1 of 2 |  1 2 > 
CD Sweeney Todd ?
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

1. De concert versie van Sweeney Todd uit 2001 met Patti Lupone als Mrs. Lovett, zijn daar ook cd-opnames van gemaakt ? Ik kom overal alleen de dvd tegen.

2. Welke cd-opname zou ik het beste kunnen kopen, wat raden de echte kenners aan ?


Ik heb Sweeney Todd nog maar pas ontdekt maar ik ben onder de indruk 😄 .

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 1 ] 28 July 2007 01:48 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2004-05-18

Er is ook een cd opname van de dvd met patty lupone.

persoonlijk vind ik dit ook de beste opname. Hij is te downloaden via diverse torrentsites. Maar mocht je het origineel willen hebben is de cd te koop bij verschillende online-winkels zoals bijvoorbeeld http://www.soundofmusic.de

[ Gewijzigd: 28 July 2007 01:51 AM by Suske ]
   Handtekening   

Please , take away this mirror! This mad man isn’t me!

  [ # 2 ] 28 July 2007 07:57 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

De concertante versie van Sweeney Todd is uitgebracht door de New York Philharmonic op hun eigen label: New York Special Editions. In eerste instantie zou de cd voor een gelimiteerde periode enkel via hun website te bestellen zijn, maar uiteindelijk belandde een groot deel ook in de reguliere verkoop. Deze opname wijkt wel behoorlijk af van de dvd opname die dezelfde concertserie betreft. De San Fransisco Symphony is gewoonweg geen New York Philharmonic, en Andrew Litton weet veel meer virtuositeit en subtiliteit uit zijn NYP te krijgen, dan dat Rob Fisher dat doet met de SFS. Ook de rollen van de Beggar Woman en Joanna worden op de verschillende media door andere mensen vertolkt (respectievelijk Victoria Clark en Lisa Vroman op de dvd en Audra McDonald en Heidi Grant Murphy op de cd). Mijn voorkeur gaat uit naar de cd opname, maar deze is behoorlijk kostbaar (gebruikt op Amazon.com voor bijna $43).
Daarnaast is er ook nog de Broadway Revival versie te koop (ook met Patti LuPone), maar vanwege de minimalistische orkestratie en het feit dat de opname verre van compleet is, zou ik deze nog even links laten liggen. Ook de Catalaanse versie is grappig wanneer je eens iets totaal anders wilt horen, en een vrouw als Tobias (die het overigens ernstig goed doet) is voor de verandering ook wel eens leuk.
Als eerste zou ik toch gewoon de originele cast aanraden met Angela Lansbury en Len Cariou. Is makkelijk te vinden, redelijk compleet, niet al te duur (op Dresscircle.co.uk vragen ze er slechts ₤6,99 voor), heeft een geweldige cast (zonder de irritante Davis Gaines, die voor mij de zwakste schakel is op de cd en dvd van de concertante versies) en is gewoon een ernstig goede uitvoering van de score op cd. De stage geluiden (de stoel, vallen van lijken) zijn misschien na de 3e keer horen iets te prominent aanwezig, maar de verdere opname maakt dat meer dan goed.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 3 ] 30 July 2007 09:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

😄

Beide bedankt voor jullie berg informatie. Ik ga denk ik de versie met Angela Lansbury bestellen (om te beginnen, want ik vind de muziek heel erg mooi).

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 4 ] 30 July 2007 09:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Pas wel op dat je douanekosten moet betalen met invoeren van een buitenlandse site: dat kan je duur komen te staan, dus ik waarschuw je maar even 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 30 July 2007 11:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Dankjewel voor de waarschuwing Luna24, maar het is niet de eerste cd die ik uit het buitenland bestel, die torenhoge douaneprijzen zijn mij bekend 😄 .

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 6 ] 30 July 2007 11:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Kiepkantel - 30 July 2007 11:18 PM

Dankjewel voor de waarschuwing Luna24, maar het is niet de eerste cd die ik uit het buitenland bestel, die torenhoge douaneprijzen zijn mij bekend 😄 .

Gelukkig: ik wilde je even behoeden voor net zo’n like me ervaring 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 7 ] 25 August 2007 12:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Luna24 - 30 July 2007 11:48 PM
Kiepkantel - 30 July 2007 11:18 PM

Dankjewel voor de waarschuwing Luna24, maar het is niet de eerste cd die ik uit het buitenland bestel, die torenhoge douaneprijzen zijn mij bekend 😄 .

