1 of 3 |  1 2 3 > 
Grease Zondag matinee 10 juni 2007.
change_status
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Grease kwam voor de 2de keer naar Groningen. Aangezien ik een week of 3 geleden Grease voor het eerst zag en zo aangenaam verrast was, moest ik gewoon nog een keertje gaan kijken!
Helaas liep de verkoop zo ontzettend snel dat er op de site al snel stond UITVERKOCHT. Echter zaterdagmorgen stond er op de site een oproep: Bel voor de laatste kaarten voor zondag middag naar de kassa.. Wat bleek de kassa was alleen te bereiken van maandag tot vrijdag.. Dan maar op goed geluk richting Groningen.

Bianca, haar moeder en zusje hadden al kaartje dus ‘s morgensvroeg op naar Groningen met de Boesboes..
Om 13uur gelijk de kassa bestormd om te kijken als er nog een kaartje was. Er was wel 1! kaartje over! Dat noem ik nog eens geluk 😉 Met een kaartje voor balkon rij 2 midden (na de pauze rij 4 zaal midden) liep ik tevreden naar het castbord
Die zag er als volgt uit:

Danny - Levi van Kempen.
Sandy - Bettina Holwerda
Kenickie - William Spaaij
Sonny-Juriaan Bles
Roger - Hein Gerrits
Doody- Paul Boereboom
Rizzo- Cystine Carreon
Marty- Wendy Peters
Jan- Barbara de Wit
Frenchy - Saar Bressers
Vince Fontaine/Teen Angel - Nelo Schelle
Miss Linch - Aafke v/d Mey
Eugene - Boris Scheurs.
Patty - Lonneke Hinnen
Cha Cha - Barbara Hol
Mitzi - Regi Severens
Darleen - Amber van Hardeveld.
Mark - Pim Veulings.
Chuck - Tim van Straeten.

Was voordat de voorstelling erg benieuwd hoe Levi,Wendy,Paul en Aafke deze rollen zouden neerzetten.

De Voorstelling:

Levi als Danny: Ik vond hem stukken beter dan Jim. Hij zingt,acteert en danst beter dan Jim. Ik zie in hem veel meer een Danny. Bij Jim had ik het idee dat naar Jim zat te kijken met een kuif. Het enige minpuntje is dat Levi wat jonger oogt dan de rest van de T-Birds.

Bettina- Was vandaag weer goed bij stem. De vorige keer in Hoogeveen, had ze last van haar stem en zong ze op safe. Dit keer knalde ze de noten de zaal in. Ze speelt een mooie en geloofwaardige Sandy.

William,Cystine,Hein,Barbara,Saar en Juriaan waren net als de vorige keer erg goed in hun rollen.

Wendy als Marty: Leuk, ze doet het prima voor haar pas 5de keer! Had nog een leuke verspreking :D

Paul als Doody: Zeer getalenteerd, toch zie ik liever Yves in deze rol.

Helaas weer geen Martin maar Nelo was een goede vervanger.

Aafke v/d Mey en Boris waren heerlijk op dreef! Ik heb echt zoo ontzettend moeten lachen om Aafke. Zij vertolkt de rol echt leuker dan Ottelien om heel eerlijk te zijn!

En het ensemble was weer super goed. Ze hebben terrecht de award hier voor gewonnen!


Wie Grease nog niet gezien heeft, ga snel want dit feestje mag je niet missen! :D

[ Gewijzigd: 11 June 2007 11:21 PM by Niels! ]
  [ # 1 ] 11 June 2007 11:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Kijk: dat is nog eens geluk hebben! Die zeldzame momentjes die je soms overkomen 😄

[en ik denk dat de meeste mensen het met je eens zijn dat er al snel iemand beter is dan Jim 😉 ]

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 12 June 2007 12:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Leuk verslag Niels!

Leuk ook dat je een aantal understudy’s had.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 3 ] 12 June 2007 01:30 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2006-10-09

ik heb levi gezien in apeldoorn en ik heb william gezien in zwolle en jim bij de try-out in velzen en ik vind levi een lief kereltje maar zeker geen danny. ik vond jim ook veel stoerder maar je hebt wel gelijk dat je meer naar jim zit te kijken dan naar danny.

ik vond levi een heel dun stemmetje hebben en een beperkt bereik hij verprutste de laatste nooit in zomernacht en cha cha kan hij niet optillen maar dat neem ik hem niet kwalijk.

