. Ondanks dat ik het niet gezien heb, enkele van mijn ongenuanceerde (je hoeft ook niet altijd te nuanceren toch ?) opmerkingen over de awards. Punt 1 t/m 10: hoe is het mogelijk dat Ellen Pieters ‘m niet gewonnen heeft ???....voor mij de duidelijkste winnaar van alle nominaties…zucht…zucht ...zucht…. Dan Henk poort: zo’n typische mosterd na de maaltijd award (evenals destijds bij Pia voor beste performer in het buitenland, zo’n niks zeggend goedmakerdje toen voor het niet krijgen het jaar ervoor). Henk is goed, en bewijst dat al jarenlang…maar zijn awardmomenten waren toch echt het spook of jean valjean…Rembrandt is zo ongeveer het matigste wat ik van ‘m gezien heb…Daarentegen…alle nominaties in die categorie vielen wat mij betreft onder de noemer “bij gebrek aan beter”. Tsja…the Wiz…te verwachten dieptepunt..laat ik maar geen open deuren nog verder intrappen. Ron Link: Tarzan moet natuurlijk wel wat krijgen wat het publiek een beetje aanspreekt…ook voorspelbaar…ik deel de menig van anderen dat er toch echt wel groter talent in NL is. Brigitte: leuk en vermoed ik wel terecht…wellicht in één van de sterkst bezette categorieën. Doe Maar-awards vind ik ook wel ok…al zouden op z’n minst meer nominaties voor Wat zien ik en Honk op z’n plek zijn geweest. Zo, eerste frustaties uit m’n systeem…dat van ellen vind ik echter verreweg het meest zonde.

[ Gewijzigd: 21 May 2007 11:16 PM by Mark ]
   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 10