1 of 2 |  1 2 > 
Verslagje The Last 5 Years, 24-05-2007.
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Toen ik Monique tegenkwam bij de meeting van Honk! (ze zat toen voor mij), vertelde ze dat ze kaartjes had voor de musical The Last 5 Years.
Aangezien ze er 1 over had, vroeg ik of ik misschien mee mocht.
En dat mocht :-D
Gezellig dus.

Gisteren was het dus eindelijk zover!
’s Ochtends even afgesproken, ik zou om 18.19u op Centraal station in Rotterdam zijn…
Nou, niet dus!
Ik heb er verdorie 5 kwartier over gedaan (bus was een kwartier te laat, en heb er daarna dus zo lang in gezeten), en na een stukje verkeerd te zijn gelopen had ik dan toch Monique gevonden (om 19.00 uur ofzo pas! (Monique, zeg ik t goed?)).
Wij zijn toen gauw naar Rotterdam zuid gereden, hebben een patatje gegeten, ik heb t kaartje ff betaald, en na een toiletbezoekje zaten we om 19.50u in de zaal.
Aangezien er om 20.00 uur nog mensen de zaal inkwamen, begon het allemaal wat later (5 minuutjes geloof ik).
Monique en ik zagen dat het niet vol zou worden (wat we allebei wel jammer vonden), dus gingen we van rij 5 naar rij 3.
Daarna gingen er 2 mensen vanaf rij 1 naar achter, dus… hup, stoelendans, en op naar rij 1!
Ik vind t zo lekker als ik niet om iemand heen hoef te kijken ofzo!

Nu de show.
Wat een geweldig mooie musical!
Ik hoop dat ze nog langer mogen spelen (in 2008), maar ik vrees een beetje van niet (vanwege de lege zaal… Ik weet niet hoe het met de rest van de voorstellingen was?)
Wat kan ik er verder over zeggen…
Zo apart dat Birgit van het einde naar het begin zingt, en Ara van begin naar eind.
Wel heel erg mooi, en op het einde van de show komt alles helemaal goed uit (ja duh 😛).

Trouwens: Birgit, wat een stem!
Ze acteerde ook top, ik vond haar veel beter dan toen ik haar in de Jantjes zag.
Ze heeft de award verdiend!
En Ara: geweldig natuurlijk, voor hem wou ik erheen.
Vind z’n stem zo mooi!
En hij acteerde natuurlijk ook top :-D

Na de show nog even naar de a.u., en na 2 minuten daar staan kwam Ara ff naar buiten, en ging daar zitten roken.
Dus gezellig ff gekletst, en een foto’tje gemaakt (erg leuk al zeg ik t zelf), en nog 5 minuten (ofzo 😛) gezellig naast m gezeten.
Daarna vroeg een jongen die er was of Ara Birgit ff wilde halen.
Aangezien ze allebei gasten hadden, zou hij het ff vragen, en ging hij weer lekker naar binnen 😊
Daarna kwam Birgit heel voorzichtig om t hoekje gluren, en heeft ze van die jongen een champagnefles met Celebrations (die chocolaatjes) erin gekregen (omdat ze de musical-award had gewonnen).
Ik heb haar ook even gefeliciteerd daarmee, ff een foto van haar alleen gemaakt, ook nog een foto van haar en Monique gemaakt, en toen ging ook zij weer lekker naar binnen.
Daarna heeft Monique mij naar huis gebracht (thanks daarvoor, en voor de gezellige avond!!!), en ging zij daarna ook lekker naar huis.
Dit was een kort verslagje, van een gezellig dagje!
Foto’s gaan er nog aankomen!

[ Gewijzigd: 25 May 2007 11:22 AM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 1 ] 25 May 2007 11:33 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Leuk verslag! Ik ben erg benieuwd… ik denk dat ik er nog een keer Last Minute naar toe ga (als ie in Breda komt tenminste…)

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 2 ] 25 May 2007 11:53 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Danku!

