2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Kuifje de musical - Premiere 22 mei 2007
  [ # 16 ] 26 May 2007 09:44 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Niet zo’n goed nieuws voor de mensen die Kuifje een warm hart toe dragen. Ik wilde voor 5 juni boeken en kreeg te horen dat t/m 13 juni alle dinsdag, woensdag en zonsdagvoorstelling afgelast zijn. Da’s natuurlijk geen goed teken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 17 ] 26 May 2007 09:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Mark Schmeitz - 26 May 2007 09:44 AM

Niet zo’n goed nieuws voor de mensen die Kuifje een warm hart toe dragen. Ik wilde voor 5 juni boeken en kreeg te horen dat t/m 13 juni alle dinsdag, woensdag en zonsdagvoorstelling afgelast zijn. Da’s natuurlijk geen goed teken.

Beide zondagsvoorstellingen? :-|

Nee!! Dat is echt vreselijk nieuws. Waarom red zo’n wangedrocht als The Wiz het nog zowat een jaar en dreigt Kuifje ongelofelijk roemloos ten onder te gaan… :huil: :huil: :huil:

  [ # 18 ] 26 May 2007 09:51 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik ben ook afgelopen donderdag dankzij musicalworld geweest.

En ik vond hem geweldig!!! Heb van het begin tot het einde zitten genieten! En loop er nu alweer over te denken om nog een keer te gaan!  Want zoals Tim ook al zei, de cd is er nog niet en ook ik wil hem wel heel graag hebben!!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 19 ] 26 May 2007 09:52 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Lance - 26 May 2007 09:50 AM
Mark Schmeitz - 26 May 2007 09:44 AM

Niet zo’n goed nieuws voor de mensen die Kuifje een warm hart toe dragen. Ik wilde voor 5 juni boeken en kreeg te horen dat t/m 13 juni alle dinsdag, woensdag en zonsdagvoorstelling afgelast zijn. Da’s natuurlijk geen goed teken.

Beide zondagsvoorstellingen? :-|

Nee!! Dat is echt vreselijk nieuws. Waarom red zo’n wangedrocht als The Wiz het nog zowat een jaar en dreigt Kuifje ongelofelijk roemloos ten onder te gaan… :huil: :huil: :huil:

Dat is inderdaad heel erg!! Donderdagavond zat het ook bij lange na niet vol, maar om nou direct zoveel voorstellingen af te lassen? Nouja dan ga ik maar nog een keer op een zaterdagmiddag (als ze die niet ook nog eens aflassen)

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 20 ] 26 May 2007 10:01 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Beide zondagen weet ik eerlijk gezegd niet. Ik vermoed in ieder geval de avond, matinee weet ik niet..vergeten te vragen. En ik heb de het vermoeden dat dit pas tot 13 juni is, dat ze de rest nog even willen aankijken maar als het niet aantrekt dat er dan nog meer geschrapt gaat worden…Jammer.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 21 ] 26 May 2007 10:09 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Nou dat is wel erg sneu om te lezen… Ik ga aanstaande maandag en heb er enorm veel zin in ! Zo te zien gaan de zondag matinees wel door want daarvoor is via de site van het Nieuwe Luxor gewoon te boeken en krijg je geen foutmelding van een ‘technische storing’.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 22 ] 26 May 2007 12:12 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2007-05-26

hopelijk trekken de bezoekersaantallen aan, het is een top musical met topcast en goede muziek. ik ben al 2 keer geweest en moet dan ook zeggen dat ik niet snap waarom het nog niet zo hard loopt ,vreemd. de cd was donderdag nog niet te koop, vertraging werd er gezegd in het luzor. als iemand nog gaat en hem voor me zou willen kopen(ik vergoed natuurlijk de kosten)hou ik me aanbevolen ,ik zei al 2 keer naar een musical is top maar m’n budget is dan wel op.
jammer hoor.
in belgie oostende loopt het vast wel goed daar is kuifje echt een icoon.

  [ # 23 ] 26 May 2007 12:16 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2007-01-13

