1 of 2 |  1 2 > 
Mary Poppins sluit 12 januari in Londen
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Op 12 januari 2008 valt in het Prince Edward Theatre het doek voor ‘Mary Poppins’. De Disney-musical zal vervolgens een grote tour maken door het Verenigd Koninkrijk. ‘Mary Poppins’ opende op 15 december 2004 en speelde onlangs nog haar 1.000ste voorstelling. De belangrijkste rollen worden momenteel gespeeld door Lisa O’Hare (Mary) en Gavin Creel (Bert).

Mhhh misschien toch nog maar even gaan kijken met kerst

  [ # 1 ] 02 June 2007 01:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Opmerkelijk! Maar Prince edward is grote bak….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 2 ] 02 June 2007 02:12 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

hehe tijd voor iets nieuws..

Vraag me alleen af hoe ze met dit grote decor willen gaan reizen..

  [ # 3 ] 02 June 2007 02:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Nou ik weet nog wel een paar shows die ik liever zie sluiten dan deze!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 4 ] 02 June 2007 02:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘Mary Poppins’ heeft destijds try outs gehad in Bristol dus touren is wel mogelijk, alhoewel het me wel een hele onderneming lijkt gezien het enorme decor.
Erg jammer dat ze stoppen ! Ik vind het in ieder geval een geweldige voorstelling en met de originele ‘Beauty & The Beast’ de beste show van Disney.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 02 June 2007 03:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Heeft deze show nou goed gelopen of niet? 4 jaar is een mooie prestatie, maar niet echt lang.

  [ # 6 ] 17 October 2007 08:56 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2006-04-23

Ruim vier jaar, tja, lang is anders. Maar ik zag hem afgelopen vrijdag in een uitverkocht huis (dat heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat het bijna stopt). Ik heb genoten. Scarlett Strallen deed haar naam eer aan en straalde als Mary en Gavin Creel zette Bert prima neer. Ik kan me indenken dat Mary de plaats van Tarzan eind 2008 medio 2009 over gaat nemen in het CT.

  [ # 7 ] 20 October 2007 10:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb wel een enorm zwak voor deze show 😊 Mijn kaartje voor de laatste voorstelling op 12 januari is al geboekt.
Weet iemand misschien meer hoe de tourversie eruit gaat zien ? Ik heb destijds wel gelezen dat Bob Crowley bezig was met een aangepast ontwerp voor de Britse en Amerikaanse tour.

Edit, met dank aan Google
Bron http://www.playbill.com

One of the stars of the new Disney-Cameron Mackintosh production of Mary Poppins is the ambitious, bigger-than-life scenic design by 2007 Tony Award nominee Bob Crowley, who also designed the musical’s costumes.

The production at Broadway’s New Amsterdam defies gravity in so many ways: the famed nanny (played by Ashley Brown) flies over the heads of theatregoers; chimney sweep Bert (2007 Tony nominee Gavin Lee) tap dances upside-down on the proscenium arch; an entire floor of the Banks household – the nursery – lowers from roof-level to eye-level; and the behemoth, oversize dollhouse home itself magically fades in and out.

Surely, the massive 2007 Best Musical Tony nominee Mary Poppins is too big to have a touring life outside of Broadway.

Disney Theatrical Productions’ Thomas Schumacher has heard this song before. He subscribes to the show’s philosophy that “Anything Can Happen.” A planned fall 2008 tour is already in the works.

“When we mounted Lion King, one of the first things people said to me was, ‘Well, it works on Broadway, but you could never do this production anywhere else.’”

Schumacher shrugged and added, “There are [eight] companies of Lion King playing tonight – you can see it in Japan, Korea, Johannesburg. There are two companies around [the U.S.], touring. We’ve toured to China, we’ve been in Australia . . . we’ve been able to take the show everywhere.”

For the developing national tour of Mary Poppins, Crowley “has created a magnificent set idea that creates many of the same stage pictures that you’re seeing on stage here, but a whole different design approach to it,” Schumacher explained. “There’s a tour concept that works perfectly. Yes, it’s a gigantic production, the reason you want to see it on Broadway, of course, is – you want to see the original big production of it. But, like our other shows, whether it’s been Beauty and the Beast, whether it’s been Aida or Tarzan – we just opened Tarzan in Amsterdam – there’s always a way to reinvent these shows.”

Schumacher admitted that the Banks house – a multilevel Victorian beehive – is a challenge, but not an obstacle.