Ze spelen nu alleen vanavond en morgen nog, dan is dit tourtje afgelopen.
En ik weet niet of de tour nog verlengd word.
Hoop van wel, zou m best nog is willen zien 😊

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 3 ] 25 May 2007 12:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

:O dat was dan wel heel kort!

Ik hoop inderdaad dat ze gaan verlengen… Maarja, als er bijna niemand in de zaal zit, snap ik dat ze dat niet doen.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 4 ] 25 May 2007 12:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Kga morgen voor het eerst naar Last 5 Years (is meteen de laatste show) dus ben erg benieuwd.

De show wordt wel verlengt, dat zij Birgit in een krant (kmeende de Metro) Kben wel blij dat de show verlengt wordt (pas over 1,5 jaar omdat Ara fabeltjeskrant gaat doen) maar Ara speelt dan zeker weer en khoop (en denk) ook weer met Birgit

  [ # 5 ] 25 May 2007 10:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Hier dan de foto’s:
Ara en ik.
Na de foto bleef ie nog 5 minuten zo zitten, haha 😉

Birgit.

[ Gewijzigd: 25 May 2007 11:20 PM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 6 ] 25 May 2007 10:47 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-12-21

Veertje, leuk verslag en leuke foto’s (inderdaad wat groot :ohw: )

Ik word steeds nieuwsgieriger naar The Last 5 Years, hopelijk komen ze volgend jaar terug.

  [ # 7 ] 25 May 2007 11:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Dankjewel!
Ik heb het inmiddels veranderd, snap nu zelf hoe het moet (A)
Het word nog wel wat met mij 😛

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 8 ] 25 May 2007 11:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Veertje - 25 May 2007 12:57 AM

Wij zijn toen gauw naar Rotterdam zuid gereden, hebben een patatje gegeten, ik heb t kaartje ff betaald, en na een toiletbezoekje zaten we om 19.50u in de zaal.
uote]

toch wel fijn dat in elk verslag het toiletbezoek genoemd wordt. Misschien een idee om ook te vertellen hoe de toiletten er uit zien, of ze lekker ruiken, of ze schoon zijn, welke kleur toitletpapier er hangt, of er genoeg is etc.

  [ # 9 ] 25 May 2007 11:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

ookeenmedewerker - 25 May 2007 11:31 PM

toch wel fijn dat in elk verslag het toiletbezoek genoemd wordt. Misschien een idee om ook te vertellen hoe de toiletten er uit zien, of ze lekker ruiken, of ze schoon zijn, welke kleur toitletpapier er hangt, of er genoeg is etc.

Ja hè, moet toch ook gebeuren? 😛
Toiletten waren wit, een beetje viezig, het rook er naar niks, toiletpapier genoeg, het was wit, alleen de handdoekrol was op, dus kon mijn handen niet afdrogen (jaha, heb netjes mijn handen gewassen dus).

Zo goed? 😛

Ow ja, na de show was ik ook naar het toilet geweest, en natuurlijk weer mijn handen gewassen, en toen was de handdoekrol bij gevuld.

😛

[ Gewijzigd: 25 May 2007 11:58 PM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 10 ] 26 May 2007 12:19 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

leuk verslag!

  [ # 11 ] 26 May 2007 10:09 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Margop - 25 May 2007 10:47 PM

Veertje, leuk verslag en leuke foto’s (inderdaad wat groot :ohw: )

Ik word steeds nieuwsgieriger naar The Last 5 Years, hopelijk komen ze volgend jaar terug.