Kuifje trekt dus te weinig volk? Dat is verdorie jammer om lezen!
Deze productie heeft alles in zich waar andere producties vaak te kort komen. Over de verhaallijn kunnen we discussiëren, en als aanhanger van de grote melodramatische musicals (Les Mis, Miss Saigon, Blood Brothers, ...) is de plot misschien wat simplistisch, maar dat is dan ook het enige negatief puntje dat er kan gezegd worden. Ik ben donderdag geweest (dank u musicalwordl!) en heb van begin tot einde zitten genieten. Toen de show in antwerpen speelde een 5/6 jaar geleden was die al buitengewoon. Maar nu, enkel verbeterd. Echt waar. Ik heb nog een televisieopname van de Antwerpse productie en heb die in de afgelopen jaren toch een paar keren bekeken. Met als gevolg dat ik de show ken. Maar toch moeten lachen om de grappen en grollen, toch een krop in de keel bij de scene in het ziekenhuis, toch meeleven met het afscheid van Bobby…. Geen enkel moment was er een moment van “dit heb ik al gezien”. Ik viel net als een paar jaar geleden van de ene verbazing in de andere. Ik was volledig meegezogen in de energie van de cast, in het verhaal, in het avontuur. Even volledig weg van de alledaagse werkelijkheid. En als je dat kan verwezenljiken als theaterproducent, dan verdien je volle zalen en een verdiende staande ovatie. En die was er donderdag, en terecht.
De cast is fenomenaal. Henk Poort is een fenomeen, Miranda van Kralingen is majestueus als La castafiori, een erg goede Jelle Cleymans die gewoon kuifje is (treedt succesvol in de voetsporen van Tom van landuyt), een prachtige grote Inca (Richard Spijkers, wat een klassebak, en is beter dan de originele grote inca, met verve), Jansen en Janssen waren ook goed, misschien voor verbetering vatbaar, maar goed ondanks berichten in de pers en andere opiniestukken, de professoren waren karikaturaal goed toch spijtig van de geknipte professorenwals,... Een goed ensemble en niet te vergeten een dirigent die er zin in had, deel van de show was en een prachtige functie heeft voor het toneel. Maar ja, als je de prachtige muziek van Dirk Brossé mag spelen en dirigeren, is het leven een feest, toch? Frank van Laecke zet een huzarenstukje neer. Een meesterwerk. Een raad voor iedereen die twijfelt: ga kijken. De show, de cast, het creatief team en de producent verdienen het. Het is gewoon genieten.

  [ # 24 ] 26 May 2007 12:50 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

polleke - 26 May 2007 12:16 PM

De show, de cast, het creatief team en de producent verdienen het.

Sorry? Als ik naar een musical ga, ga ik voor mezelf en niet om de productie te steunen… Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hierover zo denkt!

  [ # 25 ] 26 May 2007 03:27 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2006-11-24

Dit is natuurlijk spijtig om te horen maar zo echt verbaasd mij dit niet. Zijn er in Nederland niet té veel musicals die je kan gaan zien ( of die nog maar pas voorbij zijn), is er dan niet sprake van een overaanbod en is Kuifje niet iets minder bekend in Nederland dan hier in België waar hij echt een icoon is ( spijtig als dat 1 van de redenen zou zijn, want zelfs al ken je de figuur van Kuifje niet echt, het blijft een steengoede musical) .

In Vlaanderen is de ticketverkoop ook héél pover voor het ogenblik, is nog wel een goede maand maar bon. De 1ste voorstellingen zijn wel uitverkocht en ook een heel aantal golden seats op zaterdag en vrijdagavonden MAAR schijn bedriegt, deze tickets zijn ook NOOIT voor het gewone publiek in roulatie gkomen ( of tenminste een maar een zeer klein aantal). Deze probeert men namelijk eerst aan bedrijven en sponsers ( verplichten) te verkopen, als er dan nog over zijn ; dan pas brengt men deze in roulatie ( dat is dezelfde tactiek die bijvoorbeeld Cirque du Soleil ook toepast). Hoe halen ze het nu in hun hoofd om deze voorstelling in de zomer te programmeren ( ok, Hergé zou dit jaar 100 geworden zijn en na Nederland kan men onmiddellijk in Vlaanderen verderdoen met de voorstelling), het is niet voor niets dat bijvoorbeeld in een Vorst Nationaal ,Sportpaleis of Stadsschouwburg weinig tot niets geprogammeerd staat: in de zomer willen mensen namelijk niet in een ( als het goed weer wordt natuurlijk) heet theater gaan zitten waar geen airco en weinig verluchting is. En bovendien zijn vele mensen ook op reis. En waarom in Oostende? De uithoek van ons land. Antwerpen is veel centraler voor een grotere groep van Vlamingen én Nederlanders. Als je nu al naar Kuifje wil gaan zien moet je daarvoor ( voor de meeste) meer dan 1 tot 2 uur de wagen gaan zitten in de heenrit en dan nog eens hetzelfde voor in de teruggrit. Voor velen zal dit een beetje van het goede te veel zijn. En het feit dat in de zomermaanden er veel toeristen zijn is ook niet echt een sterk argument. Deze geven niet zomaar +/- 30 à  40 euro de man uit om eens een avondje musical te gaan kijken, en ten slotte, de voorstelling was hier al enkele maanden te zien en bij elke reprise komen er sobieso minder mensen komen.