Gelukkig: ik wilde je even behoeden voor net zo’n like me ervaring 😉

Wat wel iets is om rekening mee te houden is hoe oneindig lang het duurt voor je het bestelde binnenkrijgt. Maar goed, ik heb em binnen en al geluisterd en dus:


@Lovedatsound: Dankjewel voor de tip om de Original Cast-cd met Len Cariou en Angela Lansbury te kopen. Die muziek, echt heel mooi.  Dit had ik echt niet achter die ‘Murder she wrote’-mevrouw gezocht 😄

Maar ik weet nu wat je bedoelt met “krakende nekken en vallende stoelen”  :ohw:  😄

[ Gewijzigd: 25 August 2007 12:48 PM by Kiepkantel ]
   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 8 ] 25 August 2007 02:52 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2007-04-04

Luna24 - 30 July 2007 11:48 PM
Kiepkantel - 30 July 2007 11:18 PM

Dankjewel voor de waarschuwing Luna24, maar het is niet de eerste cd die ik uit het buitenland bestel, die torenhoge douaneprijzen zijn mij bekend 😄 .

Gelukkig: ik wilde je even behoeden voor net zo’n like me ervaring 😉

Hoezo Luna, mij is niets bekend. Heb laatst iets besteld, met creditcard betaald, en via de post thuis ontvangen. Wanneer en hoe krijg je last met de douane?

  [ # 9 ] 25 August 2007 06:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

bobbie - 25 August 2007 02:52 PM
Luna24 - 30 July 2007 11:48 PM
Kiepkantel - 30 July 2007 11:18 PM

Dankjewel voor de waarschuwing Luna24, maar het is niet de eerste cd die ik uit het buitenland bestel, die torenhoge douaneprijzen zijn mij bekend 😄 .

Gelukkig: ik wilde je even behoeden voor net zo’n like me ervaring 😉

Hoezo Luna, mij is niets bekend. Heb laatst iets besteld, met creditcard betaald, en via de post thuis ontvangen. Wanneer en hoe krijg je last met de douane?

Als je zoals ik een cd op Amazon besteld en die dan naar hier laat komen: mijn pakketje is bkb onderschept bij de douane en ik moest rembours betalen (+tax): nog eens €16,90 op de prijs die ik al voor het schijfje had betaald. En aangezien dat nogal een duur schijfje was, was ik daar niet blij mee 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 25 August 2007 06:25 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2007-04-04

Luna24 - 25 August 2007 06:13 PM
bobbie - 25 August 2007 02:52 PM
Luna24 - 30 July 2007 11:48 PM
Kiepkantel - 30 July 2007 11:18 PM

Dankjewel voor de waarschuwing Luna24, maar het is niet de eerste cd die ik uit het buitenland bestel, die torenhoge douaneprijzen zijn mij bekend 😄 .

Gelukkig: ik wilde je even behoeden voor net zo’n like me ervaring 😉

Hoezo Luna, mij is niets bekend. Heb laatst iets besteld, met creditcard betaald, en via de post thuis ontvangen. Wanneer en hoe krijg je last met de douane?

Als je zoals ik een cd op Amazon besteld en die dan naar hier laat komen: mijn pakketje is bkb onderschept bij de douane en ik moest rembours betalen (+tax): nog eens €16,90 op de prijs die ik al voor het schijfje had betaald. En aangezien dat nogal een duur schijfje was, was ik daar niet blij mee 😉

Balen zeg. Doen zij dit steekproefmatig, of stond er met grote letters Amazon op?

BTW wat betekent bkb?

  [ # 11 ] 25 August 2007 06:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Er zal wel met grote letters Amazon opgestaan hebben. Kunnen ze dat daar niet anoniem versturen?

Btw: bkb betekent blijkbaar.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 25 August 2007 06:51 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2007-04-24

@ bobbie:

Meestal onderscheppen ze die dingen, maar toevallig is er vorige week een CD van mij tussendoor geslipt. Stond wel netjes de waarde op aangegeven, maar de winkelier had ipv het commerciële vakje het vakje ‘anders’ aangekruist. Geen idee of het daar ook aan lag, maar het scheelde mooi +/- 20% van de CD waarde (incl verzendkosten!) PLUS +/- EUR 15,- administratiekosten.  :duivel:

Zolang je iets bestelt uit de EU, of iets wat minder commerciële waarde heeft dan +/- EUR 20,- (incl verzending), ben je ‘veilig’. 😉

[ Gewijzigd: 25 August 2007 06:59 PM by EstherL ]
  [ # 13 ] 25 August 2007 07:35 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2007-04-04

Bedankt voor de reacties, had me dit nooit gerealiseerd.
Over twee maanden in Londen, was ik van plan bij Dresscircle binnen te lopen. Spullen, maar diep in mijn rugzak verbergen, onder een stapel gebruikte onderbroeken. 😉

  [ # 14 ] 25 August 2007 07:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ja maar dat is gek: ik ben met cd’s teruggekomen uit Londen zonder iets aan te geven :geenidee:
Vroeg me later af: is dat de bedoeling?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 15 ] 25 August 2007 08:15 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2007-04-24

Londen is toch gewoon EU?  :tong:

PS:  niet vergeten naar een grote HMV en Virgin te gaan, die hebben meestal ook mooie titels en vaak hele mooie prijsjes.

[ Gewijzigd: 25 August 2007 08:20 PM by EstherL ]
 1 2 > 
1 of 2