hij moet nog een boel leren hij acteert in een hokje zoals dat ook hoort in soaps maar op het podium verlies ik bij hem mijn aandacht. zal aan deze jongen een boel gesleuteld moeten worden maar hij is pas 18 dus ik denk dat het wel goedkomt, maar ik vind hem nog lang niet toe aan een hoofdrol zoals danny.

in apeldoorn had ik regi als rizzo en dat was me toch een afknapper ze acteert leuk zingt beroerd en dan het laatste nummer(als ze denkt dat ze zwanger is) daar kreeg ik bij cystine de rillingen over mijn lijf zo steen goed maar bij regi kreeg ook rillingen maar niet omdat ze zo geweldig zong.

ik vond nelo het top doen als vince en teen angel echt heel goed hij is iets soepeler als martin en zingt het een octaaf lager maar erg goed.

ik zag toch het liefst william als danny ondanks dat hij ook nog zo jong is, is hij echt stukken verder maar ook simpelweg getalenteerder en natuurlijk een gedegen opleiding wat bij sommige hoofrolsplers toch echt mist(kuch kuch) vond het bv best genant dat hij geen award won maar ron maar goed dat is persoonlijk zeg ik maar

groetjes ed

  [ # 4 ] 12 June 2007 02:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ed - 12 June 2007 01:30 PM

ik vond jim ook veel stoerder .

Aargh. Als ik Jim in iets absoluut niet vond overtuigen is het zijn stoerheid. Meer een nerd in een leren jasje. Hoe kan Levi nou nà³g minder stoer zijn

  [ # 5 ] 12 June 2007 03:06 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2006-10-09

het kan dus echt. maar ik vind jim geen nerd althans niet meer ik probeer iedereen altijd eerlijk te bekijken en zelfs jim wordt ouder ik vind hem ook geen jochie meer, en ik vind jim stoerder dan levi , daarmee zeg ik niet dat ik jim stoer vind maar hij heeft in ieder geval een echte hetero uitstraling en dat vind ik soms bij stoere rollen in musicals ver te zoeken.

  [ # 6 ] 12 June 2007 09:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

En zo heeft iedereen een eigen mening 😉

Hee leuk verslag Niels!!!
Ik ga over een maand, kan NIET wachten!!! :-D

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 7 ] 12 June 2007 09:41 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

ed - 12 June 2007 01:30 PM

ik heb levi gezien in apeldoorn en ik heb william gezien in zwolle en jim bij de try-out in velzen en ik vind levi een lief kereltje maar zeker geen danny. ik vond jim ook veel stoerder maar je hebt wel gelijk dat je meer naar jim zit te kijken dan naar danny.

ik vond levi een heel dun stemmetje hebben en een beperkt bereik hij verprutste de laatste nooit in zomernacht en cha cha kan hij niet optillen maar dat neem ik hem niet kwalijk.

hij moet nog een boel leren hij acteert in een hokje zoals dat ook hoort in soaps maar op het podium verlies ik bij hem mijn aandacht. zal aan deze jongen een boel gesleuteld moeten worden maar hij is pas 18 dus ik denk dat het wel goedkomt, maar ik vind hem nog lang niet toe aan een hoofdrol zoals danny.

in apeldoorn had ik regi als rizzo en dat was me toch een afknapper ze acteert leuk zingt beroerd en dan het laatste nummer(als ze denkt dat ze zwanger is) daar kreeg ik bij cystine de rillingen over mijn lijf zo steen goed maar bij regi kreeg ook rillingen maar niet omdat ze zo geweldig zong.

ik vond nelo het top doen als vince en teen angel echt heel goed hij is iets soepeler als martin en zingt het een octaaf lager maar erg goed.

ik zag toch het liefst william als danny ondanks dat hij ook nog zo jong is, is hij echt stukken verder maar ook simpelweg getalenteerder en natuurlijk een gedegen opleiding wat bij sommige hoofrolsplers toch echt mist(kuch kuch) vond het bv best genant dat hij geen award won maar ron maar goed dat is persoonlijk zeg ik maar

groetjes ed


Ik weet niet hoelang het geleden is dat jij Levi zag, maar zoals ik dat lees ik hij in die weken erg gegroeid. Ik vond hem echt vocaal stukken beter dan Jim, ik kon voor mij gevoel bij hem achterover leunen en bij Jim had juist idee van aiii gaat hij deze nooit wel halen..
Maar tuurlijk, ik vond Levi ook wat te jong voor deze rol, maar deze jongen heeft nog heel veel tijd om verder te komen in musicalland als je zijn CV leest.