“There’s a 27-ton house onstage,” he said. “The big idea for Bob Crowley’s set was, ‘How do you go from the world of the Banks family at No. 17 Cherry Tree Lane and then strike the whole house and be in a park – be in a vast, open fantasy space – and then be back in the house?’ That’s the trick of his set. I think for most people, it never occurs to them: You’ve just seen a house materialize and then disappear. We have figured out a way to do it on the road.”

Bob Crowley is a three-time 2007 Tony Award nominee: For Mary Poppins (in the categories of Best Costume Design of a Musical and Best Scenic Design of a Musical) and for Lincoln Center Theater’s The Coast of Utopia (for Best Scenic Design of a Play, a nomination he shares with co-designer Scott Pask).

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 8 ] 20 October 2007 01:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ik heb laatst ook een nieuwsbericht geplaatst dat na de nationale tour, de show naar het vaste land gaat in 2009. Stond verder geen land bij maar wie weet komt de show dan toch naar Nederland (ik gok opvolger Tarzan)

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 9 ] 20 October 2007 03:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik hoop wel dat ‘Mary Poppins’ ooit naar Nederland komt, maar dat zal niet deze tour zijn vermoed ik. Meestal gaan dit soort Engelstalige tourprodukties naar locaties als Singapore etc. zoals ook bijvoorbeeld ‘Chitty Chitty Bang Bang’.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 21 October 2007 11:07 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Na Tarzan komt waarschijnlijk Wicked.
Dat zegt Antje Monteiro in een interview op deze site.
In januari ga ik naar Londen en hoop dan allebei (MP én Wicked) voor het eerst te gaan zien.
Als alle kaartjes niet uitverkocht zijn natuurlijk, omdat MP dan bijna stopt.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 11 ] 21 October 2007 12:16 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Antje heeft dat nooit gezegt hoor.. die discussie is hier al eens geweest.. ze zei alleen dat ze zeker auditie gaat doen mocht de musical hier ooit naar toe komen..

ik ben er zeker van dat zowel Mary Poppins als Wicked naar Nederland zullen komen..

Mary Poppins is een van de slechtste groot opgezete musicals die ik ooit heb gezien.
Het ziet er allemaal gelikt uit, maar het verhaal is heel erg magertjes en slap..

  [ # 12 ] 21 October 2007 01:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Caroline1 - 21 October 2007 11:07 AM

Na Tarzan komt waarschijnlijk Wicked.
Dat zegt Antje Monteiro in een interview op deze site.
In januari ga ik naar Londen en hoop dan allebei (MP én Wicked) voor het eerst te gaan zien.
Als alle kaartjes niet uitverkocht zijn natuurlijk, omdat MP dan bijna stopt.

kaartjes kan je ook redelijkgoedkoop kopen in Nederland (voor Londen)

  [ # 13 ] 21 October 2007 03:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

tomeey - 17 October 2007 08:56 PM

Ruim vier jaar, tja, lang is anders. Maar ik zag hem afgelopen vrijdag in een uitverkocht huis (dat heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat het bijna stopt). Ik heb genoten. Scarlett Strallen deed haar naam eer aan en straalde als Mary en Gavin Creel zette Bert prima neer. Ik kan me indenken dat Mary de plaats van Tarzan eind 2008 medio 2009 over gaat nemen in het CT.

Nog geen 4 jaar zul je bedoelen, een ruime 3 jaar (met try-out meegtelt). Voor mijn gevoel draaide ie nog korter (al ben ik totaal niet bij met West End en Braodway).

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 14 ] 21 October 2007 04:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

jouke - 21 October 2007 01:52 PM
Caroline1 - 21 October 2007 11:07 AM

Na Tarzan komt waarschijnlijk Wicked.
Dat zegt Antje Monteiro in een interview op deze site.
In januari ga ik naar Londen en hoop dan allebei (MP én Wicked) voor het eerst te gaan zien.
Als alle kaartjes niet uitverkocht zijn natuurlijk, omdat MP dan bijna stopt.

kaartjes kan je ook redelijkgoedkoop kopen in Nederland (voor Londen)

Ik had met degene met wie ik ga afgesproken om daar kaartjes te kopen, maar ik zit er nu wel hard over na te denken om het van tevoren te doen.
Waar kan je ze het beste kopen vind jij?

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 15 ] 21 October 2007 05:24 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Er is net gezegd in Life and Cooking dat er 3 kanshebbers zijn voor het Circustheater NA Tarzan: Wicked, Mary Poppins of Billy Elliott

 1 2 > 
1 of 2