Dear Fox (Fontys)
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De derdejaars spelen afgelopen vrijdag en nu zaterdag Dear Fox, destijds de jubileumvoorstelling van het Koninklijk Ballet van Vlaanderen. Niet het minste gezelschap, dus mag je aannemen dat het stuk ook wel goed is.
Soms is het echter wijs niet te veel aan te nemen, en dit is één van die gevallen.

Over deze voorstelling, en hun Pippin-versie staat een artikel bij de artikelen: Fontys: dear oh dear

  [ # 1 ] 25 June 2007 10:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die grote vraagtekens zet bij de bedoelingen van de Fontys Dansacademie. Waar het Fontys Conservatorium een puike Rent brengt komen zij aanzetten met Pippin en Dear Fox.

Zelf was ik er ook bij beide voorstellingen en de vraag die ik mijzelf achteraf stelde en waar ik zelf tevens van schrok was:

Waarom neemt geen enkele creative de studenten serieus?

Daarnaast vond ik het erg pijnlijk voor de dames in het derde jaar dat ze het vocaal totaal niet halen bij de tweede jaars. Ik had dan ook echt zoiets van: Allemaal terug naar het eerste.

Ik heb zwaar medelijden met (vooral) de tweede jaars waar zoveel talent rondloopt dat niet serieus genomen word…

Ik denk, met enige weemoed, terug aan de tijd van A Chorus Line, Grease en het fantastische Footloose dat zelfs als Europese Premiere werd gepromoot. Dancing is not a Crime!

‹‹ RENT in M-Lab      Loverboy ››