  [ # 8 ] 13 June 2007 05:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Jeroen - 12 June 2007 02:26 PM

Aargh. Als ik Jim in iets absoluut niet vond overtuigen is het zijn stoerheid. Meer een nerd in een leren jasje. Hoe kan Levi nou nà³g minder stoer zijn

Hahahahaha die opmerking vind ik echt geweldig 😛

  [ # 9 ] 17 June 2007 10:46 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik kom net terug van Grease.. Kon de last-minute verleiding niet weerstaan en had het alle laatste kaartje (met dank aan 4 meiden die voor me in de rij stonden, maar liever met zijn 4 gingen ipv 1tje alleen)

Grease is een leuke show, maar niet bijzonder

We hebben een aantal alternates/understudys
Levi was Danny en Regi was Rizzo
Boris en Martin waren er niet.. Ook ontbraken er er meerdere ensemble leden, waardoor veel swings opwaren volgensmij!

Het decor is creatief, maar op sommige moment ook spuug lelijk (het is feest maar het regend)
Bettina deed het leuk. Levi deed het aardig, maar viel niet op
Regi zette en leuke Rizzo neer en bezorgde me kippenvel bij ‘Het zou erger kunnen zijn’

Iemand van het orkest vertelde aan Gaby dat dit hun zevende show was in 6 dagen. vanaf dinsdag hebben ze alleen maar in Limburg gespeeld en zijn dus niet maar naar huis geweest. Dit merkte je heel erg, iedereen was vermoeid en perste het laatste beetje er uit..

De regie is rommelig, iedereen doet vanallles, er is geen touw aan vast te knopen

Leuk om gezien te hebben, maar niet voor herhaling vatbaar

  [ # 10 ] 17 June 2007 11:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

dokter_P - 17 June 2007 10:46 PM

Iemand van het orkest vertelde aan Gaby dat dit hun zevende show was in 6 dagen.

Dit is toch niet bijzonder in musicalland? Ze doen toch (bijna) altijd 8 shows in 6 dagen, understudys buiten beschouwing?

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 11 ] 18 June 2007 06:25 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

gordijntje - 17 June 2007 11:59 PM
dokter_P - 17 June 2007 10:46 PM

Iemand van het orkest vertelde aan Gaby dat dit hun zevende show was in 6 dagen.

Dit is toch niet bijzonder in musicalland? Ze doen toch (bijna) altijd 8 shows in 6 dagen, understudys buiten beschouwing?

Zelfs het werken zonder tussendoor thuis te zijn komt vaker voor bij tours.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 18 June 2007 09:47 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ja, daarom. Ik vind dit eingenlijk geen reden om een mindere show neer te zetten. Dat is nou het musicalvak; niet alleen dat je iets goed kan spelen, maar dat je het ook 8x per week goed kan spelen. Ik snap wel dat ze vermoeid zijn, maar dat is nog geen reden om ‘het laatste beetje eruit te persen’

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 13 ] 18 June 2007 05:34 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Grease is een tourende show en speelt bijna nooit zo veel voorstellingen achter elkaar..
en normaal gaan de spelers gewoon naar huis en slapen ze in hun eigen bed bij familie/partner

Nu waren ze al sinds dinsdag niet meer thuis geweest en hopte ze van het ene theater naar het andere en van hotel naar hotel..

kan me voorstellen dat dat vermoeiender is dan gewoon 8 voorstellingen in een vast theater te spelen..

  [ # 14 ] 18 June 2007 05:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ja dat wel, maar ‘t is geen uitzondering.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 15 ] 23 June 2007 11:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Vanavond naar Grease geweest in Alphen a/d Rijn en dit is het castbord:

Dit was m’n derde keer Grease en persoonlijk vond ik dit wel de minste versie :ohoh:
Misschien lag het aan mij, maar ik vond Juriaan Bles en Yves Adang goed, maar verder vond ik geen van de T-birds geloofwaardig overkomen. Niet iedereen zal het met mij eens zijn, maar ik vond Levi echt de minste Danny die ik gezien heb. Ik vond hem vocaal niet sterk en totaal niet “stoer” over komen.

Ok, ik moet eerlijk zeggen dat ik zoooo baalde dat Hein er niet was en ook dat William er niet was. Maar vooral Hein… ik vind hem zo geweldig!

De meiden waren super zoals “gewoonlijk”! Gelukkig was Cystine er wel… wat een strot heeft dat mens toch. Weer tranen in m’n ogen bij “Het zou erger kunnen zijn”....

Boris als Eugene was ook weer geweldig en natuurlijk Aafke van der Mey als Miss Lynch briljant 📣

Al met al natuurlijk toch genoten van de voorstelling, alleen voor mij toch wat kanttekeningen.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

 1 2 3 > 
1 of 3