1 of 2 |  1 2 > 
RENT in M-Lab
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Het nieuwe musicaltheater in Amsterdam Noord en dan spelen ze nog Rent ook. Zomaar deze week! Wie gaat mee/heen?

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 1 ] 20 June 2007 11:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik ben net terug, zeer mooi show die iedereen MOET zien (mits nog kaarten vrij) erg emo en veel sterker dan de Joop van den Ende productie. Een verslag volgt (tip neem genoeg zakdoekjes mee)

  [ # 2 ] 21 June 2007 10:48 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik word wel nieuwsgierig als ik Jouke’s reactie lees (2001 overtreffen kán bijna niet) maar ik durf niet…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 3 ] 21 June 2007 11:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er staat inmiddels een verslag van de voorstelling op de homepage

  [ # 4 ] 21 June 2007 12:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jeroen - 21 June 2007 11:01 AM

Er staat inmiddels een verslag van de voorstelling op de homepage

Ik ben toch wel benieuwd; Jacco, misschien wil ik toch wel mee :geenidee:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 21 June 2007 12:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

jouke - 20 June 2007 11:27 PM

Ik ben net terug, zeer mooi show die iedereen MOET zien (mits nog kaarten vrij) erg emo en veel sterker dan de Joop van den Ende productie. Een verslag volgt (tip neem genoeg zakdoekjes mee)

Heb je de versie van 2001 (van den Ende productie) live gezien of op een bootleg? Dat scheelt nogal met de beleving van die show.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 6 ] 21 June 2007 12:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

saigon - 21 June 2007 12:24 PM
jouke - 20 June 2007 11:27 PM

Ik ben net terug, zeer mooi show die iedereen MOET zien (mits nog kaarten vrij) erg emo en veel sterker dan de Joop van den Ende productie. Een verslag volgt (tip neem genoeg zakdoekjes mee)

Heb je de versie van 2001 (van den Ende productie) live gezien of op een bootleg? Dat scheelt nogal met de beleving van die show.

Oh, Saigon vloekt ! 😉

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 7 ] 21 June 2007 01:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Kiepkantel - 21 June 2007 12:27 PM
saigon - 21 June 2007 12:24 PM
jouke - 20 June 2007 11:27 PM

Ik ben net terug, zeer mooi show die iedereen MOET zien (mits nog kaarten vrij) erg emo en veel sterker dan de Joop van den Ende productie. Een verslag volgt (tip neem genoeg zakdoekjes mee)

Heb je de versie van 2001 (van den Ende productie) live gezien of op een bootleg? Dat scheelt nogal met de beleving van die show.

Oh, Saigon vloekt ! 😉

Nee hoor, gewoon nieuwschierigheid

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 8 ] 21 June 2007 01:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Zojuist gereserveerd voor volgende week Rent in Goirle. Beide dagen, zodat ik beide casts heb gezien… Ik ben er erg benieuwd naar.

Waarschijnlijk een stuk overzichtelijker dan de versie van Joop van den Ende, maar of het dezelfde heftigheid behaald als de vorige versie dat live had, dat weet ik nog niet… We merken het wel.

  [ # 9 ] 21 June 2007 03:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Aangezien er een uitgebreid verslag op de hoofdpagina staat hou ik het kort.

M-Lab is een mooie lokctie met een klein en knus zaaltje voor 150 mensen wat trouwens terecht helemaal vol zat. Decor was er niet, alleen wat stoelen en tavels.

De schijnwerpers bij de opneningsscne doen je al meteen iets..En het opneningsnummer knalt er uit. In de gehele avond heb ik weining opvallende valse noten gehoord, minder valse noten als bij een andere voorstelling (neem een Kuifje, alhouwel dit een top show is).

De cast was erg sterk ondanks dat soms het levenstijdsverschil een beetje groot is.  De rollen van Mimi Marquez,  Roger Davis en Angel waren opvallend goed neergezet. Ze zongen prachtig en raakten en waren erg emotioneel. Vooral Angel was erg goed, toch een beetje moelijk denk je om als jongen in een minirok rond te lopen, nou niet voor deze jongen. Wat genoot hij van zijn rol!