Ze komen terug, zie mijn berichtje

  [ # 12 ] 26 May 2007 10:09 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Net terug uit Hoofddorp van de laatste The last 5 years. Even vers van de pers mijn beleving.
Allereerst het positieve: Ik vond beide performances (denk ik…kom ik later op terug) indrukwekkend. De hare stak er zonder meer bovenuit, wat mij betreft een terechte award winning performance..knap…ik was echt onder de indruk van Birgitte. Ook mooi de muziek en de intimiteit/kleinheid/simpelheid van het stuk. Met name die laatste 2 punten spreken mij steeds meer aan in een tijd waarin nogal veel om (visueel) spektakel en/of met een goed gevoel naar huis gaan draait…prettige en welkome afwisseling dit. Ara vond ik ook sterk, zijn 2e deel kon me wel meer bekoren dan het eerste.
Dan het “negatieve”: alhoewel ik een mooie avond heb gehad, naar mooie muziek heb geluisterd én 2 fantastische mensen op het podium heb gezien, werkte het stuk niet voor mij. Waarom ben ik nog niet helemaal uit; het heeft er iets mee te maken dat ik gewoon niet geloof dat ze verliefd op elkaar waren. Ik vond haar afzonderlijke deel geweldig en ook volledig overtuigend. Alleen bij de gedachte dat haar gevoelens de relatie met hem betroffen klopte het gewoon niet. Nu zou het kunnen dat dat aan het spel/persoonlijkheid van Ara ligt, maar ik vermoed het eigenlijk niet..ook omdat ik zoals gezegd hem eigenlijk ook wel goed vond. Ik heb meer het idee dat dat in het scriptzit. De musical draait om haar drama en haar deel is naar mijn idee ook goed uitgewerkt (ik deel dan ook de menig van anderen die ik eerder gelezen heb, dat het voor haar ook makkelijker is te “scoren"dan voor hem)...maar hà­j hangt er maar een beetje bij. Van hem worden me bepaalde dingen helemaal niet duidelijk en al helemaal niet waarom zij nou juist zo dol op hém is. Eenzelfde, in dit geval wél consequente, disbalans bij de nummers. Waar de hare je raken en haar verhaal vertellen en haar karakter tot leven brengen, zijn de zijne oppervlakkiger, te gelijkmatig en blijft mijn gevoel bij hem de hele voorstelling door zo’n beetje neutraal.

Nou ja, da’s zo’n beetje hoe ik het verwoorden kan. Al met al een anders dan andere voorstelling, geweldige prestaties van de spelers, mooie muziek, orgineel uitgangspunt ook (hij vooruit, zij achteruit). Als geheel heeft het me echter niet overtuigd, simpelweg omdat hun relatie (het waarom ze bij elkaar zijn) voor mij niet tot leven kwam. En ik geloof dat dit (belangrijke) gebrek, in een stuk waarvan de kern hun relatie is, meer verankerd ligt in het script/de vormgeving van het stuk dan dat het de spelers te verwijten is.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 13 ] 27 May 2007 01:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Mark Schmeitz - 26 May 2007 10:09 PM

Net terug uit Hoofddorp van de laatste The last 5 years. Even vers van de pers mijn beleving….
.....En ik geloof dat dit (belangrijke) gebrek, in een stuk waarvan de kern hun relatie is, meer verankerd ligt in het script/de vormgeving van het stuk dan dat het de spelers te verwijten is.

Wow.. Eindelijk een verslagje van iemand waar ik het idee heb dat ik naar dezelfde voorstelling geweest ben….

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 14 ] 28 May 2007 05:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik persoonlijk heb wel helemaal genoten van de laatste voorstelling van The Last 5 Years, vooral het openingsnummer van Birgit was SUPER. Kwas meteen verkocht aan Birgit en haar mooie stem. Birgit gaan we vaker zien in musicals, geloof me! Ara was in het begin moelijk te verstaan (denk zenuwen) maar maakte daarna alles meer dan goed (heeeel soms een valse noot, jammer maar kan gebeuren)De vertaling was SUPER, kheb vandaag de Broadway CD nog eens geluisterd en de vertaling was echt super (wow wat is de naam Jonna mooi zeg!Birgit was voor mij de topper van deze musical en die Award was 100% voor haar bedoelt!

[ Gewijzigd: 28 May 2007 07:29 PM by jouke ]
  [ # 15 ] 28 May 2007 05:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

@ Mark en Jouke: mooie verslagjes ook 😊
Ook ik vind de rol van Birgit (dus niet BirgitTE 😉) meer diepgang hebben, maar dat ligt denk ik aan hoe ie geschreven is 😊

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

 1 2 > 
1 of 2