Laten we hopen dat dit nog verandert, het is en blijft een mooie musical

   Handtekening   

Impossible is only a word

  [ # 26 ] 27 May 2007 02:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik was zo enthousiast na de eerste keer en hoewel ik riep nog een keer te willen gaan heb ik besloten dat je 1 keer perfectie nooit over moet doen.

Wel moet ik verplicht nog een keertje naar het Nieuwe Luxor voor het programmaboek en de cd die bij de try-out niet beschikbaar waren.

En Lance zegt het, ik denk het: schandalig dat een Wiz (die dankzij een goedkope zegelactie de meeste bekendheid verwierf) meer zalen kan vullen dan een prachtig Kuifje!

*Zucht*  :sad:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 27 ] 27 May 2007 07:52 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2007-05-26

het progammaboekje was er nu wel de cd gisteren zaterdag de 27e helaas nog niet, vertraagd. toch staan er al 2 nrs op de site hopelijk weet iemand waneer de cd er is ga ik hem ook bij luxor halen. heeft iemand een release datum gehoord?

  [ # 28 ] 27 May 2007 09:42 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Jeroen - 26 May 2007 09:21 AM

Deze keer dus ook voor het eerst een Nederlands kinderpaar gezien. Fleur deed het wel redelijk, maar haalde haar hoogste noten niet; Zorrino was wat iel van stem (maar dat had de premiere-jongen op zijn eerste try-out ook wel), en mag nog wel wat meer gaan acteren. Vooral het afscheid van Kuifje en Haddock in de cel kwam vrij klinisch over. De declamatie met het touw deed hij dan weer wel best aardig. Geloof wel dat met een paar keer spelen dit een prima Zorrino zou kunnen zijn.

Vanavond volgens mij hetzelfde kinderpaar gezien, en beiden zijn zeker in hun rol gegroeid. Fleur haalde haar noten dit keer wel, wat het nummer meteen een stuk aangenamer te beluisteren maakt. Ook Zorrino lijkt met iets meer vertrouwen te zingen al blijft het wat aan de iele kant, maar vooral zijn spel is al een stuk meer ontspannen en dus beter.

Maar het meest bijzondere voor mij aan deze avond. An Lauwereins was Bianca Castafiore. Ze vult de rol iets anders in dan Miranda van Kralingen, en doet dat bijzonder goed. Persoonlijk hou ik meer van de Miranda van Kralingen-versie, met name bij de scenes waarbij ze alle maskers heeft afgezet en als mens voor de spiegel zit. Beide vertolksters zijn in ieder geval wel steengoed.

  [ # 29 ] 27 May 2007 09:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Vanavond ben ik (weer :ohoh: ) geweest en heb gevraagd naar de cd. De dame vertelde dat ze elke dag verwacht dat ze er nu toch wel zouden zijn, maar helaas waren ze er nog steeds niet! Ook heb ik nog even gevraagd waarom er voorstelling geannuleerd waren en zij vertelde dat de kaartverkoop zo tegenviel! Daarom loopt de show ook korter dan in eerste instantie gepland!!

Over de voorstelling zelf: Vanavond had ik het genoegen om An Lauwereins als Bianca Castafiore te hebben! Ik vond haar heel goed en mooi zingen, in m’n idee is haar stemmer wat warmer dan die van Miranda van Kralingen. Wel vond ik de naam verbasteringen van Haddock door Miranda toch leuker! Dit zijn denk ik geen vaste “namen” en mogen ze zelf maar wat verzinnen (tenminste die indruk had ik). Want volgens mij gebruikte An vanavond totaal andere verbasteringen dan Miranda vorige week deed.
Nogmaals het was heel leuk om iemand anders in de rol te zien en horen!
Vanavond vond ik het meisje wat Fleur speelde héél erg goed! Misschien was het wel dezelfde als vorige week, want die vond ik ook zo goed. Maar ik weet het niet zeker!
Als het dezelfde Zorrino was als vorige week had hij zeker z’n stem niet meegenomen, want ik vond hem niet goed vanavond!
Maar als geheel was de voorstelling zeker weer geweldig!! En ik snap echt niet dat de zo weinig mensen heen gaan!!! Net als Honk toen… Toen snapte ik het ook niet dat er zo weinig kaartjes werden verkocht en bij Kuifje nu ook niet!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 30 ] 27 May 2007 09:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Grappig dat we er weer tegelijk waren, Jeroen!
Ik zat te typen toen jij je bericht plaatste, dus hebben we alletwee bijna hetzelfde geschreven :ohw:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

 < 1 2 3 > 
2 of 3