De eerste acte was stek en qwa zang top, maar de 2de acte was emotioneel en heftig (Misschien moet je deze uitvoering wel heftig noemen want het knalt echt van het toneel). Ik heb nooit echt dat ik een traantje moet wegpinken maar halve wegen de 2de acte bleef ik maar huilen shork een beetje vanmezelf. Vooral (in het Engelse) Without You was prachtig! Dit vergeleken met de Joop productie al helemaal. Ik heb de Joop van den Ende versie niet live gezien maar wel later terug kunnen kijken op DVD. Mischien niet te vergelijken een DVD en een liveshow maar toch was deze versie in het M-Lab voor mij stukke beter, veel emotioneler en dat met meer beperkingen (zogoed als geen decor).

Na de show kwammen veel mensen met rode ogen naar buiten, iets wat ik nog niet vaak heb meegemaakt. En nee dat waren niet alleen trotse mamma’s en pappa’s.

Voor mij was deze show boven vewachting goed en moet je dit als musicalfan echt gaan zien (mits nog kaarten vrij)

[ Gewijzigd: 21 June 2007 03:54 PM by jouke ]
  [ # 10 ] 21 June 2007 03:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

sorry dubbel geplaatst

  [ # 11 ] 21 June 2007 05:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De live versie was / is inderdaad niet te vergelijken met eender welke dvd dan ook 😄

Ergens ben ik best benieuwd om te gaan, zeker na deze lovende verhalen.
Toch ben ik bang dat het me na de versie van Van Hove niet meer zo zal weten te treffen.
Wat dat betreft houd ik graag herinneringen heel…

Ik zal er eens over denken: wie weet bedenk ik me nog.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 22 June 2007 12:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Luna24 - 21 June 2007 05:19 PM

Ergens ben ik best benieuwd om te gaan, zeker na deze lovende verhalen.
Toch ben ik bang dat het me na de versie van Van Hove niet meer zo zal weten te treffen.
Wat dat betreft houd ik graag herinneringen heel…

Ik zal er eens over denken: wie weet bedenk ik me nog.

Ga je dan maar gauw bedenken… 😉

Ik heb de studenten uit deze klas eerder al aan het werk gezien en er zitten echt toptalenten tussen, prachtig om aan het werk te zien.

Maar Rent gaat je sowieso raken, omdat het stuk op zichzelf goed is. Ik heb ergens vorig jaar in Vught een uitvoering van Rent gezien die vocaal niet echt sterk was. En toch raakte het me, Rent is puur en echt. De rol van Angel is erg dankbaar om te spelen, maar zelfs toen de regisseur in Vught de dood van Angel bracht als de kruisiging van Jezus stroomden bij mij de tranen… *
   
   
   
   
   
   
   
   
 
   
   
   
* = Ja, ik weet dat ik snel jank, maar dan nog 😉

[ Gewijzigd: 22 June 2007 12:55 AM by Lance ]
  [ # 13 ] 22 June 2007 09:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Heb zelf de film van Rent en dan lopen de tranen echt over mijn wangen (ja ik weet het is geen vergelijkings materiaal)
maar ik wil rent eigenlijk toch wel op een podium zien
maar ik weet eignelijk helemaal niet of ik dan wel terug kom met het ov als ik naar het amsterdamse M-lab afreis vanuit het Eindhovense
anders heb ik zeker interesse

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 14 ] 22 June 2007 10:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ivje - 22 June 2007 09:14 PM

Heb zelf de film van Rent en dan lopen de tranen echt over mijn wangen (ja ik weet het is geen vergelijkings materiaal)
maar ik wil rent eigenlijk toch wel op een podium zien
maar ik weet eignelijk helemaal niet of ik dan wel terug kom met het ov als ik naar het amsterdamse M-lab afreis vanuit het Eindhovense
anders heb ik zeker interesse

Ik was met het ov om 23.20 weer op het stadion(Amserdam CS), de show begon toen om 20.20 uur

  [ # 15 ] 22 June 2007 10:27 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

ivje - 22 June 2007 09:14 PM

maar ik weet eignelijk helemaal niet of ik dan wel terug kom met het ov als ik naar het amsterdamse M-lab afreis vanuit het Eindhovense
anders heb ik zeker interesse

niet altijd zo zeuren over je vervoer ivon..
je woont gewoon in Eindhoven.. die heeft een superverbinding met bijna elke grote stad!
Zoek het gewoon even op, op ns.nl en op sites van de voorstellingen
of pak gewoon lekker de auto

 1 2 > 
1 of 2